کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رمز ماندگاری بنگاه‌های اقتصادی در بازار


کد خبر : ۱۲۳۷۸سه شنبه، ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۵:۵۷۱۰۳۶ بازدید

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: برای اینکه به یک نقطه بهینه و مطلوب در روابط تولیدکننده و مصرف‌کننده برسیم، باید ...

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: برای اینکه به یک نقطه بهینه و مطلوب در روابط تولیدکننده و مصرف‌کننده برسیم، باید نظریه وحدت منافع بین این دو قطب حاکم باشد. محمود نوابی گفت: استقبال واحدهای تولیدی و صنعتی از این فراخوان حکایت از تبیین برنامه و هدفی کاملا هوشمندانه دارد، زیرا بنگاه‌ها خود را به لحاظ رعایت حقوق مصرف‌کننده در معرض ارزیابی و قضاوت مردم قرار می‌دهند.

به گزارش دنیای اقتصاد، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رمز ماندگاری بنگاه‌های اقتصادی در بازار اضافه کرد: در بازار رقابتی امروز تداوم و ماندگاری یک بنگاه اقتصادی به انتخاب مصرف‌کننده بستگی دارد، زیرا او با مطالعه و بررسی نیازهای خود و بازارگسترده و کالاهای متنوع به ارزش‌گذاری مواردی همچون قیمت، مرغوبیت، کیفیت می‌پردازد و در نهایت انتخاب می‌کند. نوابی به حقوق حقه تولیدکنندگان در این میان نیز اشاره کرد و گفت: استیفای حقوق مصرف‌کننده توام با استیفای حقوق تولیدکننده نه مغایرت و نه تضاد دارد.

رئیس سازمان حمایت رشد تولید، توزیع و مصرف کالاهای جعلی با برندهای معتبر و لوکس در کشور را یک واقعیت تلخ دانست و تصریح کرد: صنعت پوشاک از صنایعی است که با این بحران رو به رو است و بعضی از تولیدکنندگان داخلی برای فروش بیشتر، تولیدات خود را با نام خارجی عرضه می‌کنند؛ این در حالی است که از برندهای پوشاک خارجی صرفا سه مورد دارای مجوز رسمی است.

نوابی با بیان اینکه مساله برندسازی از مهم‌ترین مبانی و فرمول‌های اقتصادی در کشور است، اظهار کرد: توجه به مساله برندسازی مهم‌ترین راهکار برای آگاهی مردم از کیفیت بالای محصولات داخلی، حضور در عرصه‌های جهانی و افزایش رقابت‌پذیر کردن تولیدات داخلی است. این مقام مسوول، در ادامه سخنان خود با تاکید بر لزوم مبارزه با قاچاق کالا در کشور با استفاده از ارتقای سطح تولیدات داخلی افزود: باید با حمایت از تولید داخلی مردم را به سمت مصرف کالاهای ساخت داخل ترغیب کرد. نوابی ادامه داد: از 3 میلیون واحد صنفی دایر در سطح کشور یک میلیون واحد فاقد مجوز است و این امر مانع مهمی برای رعایت حقوق مصرف‌کنندگان به شمار می‌رود.
 

توضیح رئیس سازمان حمایت درباره گران‌فروشی لبنیات

با توجه به افزایش خودسرانه قیمت برخی محصولات لبنی، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان باید با واحدهای متخلف برخورد کند، اما همچنان شاهد گران‌فروشی این محصولات هستیم. رئیس سازمان حمایت در این راستا اعلام کرد: برخی برندها قیمت‌هایشان را به حالت قبل برگرداندند و برای برخی واحدهای متخلف نیز پرونده‌های تعزیراتی تشکیل شده است. سیدمحمود نوابی اظهار کرد: مردم اگر با افزایش قیمت محصولات لبنی مواجه می‌شوند می‌توانند به سامانه 124 شکایت کنند تا اقدامات لازم صورت گیرد. موارد تخلفی در پایان سال گذشته در برخی واحد‌های لبنی شاهد بودیم که برای آنها پرونده تعزیراتی تشکیل شده است. رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تاکید کرد: مایل نیستیم با ابزار تنبیهی اقدام کنیم و بیشتر تمایل داریم با ابزار تشویقی در این زمینه حرکت کنیم. ولی در هر حال با توجه به تشکیل پرونده تعزیراتی برای برخی واحد‌های لبنی متخلف، بعضی از آنها قیمت‌هایشان را به روال سابق برگرداندند.

وی گفت: موارد گران‌فروشی که در هفته‌های اخیر اعلام شده را پیگیری می‌کنیم و برخورد‌های لازم را انجام می‌دهیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها