کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ویژگی‌های مسکن قابل خرید با وام 80 میلیونی


کد خبر : ۱۲۳۷۱دوشنبه، ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵:۲۹۵۵۱۱ بازدید

وزیر راه و شهرسازی مسکن قابل خرید با تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن را براساس الگوی این بخش عنوان و تاکید کرد: میزان اقساط این تسهیلات ...

وزیر راه و شهرسازی مسکن قابل خرید با تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن را براساس الگوی این بخش عنوان و تاکید کرد: میزان اقساط این تسهیلات بیشتر از اجاره پرداختی طبقه متوسط نیست.

عباس آخوندی در حاشیه بیست‌وپنجمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی در مورد این‌که آیا مسکن قابل خرید با وام‌های پرداختی صندوق پس‌انداز مسکن ویژگی‌های خاصی دارند؟ اظهار کرد: این خانه‌ها باید منطبق با الگوی مصرف مسکن باشند.

وی توضیح داد: دریافت‌کنندگان تسهیلات از صندوق پس‌انداز مسکن باید در نظر داشته باشند که خانه‌های خریداری شده در تهران نباید کمتر از 70 متر و در شهرستان‌ها کمتر از 100 متر باشد.

به گفته آخوندی متقاضیان دریافت تسهیلات وام صندوق پس‌انداز مسکن مجاز به خرید خانه با عمر بیشتر از هفت سال نیستند.

وزیر راه و شهرسازی درباره‌ی اقساط بالای این تسهیلات تاکید کرد: قاعدتا کسانی می‌توانند این وام را دریافت کنند که توانایی بازپرداخت آن را برخوردار باشند.

وی در پاسخ به این سوال که فکر نمی‌کنید وام تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن بسیار بالا است؟ تصریح کرد: فکر می‌کنید از میزان اجاره‌ای که طبق متوسط می‌پردازد بیشتر است؟ فکر نمی‌کنم بیشتر باشد.

به گزارش ایسنا، اخیرا شورای پول و اعتبار طرحی برای افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن در قالب صندوق پس‌انداز مسکن مصوب کرد که بنا بر آن متقاضیان که خانه اولی‌ها هستند، می‌توانند در تهران تا سقف 80 میلیون تومان، در شهرهایی با جمیعت بالای 200 هزار نفر تا سقف 50 میلیون و در سایر مناطق شهری تا 40 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که متقاضی باید حداقل یکسال برای دریافت این تسهیلات سپرده‌گذاری انجام دهد.

براین اساس برای دریافت وام 80 میلیونی هر گیرنده تسهیلات باید در طول 12 سال حدود 165 میلیون تومان به عنوان اصل و سود پول به بانک مسکن برگردانده و ماهانه نزدیک به یک میلیون و 150 هزار تومان قسط بپردازد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها