کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت سنگ‌آهن در کوتاه‌مدت بالا می‌رود


کد خبر : ۱۲۳۶۵دوشنبه، ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹:۲۹۱۱۸۸ بازدید

قیمت سنگ‌آهن امروز دوشنبه اول ژوئن در بازارهای آتی 2 درصد افزایش داشت. این افزایش درپی کاهش ذخایر این ماده اولیه در بنادر چین برای هفتمین هفته ...

قیمت سنگ‌آهن امروز دوشنبه اول ژوئن در بازارهای آتی 2 درصد افزایش داشت. این افزایش درپی کاهش ذخایر این ماده اولیه در بنادر چین برای هفتمین هفته متوالی و رسیدن سطح این ذخایر به کمترین میزان خود از دسامبر سال 2013 اتفاق افتاده است.

به گزارش رویترز، قیمت سنگ‌آهن امروز دوشنبه اول ژوئن در بازارهای آتی 2 درصد افزایش داشت. این افزایش درپی کاهش ذخایر این ماده اولیه در بنادر چین برای هفتمین هفته متوالی و رسیدن سطح این ذخایر به کمترین میزان خود از دسامبر سال 2013 بوده است. تاجران درباره این افزایش قیمت می‌گویند، کمبود سنگ‌آهن با عیار متوسط و بالا همچنین فشار تقاضای مصرف کنندگان برای درخواست محموله‌های وارداتی سنگ‌آهن از تولید‌کنندگان استرالیایی است که در این روزها به دلیل افزایش بارندگی تولیدشان کاهش داشته است. 

بر اساس آمار موسسه‌ مشاوره‌ای استیل هوم که در روز جمعه منتشر شد، ذخایر سنگ‌آهن در 44 بندر چین 1.3 میلیون تن کاهش یافته و به سطح 85.4 میلیون تن رسیده است. ذخایر سنگ‌آهن در بنادر چین در سال جاری رقمی معادل 16 درصد افت داشته است. قیمت سنگ‌آهن برای تحویل در ماه سپتامبر در بازار مبادلات دالیان 2.4 درصد رشد داشت و به سطح 435 یوآن در هر تن معادل 70 دلار در هر تن رسید. 

هلن لائو تحلیل‌گر موسسه آرگونات سکوریتیز مستقر در هنک‌کنگ می‌گوید، بازار در حال حاضر از ترس و نگرانی در مورد اضافه عرضه اشباع شده است. در این حال اگر نشانه‌ای در مورد افزایش تقاضا رخ دهد کاتالیزوری موثر برای افزایش قیمت خواهد بود.

کاهش سطح ذخایر انبارها منجر به تقویت قیمت آنی در بازار روز سنگ‌آهن هم شده است که طی ماه می برای دومین ماه پیاپی رشد داشت. با این حال براساس آمار استیل ایندکس قیمت سنگ‌آهن با عیار 62درصد برای تحویل در بندر تیانجین چین روز جمعه 1.4 درصد کاهش داشت و به سطح 61.40 دلار در هر تن رسید. این در حالی بود که در اوایل هفته گذشته قیمت سنگ‌آهن به بالاترین سطح خود (62.60 دلار به ازای هر تن) در سه ماه اخیر رسیده بود.

قیمت سنگ‌آهن در ماه می 9.3 درصد و طی ماه آوریل 10.2 درصد رشد داشته است.

گروه بانکی استرالیا و نیوزلند در یادداشتی اعلام کرده است،:گزارش‌ها حاکی از کاهش تولید در منطقه پیلبارا استرالیا به دلیل افزایش بارندگی‌ها بوده است که در کوتاه مدت تقاضای سنگ‌آهن را تحت تاثیر قرار خواهد داد. با این حال اختلال در عرضه موضوعی کوتاه مدت است و در این مدت قیمت ‌ها به دلیل افزایش اندکی در فشار تقاضا چین رشد خواهد داشت.

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها