کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

كسی حق بی‌احترامی به سردار ديپلماسی را ندارد


کد خبر : ۱۲۳۰۳شنبه، ۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲:۴۸۴۹۱۱ بازدید

تندروها كوتاه نمي آيند؛ پروژه فشار بر دولت يازدهم با قدرت هرچه تمام‌تر از سوي برخي محافل‌خاص دنبال مي‌شود. ميدان اين چالش؛ پهنه ديپلماسي ...

تندروها كوتاه نمي آيند؛ پروژه فشار بر دولت يازدهم با قدرت هرچه تمام‌تر از سوي برخي محافل‌خاص دنبال مي‌شود. ميدان اين چالش؛ پهنه ديپلماسي است و موضوع آن تصميم‌سازي‌هاي راهبردي دولت در«مذاكرات»هسته‌يي را شامل مي‌شود.

به گزارش تعادل، از يك طرف رسانه ملي دامنه وسيعي از اخبار، گزارش‌ها و مستندهاي جهت‌دار براي انتقاد از تصميمات دولت را پخش مي‌كند و از سوي ديگر، «دلواپسان» بدون توجه به منافع ملي ايرانيان با برگزاري اجتماعات «غيرقانوني»بر طبل مخالفت‌هاي خود مي‌كوبند. تب انتقاد از مذاكرات هسته‌يي در ميان گروه‌هاي تندرو، آن‌قدر بالا رفت كه رييس‌جمهور براي حمايت از سردار ديپلماسي‌اش، شخصا وارد ميدان شد و از تيم مذاكره‌كننده هسته‌يي دفاع كرد و گفت: «مذاكره‌كنندگان ما در زمره بهترين‌ها هستند. چه كسي حق دارد با لحن بي‌ادبانه نسبت به سردار خط مقدم جبهه ديپلماسي حرف بزند؟»همزمان با صحبت‌هاي روحاني، وزير كشور كابينه يازدهم و معاون سياسي‌اش نيز به ميان خبرنگاران آمدند و اعلام كردند كه دولت در برابر هرگونه تجمع غيرقانوني مي‌ايستد.

 

 عده‌اي نمي‌خواهند كام مردم شيرين شود

حسن روحاني روز گذشته در جمع مسوولان وزارت كشور، استانداران و فرمانداران سراسر كشور گفت: «مساله هسته‌يي مساله اين جناح و آن جناح، اين حزب و آن حزب و اين قوه و آن قوه نيست. مساله هسته‌يي يك مساله ملي است و بار آن بر دوش نظام است و اين نظام است كه براي رسيدن به هدف نهايي قدم به قدم گام برمي‌دارد.»

رييس كابينه تدبير و اميد اظهار داشت: «چرا عده‌يي نمي‌خواهند كام مردم شيرين شود. از لبخند مردم مي‌ترسند، بگذاريد كام مردم شيرين باشد.» رييس‌جمهوري در ادامه اين سوال را مطرح كرد كه چرا در زمينه هسته‌يي دولت اين همه تلاش مي‌كند و گاهي زخم زبان‌هاي بسيار زشت را تحمل مي‌كند؟ گفت: «براي اينكه در مذاكرات هسته‌يي زندگي مردم در توفيق و عدم توفيقش، اقتصاد، بازار، ارزش پول ملي، مردم و همه‌چيز مدنظر بايد باشد.»

رييس كابينه يازدهم اضافه كرد: «يك عامل ثباتي كه امروز در كشور مي‌بينيد، آن است كه مردم بر اين تصورند كه در دولت و دستگاه اجرايي عده‌يي صاحب‌نظر، متخصص، راستگو و متدين نشسته‌اند و عاقلانه براي آينده كشور تصميم مي‌گيرند.»
 

 همه متخصص حقوق و امنيت ملي شده اند

روحاني يادآور شد: همه متخصص حقوق شده‌اند، همه متخصص امنيت ملي شده‌اند، همه مسايل ملي را مطرح مي‌كنند كه خوب است، اما يك نكته مهم است كه به مردم دروغ نگوييم، اين دروغ آشكار مي‌شود، امروز نباشد فردا آشكار مي‌شود. رييس‌جمهور اضافه كرد: اين زبان زشت و بد، تند حرف زدن، بي‌احترامي كردن براي چيست؟ بگذاريد مذاكرات هسته‌يي با موفقيت به پايان برسد، در آن زمان براي مردم شرح مي‌دهيم كه اينها چه كشيدند و چه سختي‌هايي بود.  رييس دولت يازدهم گفت: «تيم مذاكره‌كننده هسته‌يي به خوبي هم مي‌داند و هم بلد است كه چگونه حرف بزند، سخن بگويد و در مسير درست حركت مي‌كند.» روحاني اظهارداشت: «گفتند امسال سال سياست داخلي است كه همين‌طور است اما همزمان سال رونق اقتصادي و همدلي، اتحاد، همزباني و انسجام در ملت ايران نيز خواهد بود.»

 

  معيار تاييد صلاحيت قانون باشد

رييس كابينه تدبير و اميد، خطاب به فرمانداران و استانداران اظهار داشت: «مبادا در شهرستاني به گوش برسد كه يك وقت دولت، سپاه، ارتش، صداوسيما، استاندار، فرماندار و دفتر امام‌جمعه طرفدار اين يا آن هستند كه اين يعني سم براي انتخابات. همه مقامات مسوول، همه قدرت‌هاي مسلح و غيرمسلح، مسوولان رده بالاي كشور كه مسووليت آنها فراي حزب و جناح است، نبايد كاري كنند كه اين تهمت به آنها زده شود.» روحاني خاطرنشان كرد: «شيوه عمل نبايد به گونه‌يي باشد كه تهمت زده شود، بگذاريم يك انتخابات شفاف و رقابتي و انتخاباتي كه همه مطمئن باشند، راي آنها به عنوان حق‌الناس توسط وزارت كشور به امانت مي‌رود تا به كرسي بنشيند، حالا اين آرا هرچه كه مي‌خواهد باشد.» رييس‌جمهور ادامه داد: «هيات‌هاي اجرايي و نظارت و شوراي محترم نگهبان، وظيفه سنگيني را برعهده دارند و معيار صلاحيت و عدم صلاحيت در چارچوب قانون و برمباني مراجع قانوني است، نه چيز ديگر و در انتخابات به هيچ‌وجه نمي‌توانيم به شايعات و اتهامات توجه كنيم.» روحاني تصريح كرد: «اتهامات بايد در يك دادگاه صالحه بحث شود و متهم و وكيلش از خود دفاع كنند، سپس راي داده شود به همين دليل ما قاضي نيستيم و صلاحيت‌سنج هم همراه نداريم كه بخواهيم صلاحيت‌سنجي كنيم.» روحاني تاكيد كرد كه«معيار ما قانون است و غير از آن نمي‌توانيم كاري كنيم و طبق قانون، معيارهاي قانوني بايد مبنا باشد.»

 

 جلوگيري از تجمعات فاقد مجوز

بعد از حمايت تمام قد رييس‌جمهور از تيم مذاكره‌كننده ايراني وهمزمان با بيشتر شدن تحركات گروه‌هاي دلواپس وزير كشور تجمعات موافقان و مخالفان در مسايلي كه مورد وفاق ملي است را فاقد جايگاه دانست و با تاكيد بر جلوگيري از برگزاري آنها گفت: «تجمعاتي كه در سالن‌هاي اجتماعات هم برگزار مي‌شود بايد از دستگاه‌هاي مربوطه مجوز دريافت كنند.» عبدالرضا رحماني‌فضلي روز گذشته در حاشيه همايش فرمانداران سراسر كشور در جمع خبرنگاران افزود: «تجمع روي مسايلي همچون مساله هسته‌يي كه اجماع كلي وجود دارد و سياست‌هاي آن با تدابير رهبري و اجراي دولت عملياتي مي‌شود و مجلس در آن ناظر است، جايگاهي ندارد.» وزيركشور كابينه يازدهم ادامه داد: «بررسي اين مسايل در وسط خيابان يا شهر صورت نمي‌گيرد بلكه بايد در محافل علمي و سياسي كه مبحث كارشناسي است با اخذ مجوز، بحث شود.»

وزيركشور با بيان اينكه تلاش كرديم موضوع انتخابات به عنوان يكي از مباحث اصلي گردهمايي فرمانداران سراسر كشور مدنظر قرار گيرد، اظهارداشت: «رييس‌جمهوري هم تحليلي از شرايط منطقه و كشور در زمينه انتخابات ارايه كردند و به انتخابات سالم تاكيد داشتند.»

 

 مقابله با اخلالگران نظم

معاون سياسي وزيركشور نيز درباره برگزاركنندگان تجمعات غيرقانوني گفت: «بايد با اخلال‌گران و برهم‌زنندگان نظم عمومي به‌شدت مقابله كنيم كه در اين صورت شاهد انتخابات كم تنش، پرنشاط و با حضور حداكثري مردم خواهيم بود.» محمدحسين مقيمي روز گذشته در همايش فرمانداران سراسر كشور كه در وزارت كشور برگزار شد، افزود: «فرهنگ رقابت سالم، اخلاقي و قانوني در جامعه بايد گسترش يابد و اجتماعات قانوني در حمايت حداكثري قرار گيرند.» وي با تاكيد بر بي‌طرفي دولت در انتخابات ادامه داد: «تحقق اين مهم در كنار صيانت از آراي مردم كه به مثابه حق‌الناس است، نيز مصداق پيدا خواهد كرد.»


مهم‌ترين نكات صحبت‌هاي روز گذشته رييس‌جمهور


 همه متخصص حقوق و امنيت ملي شده‌اند

 فناوري هسته‌يي ايران به نفع ملت‌هاي منطقه خواهد بود

 بي‌احترامي به سردار ديپلماسي براي چيست

 پيروزي دولت برگزاري انتخابات پرشور و سالم است

 معيار صلاحيت در انتخابات بايد براساس قانون باشد

 مجريان انتخابات نبايد در برابر هيچ حزب و گروه و فشاري مرعوب شوند

 صندوق راي شيشه‌يي باشد نه پارچه‌اي

 يك عده از لبخند مردم مي‌ترسند

 انتخابات مبناي مشروعيت سياسي و ديني نظام است

 فقط از يك قوه انتقاد مي‌شود

 به فال، فالگير و جن‌گير از اول معتقد نبوديم

 مبناي ما مشورت است

 رونق اقتصادي اساس حركت ما باشد

 اختلاف 13ميليوني بين نفر اول و دوم نشان از انتخاب آگاهانه است

 تلاش دولت عمل به وعده‌هاست



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها