کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حق کمیسیون اجاره مسکن چقدر است؟


کد خبر : ۱۲۴۷۳شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷:۰۹۹۲۵۳۸ بازدید

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت:حق کمیسیون اجاره‌ مسکن در شهر تهران، یک‌چهارم اجاره ماهانه از هر طرف است و حق کمیسیون مشاوران ...

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت : حق کمیسیون اجاره‌ مسکن در شهر تهران، یک‌چهارم اجاره ماهانه از هر طرف است و حق کمیسیون مشاوران املاک به میزان 15 روز و یک ماه خلاف قانون است.

 

حسام عقبایی درباره درصدی که مشاوران املاک باید از دو طرف قرارداد(صاحب ملک و مستاجر) دریافت کند بیان کرد: حق کمیسیون اجاره‌ مسکن در شهر تهران، یک‌چهارم اجاره ماهانه از هر طرف است، یعنی هر فردی که خانه‌ای را در شهر تهران با هر قیمتی اجاره می‌کند، کمیسیون مشاوران املاک یک‌چهارم این اجاره ماهانه از هر طرف است، یعنی خانه‌ای که اجاره آن ماهانه یک میلیون تومان است، کمیسیون مشاوران املاک یک‌چهارم این مقدار از دو طرف قرارداد است، یعنی 250هزار تومان از مالک و 250 هزار تومان از مستاجر.

او افزود: کسانی که خانه‌هایی را رهن می‌کنند، با توجه به اینکه هر یک میلیون تومان ودیعه معادل 30 هزار تومان اجاره ماهانه است، بر همین اساس رهن را به اجاره تبدیل کرده و به میزان یک‌چهارم آن به عنوان کمیسیون به مشاوران املاک تعلق می‌گیرد، برای مثال کسی که خانه‌ای را 50 میلیون تومان رهن کامل کرده، با توجه به اینکه 50 میلیون تومان معادل یک میلیون و 500 هزار تومان اجاره ماهانه است، به میزان یک‌چهارم این مبلغ مشاور املاک به عنوان کمیسیون از دو طرف قرارداد دریافت می‌کند.

وی که در گفت‌وگوی رادیویی با برنامه «روی خط اقتصاد» با رادیو اقتصاد گفت‌وگو می‌کرد، پس از این ادامه داد: حق کمیسیون مشاوران املاک به میزان 15 روز و یک ماه خلاف قانون است و چنان‌چه همچین مبالغی دریافت شود، مستاجران و مالکان محترم می‌توانند به اتحادیه مراجعه کنند. ما در سطح تهران و در سطح کشور این موضوع را پیگیری می‌کنیم و تلفن ما برای پیگیری شکایات مردم 7334 است که پاسخگو به شکایات مردم هستیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها