کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت طلا برای سومین هفته متوالی کاهش یافت


کد خبر : ۱۲۴۵۵شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷:۰۷۱۰۰۳ بازدید

قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز جمعه با افزایش اندکی روبرو شد ولی در هفته ای که گذشت برای سومین هفته متوالی با کاهش مواجه شده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی مارکت واچ، قیمت طلا روز جمعه پس از انتشار گزارش وزارت کار آمریکا بار دیگر کاهش یافت و به پایین ترین سطح در 3 ماه گذشته رسید.

بر اساس این گزارش وزارت کار آمریکا اعلام کرد که اقتصاد این کشور طی ماه می بیش از 280 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه به مرز 1170 دلار رسید که این پایین ترین رقم از 18 مارس به شمار می رود. قیمت این فلز زرد طی هفته گذشته با افت 1.5 درصدی روبرو شده است. 

قیمت هر اونس نقره نیز با 0.7 درصد کاهش به کمتر از 15.98 دلار رسیده است. قیمت نقره نیز در هفته ای که گذشت بیش از 4.3 درصد کاهش داشته است.

نرخ بیکاری آمریکا نیز طی ماه گذشته به 5.5 درصد افزایش یافته است. نعیم اسلم تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری آوا ترید تاکید کرد که انتشار گزارش وزارت کار آمریکا که نشانگر بهبود اوضاع بازار اشتغال است می تواند تاثیر زیادی بر تصمیم فدرال رزرو برای افزایش احتمالی نرخ بهره داشته باشد.

فدرال رزرو آمریکا از سال 2006 میلادی تاکنون نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده است. بی شک نااطمینانی سرمایه گذاران نسبت به بحران مالی و بدهی یونان نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا و ارزش دلار خواهد داشت.

گزارش سایت طلا می افزاید، به اعتقاد فعالان بازار طلا قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر گزارش وزارت کار آمریکا نوسانات ارزش دلار و بحران مالی و بدهی یونان خواهد بود.

اگر یونان نتواند تا پایان ماه جاری میلادی به توافق نهایی با وام دهندگان بین المللی بر سر دریافت کمک های مالی جدید دست یابد، ورشکستگی این کشور قطعی خواهد بود و آتن چاره ای جز ترک منطقه یورو نخواهد داشت.

دولت یونان همچنین روز گذشته اعلام کرد که قادر به بازپرداخت قسط 300 میلیون یورویی بدهی خود به صندوق بین المللی پول نیست و بازپرداخت این بدهی را تا پایان ژوئن به تاخیر می اندازد.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که افت تقاضای فیزیکی نیز تاثیر زیادی بر کاهش قیمت طلا داشته و سرمایه گذاران همچنان منتظر کاهش بیشتر قیمت جهانی طلا هستند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها