کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

شب‌های پایتخت با طعم لوکس‌سواری

کدخبر:۱۲۲۵۸جمعه، ۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳:۱۱۸۴۵۱ بازدید

«دریفت و ویراژ»، حرکت‌هایی که از لوکس‌سواران زیاد دیده می‌شود، هشدار نسبت به واردات خودروهای میلیاردی کارساز نشده و آمارهاورود ...
شب‌های پایتخت با طعم لوکس‌سواری

«دریفت و ویراژ»، حرکت‌هایی که از لوکس‌سواران زیاد دیده می‌شود، هشدار نسبت به واردات خودروهای میلیاردی کارساز نشده و آمارهاورود خودروهایی را نشان می‌دهد که هیچ جای دنیا به اندازه ایران بازار ندارند.

به گزارش مهر، این روزها خیابان‌های تهران تردد خودروهایی را به چشم می‌بیند که شاید هیچ کجای دنیا به اندازه ایران بازار ندارند. برخی کمپانی‌های بزرگ دنیا حتی در آمارهایی که به صورت رسمی اعلام می‌کنند، بازار ایران را بزرگترین بازار برای خودروهای خود می‌دانند و می گویند آنقدر که در ایران خودرو فروخته‌اند، در هیچ کشور دیگری متقاضی نداشته‌اند.از سوی دیگر، آمارهای گمرک هم همین موضوع را تائید می‌کند؛ نه تنها واردات کاهش چشمگیر نداشته، بلکه هنوز هم خودروهایی در گمرکات هستند که ثبت‌سفارش آنها مربوط به حداقل شش ماه پیش است و هنوز ترخیص نشده‌اند.


شب‌های پایتخت با طعم لوکس‌سواری

البته دولت این را هم اعلام کرده که اگر این خودروها متروکه شوند، به هیچ عنوان اجازه نخواهد داد که وارد سرزمین اصلی شده و تردد کنند؛ بلکه باید به کشور اصلی واردکننده خود برگردند. دولت البته دلیل عمده اینکه این خودروهای میلیاردی را مرجوع می‌کند، آسیب به بافت فرهنگی کشور می‌داند در حالی که به هرحال، این روزها لوکس‌سواران عضوی از فرهنگ جامعه ایرانی شده‌اند.کافی است پنجشنبه شب‌ها سری به برخی خیابان‌های شمال شهر تهران که در تردد خودروهای لوکس و میلیاردی زبانزد شده‌اند، بزنیم تا متوجه شویم که بازار خودروهای لوکس در ایران چقدر داغ است و دلارهایی که باید صرف توسعه زیرساخت‌ها و واردات کالاهایی شوند که کشور به آنها نیاز دارد، چگونه در دریفت و ویراژ برخی‌ لوکس‌سواران دست به دست می‌شود.در این میان، حتی برخی کمپانی‌های مطرح دنیا در زمینه خودروهای لوکس، ایران را صدرنشین واردات خودروهای خود معرفی کرده‌اند و به تازگی اعلام می‌کنند که حتی در ماه‌های  آینده، افزایش واردات را هم به ایران خواهند داشت. در واقع، کمپانی پورشه اعلام کرده که ایران حتی گوی سبقت را از امارات متحده عربی که در واردات خودرو در خاورمیانه زبانزد است، ربوده است.

بر اساس گزارش‌ها، پیشینه واردات پورشه به ایران به اوایل دهه ۴۰ شمسی بازمی گردد، یعنی نزدیک ۵۰ سال پیش که البته این واردات فقط موردی بود و آنهم توسط اشخاص متمول جامعه صورت می گرفت. بعد از انقلاب اسلامی سیاست واردات خودرو دستخوش تغییرات مهمی شد و کلا پای پورشه از خیابان تهران بریده شد. بعدها در دهه ۸۰ پایتخت نشینان چشمشان به چند خودروی پورشه با پلاک گذرموقت روشن شد تا اینکه یک شرکت به عنوان واردکننده رسمی این اتومبیل آلمانی به ایران معرفی شد و در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۸۸ اولین محموله پورشه به طور رسمی به تهران رسید.

حدود سه سالی می شود که نمایندگی رسمی پورشه در ایران شروع به کار کرده و در همین مدت کم توانسته مشتریان زیادی را به سمت خود روانه کند. پورشه هایی که تا مدت‌ها رویای ایرانی های مرفه بود، این روزها در خیابان ها تخت گاز حرکت می کنند و تهران را بالا و پایین می کنند. تا حالا به این موضوع فکر کرده اید که پورشه های واردشده به ایران چه تعداد هستند و چند ایرانی پورشه سوار داریم؟ طبق آمار نمایندگی رسمی پورشه در ایران، این شرکت تاکنون به صورت رسمی بالغ بر ۷۰۰ پورشه به ایران وارد کرده است، ضمن اینکه مابقی خودروهای پورشه از کانال‌های دیگری وارد ایران شده‌اند.

اگر میانگین قیمت خودروهای پورشه ای که در ایران وجود دارد ۴۰۰ میلیون تومان درنظر بگیریم، با این حساب حدودا بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان پورشه در ایران، خیابان‌ها را بالا و پایین می ‌کنند.آمارهای گمرک هم این را تائید می‌کند. بر این اساس، در سال ۸۸ تنها در مورد خودروی پورشه که یکی از خودروهای لوکس وارداتی به ایران است، ۲۳۰ دستگاه، در سال ۹۰ معادل ۵۷۰ دستگاه، در سال ۹۱ بالغ بر ۶۰۰ دستگاه، البته در سال ۹۲ به یکباره کاهش تعداد واردات را به ایران داشته ایم که در سال ۹۳، با اعلام این کمپانی به نظر می‌رسد واردات روند فزاینده‌ای به خود گرفته باشد. البته ردپای ارزهای بلوکه شده و ثبات نرخ دلار، شاید سال گذشته و امسال را برای واردات خودروهای لوکس، مساعدتر از سالهای گذشته کند.

در این میان برخی معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت بر این باورند که اگرچه باید از تولید داخلی حمایت کرد، اما به هرحال واردات هم منجر به رقابت میان خودروسازان داخلی با مشابه‌های وارداتی‌شان می‌شود و بر این اساس، آنها بر این باورند که واردات خودروهای لوکس، تعدادی ندارد که بخواهد در تیراژ ۱.۲ میلیون دستگاهی خودروهای داخلی موثر و اثرگذار باشد.البته شاید باید به این نکته هم توجه داشت که دارندگان خودروهای میلیاردی، حتما لباس‌ها و ساعت و کیف و کفش چند میلیونی هم دارند که این موضوع، همان آسیبی است که به فرهنگ جامعه وارد می‌شود.  

l3c6qb3jn4d2ng3o7a.jpg


حال و هوای لوکس‌سواران از دریفت و ویراژ شب‌های تعطیل

اگرچه ممکن است که حرف زدن با این میلیاردهای لوکس سوار، چندان کار راحتی نباشد و به خصوص از هفته‌های گذشته که موضوع تصادف‌های مرگبار این خودروهای لوکس نیز مطرح شده است، آنها دست به عصا تر حاضر به ارایه اطلاعات و حال و هوای خود از دریفت و ویراژ با خودروهای میلیاردی باشند؛ اما حداقل تلفنی و به بهانه یک خریدار خودروی لوکس می‌توان از برخی از آنها یا دوستانشان اطلاعاتی گرفت.

یکی از این لوکس‌سوارانی که قصد دارد پورشه ۲۰۱۴ خود را به مدل ۲۰۱۵ تغییر دهد، در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: مدل جدید ماشینش حداقل ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان تفاوت قیمت با ماشین قبلی اش دارد. بنابراین پدرش باید دست به جیب شود و با پایان این دوره از تحصیلش، این خرید را برایش داشته باشد.

او می‌افزاید: شب‌های تعطیل را برای گذراندن وقت به یکی دو خیابان جدیدی می‌رود که به تازگی پاتوق لوکس‌سواران شده است، به گفته او، خیابان‌هایی همچون الهیه و سعادت‌آباد دیگر نخ‌نما شده است و باید جای دیگری را برای دریفت و ویراژ امتحان کنند اما حاضر نیست بگوید که این خیابان کجا است. فقط تنها راهنمایی‌اش این است که فرعی خیابانی دنج در شمال شهر تهران است.

یکی دیگر از لوکس سوارانی که مازراتی در اختیار دارد و البته پدرش نمایشگاه‌دار اتومبیل در شمال تهران است، در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: هر وقت که بخواهم می‌توانم خودروی خود را تغییر دهم، چراکه پدرم در این کار فعالیت دارد و همیشه اولین خودروهای لوکس را وارد می‌کند؛ درحالی که به نظر نمی‌رسد خودرویی بهتر از فراری را بتوان در خیابان‌های تهران راند. آنهم با هیجان و در کنار پورشه‌ و بی ام و هایی که دیگر از چشم لوکس‌سواران افتاده‌اند.

وی می‌افزاید: به گفته پدرم ارزش یک مازراتی حداقل یک و نیم میلیارد تومان است در حالی که فراری خیلی بیش از اینها می‌ارزد و حداقل دو یا سه برابر باید برای خریدش پول داد. او به این نکته نیز اشاره می‌کند که پدرش با یکی از اماراتی‌هایی در ارتباط است که برای خود در زمینه معاملات آخرین مدل‌های خودروهای لوکس دنیا، کسی است و می‌تواند هر سفارشی را به سرعت پاسخ دهد.

این دارنده خودروی لوکس همچنین به این نکته هم اشاره می‌کند که کمیسیون معاملات خودروهای لوکس بسیار بالا است و هر فردی که در این زمینه فعال می‌شود، می‌تواند یکی دو ساله بار زندگی خود را ببندد. او به این نکته هم اشاره می‌کند که طی سالهای گذشته، بیشتر مشتریان پدرش را برج‌سازان تشکیل می‌داده‌اند.

orpkvf5j5uyt7xhojuzi.jpg


نمایشگاه‌داران از رونق بازار خودروهای لوکس می‌گویند

اگرچه بازار خودرو حدود دو سالی است که رکود را تجربه می‌کند، اما نمایشگاهداران خودرو می‌گویند که چند ماهی است که دوباره رونق به بازارشان برگشته و البته مشتریان خاص خود را هم دارند که یک دسته از آنها را مشتریان ثابت که هر چند وقت یکبار خودروی خود را عوض می‌کنند و متقاضی تنوع در سوار شدن خودروهای میلیاردی هستند و دسته دیگر را مشتریانی تشکیل می‌دهند که برای دخترها و پسرهایشان خرید می‌کنند تا در رقابتی که میان جوانان در لوکس سواری به راه افتاده است، عقب نمانند.

یکی از این نمایشگاه داران در این رابطه به خبرنگار مهر می‌گوید: اکنون مد شده است که برخی برای قبول شدن دانشگاه، ازدواج یا هدیه به عروس و دامادهایشان یا حتی پایان دوره دبیرستان هم خودروی لوکس برای فرزندانشان می‌خرند و این امر، بازار را به شدت رونق داده است. برخی دیگر نیز که در سال‌های گذشته به همین مناسبت‌های این چنینی برای فرزندانشان خودرو خریده‌اند، اکنون برای برخی تغییرات ممکن است به ما مراجعه کنند.

وی می‌افزاید: البته به دلیل اینکه اصولا رانندگان این خودروها را اقشار جوان و کم‌تجربه تشکیل می‌دهند به همین دلیل هم بعد از گذشته یکی دو سال، حتما باید خودرو عوض شود تا به خرج نیفتد، درحالیکه خرج قطعات این خودروها بسیار بالا است و گاه برای یک مازراتی چند میلیاردی، باید حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان هزینه کرد تا به حالت اولش برگردد.

یکی دیگر از نمایشگاه داران هم در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: برخی از افرادی که برای اولین بار متقاضی خرید خودروهای لوکس هستند، افراد عادی هستند که با فروش زمین و برخی املاک خود به این پول های کلان رسیده‌اند و برخی دیگر را نیز انبوه سازان تشکیل می‌دهند. بنابراین دیر یا زود دوباره خودرویشان را برای فروش پیش خود ما می آورند اما دسته دیگری از مشتریان، واقعا لوکس سوار و تنوع طلبند که به هرحال حاضرند برای سوار شدن خودروی بهتر با آپشن های بیشتر، خرج هم بکنند.
 

f83e5vatnt0ptvvv77.jpg


قیمت برخی خودروهای لوکس چند؟

در این میان، نمایشگاهداران خودرو می‌گویند که قیمت برخی انواع مازراتی حدود یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است. یا یک مدل پورشه قیمتی حدود یک میلیارد و ۷۰۰ هزار تومان دارد. برخی دیگر می‌گویند که پورشه کایمن را به قیمت ۵۰۰ میلیون تومان معامله می‌کنند. برخی هم خبر از معامله ۲ میلیارد تومانی لامبورگینی مورسیه لاگو می‌دهند.یک خودروی استون مارتین حدود ۴.۵ میلیارد تومان ارزش دارد و یک خودروی فراری نیز به قیمت ۸.۵ میلیارد تومان معامله شده است. یک خودروی آئودی هم حدود ۴۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

همچنین قیمت یک دستگاه پورشه کاین ۸ سیلندر ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، پورشه پانامرا توربو یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان، آلفارومئو جولیتا ۱۶۳ میلیون تومان، آلفارومئو میتو ۱۳۸ میلیون تومان، مازراتی گیبلی ۱ میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان، مازراتی کواترو بورنه ۹۸۰ میلیون تومان و مازراتی گرن کابریو نیز ۱ میلیارد و ۹۱۰ میلیون تومان است.در همین حال، قیمت یک دستگاه بی ام و ایکس ۵ معادل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، بی ام و M۵ فول ۲۰۱۵ نیز ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، بی ام و M۶ فول ۲۰۱۴ نیز یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، بی ام و ۶۵۰ گرن کوپه ۱.۵ میلیارد تومان، بی ام و ۶۵۰ گرند یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان است. به هرحال این، حال و روز این روزهای لوکس‌سواران است.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

شیخ: 1394/3/816:33:12،
215
31
مشکل این نیست که هرکی پول داره از راه حراب بدست اورده بلکه مشکل اینه که هرکی رو اورده به راه خلاف پول دار شده
سعید: 1394/3/816:39:43،
176
79
ما که یه پراید 111 تازه گرفتیم..باهاش میریم دور دور..راضییم
مهدی: 1394/3/818:03:17،
27
131
گویا نگارنده دو سال از دنیا عقب است و خبر ندارد حدود دو سه سالی است خودرو های بالای 2500 سی سی اجازه واردات ندارند و هم اکنون دو سالی هست که دیگر پورشه ای وارد نمی شود .
مهدی: 1394/3/818:10:46،
69
15
الان یعنی چی ! چرا قیمت واقعی این خودرو ها را در مناطق آزاد تجاری و یا کشورهای همسایه اعلام نمی کنید ! چرا نمی گویید که مردم ایران چقدر بدبخت هستند که باید خودرو های تولیدی طراحی 40 سال گذشته را با قیمت های بسیار بالا از سایپا و ایران خودرو تهیه کنند و هر چه تولیداتشان گرانتر و قدیمی تر می شود بیشر حمایت می شوند !!
ایمان: 1394/3/819:51:06،
31
69
خدا رو شکر جلوی این مسخره بازی گرفته شد و قیمت این لوکس ها در حال کاهش هست . همین اتومبیل ها لوکس تو تبریز 100 ملیون بشتر نمی ارزن دیگه قدیمی هستن .
کاوه: 1394/3/821:17:51،
22
30
این مدل پورشه ها تو ایران دیگه قدیمی هست و خاهان نداره . الان فقط فراری البته به قیمت اصلی یعنی 150 ملیون تومان . باید همیشه بروز بود الان مدل های 2016 داره تو نمایشگاهها میاد . تو تبریز هم اقای ایمان خیابان ولیعصر سر بزن د و ر بازی تا صبح هست .
ناشناس: 1394/3/822:53:50،
27
11
الان دقیقا فاز نویسنده چیه؟ سالی ۴۰۰۰تا ب ام و وارد میشه اون وقت تولید کمپانی سالی ۱.۸ میلیون خودرو در سال هست.
پورشه هم معمولا مدل های متوسطش وارد شده توربو اس کاین و پانامرا که وارد نشده هم چنین سری ام ب ام و و ا ام جی بنز.
نکته بعدی قیمت این خودروها ۵۰۰۰۰ تا ۸۰۰۰۰ دلار هست که لطف پولی که تو جیب دولت میره قیمت تخیلی پیدا میکنه. این سیاه بازیا زشته به خدااااااا
mohammad hossein: 1394/3/912:09:29،
17
9
آدمی که از راه حلال پول در میاره شاید نهایتا بتونه یه ماشینی در حد سانتافه یا تا حدود 400 تومن سوار شه ولی اینا چطوری این همه پول در میارن خدا میدونه
والا این مملکت ما هم هیچیش درست نیس
رسول: 1394/3/816:34:11،
161
61
فقط پارس سال دوکانه داشبورد جدید++++++++++++
پورشه کاین---------------------------------
مجتبی: 1394/3/816:56:16،
96
28
آیا می دانید سرعت پورشه از پارس سال بیشتره.
ایران: 1394/3/817:11:00،
92
30
پارس سواریش بهتره
آرش: 1394/3/818:13:37،
63
12
اصلا پارس چرا اینقدر قیمتش کمه؟ باید هم قیمت کاین بشه
آرش: 1394/3/818:17:48،
61
13
شما 40 سالت باشه لوکس سوار شی کسی بهت بد نیگاه نمیکنه علت اینه که میگن طرف بازاریه یا ... اما وقتی 1 بچه 18 ساله که هنوز جوهر گواینامش خش نشده میره ماشین 800 تومنی سوار میشه اینه که خاره تو چش ملت ...اصولا هیچ کدوم از بازاریا یا تجار با سابقه که واقعا زحمت کشیدن برا پولشون نه خودشون ماشینایخیلی گرون سوار میشن نه بچه هاشون همه در حد یه سانتافه چیزی سوارن یا فوقش بنز های 300 تومنی
حسن: 1394/3/816:36:47،
145
25
لوکس سواری به خودی خود کار بدی نیست و من هم اگه پولش رو داشتم شاید انجام میدادم. من با فرهنگ ضد ثروتمندی و ضد خوب خرج کردن مخالفم. به هر حال آدمهای ثروتمند حق دارن خوب زندگی کنند. هر چند قبول دارم ساز و کار توزیع ثروت در جامعه ما بشدت خرابه و افراد زیادی به ناحق حقوق و ثروت بقیه رو به جیب خودشون میریزن.
مسعود: 1394/3/819:23:45،
39
12
الان اینایی که به این بنده خدا منفی دادن کیا هستن به نظر شما؟
محمدرضا777: 1394/3/902:16:28،
24
15
فقط یک سوال اون بدبختی که شبا گوشه خیابون کارتن خوابه آسیبی به فرهنگ جامعه نمیزنه یا کلا از نظر شما بدبختی و کارتون خوابی خوده خود فرهنگ اصیله مد نظر شماست....
فرهاد: 1394/3/911:25:55،
13
10
آقا مشكلي نداريم كه هركي داره خوب زندگي كنه. ولي نياد تو خيابون ويراژ بده و خودش رو مالك زمين و زمان و بنده هاي خدا بدونه. بره تو پيست خودش (و در برخي موارد عقده هاش) رو خالي كنه. توي شهر و اتوبان جاي ويراژ دادن و صداهاي آنچناني نيست. مشكل ما فرهنگ پايين عده كثيري از هموطنان مايه دار هست كه با برخي رفتاراشون گاها به قشر پايين تر از خودشون توهين ميكنن
سیاوش: 1394/3/817:07:43،
66
26
درصد بسیار بالایی از کسانی که زندگی مرفهی تو ایران دارن از راه خلاف کسب مال کردن. زندگی اغلب مردم با دشواری میگذره و این ثروتمندان روز به روز گستاخ تر میشوند. در سرزمین کفار به زور ازشون مالیات میگیرن اینجا اون هم نیست. آزاد هستن که هر غلطی دلشون خواست بکنند. امیدوارم به زودی شاهد این باشیم که جایی که با ظلم آباد شود با عدل ویران می شود.
حسین: 1394/3/817:41:21،
61
22
لوکس سوار شدن و لوکس زندگی کردن در کشوری که اکثر مردم عادی همه دارای مشکلات متعدد معیشتی هستند فقط برای کسی میتونه لذت بخش باشه که بویی از انسانیت نبرده باشه ، من خودم یک ماشین معمولی تویوتا دارم ولی در تقاطع ها و پشت چراغ قرمز که بچه های کار و خیابونی رو که با التماس میخوان چیزی بفروشند رو میبینم احساس خجالت به من دست میده که چرا در کشور ما اینچنین مردمان نیازمندی که حقوق اونها توسط عده ای بلعیده شده به وفور هستند و در مقابل برخی برای نمایش اموال باد آورده خود به لوکس بودن و خود نمایی رو آورده اند .
عباس: 1394/3/819:15:04،
28
12
موافقم
rez: 1394/3/817:50:13،
78
30
الان مشکل اصلی تو مملکت ما دور دور های جوانان هست واقعا؟؟؟؟؟
محسن: 1394/3/819:24:35،
21
58
بله هست مشکلیه؟
امیر: 1394/3/817:57:04،
52
91
نووووووش جووووووونشون
زحمت کشیدن پولدار شدن
خدا هزارتا لامبورگینی بهشون بده
پدرام: 1394/3/819:49:54،
64
18
تو هم برو زحمت بکش ببینیم می تونی یکیشو بخری!
نام: 1394/3/819:57:13،
34
15
آفرین به پدرام
عسل: 1394/3/901:08:29،
27
12
عجب حرف دندون شکنی گفتی پدرام
Amin: 1394/3/902:30:47،
22
12
پدرام شيري كه خوردي حلالت
تالاب: 1394/3/818:01:35،
34
10
تقسیم ناعادلانه ثروت

خلایق هر چه لایق
خاشاک: 1394/3/818:03:28،
28
24
مشکل ما ایرانیا علاوه بر پز دادن و به رخ کشیدن زیاد حسادت بیش از اندازمونم هست
اگه حسادت نبود دیدن چندتا آهن پاره نمیتونست تو روحیمون انقد اثر منفی بزاره
بی دین: 1394/3/818:09:40،
43
15
اینگونه اختلافات طبقاتی فقط در جاهاییکه اسلام وجود دارد میباشد
آرتا: 1394/3/818:38:51،
40
11
چند وقت پیش یه نوشته میخوندم در مورد ماشینای ثروتمندان بزرگ دنیا و جالب بود شاید پولی که اونا دارن یک هزارمشم این نو کیسه ها نداشته باشن ولی خیلیشون ماشینهای معمولی سوار میشن.

پس به داشتن پول نیست باید قبل از پول جنبه پولو داشته

باشی .



اکو: 1394/3/818:53:01،
37
11
پول داری زشت نیست این فاصله طبقاتی که کاری میکنه پولداریو و لوکس سواریو زشت ببینیم.
اردشير: 1394/3/900:03:30،
18
10
مام که بخيل نيستيم اگه ماليات و عوارض قانونيشونم بدن که همونم اززيرش در ميرن
مریم: 1394/3/819:08:28،
28
14
مشکل اینجاست که زحمت نکشیدن و لیاقتشو ندارن. اگه زحمت کشیده بودن و پولدار شده بودن حرفی نبود. درصد خیلی کم حقشون هست چون واقعا زحمت کشیدن.
صادق: 1394/3/819:14:09،
32
18
وقتی حضرت علی (ع) می فرمایند: ندیدم در جایی ثروتی اندوخته شود، مگر اینکه حق مظلومی ضایع شده باشد.
مسئولین باید چشمشان باز کنند، ببینند داریم به کجا میریم!!!
99 درصد اینایی که ثروت های اینجوری دارند به خاطر ضعف حاکمیت هست.
که یا قوانین مشکل داره، که یه عده راحت دور میزنند و یا در اجرا سستی است که با دریافت رشوه و ... از سوی مجریان به حقوق ملت آسیب میزنه.و یه عده اینجوری ثروتمند میشند.
و الا در جامعه ای که قوانین اقتصادی و مالیاتی شفافی دارند به این گستردگی و قارچ گونه یه عده ثروتمند نمیشند.
ابراهیم: 1394/3/820:45:00،
33
10
آقا خود مسئولین و بچه هاشون جزو همین ها هستند دیگه
بیان زیر آب خودشون رو بزنن ؟
ايليا: 1394/3/819:27:18،
21
12
به حول و قوه الهي برادران زحمتكش دارند اخرين پرده از مشكلات مملكت هم برميچينند،دمشون گرم
پدرام: 1394/3/819:34:58،
28
14
آلفارومئو اون وسط چی کار می کرد؟... "همچنین قیمت یک دستگاه پورشه کاین ۸ سیلندر ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، پورشه پانامرا توربو یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان، آلفارومئو جولیتا ۱۶۳ میلیون تومان، آلفارومئو میتو ۱۳۸ میلیون تومان، مازراتی گیبلی ۱ میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان"
ماهان: 1394/3/820:27:48،
31
13
علت اینکه تو امارت واردات پورشه کمتر از ایرانه این هست که اونا پورشه دیگه براشون قدیمی شده و بیشتر سراغ ماشینهایی مثل فراری و لامبوریگینی و مدل های دست ساز مثل پاگانی و ... میرند.
امین: 1394/3/820:54:53،
21
14
ولی عجب ماشینایی ان لامصباااا
شاکی: 1394/3/821:11:31،
21
14
چرا ما به ماشینای بقیه حسادت کنیم چرا چشم دیدن خوبی بقیه نداریم به جا این کارا دولت باید تعرفه های مسخرش که عده ای از ما بهتر با آشنا بازی و رانت خواری دورشون میزنن رو برداره تا همه مردم به طور مساوی استفاده کنن که اینجوری به مردم عادی فشار نیاد راه حلش اینه نه حسادت به بقیه مثل اون زمانیکه موبایل تو بورس بود
میلاد: 1394/3/822:16:16،
15
13
بحث اصلا حسادت نیست. تعرفه رو هم بدارن باز اونایی که اکثرا پول بادآورده نامشروع دارن میتونن بخرن نه بقیه. مشکل تبعیض و فاصله طبقاتی و ظلم هست نه تعرفه واردات.
آرین: 1394/3/821:45:27،
16
14
دولت باید تعرفه گمرکی رو برای لوکس سوارا بیشتر کنه و از ماشین های معمولی کم کنه تا کمی عدالت برقرار بشه
گمنام: 1394/3/821:47:40،
33
14
متاسفم برای کسانی که برای " بچه " های 18 - 20 ساله خودروهای میلیاردی می خرند.
بنده اگر جای شما بودم برای فرزند خودم امن ترین و کم قدرت ترین خودروی وارداتی رو خریداری می کردم, و تازه اون رو هم در عوض حقوق اینکه هم کار بکنه ( حالا یا در شغل خودم یا جای دیگر ) و هم درس بخونه در اختیارش می گذاشتم, تا دو چیز رو یاد بگیره :
1- پول علف خرس نیست, و اگر قرار است که خودروی خوب و مسکن خوب و ... داشته باشی, باید در قبالش زحمت بکشی.
2- خودرو وسیله نقلیه است, نه اسباب عقده گشایی و فخر فروشی.
متاسفم که در مملکت من اینقدر ارزش ها عوضی شدند.
siya: 1394/3/821:51:43،
20
11
خوش به سعادتشون نه فکر کار دارن نه ازدواج نه هیچی واقعا زندگی میکنن البته اونایی که سلامتی دارن
حسن: 1394/3/823:30:44،
19
9
پورشه سواری خوبه ولی معنی زندگی نیست. شاید معنی زندگی مفید بودن برای خود و دیگران باشه. اونموقع با یه پراید سواری هم همونقدر لذت میبری که از سوار شدن فراری! این یعنی دل خوش!
shaho: 1394/3/822:41:13،
18
11
ما که نداریم ولی هرکی داره مبارکش باشه لذتشو ببره
خلایق هر چه لایق
ادم به هرچی لایقش باشه میرسه
محمد : 1394/3/823:16:15،
24
8
آقا اینکه من اگه ۱۰۰ سال هم کار کنم و هیچی نخورم بازم نمیتونم همچین ماشینایی سوار شم درست!!
اما خب این قانون ضد لوکس سواری و ضد سرمایه داری چیه باب شده آخه؟؟؟
چه ممنوع بشه و چه آزاد بشه من و امثال من نمیتونن پورشه و مازراتی سوار بشن
پس حداقل بذارین اونایی که میتونن سوار شن. حداقل قیافه شهر خوشگل میشه
ماهم تماشا میکنیم کیف میکنیم :d
آفرودر حرفه ای: 1394/3/823:31:35،
14
20
دادا من که کار ندارم قیمت ماشین چقده ولی بهترین ماشین از نظر من باس دیف عقب با قابلیت آفرود باشه شاسی داشته باشه و شتاب صفر تا 120 هرچی بیشتر بهتر ...اینایی که اینجا گفته غیر کاین همشونو قد یه وانت فورد که بزارن بیاد ایران با تعرفه 400 500 پر پرش می خوره قبول ندارم سالار جادس ...خداییش تو پرادو باشی یه بنز اس ال 500 کف خواب از کنارت رد شه هرچقد میخواد باشه قیمتش به قول رفقا به معنای واقعی "زیرته"
جيب توسن: 1394/3/901:49:04،
18
9
افرودر جان افرود تو ايران جيب شهبازه يا kmيا فوقش پاترولو پيك اپ يه جوري ميگي زيرتن انگارGMCسوارين تو اتوبان كه داري با پرادو(فقط انرودش به درد ميخوره )با مصرف ٢٥تا ميري يه سوناتا بهت چراغ ميده بزن كنار تا رد شم جوابتو ميگيري.ضمنا به قول بچه ها شاسي بلند هايي كه تو ايران هستن تو استراليا چوپونا سوار ميشن،افرود يعني هامر يعني يه ماشيني كه روت نشه بياري تو خيابونفقط بايد تو كوه وكمر سوارش شي،ولي خداييش افرود با٣fخيلي حال ميده البته برا قاچاق تو كوههاي اذربايجان
كاوه: 1394/3/906:30:04،
15
8
چرا ما هميشه دنبال پاك كردن صورت مسئله هستيم ؟ به جاي اينكه جلوي وارد شدن اين گونه از ماشين ها رو بگيريم و تعرفه هاي مسخره و بي منطق براي ماشين هاي وارداتي تعيين كنيم بايد دنبال اين باشيم كه خودرو با قيمت منطقي وارد ايران بشه . وقتي همه از ماشين هاي به روز استفاده كنن ديگه اينقدر اين ماشينهاي لوكس هم تو چشم نخواهند بود. اما وقتي يكي پرايد و پژو 40 سال پيش رو سوار بشه و يكي مازراتي و پورشه اونوقت حتي هايوندا و كيا و تويوتا هم جزو ماشين لوكس قرار مي گيرند . يعني وضعيتي كه الان تو كشور حاكمه .
مهدی: 1394/3/907:46:27،
20
12
یا رب روا ندار گدا معتبر شود / گر معتبر شود ز خدا بی خبر شود
علی: 1394/3/909:52:40،
15
15
فقط پارس lx با کلاس ترین خودرو********
S S: 1394/3/910:36:27،
13
9
اختلاصهای بزرگان نمیتونه به توسعه زیرساختها و واردات کالاهای مورد نیاز کمک کنه اونوقت اونا که از پول خودشون استفاده میکنن باید به فکر کشور باشن یه دفعه بگین ایرانی سرشو بزاره بمیره که ما به کشورای عربی کمک کنیم
Mos: 1394/3/911:19:18،
11
8
سوار موتور گازیم از زندگی راضیم

نوش جونشون ایشالله هلی کوپتر بگیرن، لیاقت ایرانی بیش از این حرفاست
اگر آقایون بگزارند
حسن: 1394/3/914:55:58،
10
9
زندگی واسه پولدارست عشق وحال کنین مگه چقدر زنده است ادم من یه کارگرم با پایه حقوق ۷۲۰ هزارتومانه هرسال دولت حمایت از مستعضیفن ۱۰۰ هزارتومان تومان میذاره روش یعنی تا اخر عمر تکلیفم معلومه بخدااا من هر چقدر ببینم ایرانای پولدارن بهترینا رو تو دنیا دارن حالا هر چی که فکرشو کنی بیشتر خوشحال میشم چون ایرانیا لیاقت بهترینا رو دارن

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل