کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

چرا موتور سیکلت های برقی خواهان ندارند ؟

کدخبر:۱۲۴۶۱شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹:۵۵۵۴۸۹ بازدید

مدت هاست مدیریت شهری از طرح جایگزینی موتورسیکلت های برقی به جای موتورسیکلت های بنزینی خبر می دهد . سال گذشته با جدی ...

مدت هاست مدیریت شهری از طرح جایگزینی موتورسیکلت های برقی به جای موتورسیکلت های بنزینی خبر می دهد . سال گذشته با جدی شدن این طرح نمایشگاهی از موتورسیکلت های برقی مناسب تردد در سطح شهر تهران برگزار شد .ارائه وام های کم بهره و تدوین سیاست های محدود کننده از برنامه های دیگر مدیریت شهری برای تشویق مردم به خرید موتورسیکلت برقی بود. سیاست هایی که تا به امروز نتوانسته تاثیری در موتور سواران برای خرید موتورهای برقی بگذارد .

تا به امروز تنها خبراستفاده از پیک های بادپا از موتورهای برقی قطعی شده است . هرچند در این نمایشگاه موتورهایی برای پلیس و نیروهای امدادی پیشنهاد شده بود اما هنوز استفاده دیگر ارگان ها از این موتورها قطعی نیست .

می گویند شرکت پست تهران هم خریدار بعدی این موتورسیکلت های است . برخی از خبرها هم حکایت از آن دارد که ۳ هزار متور سوار هم برای خرید موتور های برقی ثبت نام کرده اند .این تعداد موتور سیکلت در مقابل لشکر میلیونی موتور بنزینی درتهران . این که چقدر در کاهش آلودگی هوا تاثیر گذار است مشخص نیست .


2 دلیل بی توجهی تهرانی ها به موتورسیکلتهای برقی

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران درباره استقبال سرد موتورسواران از موتورهای برقی به می گوید: قیمت بالای این موتور سیکلت ها و عدم توانایی این موتورها برای حمل بار دلیل اصلی عدم استقبال موتور سواران از موتورهای برقی است . اگر بتوان موتور سیلکت های برقی با توانایی بالا و قیمت ارزان انتخاب کرد به طور حتم مورد استفاده قرار می گیرد .در کنار آن باید سیاست های بازدارنده برای استفاده ازموتورهای بنزینی راهم پیش بینی کنیم .

به گزارش افکار ،  او برای کاهش قیمت موتورهای برقی پیشنهاد می کند از تولید کنندگان داخلی حمایت بیشتری شود . فرهنگ سازی برای استفاده از این نوع موتورها پیشنهاد دیگری است که این عضو شورای شهر تهران می دهد ومی گوید: همه ما سالانه هدایای زیادی به دیگران می دهیم که می توانیم این هدایا در صورتی که کوچک است کارت استفاده از مترو باشد و در در غیر این صورت کمک برای خرید موتوربرقی باشد .

به گفته شاکری هفته گذشته قرار دادپیک بادپا برای استفاده از موتورهای برقی بسته شده است .او این نکته را هم یادآوری می کند که مدیریت شهری برای فاز اول خرید ۴۰ هزار موتور سیکلت برقی را پیش بینی کرده بود که چنین استقبالی در برابر برنامه ریزی ها بسیار اندک است .


ارائه تسهیلات شارژ و پارکینگ را به مالکان موتورهای برقی

اما سید جعفر تشکری هاشمی معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه اجرای طرح جایگزینی موتورسیکلت‌های بنزینی با موتورهای برقی یک ضرورت در پایتخت است، می گوید: طی سال گذشته ورود موتورسیکلت‌های برقی را با جدیت درشهرداری تهران دنبال کردیم بطوریکه در فراخوانی به شرکت‌های سازنده اعلام کردیم نیازمند حمایت شرکت‌های سازنده هستیم.به گفته معاون شهردار تهران، به طور قطع شهرداری تهران از مالکان موتور سیکلت‌های برقی در قالب طرح‌های حمایتی و یارانه ایی حمایت خواهد کرد و تسهیلات شارژ و پارکینگ را به مالکان ارایه خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه تولید آلایندگی موتورسیکلت بنزینی در حال حاضر و در بهترین شرایط هشت برابر یک خودرو با استاندارد یورو ۲ است، می گوید: با توجه به وضعیت آلودگی هوای پایتخت تغییر موتورسیکلت‌های بنزینی به موتورهای برقی یک ضرورت است. از این رو در تلاشیم تا هر چه زو‌تر طرح جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی را جایگزین موتورسیکت‌های بنزینی در پایتخت کنیم.
 

نفوذ ذرات معلق تولید شده توسط موتورسیکلت‌ها تا عمق ریه

به گفته تشکری هاشمی، اندازه ذرات معلق تولید شده توسط موتورسیکلت‌ها ریز‌تر از خودروهاست و تا عمق ریه نفوذ می‌کند و برای شهروندان خطرات جانی به همراه دارد.

وی در ادامه از برگزاری جلسات ویژه با شرکت‌های تامین کننده موتورسیکلت برقی استاندارد خبر می دهد و می گوید: خصوصیات مورد نظرمان را برای موتورسیکلت‌های برقی استاندارد اعلام کردیم تا صنعت گران داخلی که قادر به تامین چنین موتورسیکلت‌هایی هستند کار خود را آغاز کنند.

معاون شهردار تهران تاکید می کند: مادامی که موتور سیکلت‌های بنزینی بدون هیچ چون و چرایی تبلیغ و وارد بازار می‌شوند و با کمترین هزینه در اختیار مالکان قرار می‌گیرند، نمی‌توان انتظار داشت شهروندان موتورسیکلت برقی را ترجیح دهند، لذا می‌طلبد مسئولان محیط زیست و موسسه استاندارد بر ممنوعیت ورود موتورسیکلت‌های چینی و کاربراتوری تاکید لازم را داشته باشند.

به گفته وی، با توجه به اینکه زمانی استفاده از موتورسیکلت‌های برقی الزامی می‌شود، صنعت گران داخلی باید هر چه زود‌تر زیرساخت‌های لازم را برای تولید این نوع موتورسیکلت‌ها فراهم کنند.

کارشناسان حمل ونقل و ترافیک معتقدند: وضعیت تردد موتوسیکلت‌ها در تهران یک معضل اساسی برای تولید آلودگی به شمار می‌رود. زیرا موتوسیکلت‌های داخلی حتی با وجود نو بودن و داشتن یک موتور با حجم بسیار پایین‌تر از خودروی پراید، چهار برابر بیشتر از آن آلودگی تولید می‌کنند.

وحید حسینی مدیرعامل کنترل کیفیت هوای تهران بابیان این که ذرات معلقی که موتوسیکلت‌ها تولید می‌کنند ذرات ریزی است که بدترین و خطرناک‌ترین اثرات را دارد گفت: در کشور ما بیش از ۱۰۰ موتوسیکلت‌ساز فعالیت دارند و بسیاری از آنها کار مونتاژ شرکت‌های چینی را انجام می‌دهند،در حالی که استاندارد، آلایندگی یورو۲ تا یورو۴ است این موتوسیکلت‌ها حتی استاندارد یورویک را نیز پاسخگو نیستند و موتوسیکلت‌های کاربراتوری بدون هیچ فیلتر و کاهنده‌ای در اگزوز خود، روزانه در سطح شهر تردد می‌کنند.


موافقان و مخالفان اجرای شتاب زده طرح جایگزینی

مدیر کل محیط زیست استان تهران یکی از نخستین و اصلی ترین منتقدان نحوه اجرای جایگزینی موتورهای برقی با بنزینی بود . او با بیان اینکه صرفا واردات موتورسیکلت های برقی یک اقدام زیست محیطی محسوب نمی شود،می گوید: لازم است که زیرساخت ها و استانداردهای لازم را در مورد واردات این موتورها رعایت کرد چرا که بسیاری از شرکت های چینی کیفیت لازم را ندارند.

دکتر محمد هادی حیدرزاده با بیان این که وارد کردن موتورسیکلت های برقی اقدام بسیار خوبی است که بر اساس مصوبه هیئت وزیران در حال انجام است می گوید: متاسفانه در این مورد نیز مانند بسیاری از موارد دیگر احساسی برخورد می شود و یا جریانی موج شده و همه به دنبال آن افتاده اند در حالی که برخی زیرساخت ها مثل ایستگاه شارژ باتری و توپوگرافی شهر تهران در برخی مناطق جوابگوی این اقدام نیست. توپوگرافی شهر تهران غالبا شمالی - جنوبی و دارای شیب بوده که در این پروژه این مسئله دیده نشده و متاسفانه تمام دستگاههای دولتی و غیردولتی این پروژه را بدون در نظر گرفتن زیرساخت های مناسب آن آغاز کرده اند.

او ادامه می دهد : چنین اقدامات شتاب زده ای نه تنها موجب بهبود وضعیت محیط زیست نمی شود بلکه نوعی بی اعتمادی در میان مردم ایجاد می کند که ممکن است کل پروژه را زیر سئوال ببرد. در حال حاضر اقدامی که باید انجام شود این است که بررسی شود موتورسیکلت های برقی در چه مناطقی قابل استفاده بوده، دوم از آنجایی که در حال حاضر عمدتا دستگاهها با شرکت های چینی وارد مذاکره می شوند باید دقت شود که استانداردهای لازم را داشته باشند.

برخلاف مدیر کل محیط زیست استان تهران نمایندگان مجلس مشتاق اجرایی شدن هر چه سریع تر این طرح هستند .

مجتبی رحماندوست عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از وضعیت نابسامان تردد موتورسیکلت‌ها در معابر شهری، می گوید: قرار بود شهرداری تهران تعدادی موتورسیکلت برقی را در کشور مورد استفاده قرار دهد اما این مهم هنوز عملی نشده است درحالی که اگر این طرح اجرایی شود هم از آلودگی هوا تاحدودی کاسته شده و هم از نا بسامانی‌های تردد موتورسیکلت‌های بنزینی جلوگیری خواهد شد.
 

خبری از تاکسی های هیبریدی نیست

پروژه دیگر مدیریت شهری برای استفاده از خوروهای پاک در تهران استفاده از تاکسی های هیبریدی بود . هفته گذشته مسعودکرباسیان رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد :تاکنون ۳ دستگاه خودروی بی ام وی هیبریدی وارد کشور شده که کارشناسان گمرک با بررسی های مورد نیاز برای هر دستگاه آن ۱۴۰ هزار دلار ارزشگذاری کرده اند. این درحالی است که در زمستان سال گذشته مدیرعامل شرکت تاکسیرانی شهرداری تهران از ورود تاکسی‌های هیبریدی از سال ۹۴ به ناوگان تاکسیرانی تهران خبر داده بود .

میثم مظفر در مراسم رونمایی از سه هزارمین تاکسی نوسازی شده و طرح تعویض کاتالیست رایگان تاکسی‌ها، این خبر را می دهد و می گوید: ورود تاکسی‌های هیبریدی یکی از اقدامات مهم این سازمان است که در نظر داریم با کمک وزارت صنعت، معدن و تجارت، بسترهای تسهیلی لازم برای ورود این خودروها ایجاد شود اما بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در سال ۹۴، شاهد ورود تاکسی‌های هیبریدی هستیم و تا پایان امسال نیز چند نمونه تاکسی هیبریدی وارد کشور خواهد شد.


نبود داوطلب برای ورود خودروی هیبریدی

اما قرار نیست به این زودی ها ناوگان تاکسیرانی شاهد خوروهای هیبریدی باشد . اقبال شاکری رییس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان این که اگر قرار باشد خوروهای هیبریدی که وارد ناوگان تاکسیرانی می شوند به این گرانی باشد ،مدیریت شهری با آن موافقت نخواهد کرد . این جایگزینی باید با حمایت از صنایع داخلی انجام شود .

اوادامه می دهد : بر اساس آخرین اطلاعی که از معاونت حمل و نقل و ترافیک در خصوص خودروهای هیبریدی گرفته ایم هنوز تامین کننده ای برای ورود این خودروها ابراز تمایل نکرده است .

با وجود نیاز تهران به خودروهای پاک به نظر می رسد هنوز طرحی کاربری برای پاسخ به این نیاز شهر پیش بینی نشده باشد و طرح های پیشنهادی به دلیل هزینه های بالا و عدم هماهنگی با نیازهای مصرف کنندگان چندان مورد استقبال قرار نگرفته اند.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

شهروند نااميد از آينده: 1394/3/1611:24:43،
100
10
براي اينكه پول يك پرايد 3 سال پيش رو بايد بدي به يك موتور

بعضي ها خوب بلدند با رانت و انحصار چطور پول مردم رو ازشون بگيرند و خود روز به روز ثروتمند تر شوند.
مهندس برق: 1394/3/1612:18:01،
49
11
دوستان توجه كنيد اين نوع وسايل به شدت هارمونيك زا هستند و به شبكه برق ايران صدمه جدي ميزنن اگه استفاده ازشون رونق بگيره بهتره از اول زير ساخت هاي لازم براي شبكه برق فراهم ميشد بعد موتور و ماشين برقي وارد ميكردن
ماهان: 1394/3/1613:08:53،
29
14
اقای مهندس لامپ های کم مصرف هم هارمونیک زا هستند...
،،،: 1394/3/1616:54:01،
12
8
تو اگه ميدونيستي تو توانير چه زجري كشيدن كه هارمونيك هاي اين لامپ ها رو مهار كردن بعد نظر..,,
....: 1394/3/1611:25:26،
37
7
قیمت گران
مهران: 1394/3/1613:50:50،
20
10
تازه الان از ما (شرکت کره ای) تقاضای طراحی یه موتور سیکلت برقی کرده اند که 0 تا 100 در ایران تولید بشه!
آخه کی میاد 10 تا 20 میلیون برای موتوری بده که حداکثر سرعتش 90 تا هست.
مگر اینکه آقای شهردار با پول عوارض مسکن و فروش تراکم از این کارهای تبلیغاتی بکنه برای انتخابات ریاست جمهوری بعدی!
ماهان: 1394/3/1620:09:37،
8
6
من خودم توانیری هستم عزیز دل البته نه تو بخش توزیع توی تولید.
مجید تیزه: 1394/3/1611:32:18،
46
6
مهم ترین مساله همین قیمت بالای این موتور هاست
اگه قیمتش منطقی باشه کی بدش میاد سوار بشه
مزایا خیلی داره اما بودجه عام مردم نمیرسه 17 میلیون یا بیشتر بدن اسباب بازی بخرن
باید قیمتش زیر 5 میلیون برسه تا همه بتونن بخرن
دولت نه تنها باید سود خودشو نگیره هیچ بلکه باید وام بدون بهره هم بده تا مردم استقبال کنن
آرش: 1394/3/1611:37:46،
89
13
به این علت که بنده کارشناس این موضوع بودم چند نکته قابل ذکر است:

1-قیمت این موتور در کشور مبدا 1200$ و در ایران 9-17 میلیون می باشد که به صرفه نیست.

2-توزیع بارگذاری در زمان شارژ بر روی شبکه برق تهران و کشور بررسی نشده است.

3-عدم توانای عبور از شیب های بالای 15درجه

4-بیصدا بودن موتور که باعث خطرات برای راکب در عبور از خیابان ها و احتمال تصادف با خودرو ها و یا افزایش سرقت به کمک این موتور ها می شود.

5-عدم توانایی حمل بار با این موتورها به گونه ای که حداکثر ظرفیت 100 کیلوگرم می باشد.

6-حد اکثر سرعت 80 کیلومتر بر ساعت می باشد که نام ناسب است.

7-بعد از 2 سال(2000 سیکل شارژ و دشارژ) باتری این موتور ها کارایی خود را از دست می دهد و مالک باید 5 میلیون صرف خرید باتری جدید کند.

نتیجه گیری:
خرید و استفاده ا این موتور ها به صلاح نیست.
والسلام
عبداله: 1394/3/1611:33:12،
42
6
قیمت اقا جون قیمت !
قیمت این موتور ها اندازه یه پراید هست چخبره اخه؟
اسیب پذیر: 1394/3/1611:35:52،
44
9
من خودم عاشق موتور برقی و ماشین هیبریدیم
اما برام امکان پدیر نیست 10 20 میلیون هزینه کنم برای خرید موتور برقی
یا 200 میلیون بدم تویوتا کمری هیبریدی یا 4 میلیارد بدم BMW I8 بخرم هوارو کمتر الوده کنم
دادا: 1394/3/1611:45:39،
30
16
مگه سي جي 125چشه كه مردم برن اسباب بازي بخرن17ميليون...هركي رو سوار اين موتورا ديديد 100%به عقلش شك كنيد
حمید: 1394/3/1612:16:24،
39
14
ما که سعادت نداشتیم بریم ایتالیا اما میگن تو جاهای شلوغ شهر موتور برقی رایگان گذاشتن که هر کی میخواد سوار شه بره کاراشو انجام بده بعد بیارش تو پارکینگ.البته اونا دارن تو بهشت زندگی میکنن و ما در حال حاضر تو جهنمی هستیم که خودمون به پا کردیم.
آرش: 1394/3/1615:16:32،
17
16
شما توهم زدی
تو اروپا چیز مفت نداریم مخصوصا فرانسه و ایتالیا... ارزانترین چیز یه بطری آب معدنی کوچیکه که دو یورو معادل ۷ هزار تومن ماست :)
تو ایران همه فکر میکنن مرغ همسایه غاز هست
آرش: 1394/3/1615:17:26،
16
8
بوی رانت میاد ...
آرش: 1394/3/1612:29:48،
14
6
هیچ انسان عاقلی حاضر نیست نزدیک 20 ت پول بده بالای موتورری که نه سرعت داره نه ظاهر نه قدرت!!! تازه اگه یک ذره گنده باشی یا 2 نفر بااشید دیگه جواب نمیده!!! این موتورا باید هم قیمت سی جی باشه شاید ملت بخرن تازه شاید!!! وگرنه جمع کنید بفرستید کشور سازندش نخواستیم
عزرائيل : 1394/3/1612:39:13،
18
15
البته به شرط حيات موقع فروشش ضرر نميكني چون ميدوني كه هشتاد درصد كسايي كه تو يه روز تو بهشت زهرا چال ميكنن موتور سوارانند
من: 1394/3/1612:43:42،
16
8
وای خدای من باز یک رانت جدید فردا صداش در می اید خدا یا گمگ کن اندک باشد
علیرضا: 1394/3/1612:55:04،
19
8
مجلسیا برا این طرح عجله دارن چون تبلیغ انتخاباتیه برا خودشون :)
بعله دوستان
آفرودر حرفه ای: 1394/3/1616:50:11،
16
6
بیا پایین دادا نصف ملت این روزا ماشین دارن ولی موتور سوار می شن کارشون سریعترو ارزون تر تموم شه حالا موتوری که تهش 80 تا بره هر چند ساعت باس 4 ساعت تو برق بزنی با این پول برق اونم اونقدم بی صداس که از لا ترافیک بترسی رد شی له نشی وسط ماشینا خوب همون ماشین سوار می شن ...بیا پایین اصلا نصف فاز موتور به صداشه
واسه اونایی هم که وارد کردن رو دستشون مونده پیشنهاد می دم از رانتشون استفاده کنن واسه خانوما اونم بدون گواهی نامه موتور برقی سوار شدن رو قانونی کن خداییش کل دنیا هم بیشتر مشتری اینجور موتورا خانومان
milad: 1394/3/1621:51:27،
7
5
١٧ميليون
سحر: 1394/3/1623:39:42،
11
5
ای کاش به خانوما هم گواهینامه موتور میدادن
محسن: 1394/3/1911:15:50،
6
3
قیمت بالا و همچنین پیمایش کم این وسیله دلیل عدم استقبال از این موتورها می باشد . طی مسافت 80 تا 100 کیلومتر و مجدد انتظار 4تا5ساعته برای شارژ مجدد، این همه پول بدن بعد وقتشونم تلف بشه ، خنده داره واقعا!
مطمئن باشید آقایون ضرر نمیکنن ، مردم که نخرن برای اینکه آقازاده ها ضرر نکنن به یه جای دولتی یا نظامی میفروشنش و سودشونو میکنن

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما