کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

واردات بی رویه قطعات چینی چالش خودروسازی ایران است

کدخبر:۱۲۵۰۳یکشنبه، ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷:۳۱۱۴۹۴ بازدید

عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو گفت: واردات بی رویه قطعات چینی خودرو، چالشی عمده پیش روی خودروسازان است.

عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو گفت: واردات بی رویه قطعات چینی خودرو، چالشی عمده پیش روی خودروسازان است.

محسن افتخاری در گفتگو با مهر اظهار داشت: واردات بی رویه قطعات خودروی چینی، معضل و تهدیدی جدی پیش روی تولید کنندگان قطعات خودرو در کشور است.

وی بیان داشت: در صورتی که بتوانیم در عرصه تولید خودرو با برنامه‌ریزی تنوع محصول ایجاد کنیم دیگر نیازی به واردات خودروی چینی نداریم.

عضو انجمن تولیدکنندگان قطعات خودروی سبک اعلام کرد: از آنجائیکه چینی ها قطعات تولید خودرو را برای ایران می سازند به طور قطع نسبت به قطعات ایرانی که باید از یک مسیر طولانی بگذرند تا استاندارد کیفی بگیرند از کیفیت بسیار پائین تری برخوردارند.

افتخاری با اشاره به اینکه تنها با طراحی خودروهای با کیفیت می توان از واردات خودروی چینی خود را مصون نگه داشت، اعلام کرد: در حال حاضر ۹۰ درصد از قطعات خودرویی که در ایران تولید می شود با بالاترین کیفیت ساخته می شود.

وی با اظهار اینکه شرایط رقابت یکسان در شرایط مساوی و عادلانه برای تولید قطعات خودرو و حتی تولید خودرو در کشور نسبت به سایر کشورها وجود ندارد و همین مسئله سبب شده که تولید خودروی خارجی را خیلی با کیفی تر از ایران بدانیم ، اعلام کرد: به عنوان نمونه در کشوری مانند چین که بهره بانکی بین دو تا سه درصد است یا کشوری مانند ژاپن که بهره بانکی آن صفر است و مسئله مالیات در آنجا مطرح نیست به طور قطع شاهد تولید خودروی باکیفی تری نسبت به ایران خواهیم بود که بهره بانکی ۳۰ درصد است.

افتخاری اضافه کرد: در ایران نیز فضای رقابتی مساوی و یکسان بین شرکت های مختلف تولید کننده قطعات و خودرو وجود ندارد.

زیر ساخت های تولید خودروی با کیفیت در ایران وجود دارد

افتخاری گفت: زیر ساخت‌های تولید خودروی با کیفیت در ایران وجود دارد و این در حالی است که به راحتی اقدام به واردات قطعات چینی می شود.

وی با اشاره به اینکه دولت هیچ گونه یارانه ای در اختیار تولید کنندگان قطعات خودرو و خودروسازان قرار نمی دهد که با استفاده از آن بتوانیم کیفی عمل کنیم، اعلام کرد: در صورت رشد خودروسازی می توان بیکاری را حل و رفاه اجتماعی را در جامعه ایجاد کرد.

عضو انجمن تولیدکنندگان قطعات خودروی سبک ادامه داد: اگر چه واردات بی رویه قطعات چینی خودرو یک معضل است اما نمی توان مرزهای کشور را بست. باید این اطلاع رسانی نیز صورت گیرد که اگر قطعات خودروی چینی یا قطعات خودروی غیر شرکتی با قیمت ارزان تر از شرکتی به راحتی به فروش می رسد به دلیل کیفیت پائین آن است و به طور قطع قطعاتی که تمام استانداردهای کیفی را می گذراند از کیفیت بالاتری برخوردار است.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

فرشاد: 1394/3/1712:50:34،
32
10
اااااا؟؟؟توروخدا راست میگی؟؟؟؟؟تا الآن خبر نداشتی؟؟؟؟بابا اینو دیگه بغالی سر کوچه هم میدونه؟؟تازه فهمیدن شما هم درد ی رو دوا نمی کنه....آره....
سینا: 1394/3/1712:51:14،
39
11
لگن سازی که بعد از 20 سال تولید یه لگن هنوز نمیتونه قطعات لازمشو تامین کنه باید تعطیل بشه
حالا میخواد بندازه گردن وضعیت تولید تو ایران
آخه کجایه دنیا 30 سال وارداتو گرون و محدود میکنن برای تولید؟ لگن سازا مشکلشون این چیزا نیست
مهران: 1394/3/1714:56:46،
32
8
اینا باید برن اون دختر 16 ساله که تو آشپزخونه انرژی هسته ای تولید کرده رو بیارن.

حقیقت محض اینه که ما نمیتونیم یه بلبرینگ رو با تکنولوژی امروز ایران تولید بکنیم. اون موقع آقایون شعار تولید انرژی هسته ای میدن!!!
امیر: 1394/3/1712:57:13،
31
10
مثلی است که می گوید دروغ کنتور ندارد یا دروغگو کم حافظه است.!! مدیران خودروساز سالهاست که تبلیغ می کنند خودروی
ملی یا موتور ملی یا دانش ساخت خودروی بومی و.... از این شعارهای پوچ داده اند تا پاداشهای کلان بگیرند و دولت را برای
تعرفه بالا برای خودروی خارجی تشویق کنند. الان مشخص شده
تعداد زیادی قطعات چینی و هندی در ساخت خودروهای قدیمی
به کار می برند تا ظلم و ستم در حق مصرف کننده همچنان اعمال
شود.
امیر2: 1394/3/1713:00:18،
22
9
منظورتون این نیست که نمیدونین چه کسی قطعات رو وارد میکنه! البته فقط قطعات خودرو نیست که پول مردم رو به باد میده خیلی چیزهای مهمتری مثل دارو و لولزم پزشکی هم از چین وارد میشه و هیچ کس جوابگو نیست.یعنی اصلا ما سوال نمیکنیم !
شاکی : 1394/3/1713:08:48،
28
9
حالا این 90 درصد قطعاتی که در داخل داره با کیفیت تولید میشه.نگفتید که چند در صد از کل مصرف لوازم یدکی هستش.وجدانا بیشتر از ده یا پانزده درصده.بقیه اش هم که در چین تولید و با بسته بندی و ارم شرکت های داخلی مستقیما از چین به اسم تولید ات داخلی وارد بازار میشوند.
داود: 1394/3/1713:34:00،
20
7
اگر دولت و بانکها وامهای کلان با بهره صفر در صد هم به خودرو سازان دولتی بدهند باز همین آش و همین کاسه است . مشکلات صنعت خودروسازی را بایستی ریشه ای حل کرد و آنهم غیر دولتی و رقابتی کردن آنهاست .
شایان: 1394/3/1716:03:29،
13
7
اقا داود ضمن تایید گفته تان اضافه کنم سالهاست به بهانه اشتغال صدها برابر کارکنان خودروسازی را با خودروبی کیفیت کشتند که هرکدام آنها سرپرست خانوار بودند تازه کلی هم معلول تحویل جامعه دادند اگر این افراد سود جو کمی انصاف داشتند لااقل صنعت مونتاژ رابا برند روز دنیا اعمال می کردند مثل چین که بنز بی ام و تویوتاوووووو منتاژ میکنه البته اینا رو خودشون بهتر میدونند ولی نمی خوان پس ما باید باتحریم خودرو داخلی به سلطه خودروسازا پایان بدیم
وحيد يوسفي: 1394/3/1713:41:11،
16
24
قطعات چيني رو به خاطر اين ميارند كه تحريمها اجازه نميده كه قطعات ايراني ساخته بشه و مواد اوليه در داخل براي ساخت اين قطعات وجود نداره. وقتي تحريمها رفع بشه اونوقت قطعات چيني بايد باي باي كنند.
توافق قطعي است.
تبريك ميگم
مهدی: 1394/3/1719:46:11،
18
10

فکر کنم عدم توافق قطعی باشه
کاغذی: 1394/3/1713:47:01،
24
8
فعلا بازار خودرو و کارخانه های ساخت خودرو در دستان چینی هاست بنازم چینی ها را !!!!!!
محمد از اصفهان: 1394/3/1715:10:52،
19
9
از مغازه دار پرسیدم چینیه.
گفت غیر از خودم و خودت هرچی میبینی چینیه.
محمد: 1394/3/1805:22:51،
8
5
لابد استکبار جهانی قطعه ی چینی وارد می کنه که کسی نمی تونه جلوشو بگیره !!!

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل