کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

راه انصراف از عضویت در ساپتا + توضیحات بانک ملی

کدخبر:۱۲۲۹۳شنبه، ۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰:۱۸۴۷۴۵ بازدید

طبق آنچه که عضو هیات مدیره بانک ملی مبنی بر هزینه 50 میلیارد تومانی این بانک در سال جاری برای ارسال پیامک به بیش از هشت میلیون ...

طبق آنچه که عضو هیات مدیره بانک ملی مبنی بر هزینه 50 میلیارد تومانی این بانک در سال جاری برای ارسال پیامک به بیش از هشت میلیون مشتری، عنوان کرده اینگونه برآورد می‌شود که حدود 22 میلیون نفر از جمع 30 میلیونی مشتریان بانک ملی باید بدون دریافت هیچ‌گونه خدمات پیامکی جور هزینه هشت میلیون مشتری دیگر را به دوش بکشند.

به گزارش ایسنا، به دنبال کسر هزینه پنج هزار تومانی بابت ارسال پیامک به مشتریان عضو سامانه ساپتا بانک ملی و ایجاد موجی از اعتراضات و هجمه‌ها نسبت به این بانک فاطمی - عضو هیات مدیره بانک ملی و مدیر فناوری اطلاعات در نشست خبری به ارائه توضیحاتی پرداخت.

فاطمی با تاکید بر این‌که هیچ اجباری بر عضویت مشتریان این بانک در سامانه ساپتا وجود نداشته و می‌توانند انصراف دهند، عنوان کرد: سال گذشته 24 میلیارد تومان بابت ارسال پیامک به حدود 4 میلیون مشتری هزینه شد.

عضو هیات مدیره بانک ملی با بیان این‌که با افزایش تعرفه خدمات پیامک از سوی اپراتورها در سال جاری از هشت به 11 تومان در شرایطی قرار گرفتیم که بودجه جاری ما کفاف هزینه‌های سنگین پیش رو را ندارد، ادامه داد: این در حالی است که با توجه به این‌که در حال حاضر هشت میلیون نفر در سامانه ساپتا عضو هستند و در طول سال بر تعداد آنها افزوده خواهد شد برآیند می‌کنیم که هزینه‌های بانک ملی برای پرداخت هزینه ارسال پیامک به مشتریان این بخش به حدود 50 میلیارد تومان برسد رقمی که با توجه به دولتی‌بودن بانک و محدودیت بودجه آن قابل توجه خواهد بود.

معاون فناوری اطلاعات بانک ملی خاطر نشان کرد: به‌طور یقین با ادامه ثبت‌نام مشتریان در سامانه ساپتا این تعداد هشت میلیونی فعلی افزایش خواهد یافت و احتمالا هزینه ارسال پیامک به آنها به بیش از 50 میلیارد تومان می‌رسد.

وی با اشاره به این‌که با افزایش تعرفه خدمات پیامک در سال جاری از سوی اپراتورها و همچنین افزایش بودجه لازم برای ارسال پیامک به مشتریان ناچار به تصمیم‌گیری برای دریافت کارمزد شدیم افزود: براین اساس مشتریان به دو گروه عمومی و ویژه برای دریافت پیامک تقسیم شدند که برای عمومی ارسال پیامک برای برداشت کلان از حساب به‌طور رایگان، اما برای پیامک‌های ویژه باید جهت تامین هزینه اپراتورها کارمزد دریافت شود.

فاطمی با اشاره به این‌که برای تقسیم‌بندی پیامک‌های ارسالی به مشتریان و دریافت هزینه آنها در مرحله‌ی اول از طریق ارسال پیامک اختصاصی برای مشتریان اطلاع‌رسانی کردیم، گفت: این اطلاع‌رسانی که از طریق سایت‌ها و شبکه‌های خبری و سایت خود بانک ملی انجام شد در نهایت به ارسال پیامک اختصاصی به مشتریان در 27 فروردین‌ماه امسال انجامید که آنها فرصت داشتند تا اردیبهشت‌ماه عدم تمایل خود برای دریافت پیامک ویژه را اعلام کنند که در این صورت ارسال پیامک عادی ادامه می‌یابد.

عضو هیات مدیره بانک ملی با بیان این‌که 49 هزار نفر یعنی 0.8 کل مشترکین عضو سامانه ساپتا از دریافت این پیامک انصراف دادند، توضیح داد: هزینه مورد نظر از حساب مشترکین حذف و به مشترکانی که پیامک را دریافت نکرده بودند مجدد ارسال کردیم که در صورت عدم تمایل تا آخر خرداد‌ماه وقت دارند از این سامانه خارج و انصراف خود اعلام کنند.

وی با تاکید بر این‌که مبلغ دریافتی بابت ارسال پیامک به هزینه ناشی از پرداخت اپراتورها اختصاص می‌یابد و هیچ درآمدی را برای بانک ملی به همراه نخواهد داشت، عنوان کرد: ما در راستای توسعه سرویس و ارائه‌ی گسترده‌تر خدمات در سطح ویژه برای مشتریان نسبت به این موضوع اقدام کرده‌ایم و هیچ مغایرتی با دستو‌رالعمل بانک مرکزی ندارد.

فاطمی یادآور شد: طبق آنچه که بانک مرکزی طی دستورالعملی مجوز آن را در سال 1389 و 1391 صادر کرده، بانک‌ها می‌توانند نسبت به دریافت هزینه برای ارسال پیامک مبلغی را دریافت کنند که البته چند بانک کوچک و بزرگ قبل از بانک ملی نسبت به این موضوع اقدام و هزینه دریافت می‌کنند،اما با توجه به این‌که بانک ملی از زمان صدور مجوز تا سال گذشته می‌توانست از محل بودجه جاری خود این هزینه را تامین کند، از مشتریان مبلغی دریافت نکرده بود.

وی این را هم گفت که در مجوز بانک مرکزی حتی دریافت کارمزدی معادل 25 تومان برای بانک تعیین شده است، اما ما هیچ‌گاه در بانک ملی در این مورد اقدامی نکرده و حتی پیامک‌های عمومی ما رایگان است.عضو هیات مدیره بانک ملی در پایان بار دیگر با تاکید بر این‌که هیچ درآمدی از محل دریافت هزینه از پیامک‌های ارسالی از طریق سامانه ساپتا (سرویس ارائه خدمات ویژه پیامکی) به بانک ملی اختصاص نمی‌یابد، به مشتریان توصیه کرد که با توجه به توسعه روز‌افزون بانکداری الکترونیک و نیاز به استفاده از سامانه‌های بروز بانکی مناسب است از این سامانه خارج نشده و خدمات آن را دریافت کنند.

راه انصراف از عضویت در ساپتا

به گزارش ایسنا، مشتریانی که تمایلی در حضور سامانه ساپتا ندارند می توانند با ارسال عدد 1 به شماه پیامک 100064140 انصراف خود را اعلام کرده که تا ظرف یک روز هزینه کسر شده از آنها به حسابش بر خواهد گشت.در عین حال که متقاضی می تواند با مراجعه حضوری به شعب بانک ملی انصراف خود را اعلام کند.


6q6w5bxq3jzxmbytqhwi.jpg

همراه مکانیک



دیدگاه ها

ششش: 1394/3/916:15:06،
49
14
خوب یه اس اما اس بده که بگیم غیرفعال کنین چرا مراجعه حضوری؟
الان میگن بنزین گرون شده کسی براش صرف نمیکنه مراجعه حضوری کنه
ک.....
محمد: 1394/3/916:36:06،
52
12
اس ام اس دادیم بازم خبری نشد چرا انصرافمونو قبول نمیکنن فعلا انصرافمونو قبول کنن تا بعد بریم حسابمونم ببندیم
رضا: 1394/3/916:50:55،
36
13
هر روز یک فیلمی سر ملت در میارن! خوبه همه سرگرم شدن! پیشنهاد میکنم برای بنزین هم هر روز به مردم بگن پیامک بزنید و....
محمد: 1394/3/923:21:33،
15
12
مراجعه حضوری نمیخاد عزیزم شماره پیامک انتهای مطلب همین صفحه هست
مشتری: 1394/3/916:21:34،
43
14
من که کنسل کردم
رضا: 1394/3/916:29:27،
41
14
اون از بنزین و اینم از بانک ملی و ...
فرشاد: 1394/3/916:32:12،
58
13
مگه حساب شخصی نیست
مگه کسی بدون اجازه میتونه برداشت کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وحید@@@@: 1394/3/916:43:06،
59
13
بانکهای دولتی دیگه امن نیستند.الان بهترن جا برای سرمایه گذاری بانکهای خصوصی هست سود بالاتری میپردازن.خدماتشون هم بروز و بدون هزینه است.
تفاوت بانک های دولتی با خصوصی مثل تفاوت بیمارستان خصوصی با دولتی هست.
122: 1394/3/917:02:40،
33
12
منتظر اين باشيد كه سازمان محيط زيست براي هواي پاك از شما ماهانه مبلغ زيادي دريافت نمايد. شوخي نيست باور كنيد. همانطور كه شركت گاز يكدفعه تصميم گرفت مبلغ 9 هزارتومان بابت گازرساني از همه بگيرد . واي بر قوم .........
iraj: 1394/3/917:55:01،
38
12
همين الآنم معلومه نمي خواد تا فردا صبر كني/
ا : 1394/3/918:02:03،
18
14
خوب سرگرمتون کردن بارک الله به بانک ملي
مهدی: 1394/3/919:32:31،
36
11
یعنی کسیکه روزی چندین میلیون تومان پول تو بانک ملی جابجا میکنه و تراکنش تو بانک ملی داره واسه چند پیامک بانک ملی گدا شده هزینه کارمزد کم میکنه؟و براشون نمی صرفه؟الان زمان رقابت بین بانکها هست و هر کدام خدمات جدید و بهتری به مردم بدن مردم میرن اونجا.بانک های خصوصی و حتی موسسات اعتباری این خدمت رو رایگان میدن به مردم.من که غیر فعال کردم و حسابم رو هم بستم.شما هم حسابتون رو ببندید تا بفهمن چه اشتباهی کردن
مهدی: 1394/3/919:33:47،
54
16
غیر فعال و حسابمو خالی میکنم++++++
فعال میمونه و با حسابم کار میکنم--------
amir: 1394/3/919:45:26،
31
11
عجب مدیریتی . چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی
ey baba: 1394/3/920:15:41،
23
12
پارک کنار خیابان یادتون نره، اونم پولیه!!!
وحید@@@@: 1394/3/920:26:23،
24
11
این قضیه ساپتا برنامه ای بود که قضیه بنزینو فراموش کنیم.
سروش: 1394/3/920:38:04،
23
12
درود
بخدا اگه همه حسابباشو ن ببندن بانک ملی به التماس می افتد
بي نام: 1394/3/922:05:52،
15
16
یعنی کسیکه روزی چندین میلیون تومان پول تو بانک ملی جابجا میکنه و تراکنش تو بانک ملی داره واسه چند پیامک بانک ملی گدا شده هزینه کارمزد کم میکنه؟و براشون نمی صرفه؟الان زمان رقابت بین بانکها هست و هر کدام خدمات جدید و بهتری به مردم بدن مردم میرن اونجا.بانک های خصوصی و حتی موسسات اعتباری این خدمت رو رایگان میدن به مردم.من که غیر فعال کردم و حسابم رو هم بستم.شما هم حسابتون رو ببندید تا بفهمن چه اشتباهی کردن
شاکی: 1394/3/922:26:39،
21
11
یعنی بانکهای دیگه هزینه پیام نمیدن؟!!!!!!!!!!!!!!
علی: 1394/3/1008:02:49،
15
12
هیچگونه پیامکی جهت اطلاع رسانی نیامده است.
در ضمن این چه پول زوری که ما باید پرداخت کنیم،چون به ازای هر پیام کوتاهی که ارسال می شه هزینه اش از ما گرفته
می شه.
بانک می خواهد هزینه های خودش هم از ما بگیره؟
بانک باید پاسخگو باشه.
حامد: 1394/3/1008:17:40،
17
11
چقدر بی وجدانن.منطقیش اینه بگن هر کی این امکاناتو میخواد بیاد فعال کنه.
اول از همه حسابا پولو کم کردن بعد میگن هر کی نمیخواد بیاد بگه
میدونید چقدر آدم هست که اطلاع نداره و نمیره انصراف بده یا آدمایی که اصلا وقتشو ندارن برن تا بانک انصراف بدن؟
عطا: 1394/3/1107:28:49،
14
14
این مبلغ 50000 ریال برای چه مدتی است؟ این مبلغ برای ارسال 625 پیامک 8تومانی و بیش از 450 پیامک 11 تومانی کفایت می کند. اگر بانک کمتر از این تعداد پیامک بفرستد. یعنی برخلاف کفته ی این عضو محترم هیئت مدیره بانک محترم ملی برای خود از این راه ایجاد درآمد کرده، نکرده؟
جواد: 1394/3/1008:50:42،
14
11
اگر حساب کنی از این هشت میلیون 2 میلیونشون پول بالای میلیون درحساب جاریشون دارن یهنی غیر سپرده را عرض میکنم شما حساب کن 2میلیون را ضرب در یک میلیون حداقلی کن میشه 2000000000000 حالا اسکنت این مبلغ را در ماه حساب کن که در حساب مردم رسوبی است و گاهی برداشت میکنند لطفا مسئولین بانک در این موارد هم اطلاع رسانی کنند
ahmad: 1394/3/1009:45:03،
15
11
وقتی با 5هزار تومان برداشت 40 میلیارد میشه مردم اگه پولشونو از حساب بردارن بانک ضربه سختی میخوره و میفهمه ملت خر نیستن و دیگه از این کارا نمیکنه من خودم کل حسابمو بستم
تا بانکهای دیگه از این بانک الگو برداری نکنن
علی: 1394/3/1021:07:27،
14
11
من هم با صحبت دوستان موافقم .باید حساب را بست.چیزی که هست بانک.بعد خودشون میفهمن با این کار کی ضرر میکنه.
عطا: 1394/3/1107:50:15،
13
14
آیا بهتر نیست بانک همزمان با ارسال پیامک، هزینه ی آنرا از حساب مشتری کم کند. ضمنا بهتر نیست بانک برای دریافت یا پرداخت های بالای 10000 یا 20000 پیامک ارسال کند. یا مثلا برای چکهای برگشتی.
محمد نوری: 1394/3/1620:04:19،
26
24
سلام - من نه فرم پرکردم نه پیامک می آید ونه تمایل دارم پیامک بیاد به چه دلیل بدون اطلاع رسانی از حساب ام کسر کردند -چرا شفاف در مو قع افتتاح حساب طلاع رسانی نمی کنند

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل