کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

کاهش شدید واردات خودرو خطرناک است ؟

کدخبر:۱۲۳۱۳یکشنبه، ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸:۵۸۴۲۴۹ بازدید

یک کارشناس صنعت خودرو نسبت به افزایش قیمت خودروهای وارداتی هشدار داد و گفت: دلیل این افزایش قیمت می‌تواند عرضه محدود خودروهای وارداتی ...
کاهش شدید واردات خودرو خطرناک است ؟

یک کارشناس صنعت خودرو نسبت به افزایش قیمت خودروهای وارداتی هشدار داد و گفت: دلیل این افزایش قیمت می‌تواند عرضه محدود خودروهای وارداتی در سال جاری باشد.

 واردات خودرو بدون گارانتی و خدمات پس از فروش مشکلات بسیاری را برای مصرف کنندگان در پی داشته است. از جعل سند خودرو و تغییر هویت ماشین گرفته تا پیدا نشدن قطعات آنها در بازار.  در این راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت اواخر دی‌ماه سال گذشته، اقدام به حل این مشکلات کرد تا به شاید بتواند به این شرایط رسیدگی کند. 

این وزارتخانه  واردات خودروها از طریق شرکت‌های متفرقه ممنوع اعلام کرد. که بر اساس انتقاد بسیاری کارشناسان در این زمینه اجازه واردات خودرو توسط این شرکت‌ها داده شد ولی این امر در صورتی امکان‌پذیر است که گارانتی و خدمات پس از فروش این خودروها باید از طریق نمایندگی‌های رسمی یا خود شرکت‌ها تامین شود. در این صورت بود که وزارت صنعت برای واردات خودروها از طریق این شرکت‌های غیررسمی، نرخ گارانتی به میزان سه درصد مبلغ خودروی وارداتی را در نظر گرفت. در حالی که نمایندگی‌های رسمی نیز نسبت به کم بودن این نرخ گارانتی اعتراض داشته‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز، از آنجا که واردات این خودروها نباید به صورت مشخص نبودن اصالت و بدون گارانتی به عموم عرضه شوند برای این خودروها تعرفه‌ای به عنوان نرخ گارانتی معین شده است تا از ورود خودروها به صورت ذکرشده و دردسرساز برای افراد جلوگیری شود ولی آیا با ایجاد نرخ گارانتی برای شرکت‌های واردکننده در این میان کسی نفعی برده است یا باعث زیان شده‌اند؟

فربد زاوه در خصوص فروش گارانتی خودروهای وارداتی به اقتصادنیوز می گوید: عددی که دولت به عنوان نرخ گارانتی تعریف کرده است  غیرمنطقی است و وارد کنندگان نیز حق دارند و نسبت به این مساله اعتراض داشته باشند. 

این کارشناس صنعت خودرو اعتقاد دارد: وقتی  واردکننده خودرو نیز با بحران زیان در گارانتی‌ها مواجه هست در نهایت گارانتی را باطل می‌کند و در نهایت مردم تاوان این سیاست اشتباه را می دهند. چراکه تمام چرخه‌ای که در این بخش فعال هستند یا متضرر شده‌اند یا در آینده زیان می‌بینند. 

زاوه می‌گوید: بازار خودروهای وارداتی یک بازار مستقل از خودروهای داخلی است و اصولاً مشتریانی که ماشین وارداتی می‌خرند از خودروهای داخلی استفاده نکرده‌اند. مشتریان خودروهای وارداتی را کسانی تشکیل می‌دهند که ماشین‌های گران قیمت می‌خرند و هیچ‌وقت تجربه سوار شدن خودرویی مانند پراید را نداشته‌اند.

به گفته این کارشناس صنعت خودرو در حال حاضر با توجه به کاهش حجم واردات خودرو در فرودین‌ماه و اردیبهشت‌ماه سال جاری به این معناست که موج گرانی شدیدی در بازار پیش می‌آید که این گرانی به دنبال کاهش عرضه این خودروها در بازار اتفاق می‌افتد.

این کارشناس خودرو در خصوص افزایش قیمت خودروهای وارداتی و ایجاد بهانه‌ای برای افزایش قیمت خودروسازان داخلی اظهار کرد: افزایش قیمت خودروهای داخلی بزرگترین اشتباه خودروسازان است که اگر این کار را انجام دهند به خصوص سایپا، نه تنها بر درآمد آنها افزوده نمی‌شود بلکه دچار بحران‌های شدید مالی می‌شوند.

او افزود: خودروسازان داخلی باید راه‌حل‌هایی برای افزایش بهره‌وری و کاهش بهای تمام‌شده محصولات خود بیابند تا بتوانند تیراژ را افزایش دهند که با این افزایش تیراژ بتوانند سودآوری خودشان را تضمین کنند. هر حرکتی غیر از این یک زیان سنگین برای آنها می‌شود و می‌تواند مشکلات‌شان را تشدید کند.

 

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

ali: 1394/3/1009:23:01،
87
26
اسان موتور و اطلس حال کنید ... پیدا نشدن قطعات هیوندای تو بازار ؟!!
مسعود: 1394/3/1009:54:12،
88
30
این چه حرف مسخره ایه که کسی که خودروی وارداتی میخره تا حالا سوار خودروی داخلی نشده.من موندم این استدلالا از کجا میاد؟
به غیر از یه عده که باباپولداری میرن ماشین میخرن؛بقیه که از تو شکم ننشون پولدار به دنیا نیومدن.
سلام: 1394/3/1010:18:47،
34
59
کم کنید خوبه...
همه که نباید تحصیل کرده باشند...حمال خم تو جامعه نیازه

همه که نباید خودروهای وارداتی سوار شند...بالاخره باید مشخص باشه کی داره و کی نداره
شیدا : 1394/3/1012:26:31،
36
28
دوستان کسی میدونه که آیا شخصاً هم میشود خودرو وارد کرد یا خیر؟ و اینکه آیا قیمت آن پس از پرداخت هزینه های دولتی نسبت به قیمت شرکت های وارد کننده تفاوت چشمگیری دارد یا خیر؟
مثلا اگر کسی بخواهد خودش یک النترا وارد کند نسبت به قیمت آسان موتور چقدر کمتر میشود؟
آیا میشود از مناطق آزاد خودرو خرید و عوارض آن را پرداخت کرد و پلاک ملی گرفت؟ در اینصورت تقریبا چند درصد تفاوت قیمت با نمایندگی خواهد داشت؟
اگر از دوستان کسی اطلاعاتی داره ممنون میشم راهنماییم کنه.
درخواب : 1394/3/1009:25:49،
79
34
داداشی(ایرانجیب عزیز) الکی جو نده
ماشین بشه یک میلیارد، پولی نمونده که طرف ماشین بخره
آب، برق، گاز، شهریه مدرسه بچه ها، شهریه دانشگاه، هزینه پوشاک، مالیات حقوق، عوارض ، و..... اصلاً پس اندازی می مونه طرف ماشین بخره

با این حقوق ها خون پر قیمت ماشین همینه

امیدوار: 1394/3/1009:35:06،
81
27
خب معلومه که خطرناک هست! انوقت گلوگاهی به نام گمرک چی جوری رو هر ماشین چند صد میلیون پول بخوره ؟؟؟؟؟؟!!!
کارشناس: 1394/3/1009:37:18،
63
88
با توافق هسته ای قیمت همه این خودروهای وارداتی نصف خواهد شد
دیگه کسی خودرو داخلی نمیخره
همه میرن به سمت خرید خودروهای وارداتی و روز
پس تا اواسط تابستان صبر کنید
سید جواد: 1394/3/1010:01:42،
66
21
مگه اون موقع که ما مشکل هسته ای نداشتیم قیمت خودرو خارجی نسبت به پول زمان خودش نصف بود؟!!!
یه صابون هایی به دلتون میمالید که بعد میفهمید که جریان تورم و گرونی و بدبختی و بیکاری تو ایران ربطی به تحریم نداره یه سیاست کلانه برای ......
کارشناس واقعی: 1394/3/1012:33:38،
51
21
بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد جناب کارشناس مثل اینکه شما تو ایران زندگی نمیکنی یا که خواب تشریفداری خودتو زدی به .........
ناشناس: 1394/3/1012:44:36،
30
28
من موندم این استدلالا رو بعضی از کجاشون در میارند.آخه به چه دلیلی نصف بشه؟مگه خارجیا الان به ما خودرو نمی فروشن که بعد از توافق قیمتش نصف بشه؟دعا کنید بدتر نشه
شما نخر بشین تا قیمتش نصف بشه
متاسفم : 1394/3/1016:24:21،
31
23
جناب کارشناس اینطوری که شما میگی باید قیمت پراید بشه ۵۰۰ هزار تومان
چقدر بعضی ها خوش خیال هستند !!!!
آمنا: 1394/3/1009:37:28،
40
86
به امید افزایش قیمت خودروهای وارداتی. اینجوری ال 90 ما هم میشه 50 میلیون . آخ جووووون
مجید.ح: 1394/3/1009:44:24،
49
32
اقا خودرو سازان بجای افزایش تیراژ باید بفکر بالا بردن کیفیت و تولید خودروهای روز باشند نه اینکه از 24 سال پیش تا کنون فقط پراید را تولید کنند و فقط فکر تغییر چراغ و داشبورد آن باشند شرکتهای موفق خودرو ساز 5 سال یکبار در ساخت خودرو خود تغیرات اساسی میدهند و ما پژو405 را 22 سال تولید میکنیم بدون تغییر قیافه یا تکنولوژی در دنیا امروز خودرو با موتور 1800 با مصرف صدی 12 لیتر خودرو حساب نمیشود .
علوی: 1394/3/1009:49:02،
50
23
این شرکتها علیرغم اخذ مجوز انحصاری واردات خودرو به هیچ کدام از تعهدات خود در قراردادهای " آسان چای " و " اطلس چای" پایبند نیستند. ( مشایه قرارداد ننگین ترکمانچای)
مرداد 93 برای سانتافه ثبت نام کرده ام 120 روزه. اواسط اسفند الحاقیه امضا کرده ام 60 روز کاری با پرداخت تمام وجه خودرو . الان که موعد تحویل است میگویند شرایط جدید داریم تا دو روز دیگر اعلام می کنیم.
وزارت بی خیال صنعت، این رانتها و عدم نظارت در کاهش اعتماد مردم و کاهش مشارکتهای اجتماعی خود را نشان خواهد داد.
کجاست سازمان عریض و طویل نعذیرات حکومتی؟ کجاست نهادهای نظارتی؟ متاسفم برای خودم که فقط خواستم به سیستم دولتی اعتماد کنم.
آفرودر حرفه ای: 1394/3/1009:57:48،
47
25
اینام ملتو شکلات فرض کردنا من خودم جیپ کا ام هم داشتم لکسوس آر ایکس و موهاوی هم داشتم تو پرایدم زیاد سوار شدم
بعدشم گارانتی که شامل مصرفی ها نمی شه اجرت اوستا شم پوشش نمی ده سه درصدم زیادشه وقتی نصف واردات کشور دست یه خونواده باشه اون نصف دیگشم می خوان قورت بدن تازه دو قورت و نیم هم باقی!!!
سروش: 1394/3/1009:59:17،
49
24
خودرو های وارداتی هیچ وقت ارزان نمی شوند
توافق هسته ای تاثیری بر ازرانی خودروهای وارداتی ندارند.
تازه روز به روز هم گرانتر می شوند . هر که نخره ضرر می کنه.
از ما گفتن بود.
مهدی: 1394/3/1010:01:34،
36
28
2 ماه تهدید کردن خودرو داخلی گرون میشه، بخرید، کسی نخرید ( لااقل مثل قبل نبود)، حالا رقتن سراغ وارداتی
مرتضی: 1394/3/1010:01:40،
28
26
الکی میگه تا بازار خودرو های وارداتی ها رو داغ کنه چون فعلا تو رکود هست و اکثرااتا تیرماه دست نگه داشتن
من: 1394/3/1010:06:23،
35
25
مسلما کسی که ماهی 2 میلیون و 3 میلیون درآمد داره ماشین 150 میلیونی سوار نمیشه. کسی هم که داره ماشین 150 تومنی و 200 تومنی و بالاتر سوار بشه, نوش جونش, پول قطعات و تعمیرش رو هم باید بسلفه.
پس برای چی شلوغش می کنین ؟؟
کارشناس: 1394/3/1010:16:43،
30
23
در ادامه صحبتهای علوی باید عرض کنم واردات خودرو از اب خوردن
هم ساده تر است. این را کسانی که در مناطق ازاد نسبت به واردات
خودرو اقدام می کنند می دانند. انبارها در کشورهای امارات و عمان
پر از خودروست و با تخفیف و شرایط ویژه هم خودرو می فروشند.
منتها انچه موجب می شود این واردکنندگان به اصطلاح رسمی!!!
ماشین را دیر تحویل دهند یا انرا گران کنند انحصارگری انها و عدم
پاسخ گویی به مراجع قانونی است.
مهرداد: 1394/3/1011:33:41،
39
30
کلیه ماشین ها در دنیا دارای گارانتی بین المللی است و نمایندگی موظف به ارایه گارانتی میباشد همان 3 درصد هم مبلغ اضافی که به نمایندگی میدند
رانت به این قشنگی تازه اقایان طلب کار هم هستند و بیشتر میخواند
رسول: 1394/3/1012:18:48،
38
29
كارشناس نفوذي از گاري سازها
لطفأ از بازار خبر نداري نظر نده
واسه خودت چي ميگي هي هي افزايش قيمت
ماشين ١٠٠ توماني سه ماه گذاشتم واسه فروش مشتري نداره
اونوقت افزايش داشته باشه
الان همين مبلغ كشش نداره حالا شما گرون كنيد ببينم ركود بهتر ميشه يا بدتر
اگه گرون بشه اول از همه دهن شما فرغون سازا اتوبوس ميشه
اونوقت بايد از بي مشتريي كاسه گدايي و چه كنم چه كنم دستتون بگيرين
آمنا: 1394/3/1012:53:04،
35
25
تا وقتی پارس داشبورد جدید هست که مردم ما با ذوق میخرن و میرن باهاش تعمیرگاه نه خطری نداره!
wahtat: 1394/3/1016:03:44،
30
29
ما ایرانی ها حاضر نیستیم از سود بانکی دست بکشيم تا اقتصاد مملکت درست شه و اشتغال زايي شه اونوقت انتظار دارین دولت بیاد از سود تيلياردي واردات خودرو دست بکشه ?
حالا روزاي خوشتونه صبر کنین توافق بشه ایران دفع شر کنه تو منطقه ثبات پیدا کنه اونوقت میاد یک خدمتی بهتون میکنه حال کنین .

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار