کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چشم انداز کاهشی قیمت جهانی گندم


کد خبر : ۱۲۳۶۴دوشنبه، ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷:۱۵۱۶۶۲ بازدید

در پی انتشار پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه در مورد وضعیت آب‌و هوایی و همچنین دورنمای ناامیدکننده تقاضای گندم، قیمت این محصول در بازارهای جهانی ...

در پی انتشار پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه در مورد وضعیت آب‌و هوایی و همچنین دورنمای ناامیدکننده تقاضای گندم، قیمت این محصول در بازارهای جهانی بار دیگر با کاهش مواجه شد.

به گزارش  وال استریت ژورنال، در پی انتشار پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه در مورد وضعیت آب‌و هوایی و همچنین دورنمای ناامید کننده تقاضای گندم قیمت این محصول در بازارهای جهانی کاهش داشت.

قیمت گندم روز جمعه در بازار شیکاگو برای تحویل در ماه ژوئن 11 سنت معادل 2.4 درصد کاهش داشت و به سطح 4.77 دلار در هر بوشل رسید. این قیمت کمترین سطح قیمت از 11 می بوده است. مصر که بزرگترین وارد کننده گندم در جهان است اخیرا 240 هزار تن گندم از روسیه و رومانی خریداری کرده است که نشانگر اوضاع رقابتی سخت برای گندم آمریکا است. به رغم کاهش اخیر در قیمت‌ها، گندم آمریکا به طور نسبی در مقایسه با رقبای اروپایی و یا آسیایی خود گران است از آن روی که تقویت دلار منجر شده است غلات برای خریداران خارجی کمتر مقرون به صرفه باشد.

کورت کوستر، رئیس شرکت اگری سورس می‌گوید، گندم کالایی است که رقبا و جانشین‌های بسیاری در سراسر جهان دارد.بر اساس آمار وزارت کشاورزی آمریکا به رغم کاهش تقاضای گندم آمریکا پیش‌بینی می‌شود کشاورزان این کشور در سال زراعی جاری 2.09 میلیارد بوشل گندم تولید کنند که 3 درصد بیشتر از سال گذشته است.

اخیرا بارندگی زیاد در مناطق جنوبی آمریکا منجر به آسیب به بسیاری از مزارع گندم شده است اما وزارت کشاورزی آمریکا اعلام کرده است که هنوز 45 درصد گندم کشت شده در این مناطق در وضعیت عالی و یا خوب به سر می‌برد.همچنین دورنمای وضعیت آب و هوایی به دلیل پیش‌بینی کاهش بارندگی و گرمتر شدن هوا برای رشد گندم در آمریکا بهبود یافته است. در همین حال شرایط آب‌و هوایی در کشورهای رقیب آمریکا در تولید گندم مانند کانادا و روسیه نیز حکایت از اوضاع مناسب دارد.

دان بس، رئیس کمپانی اگریسورس مستقر در شیکاگو می‌گوید، در حال حاضر بازارهای جهانی از گندم اشباع شده است او ادامه می‌دهد در حال حاضر هیچ مورد آب‌وهوایی وجود ندارد که اوضاع بازار را به هم بریزد.تولید گندم در سال جاری زراعی می‌تواند سطح جهانی ذخایر گندم را افزایش دهد به طوری که بر اساس پیش‌بینی وزارت کشاوزی آمریکا در پایان سال زراعی 16-2015 سطح ذخایر گندم این کشور به 203 میلیون تن افزایش خواهد یافت.

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها