کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

خط کشتیرانی انتقال کالا بین ایران و روسیه راه‌اندازی شد

کدخبر:۱۲۴۷۸شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹:۲۳۱۳۳۹ بازدید

رییس سازمان توسعه تجارت در مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری با شرکت کشتیرانی گفت:خطوط کشتیرانی در دریای خزر به مقصد روسیه و قزاقستان ...

رییس سازمان توسعه تجارت در مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری با شرکت کشتیرانی گفت:خطوط کشتیرانی در دریای خزر به مقصد روسیه و قزاقستان با یارانه دولتی به راه افتاده و از این پس صادرکنندگان می‌توانند از برنامه منظم این خطوط بهره‌برداری کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، ولی‌ا... افخمی‌راد در این مراسم، ایجاد شرایط رقابتی برای تجار و بازرگانان ایرانی در بازارهای هدف را از جمله اهداف راه‌اندازی این خطوط دانست و افزود: با این اقدام کالاهای ساخت ایران در بازارهای هدف با قیمت مناسبی ارائه و از قدرت رقابت برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات صادرکنندگان ایرانی برخی دیرکردها در ارسال کالا و رساندن آن به دست خریدار خارجی است، یادآور شد: اگر صادرکنندگان نتوانند در برابر تعهداتی که به خریداران دارند کالای خود را به موقع به مقصد برسانند، به مرور زمان بازارهای هدف را از دست می‌دهند، بنابراین ضروری بود که برنامه‌ریزی منظمی برای راه‌اندازی خطوط حمل و نقل صورت بگیرد.

رییس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه سایر معابر آبی از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس هدف بعدی این سازمان در راه‌اندازی خطوط کشتیرانی است، تصریح کرد: ما در گام بعدی خلیج فارس و کشورهای حوزه آن را در برنامه داریم تا از این طریق جهشی را در صادرات کشور ایجاد کنیم.

وی با تأکید بر اینکه خطوط کشتیرانی دریای خزر از یارانه دولت بهره‌مند هستند، خاطرنشان کرد: از همه صادرکنندگانی که با روسیه و قزاقستان مراودات تجاری دارند، می‌خواهیم که با برنامه‌ریزی و تحویل کالاهای خود به شرکت کشتیرانی از تسهیلاتی که دولت برای آنها فراهم کرده در راستای افزایش صادرات خود استفاده کنند.

افخمی‌راد با بیان اینکه این کشتی‌ها از سوی سازمان توسعه تجارت چارتر شده و بنابراین صادرکنندگان از حمل کالای خودشان در موعد مقرر مطمئن باشند، افزود: اگر تجار و بازرگانان بتوانند کالاهای صادراتی خودشان را از طریق این خطوط کشتیرانی ارسال کنند، سازمان توسعه تجارت در گام بعدی خود قادر خواهد بود سهم کمتری از این یارانه متقبل شده و آن را برای راه‌اندازی خطوط دیگر سرمایه‌گذاری کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه سازمان توسعه تجارت این است که در سایر بخش‌ها هم امکانات لازم صادراتی را فراهم کند، گفت: یکی از اقدامات آتی ما کمک به شرکت‌های هواپیمایی برای افزایش تعداد پروازهای خود به مقصد کشورهای هدف است. اگر ما با این کشورها نتوانیم برنامه منظم پروازی داشته باشیم، تجارت با این کشورها سخت و دشوار خواهد شد.

افخمی‌راد با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک ایران و قزاقستان در تاشکند گفت: متأسفانه خطوط هوایی ایران به قزاقستان فقط در هر هفته یک پرواز دارد، بنابراین توسعه صادرات به این کشور از نظر حمل و نقل برای صادرکنندگان دشوار است.

رئیس سازمان توسعه تجارت یادآور شد: در شورای عالی صادرات غیرنفتی مصوب شده است که پروازهای منظم باری و مسافری به کشورهای هدف راه‌اندازی شود. ما درصدد عملیاتی‌کردن این تصمیم هستیم.

*ظرفیت انتقال 36 هزار تن کالا در هر هفته از بنادر شمالی

محمدحسین داجمر رییس شرکت کشتیرانی نیز در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: با راه‌اندازی خطوط کشتیرانی دریای خزر ظرفیت انتقال هجده هزار تا سی و شش هزار تن کالا در هر هفته به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه با توجه به سیاست‌گذاری‌هایی که سازمان توسعه تجارت انجام داده، در کشورهایی که پتانسیل صادرات در آنها وجود دارد، خطوط منظم دریایی با یارانه راه‌اندازی می‌شود، خاطرنشان کرد: پس از مدتی که تجارت با یک کشور به اندازه قابل قبولی رسید، لزومی به اعطای یارانه به خطوط حمل و نقل آن کشور نیست و ما این یارانه را برای راه‌اندازی خطوط دیگر اختصاص خواهیم داد.

داجمر اضافه کرد: یکی از تسهیلاتی که در این کشتی‌ها پیش‌بینی شده، کانتینرها یخچال‌دار است که امیدواریم مورد استفاده صادرکنندگان قرار بگیرد.

وی امضای تفاهمنامه با سازمان توسعه تجارت را یک گام اصلی برای توسعه صادرات غیرنفتی دانست و افزود: امیدواریم با همکاری این دو مجموعه رشد صادرات غیرنفتی را به صورت چشمگیری شاهد باشیم.

علی اکبر غنجی، مدیر عامل کشتیرانی دریای خزر، نیز در پایان این جلسه گفت: صادرکنندگان از طریق این خطوط کشتیرانی می‌توانند محصولات خود را در تناژ بسیار کم هم به کشورهای هدف صادر کنند. این در حالی است که اگر برنامه‌ریزی داشته باشند، اقلام صادراتی آنها بدون اینکه به انبارهای کالایی سپرده شود، مستقیما در کشتی بار می‌شود.

وی ادامه داد: این اقدام قطعا کاهش هزینه‌ها را برای صادرکنندگان به همراه دارد، ضمن اینکه قیمت این سرویس‌ها نسبت به بازارهای منطقه‌ای ارزان‌تر ارائه می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، طبق تفاهمنامه همکاری این سازمان با شرکت کشتیرانی هر پانزده روز یک‌بار از بندر انزلی به مقصد آستاراخان و ماهانه یک سفر از انزلی به اکتائو برنامه‌ریزی شده است. از بندر امیرآباد به مقصد آستاراخان نیز ماهانه یک سفر و به مقصد اکتائو هر پانزده روز یک‌بار یک سفر ترتیب داده شده است. بدین ترتیب با امضای این تفاهمنامه در هر ماه شش سفر دریایی از بنادر ایران به روسیه و قزاقستان به راه افتاده است.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

S&G: 1394/3/1621:55:49،
41
19
یعنی تا الان با زیر دریایی کالا ارسال میکردن به هم!!!!!
Ninja: 1394/3/1622:18:10،
27
31
دريا ي خزر يك سرمايه ي بزرگ است، و چون كشور هاي حاشيه ي ان از قدرت توليدي پاييني برخوردار اند(غير از روسيه) بازاره خوبي براي فروش ميتواند باشد!
سهم: 1394/3/1702:57:53،
18
20
از دریای خزر همون دو سه درصد از گل و لای بهمون میرسه...
فامیل دور: 1394/3/1711:11:17،
24
22
آذری زبان ها یه ضرب المثل جالبی که دارند اینه:
«آت کیمیندی؟ میننین» معنیش: «اسب مال کیه؟ مال کسی که سوارش شده»
الان هم همین قضیه هست. ما فقط ادعامون میشه. خلیج فارس، دریای خزر یا دریای مازندران.
عزیزان دیگه دنیا فرق کرده. الان باید بگی خلیج عربی و دریای کاسپین.
هرچند هضم این موضوع آسون نیست اما باید قبول کنیم.
واسه اینکه نشون بدیم اسم خلیج، خلیج فارس هست خلیج عربی نیست، خواستیم یه تورنمنت فوتبال با حضور غول های فوتبال دنیا برگزار کنیم که هیچ تیم بزرگی قبول نکرد و اسم لیگ رو خلیج فارس گذاشتند که هیچ کسی تو دنیا لیگ ایران رو نگاه نمیکنه.
اصلاً الان از یه کانادایی بپرسی بگی ایران کجاست؟ میگه ایران کشوره؟ شهره؟ یا دهکده هست؟
باید واقعیات رو قبول کرد. چون توی واقعیت داریم زندگی می کنیم نه توی رویا.
مثل این میمونه که بگی اصلاً تورمی و گرونی ای نیست در حالی که واقعیت چیز دیگه است.
Ninja: 1394/3/1622:21:09،
21
25
همچنين سرمايه گذاري و تقويت صنعت توريسم در منطقه ي صلحل خزر به دليل استعداد جغرافيايي بكر، ميتواند صواحل تفريحي صد البته بهتر از دبي و انتاليا خلق كند
amircatalan: 1394/3/1622:40:42،
15
7
صاحل گفتنتو قبول کنیم یا اظهار نظر راجب توریسم و سرمایه گذاری ؟
شاهین: 1394/3/1701:25:46،
25
19
نه دریای خزر نه مازندران اسم درست دریا کاسپی یا همون کاسپین هست
لطفا همونطور که روی خلیج همیشه فارس حساس هستید در این موردم حساس باشید
موسی: 1394/3/1701:38:35،
30
15
روسیه خودش تحریمه حالا ما پز میدیم که خط جدید باهاش راه انداختیم
سالار: 1394/3/1711:50:42،
18
16
خدا رو شکر از این به بعد کالاهای درجه یک روسی ماشین و اسمیرینوف و.... به دستمون میرسه

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل