کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

بررسی کم مصرف ترین خودروی بازار ایران

کدخبر:۱۲۴۵یکشنبه، ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۳:۳۱۱۱۴۴۰ بازدید

بازار خودروی ایران در سال 1379 برای اولین بار ورود خودروهای کوچک شهری را تجربه کرد در این سال، کرمان موتور دوو ماتیز سه سیلندر را روانه بازار کرد تا چشم خریداران به یک خودروی 3 سیلندر نیز روشن شود.
بررسی کم مصرف ترین خودروی بازار ایران

تولید ماتیز تا سال 1383 ادامه داشت و در این سال به دلیل مشکلات فراوان، ماتیز از سبد فروش سازنده اش حذف شد اما استقبال خوب خریداران از ماتیز باعث شد تا این بار مدیران خودرو به فکر جایگزینی برای این خودرو باشد به همین دلیل رایزنی ها برای پیدا کردن جایگزینی در سبک و سیاق ماتیز آغاز شد در این گیر و دار چینی ها ورژنی شبیه به ماتیز را تولید می کردند که نامش در ایران MVM110 گذاشته شد و شباهت های فراوانی با ماتیز داشت. MVM110 در یکصد کیلومتر به صورت ترکیبی کمتر از شش لیتر بنزین می سوزاند و موتورش هم سه سیلندر است و نمونه چهار سیلندرش هم وجود داشت پس توانست حکم جانشینی ماتیز را از بازار دریافت کند در این شماره به سراغ یکی از نمونه های 3 سیلندر این خودرو رفتیم تا بعد از حدود 50 هزار کیلومتر کارکرد آن را بررسی کنیم.

بگذارید بررسی این خودرو را از نمای ظاهری اش شروع کنیم. اولین نکته کیفیت خوب رنگ است. این کیفیت مناسب رنگ در روی سپرها نمود بیشتری دارد. برای پی بردن به این ادعا، کافی است رنگ سپرهای چند نمونه از تولیدات داخلی را به خصوص در قسمت های پایین سپر بررسی کنید. اما یکی از نکات منفی مشترک این خودرو با دیگر تولیدات داخلی را باید در فواصل بین قطعات بدنه یافت. مثلاً در بخش جلو فاصله درب پوش موتور با گلگیرها به نظر کمی زیاد می آید که به دلیل عدم تصادف خودروی تست ما و سالم بودن قطعات بدنه کمی غیرعادی است. این کیفت خوب رنگ حتی در پشت آینه ها که همرنگ بدنه هستند هم حفظ شده است. حدود 50 هزار کیلومتر کار کرد نیز نتوانسته زه های کناری بدنه را تکان بدهد و آن ها نیز بدون رنگ پریدگی سر جایشان قرار دارند. در نمای عقب هم هیچ افتی در کیفیت قطعات مشاهده نمی شود. حال پای به داخل خودرو می گذاریم. در کابین MVM بسیاری از قطعات از جمله روکش زیرآرنجی های درب ها از پلاستیک خشک ساخته شده اند. وقتی آرنج دستتان را برای استراحت رو آن قرار می دهید احساس جالبی ندارد اما دقت در مونتاژ این قطعات باعث شده برعکس برخی تولیدات داخلی کاملاً بی صدا باشند. کیفیت ابر و روکش صندلی ها نیز هیچ تغییری نکرده است.گذشته از کیفیت قطعات پلاستیکی که در کابین یک خودرو بکار می رود، تطبیق این قطعات و مونتاژ دقیق آن ها از نکاتی است که گاهی خودروسازان کمتر به آن توجه می کنند. به طور مثال؛ دو قطعه پلاستیکی که ستون فرمان این خودرو را پوشش می دهند به صورت دقیق بر هم منطبق شده اند. البته هر قدر هم کیفیت مونتاژ بالا باشد نمی تواند مشکلات ناشی از دقت پایین در ساخت قطعات را پوشش دهد. در زمان حرکت بر روی دست اندازهای پر تعداد خیابان های تهران نیز هیچ صدای اضافه ای از کابین شنیده نمی شود. یکی از بخش هایی که در تولیدات وطنی موجب ایجاد صدا و نارضایتی خریداران می شود، طاقچه عقب خودرو است. این صدا زمانی بیشتر می شود که خودرو چند صباحی از کارکردش می گذرد و در نهایت مالک مجبور است به تعمیرگاه مراجعه کند. اما در MVM110 واقعاً کمترین صدایی از هیچ نقطه ایی از کابین شنیده نمی شود. این در حالی است که قطعات تشکیل دهنده این خودرو 50 هزار کیلومتر از عمرشان گذشته است.

کمربندها در جلو و عقب سه نقطه ای هستند. ترمزها نیز به یمن استفاده از سیستم ضد قفل ABS عملکردی مناسب دارند. البته محور عقب مجهز ترمزهای نوع کفشکی یا کاسه ای است. می توانید صدای موزیک دلخواهتان را از چهار بلندگوی سیستم صوتی استاندارد خودرو بشنوید. دستگاه پخشی که بر روی این خودرو نصب شده است علاوه بر ورودی USB و قابلیت پخش فرمت MP3 کیفیت مناسبی هم دارد (نسبت به کلاسی که این خودرو در آن جای می گیرد). اگر با توجه به ابعاد و مصرف سوخت، پراید 111  هاچ بک و MVM110 را در یک رده قرار دهیم (هرچند مدل چهار سیلندر MVM110 می تواند رقیب سرسخت تری برای پراید باشد)، باید گفت از بخش آپشن ها، ام وی ام یک سر و گردن از پراید بالاتر است. در این خودرو شیشه بالابرها همگی برقی هستند اما در پراید این امکان فقط برای شیشه های جلو وجود دارد. در ضمن ام وی ام به آینه های برقی نیز مجهز است. کیفیت روکش فرمان و داشبورد هم به صورتی است که بعد از 50 هزار کیلومتر اثر دست بر روی دکمه ها و یا روکش فرمان باقی نمانده است.نگارنده عقیده دارد کم کم نه تنها ما ایرانیان بلکه دیگر خریداران خودرو در سراسر دنیا نیز باید با خودروسازان کشور اژدها کنار بیایند. شاید تا 10سال پیش تصور اینکه روزی خودروسازان چین درصد بالایی از بازار خودروی کشورمان را تصاحب کنند دور از ذهن بود اما حالا دیگر این تصور به حقیقت پیوسته است. بگذریم! روشن شدن موتور همراه با نرمی صورت می گیرد. مالک خودرو در این مورد می گوید: من قبلاً پژو 206 و پراید مدل 89 داشتم. به رغم اینکه هر دو این خودروها را به صورت صفر کیلومتر خریداری کردم بعد از گذشت حدود 20 هزار کیلومتر صدای موتورشان مشخصاً تغییر کرده بود و این در حالی بود که همه سرویس های فنی را طبق توصیه سازنده به موقع انجام داده بودم و هیچ نقص فنی بنا به گفته نمایندگی در موتور نبود. او در مورد تغییر صدای پیشرانه این دو خودرو اضافه کرد: در نهایت به من گفتند دلیل این تغییر صدا استفاده بیشتر از قطعات تولید داخل است! ولی صدای موتور ام وی ام از روزی که تحویلش گرفتم تا به حال هیچ تغییری نداشته است.کم کم آماده حرکت می شویم. قرار است از پارک خارج شویم پس فقط یک نگاه به آینه کناری بزرگ ام وی ام کافی است تا از اوضاع خیابان مطلع شوید. دید آینه ها واقعاً خوب است و نقطه کوری در آن دیده نمی شود. حتی آینه وسط هم دید مناسبی دارد. موتور این خودرو فقط 51 اسب بخار نیرو در دور موتور 6 هزار دور بر دقیقه تولید می کند و گشتاور هم بیش از 70 نیوتن متر در دورهای 3500 تا 4000 نیست. پس با دانستن این اعداد، نباید یک رانندگی پر شتاب را انتظار داشته باشید. 

اما یک نکته در مورد رانندگی با این گونه خودروها آن هم بعد از 50 هزار کیلومتر کارکرد وجود دارد. خودروهایی که شتاب و قدرت بالایی ندارند معمولاً برای رسیدن به حداکثر توان و کشش بیشتر از یک خودروی با قدرت مناسب تحت فشار قرار می گیرند. به همین دلیل قطعات موتور و به خصوص گیربکس زودتر با افت راندمان مواجه می شوند. البته سرویس و نگهداری به موقع می تواند این افت کیفیت را کمتر کند اما، افت شتاب و ... در این گونه خودروها اجتناب ناپذیر است. در خودروی مورد بررسی دورگیری موتور و صدای پیشرانه نشان می داد افت راندمان بسیار اندک است اما گیربکس پنج سرعته آن که اختصاراً QR512 نام دارد برای رفتن به دنده 3 کمی به انرژی نیاز داشت و مثل بقیه دنده ها به نرمی در گیربکس کوپل نمی شد. در حالت دنده عقب رفتن نیز صدای گیربکس نسبت به روزهای اولیه تولید بیشتر شده بود. بعد از بررسی صداهای اضافی بخش های مختلف که در بررسی هر خودروی می تواند موجب امتیاز منفی شود، دور موتور را به منظور حرکت با سرعت های بالاتر افزایش دادیم.دورگیری در مسیرهای اتوبان با شیب کم بدون مشکل و با کمی تامل صورت می گیرد ولی اگر قرار باشد شیب رو به بالا کمی بیشتر شود حتی ممکن است مجبور شوید برای افزایش کشش از دو دنده معکوس استفاده کنید. در این قسمت از کار باید گفت برادرش دوو ماتیز کمی بهتر عمل می کند اما در میان تولیدات خودروسازان داخلی نزدیک ترین رقیبش یعنی پراید 111 با موتوری چهار سیلندر که 63 اسب بخار قدرت و 103 نیوتن متر گشتاور تولید می کند حتی از دوو ماتیز هم پیشی می گیرد. هر چند 111 به سختی می تواند از پس مدل چهار سیلندر ام وی ام 110 بربیاید.مصرف سوخت این خودرو نیز تغییری نکرده است و هنوز هم مثل روز اول کمی بیشتر از 5 لیتر در سیکل ترکیبی می سوزاند. سیستم تعلیق در محور عقب با استفاده از کمک فنر و فنر پیچشی شکل گرفته است. در جلو نیز سازنده از سیستم مک فرسون استفاده کرده است. با توجه به کیفیت بد آسفالت خیابان ها از مالک در خصوص مشکلات احتمالی سیستم تعلیق پرسیدم که در کمال تعجب او پاسخ داد: تا به حال به جزء تنظیم زوایای چرخ آن هم فقط یک بار، هیچ مشکلی در فنربندی و جلوبندی وجود نداشته است!با احتساب صحبت های مالک در مورد عدم بروز نقص در سیستم تعلیق باید پراید 111 را در بخش کیفیت تعلیق و جلوبندی در پس ام وی ام قرار داد، چرا که یکی از نقایص شایع اغلب پرایدها عمر پایین این قطعات است. سیستم تعلیق در عبور از پیچ ها نیز این خودرو را به رغم شکل ظاهری اتاقش خوب حفظ می کند و به عقیده نگارند عملکرد این خودرو در پیچ ها از پراید بهتر است.

به یک خیابان پر شیب و با ترافیک سنگین می رسیم. برای اینکه موتور 812 سی سی این خودرو که دو میل سوپاپ در سرسیلندر دارد، کمتر تحت فشار باشد کولر را خاموش می کنیم. بعد از حدود 15 دقیقه کم کم به دلیل سفتی پدال کلاچ پای چپتان احساس خستگی می کند. برای رفع این مشکل مالک یک بار به نمایندگی مراجعه کرده است ولی بعد از حدود 5 هزار کیلومتر این نقص دوباره در سیستم کلاچ دیده می شود.میدان دید جانبی با توجه به آینه ها کافی است اما تقریباً چیزی از بخش جلو دیده نمی شود. می توانید در حدود 5 متر فضا با ام وی ام 110 دور بزنید. در زمان دور زدن یک زوزه خاص و غیرطبیعی از سیستم هیدرولیک فرمان به گوش می رسد. به گفته مالک این صدا در روزهای ابتدایی خرید این خودرو بسیار کم بود اما رفته رفته بیشتر شده است. او اضافه می کند: دو تن از دوستان دیگر من صاحب ام وی ام 110 هستند و از خودروهای آن ها نیز این صدا شنیده می شود. به مسیر صاف که می رسیم مجدداً کولر را روشن می کنیم کولر بعد از 50 هزار کیلومتر و پشت سر گذاشتن 3 فصل گرم هنوز هم مثل رقیبانش کم رمق نشده است. در پایان بررسی این خودرو نظر شما خوانندگان عزیز را به چند نکته جلب می کنم. -  ام وی ام 110 با پیشرانه 812 سی سی کم مصرف ترین، کم حجم ترین و کم سیلندرترین خودروی بازار ایران است. هر چند از نظر مصرف سوخت دست اندرکاران تویوتا یاریس را با پیشرانه 1.3 لیتری و مصرف ترکیبی کمتر از 6 لیتر، با این خودرو مقایسه می کنند اما به دلیل اختلاف قیمت فاحش نمی توان این دو را رقیب یکدیگر خواند.

- همان طور که اشاره شد پراید 111 را باید نزدیک ترین رقیب داخلی این خودرو دانست. اگر بخواهیم از نظر استهلاک قطعات فنی و داخلی پراید و ام وی ام را با هم مقایسه کنیم باید گفت ام وی ام برنده این مقایسه است. اما در بحث قابلیت های حرکتی باید پراید را نسبت به این مدل و حتی برادر چهار سیلندرش برتر دانست.

- ام وی ام از نظر استهلاک نسبت به پراید نمرات منفی کمتری می گیرد.ولی در خصوص خدمات پس از فروش و تهیه قطعات یدکی پراید به دلیل استفاده از سیستم گسترده مجموعه سایپا کمتر وقت شما را برای تهیه قطعات تلف می کند. -در بحث کیفیت کلی ام وی ام خودروی با کیفیت تری است ولی در بازار دست دوم نمی توانید این خودرو را به راحتی پراید به فروش برسانید.

- مدیران خودرو مدل 3 سیلندر را با قیمت نقدی 19 میلیون تومان به بازار عرضه می کند. اگر هم قصد خرید نقدی این خودرو را ندارید می توانید دو ماهه صاحب این خودرو شوید. برای این کار باید در ابتدا 9.5 میلیون تومان به حساب مدیران خودرو واریز کنید و بعد از دو ماه در زمان تحویل مبلغ 9 میلیون و 300 هزار تومان دیگر پرداخت کنید.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

معترض: 1392/7/1408:27:05،
76
32
من حدود 2ساله که یدونشا دارم مدل110 مصرفش واقعا بالاست صدی 10 میسوزونه هر جا بردم میگن همینه همشون این مشکل را داره بیخیال 1 سالهم هست که میخام بفروشم کسی نمیخره نخرید پشیمان میشید
مجتبی : 1392/7/1412:10:06،
27
53
آقا ندارید و نمیدونید چرا الکی نظر میدید من از 85 یکی دارم اصلا با پراید قابل مقایسه نیست شاسی موتورش از 206 هم قوی تره داخلیش مثل 206 میمونه چهار سیلندرش خیلی از پراید 111 بالاتره من کولر روشن با 5 سرنشین راحت بون فشار به ماشین 170 بردمش هنوزم موتورش به تعمیر نیفتاده 105 هزار تا راه رفته
البته ایرادهایی هم مثل همه ماشینا داره
mammad: 1392/7/1421:11:21،
26
28
آقا مجتبی اصلا این ماشین بوگاتیه نه بدنش هم از هامر قوی تره
راستی سال 85 چین اصلا می دونست ماشین چیه؟
چین تاز06ساله فهمیده ماشین با کدوم میم می نویسن!!!!!
الکس: 1395/6/217:17:42،
34
17
آقاجان خودروی ام وی ام با دوو خیلی فرقه!!
رضا: 1392/7/1408:32:22،
70
28
اگر جونتون رو دوست دارید از این نخرید
امیر: 1392/7/1408:45:06،
69
32
مقایسه این ماشین با دوو ماتیز یه شوخی زشته،ماشین چینی یعنی آشغال
کامران: 1392/7/1408:52:01،
46
26
صندلیهاش مناسب خانمهای با قد متوسط طراحی شده و برای آقایان مناسب نیست. فرمان فوق العاده تیزه و با افزایش سرعت هیچگونه تغییری در نرمی و تیزی اون حاصل نمیشه. راننده همیشه باید دودستی فرمونو بچسبه که حس خوبی به راننده القائ نمیکنه!! مصرف نوع 4سیلندر اصلا 6 لیتردر100 کیل.متر نیست و حدود8 الی 8/5 هستش.

محسن: 1392/7/1409:27:47،
39
29
این ماشینا رو دست بنگاه دارا مونده تبلیغات میکنن ردشون کنن
ابوذر: 1392/7/1412:10:44،
32
26
به نظر من این سایت پول گرفته تا این چیزها رو بنویسه mvm واقعا" ماشین بی کیفیتی هستش .
شاهین tehran: 1392/7/1412:13:20،
33
37
تیبا بهتر از این ماشینه.
طاها: 1392/7/1412:22:21،
31
33
من دو ساله که یکیشو خریدم کم مصرفه .صدی هفت الی هفت ونیم.جای پارک براش خوب پیدا میشه کنترلش راحته کلا" ماشین زبرو زرنگیه.ولی نه که بخوای باهاش کورس بذاری.
سعيد: 1392/7/1412:35:49،
29
23
با mvm به پرايد زدم اون چيز نشد ولي من سپر جلو و لامپ ها را عوض كردم. بعد از ١٥٠٠ كيلومتر كار با ١٥٠٠٠٠٠ تومان(٢٠٪قيمت) ضرر فروختم . تا ٦ ماهي از زندگيم خير نمي ديدم اينقد اون طرف دعاى شر پشت سرم مى كرد.. يه بارم دادم ecu رو عوض كردنند ولي مصرف داخل شهرش نزديك به ١٠ ليتر در١٠٠ كيلومتر بود.
مهدی: 1392/7/1413:46:02،
33
27
نویسنده و مالک خودرو

بفرمایید چه خودروهایی تا حالا داشتید؟ مالک: پراید.206.مگان.مزدا3.سوناتا.آزرا.بنز 500.بی ام و z4. پورشه و فراری. اخیرا ام وی ام 110 سه سیلندر

بفرمایید از کدوم راضی بودید؟ مالک: بی شک از توفه سه سیلندر چینی .
فرید: 1392/7/1414:39:59،
36
26
حالاما میگیم ماشین خوبیه ولی ادم روش نمیشه سوارش بشه با این قیافش
/..../: 1392/7/1416:46:30،
28
26
من مدل 85داشتم برای تعمییر گیربکس و.....خیلی اذیت شدم تنها صندلیهاش نسبت به پراید 206راحتتره البته ازنظر من سوختشم توشهر 7 بوداین یارو الکی نوشته کمتر از 6رفتم نمایندگی گفت سوخت داخل شهرش 7-7.5
امین.....: 1392/7/1417:56:45،
22
31
من یه315داشتم یه اشغال تمام عیار بااین که3000کارکرد داشت با بدبختی و 6ملیون ضرر ردش کردم اون که 315بود پس وای به ام وی ام 110.البته بعد315یه فولکس گل خریدم یاد اون سالها به خیر که چه خودرو سازهای تو ایران بود
محسن قاقالیباف: 1392/7/1419:22:21،
29
27
مصرفش بیشتر از پراید و هزینه اش 20% بیشتر و عمر قطعاتش 40% کمتره و قیمتش 12% گرانتر حالا خودتان قضاوت کنید خرید این باصطلاح ماشین که ایمنی در حد پراید را هم نداره ارزش داره
سینا: 1392/7/1422:54:30،
21
26
من یه 315شو داشتم با دنده عقب زدم به پراید،پراید هیچیش نشد ولی ماشین من سپر عقب ومه شکنش شکست.بگذریم سپرو دادم جوش دادن ورنگ کردن ولی به خاطر یه مه شکن عقب دربدر تو نماینگیها وبازار گشتم نبود که نبود آخر 80000تومن دادم به نمایشگاهی ازرو ی ماشین صف باز کرد داد بهم...........
آرش: 1392/7/1709:52:06،
23
30
سلام من يك 4سيلندر 16 سوپاپ مدل 90 گيربكس رو دارم و 47000 كيلومتر رفتم خيلي راضي ام قبلا هم 206 تيپ 2 داشتم اذيت مي كرد اما اين تا حالا كه تو شهر با كولر صدي 6 تا 7 مي سوزونه امكاناتش هم نسبت به 206 تيپ2 خيلي كاملتره خرجي هم نداره
امین: 1392/8/1721:43:23،
25
22
والا من یکی که بولشو ندارم ولی اما هر کس خریده مبارکش باشه
ایران دوست : 1392/9/1811:21:32،
15
26
باور کنید عرب ها که فقط نفت دارن وایران خودرو ومدیران خودرو وآشغال خودرو ندارن وضعشون از ما بهتره و برای 1لیتر ونیم لیتر مصرف پایین تر اینقدر هن و هون نمی کنن (ماهم خیر سرمون نفت داریم )
آدم مریض هم هیچی نمی خوره آیا این خوبه ؟ مطمئن باشید اگر ام وی ام هم ماشین بود مصرفش مثل همه ماشینا بود .
محمد محسن: 1392/10/2523:12:20،
14
17
دوستان واقعا ممنونم
نظراتتون واقعا سازنده بود
من خودم تو کف خریدن mvmبودم اما با این اوصاف نظرم عوض شد
الان206دارم ولی خب هزینه قطعاتش بالاست
یکی از دوستان نوشته بود از 206بهتره ک یکمی ب شکم انداخت ولی خب از همتون ممنونم
عرفان سروشامی: 1392/11/2916:04:52،
18
24
درسته چینیه ولی به هزارتا ماشین ایرانی می ارزه هر چیه 10000 برابر از 206 بهتره
علي: 1393/2/1613:25:38،
19
21
سلام اي كاش توايران ريو توليدميشد بعدكسي ميومدماشين چيني بخره حتي ريونسل سوم هم توكشوراي ديگه توليدميشه اماتوايران چون پرايدرودستشون بادميكردتوليدش متوقف شدواقعا كم مصرف وكم اصطعلاكه
حسینعلی: 1393/2/2223:08:26،
20
19
براساس این مقاله که چینی ها که ده سال نیست از دوچرخه ها بسمت ماشین و تنوع بیشمار تولید حرکت کردند و مثل برق پیشرفت کردند و میکنند بازارهای دنیا را تسخیر میکنند پس در مورد خودروسازان داخلی و ظلمی که به مردم با پول بیت المال میکنن باید گریه کرد و مرزهای گمرکی رو با با هفتاد درصد به بالا با سود بازرگانی بستند تا مردم عادی اجبارا سوار گاربهای تولیدی خودشون با قیمت عجیب و غریب شوند.
چشتون دراد: 1393/7/621:24:16،
19
24
من یکی شو خریدم مدل پایین شییییییش میلیون تومن خیییییییییییییییییییلیییییییییییییییییییییییییییم راضیم
حمید تک: 1393/11/307:17:08،
12
7
سلام دوستان من یکی دارم با 3سیلندش165پر کردم تا حالا هم 74 هزار تا باهاش رفتم آخ نگفته حتی جلو بندیش سالمه قابل توجه کسانی که اصلان تا حالا سوار نشدن فقط نظر رو هوا میدن که فقط به چیزی گفته باشن

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

نتایج انتخابات ریاست جمهوری - 30 اردیبهشت 96 / نتایج شمارش آرا به تدریج اعلام خواهد شد
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بیانیه حجت الاسلام رئیسی؛ بعد از اعلام نتیجه انتخابات
احتمال پیش‌فروش خودروی جدید پژو 2008 از سوم خردادماه
جدول شرایط پیش فروش کلیه محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بازی خطرناک چری برای بازار ایران!
کرمان‌موتور، 5 خودروی هیوندای مدل 2017 را بزودی عرضه خواهد کرد + جزئیات
فروش نقد و اقساطی خودروهای پژو پارس و پژو 207 بمناسبت آزادسازی خرمشهر - خرداد 96
لیست قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو در خردادماه 96
قرارداد پژو و شایعه‌ای که تالار شیشه‌ای را لرزاند
تولید 2 خودروی سواری در کشور به صفر رسید
شرايط فروش نقدی، اقساطی و ليزينگی محصولات شركت سايپا - خرداد 96
شرایط جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو - خردادماه 96
خودروهای روسی که به ایران می‌آیند، چه شکلی هستند؟
مقایسه خودروهای در محدوده 50 میلیون تومان در بازار ایران
آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما