کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رکود، پیش‌بینی‌‌های طلایی را محقق نکرد


کد خبر : ۱۲۴۱۷چهارشنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۳:۵۰۱۳۷۷ بازدید

با توجه به رسیدن ایامی که میزان برگزاری مجالس عروسی و شادی افزایش می‌یابد، پیش‌بینی می‌شد حجم خرید طلا و مصنوعات طلا برای ارائه هدیه و رفع ...

کالاهای تزئینی به ویژه طلا در بین ایرانیان به واسطه وجه زینتی و همچنین ارزش ریالی آن جایگاه مناسبی دارد و توانسته به عنوان کالایی برای عرضه در مجالس و عروسی ها مطرح شود.

حال با توجه به ایام اعیاد که میزان عروس و مجالس افزایش می یابد، پیش بینی می شد میزان خرید و تقاضا برای این کالای زینتی افزایش یابد، اما حجم داد و ستد در بازار طلای تهران خلاف این موضوع را ثابت می کند. در یکی دو سال اخیر به واسطه رکود در اقتصاد کشور، کاهش قدرت خرید مردم و افزایش ارزش جهانی طلا و نرخ دلار که بر قیمت طلای خام تاثیرگذار بوده، حجم خرید تا میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز، با توجه به سابقه مردم که از آینده خود اطلاعی نداشته و ترس از گران شدن قیمت کالا را داشتند، کالای مورد نیاز خود را چند وقت زودتر خرید می کردند اما در حال حاضر این روند تا حد بسیار زیادی از شیوه خرید مردم برچیده شده است. در این رابطه رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان کرد: حجم خرید طلا در ایام شعبانیه به شدت در رکود قرار دارد و هیچ تغییری در بازار به واسطه اعیاد به وجود نیامده است.

محمد کشتی آرای در گفت و گو با اقتصادنیوز، اظهار کرد: در ایام شعبانیه که میزان مجالس و عروسی ها افزایش می یابد حجم خرید طلا برای هدیه و رفع نیاز عروسی خود تغییری نداشته و بازار در رکود کامل به سر می برد.

او ادامه داد: حجم اعظم خرید برای طلا قبل از ایام شعبانیه صورت گرفته و این سبک خرید در چند وقت اخیر سود و زیانی در بر نداشت، زیرا قیمت مصنوعات طلا در چند ماه اخیر قیمت محسوسی را به ثبت نرسانده است.

کشتی آرای در پاسخ به این سوال مبنی بر این که در روزهای تعطیل قیمت فروش طلا چگونه محاسبه می شود، در حالی که مراجع برتر در این رابطه تعطیل هستند، گفت: قیمت طلا با توجه به نرخ دلار در بازار آزاد و انس جهانی محاسبه می شود.

با توجه به آخرین نرخ رسمی اتحادیه طلا تهران هر گرم طلای خام 18 عیار 95 هزار و 21 تومان اعلام شده که این نرخ آخرین قیمت روز گذشته بوده است. نرخ انس جهانی در حال حاضر 1188 دلار و 80 سنت برای روز جاری و لحظه تنظیم خبر به ثبت رسیده است. همچنین سکه تمام بهار آزادی 930 هزار تومان، سکه امامی 931 هزار تومان، نیم سکه 475 هزار تومان، ربع سکه 265 هزار تومان و گرمی 181 هزار تومان ثبت شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها