کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مجوز مجلس برای حذف یارانه 55 میلیون نفر


کد خبر : ۱۲۴۸۸یکشنبه، ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵:۰۲۵۵۶۴ بازدید

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره پیشنهاد جدید یارانه‌ای دولت مبنی بر حذف 55 میلیون نفر از یارانه‌بگیران تصریخ کرد: مجلس دست دولت ...
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره پیشنهاد جدید یارانه‌ای دولت مبنی بر حذف 55 میلیون نفر از یارانه‌بگیران تصریخ کرد: مجلس دست دولت را کاملا باز گذاشته است و فقط دولت باید اراده داشته باشد.

علی طیب‌نیا در آخرین سخنان خود در میزگرد پایانی همایش اخیر سیاست‌های پولی و ارزی از تلاش دولت برای آزاد کردن 30 هزار میلیارد تومان از یارانه نقدی سالانه خبر داد. سخنی که نشان می‌دهد دولت برای رهایی از انبوه بدهی‌های معوق خود به بخش خصوصی و نظام بانکی، سعی دارد تعهدات مالی خود را نیز کاهش دهد و از این راه نیز منابعی برای خود فراهم کند. 

با این سخنان طیب‌نیا به نظر می‌رسد با عملی شدن این تصمیم دولت یارانه حدود 55 میلیون یارانه‌بگیر حذف خواهد شد.

در این مورد موسی‌الرضا ثروتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به اقتصادنیوز گفت: همانطور که می‌دانید ما در سال 89 قانون هدفمندی یارانه‌ها را به تصویب رساندیم و با اینکه کار بسیار زیادی در تصویب قانون انجام شد ولی متاسفانه هیچ‌گاه اجرایی نشد و دولت‌های مختلف بخشی از قانون را سلیقه‌ای اجرا کردند و قانونی که حدود 14 ماده مصوب کرده بودیم اجرایی نشد و بنابراین روند معیوب یا همان هدرمندی یارانه‌ها متاسفانه تا الان ادامه داشته است.

او افزود : 42 هزار میلیارد تومان هر سال به جامعه یارانه داده می‌شود بدون اینکه بررسی شود که چه اقشاری نیازمند یارانه و چه اقشاری فاقد نیاز به یارانه هستند. هر زمان هم که در این رابطه صحبت شد دولتمردان اعلام کردند اطلاعات لازم را در این باره ندارند.

به گزارش اقتصادنیوز،  ثروتی تصریح کرد: ما در سال 85 قانونی را مصوب کردیم و طرح درآمد اقشار مختلف جامعه بررسی شد که متاسفانه این طح ناقص ماند و هیچ موقع به اتمام نرسید و شاید می شود گفت که کشور ما یکی از کشورها‌یی است که کمترین اطلاعات اجتماعی و اقتصادی را نسبت به آحاد جامعه دارد، در حالی که ما لیست طرح کاداست داریم که مرکز ثبت و تمام اطلاعات کشور را به ریز دارد. 

او ادامه داد: اینها در اختیار دولت است، الان ما بگوییم قانون پول‌شویی در کشور ما تصویب شده است آیا بانک‌ها آن را اجرا می‌کنند؟ میلیون‌ها و میلیارد‌ها ثروت داخل حساب‌های افراد جابه‌جا می‌شود، بدون اینکه مالیات بدهند و متاسفانه این بدترین روش پول‌شویی در کشور ما است. ما در بین 185 کشور رتبه بسیار بدی از لحاظ پول‌شویی داریم. 

ثروتی در پاسخ به این سوال که آیا مجلس پیشنهاد وزیر اقتصاد در ارتباط با آزاد سازی 30 هزار میلیارد تومان هدفمندی یارانه‌ها را می‌پذیرد و با دولت همکاری می‌کند؟ عنوان کرد: ما این را در سال گذشته مصوب کردیم که در هدفمندی یارانه‌ها دولت به نیازمندان یارانه دهد و این دولت است که باید بررسی کند تا ببینید خط فقر در چه استانی چقدر است و به چه گروه‌هایی باید یارانه دهد. همواره دولت زیر بار این مسئولیت نمی‌رود و همیشه طفره رفته است. در حالی که مجلس دست دولت را کاملا باز گذاشته است. فقط دولت باید اراده داشته باشد و ما در این رابطه از وزیر اقتصد تقاضا داریم به جای نظریه‌پردازی، برنامه ریزی اجرایی انجام دهد تا یارانه‌ها هدفمند شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها