کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۲۳۸۴سه شنبه، ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶:۲۸۹۲۰ بازدید

به دنبال انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا قیمت جهانی طلا امروز سه شنبه نیز با تغییر اندکی روبرو شد و به کمتر از 1190 دلار در هر اونس رسیده است.

به گزارش رویترز، انتشار آمارهای امیدوار کننده اقتصادی در آمریکا موجب تقویت ارزش دلار شده و فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است. اکنون کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی انتظار دارند که فدرال رزرو نرخ بهره را تا پایان امسال افزایش دهد.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در آغاز مبادلات امروز سه شنبه به کمتر از 1188 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته برای لحظاتی به بیش از 1204 دلار در هر اونس رسید ولی نتوانست این افزایش چشمگیر خود را حفظ کند. علت اصلی افزایش قیمت طلا در مبادلات روز گذشته، انتشار آمارهای مربوط به متوقف شدن رشد هزینه های مصرفی در آمریکا در ماه آوریل بود. این مساله تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار و افزایش قیمت طلا داشت.

اظهارات اریک روزن گرین رئیس فدرال رزرو بوستون در خصوص افزایش نرخ بهره بانکی نیز کمک زیادی به افزایش قیمت طلا کرده بود. وی گفت که از افزایش نرخ بهره در کوتاه ترین زمان ممکن حمایت می کند ولی خطر مربوط به کاهش رشد اقتصادی اروپا و چین، اقتصاد جهانی را تهدید می کند.

استنلی فیشر معاون فدرال رزرو آمریکا نیز هشدار داد که کسی نباید فکر کند که بحران مالی و اقتصادی 2008 میلادی به طور کامل پایان یافته است. 

سایر آمارهای اقتصادی منتشر شده در روز دوشنبه نیز نشانگر عملکرد بهتر اقتصاد آمریکا در ماه می بوده و این مساله تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

گزارش سایت طلا حاکیست، تولیدات صنعتی آمریکا نیز در ماه می برای نخستین بار در 7 ماه گذشته افزایش یافته و میزان سرمایه گذاری در بخش مسکن نیز به بالاترین سطح در 6 سال و نیم گذشته رسیده است. هنوز بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو تا پایان امسال نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

ارزش دلار آمریکا در برابر ین ژاپن به بالاترین سطح در 12 سال و نیم اخیر رسیده است. ادامه مذاکرات یونان و صندوق بین المللی پول نیز می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته باشد. یونان برای دریافت کمک های مالی جدید از وام دهندگان بین المللی تلاش می کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها