کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
iRest
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

تویوتای 75 میلیونی چرا در ایران 170 میلیون تومان؟

کدخبر:۱۲۲۴۴جمعه، ۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸:۰۴۷۶۳۶ بازدید

خودروهای وارداتی به قیمتی بیش از دو برابر قیمت‌های جهانی در ایران عرضه می‌شوند؛ قیمت‌هایی که گاهی بیش از 250 درصد گران‌تر از قیمت ...
تویوتای 75 میلیونی چرا در ایران 170 میلیون تومان؟

خودروهای وارداتی به قیمتی بیش از دو برابر قیمت‌های جهانی در ایران عرضه می‌شوند؛ قیمت‌هایی که گاهی بیش از 250 درصد گران‌تر از قیمت آن خودرو در کشورهای همسایه است.

به گزارش ایسنا، افزایش بیش از دو برابری قیمت خودروهای وارداتی در ایران نارضایتی مصرف‌کنندگان را به دنبال داشته است؛ با این حال واردکنندگان می‌گویند که دلیل این تفاوت قیمت، عوارض و تعرفه‌های وضع‌شده بر واردات خودرو است.

در این زمینه مدیرعامل ایرتویا در گفت‌وگو با ما در پاسخ به اینکه قیمت خودروی تویوتا کمری GLX در گمرک 23 هزار و 200 دلار معادل حدود 75 میلیون تومان است، چرا این خودرو به قیمتی بیش از دو برابر در داخل کشور فروخته می‌شود؟ اظهار کرد: خودروی کمری GLX در آپشن‌های مختلفی مانند دو ایربگ و شش ایربگ وارد می‌شود.

عبدالرضا فهیمی با بیان اینکه کمری دو ایربگ به قیمت 169 میلیون تومان در بازار ایران عرضه می‌شود، خاطرنشان کرد: واردات خودرو مشمول 129 درصد تعرفه موثر است و به همین دلیل این تفاوت قیمت بین قیمت خرید و عرضه خودروها ایجاد می‌شود.

عضو انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: به عنوان مثال در خودروی کمری GLX، قیمت خرید خودرو براساس نرخ گمرکی 23 هزار و 200 دلاری و ارز آزاد 3300 تومانی، حدود 75 میلیون تومان است.

وی افزود: علاوه بر قیمت خرید، واردات این خودرو مشمول 55 درصد گمرکی، پنج درصد عوارض نوسازی ناوگان آمبولانس، 10 درصد عوارض شماره‌گذاری، 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده، پرداخت مجدد برای شماره‌گذاری و هزینه‌های این‌چنینی است.

فهیمی با بیان اینکه همه این‌ هزینه‌ها که محاسبه شود، تعرفه موثر واردات خودرو حدود 129 درصد می‌شود، تصریح کرد:‌ این به معنی آن است که 1.25 برابر قیمت خرید یک خودرو، هزینه‌های مربوط به تعرفه و دیگر عوارض دولتی آن بوده و سقف سود مجاز واردکننده خودرو نیز هفت درصد است.

مدیرعامل ایرتویا در پاسخ به اینکه تویوتا RAV4 قیمت گمرکی‌اش 28 هزار دلار است اما چرا به قیمت 220 میلیون تومان عرضه می‌شود؟ اظهار کرد: تویوتا پنج تا شش تیپ مختلف از پایه تا فول‌آپشن دارد که البته قیمت گمرکی 28 هزار دلار، متوسطی از قیمت آنهاست.

وی ادامه داد: RAV4 در تیپ‌های مختلف آن به قیمت‌های بین 175 تا 225 میلیون تومان عرضه می‌شود و البته قیمت پایه گمرکی تمام این خودروها یکی است.

فهیمی در پاسخ به اینکه چرا گمرک قیمت پایه دقیق خودروها را محاسبه نمی‌کند؟ اظهار کرد: وقتی اطلاعات قیمتی خودروها ریز می‌شود ممکن است مشکلاتی ایجاد شود. مثلا قیمت RAV4 پایه و کم‌آپشن 20 هزار دلار و مدل فول‌آپشن 32 هزار دلار است، در این شرایط این امکان وجود دارد که واردکننده غیر رسمی، خودروی 32 هزار دلاری را وارد و قیمت آن را 20 هزار دلار اظهار کند و گمرکی کمتری بدهد.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین ما برای اینکه جلوی چنین اقداماتی را بگیریم یک قیمت متوسط از قیمت تیپ‌های مختلف این خودرو را به گمرک داده‌ایم در حالیکه اگر این خودرو ‌آپشن بیشتری داشته باشد قیمت آن گران‌تر و اگر آپشن کمتری داشته باشد قیمت آن کمتر خواهد بود.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

ارش : 1394/3/808:34:56،
301
15
ما ركورد زديم
محمد: 1394/3/809:02:09،
228
14
ایجا ایرانه باید فیمتش اینقد باشه ..‌ چون اقتصاد نداریم که بهش افتخار کنیم وازش نون بخوریم .ما چی چی ساختیم که بدرد صادرات بخوره .هان ؟؟؟
علی جون: 1394/3/809:06:12،
219
17
جناب مدیر عامل ایر تویوتا این که شد 79 پس پنجاه درصد بقیش از کجا اومد که میشه 129
منظورتون حق فلان دفتر و فلان مرجعه؟!
شفاف بگید ما که غریبه نیستیم
علی...تاریخ....: 1394/3/810:10:21،
167
16


هر جا گفتن تعرفه بالای خودرو برای ایجاد اشتغال بدون میخوان ذهن شنونده را منحرف کنند


بترسین از اینکه یک روز این سد بشکنه و این کینه های ما سر باز کنه

منصور: 1394/3/810:13:09،
107
13
واقعيت اينه كه به اسم حمايت از صنعت خودرو وقطعه سازان بدترين ظلم را به مصرف كننده وكلا مردم كشورمون كرديم .اينهمه كشته و معلول حاصل از تصادفات را كى بايد جوابگوباشه؟اينهمه سرطان وبيماريهاى جورواجور بخشى بخاطر همين توليدات قديمى و الوده كننده ميباشد.براى اداره مملكت بايد يك فكراساسى كرد.
تالاب: 1394/3/810:42:41،
88
14
تقسیم ناعادلانه ثروت

خلایق هر چه لایق
مجتبى: 1394/3/810:59:59،
72
14
اينقدر پيچوند نفهميديم چي گفت و چي شد
اصلا حرفها قانع كننده نبود
فقط بي دليل گران هست
ایران فرغون: 1394/3/812:01:15،
77
12
مثل اختاپوس افتادن رو صنعت خودرو برای اینکه آشغالهاشون رو بتونن بفروشن این تعرفه ها رو وضع میکنن به امید ورشکستگی و تعطیلی خودرو سازان ایرانی !
رضا: 1394/3/812:28:52،
21
13
دیدین وقتی یه لاشه رو زمینه کرکس ها چطور روش میریزن؟
داستان رانت هایی که الان هرکی از یه جا میگیره هم همینطوره
80 میلیون گروگان: 1394/3/813:46:52،
24
12
مسئولین میگن خودرو خوب میخواین همینه.یا با 3 برابر قیمت خارجی بخرین یا بیاین عتیقه های تولید داخل مارو بخرین.

همین دو راه مونده و به زور باید یکی رو انتخاب کرد.
مهدی: 1394/3/814:27:39،
18
12
تعرفه واردات مگه 45 درصد نبود ! چرا گفته 55 درصد !؟
شوشي: 1394/3/816:10:07،
18
15
چه دلايل محكمه پسندي!

دوستان به نظر شما خوانندگان ايران جيب ساده هستند !؟
7321: 1394/3/808:46:35،
121
12
من نميدونم چرا دروغ گفتن تو اين كشور اينقد راحت شده آقاي عضو انجمن واردكنندگان و رئيس شركت ايرتويوتا چرا دروغ ، هفت درصد؟؟؟ من يكي از دوستام و يكي دو نَفَر از فاميل هام واردكننده هستند و ميگن حداقل ١٠ در صد و حداكثر تا ٢٠ در صد سود ميكنن مثلا روي يه توسان من ميدونم تا بيست ميليون گيرشون مياد كه ميشه چيزي حدود ١٣ درصد...
حقیقت : 1394/3/809:29:10،
68
14
کی خودکاری صداقت داره که این بنده خدا داشته باشه
توی ایران همه چیز از اول بر پایه دروغ و ریا پایه گذاری شده و میشه
این آقای وارد کننده ی تویوتا سازمانی که پولش میخوابه تا زمان ورود خودرو به گمرک '''و از زمان ترخیص تا زمان وارد شدن در بنگاه تا فروشش شما حساب بکن یه خودرو ۷۵ میلیونی چقدرش گیر خودش میاد و چقدر گیر دولت مفت خور میاد ۰
در ضمن من وتو که پول این ماشین رو نداریم بخریم بزار بشه ۵ میلیارد چون اون کسی که میخره هیچ فشاری روش نمیاد چون قبل از من و تو کش رفته و خودش تو این مملکت از طریق دیگه ای داره چپاول میکنه و پول حرام باید خرج حرام بشه و در آخر گیر دولت بیاد و اونم در بعضی کشورها هزینه بشه و در آخر تو اون کشور با جنگ دود بشه بره هوا ۰۰۰
بی خیال بابا
حمید: 1394/3/809:50:06،
38
10
همه این درصدها با به قول خودشان سودت درصد 81 درصد میشه 40 درصد اضافه بقیه مال کدام ریاست است
کشاورز: 1394/3/814:58:14،
17
11
هر کسی کار میکنه باید سود کنه مشکل قوانین مسخره ای که وضع میشه .میگن حمایت از تولید وقتی بدون تولید میشه بیشتر از خود تویوتا پول دراورد چرا تولید کنی .اصلا کسانی که این قوانین را وضع میکنن واقعا به احمایت از تولید هم میتونن اعتقاد داشته باشن .اشکال چیز دیگه ایه ، همه وایستادن دعا میکنن یا نفرین میکنن یا ناله میکنن .با این کارا مشکل حل نمیشه ، غیرت وهمت میخواد
bi bi: 1394/3/808:54:33،
69
14
چرا؟
جون اینجا ایران است
و هرکی هرکی
حالا برادران ما نوش جان بفرمایند
مردم کیلو چند؟ آسایش و رقاه حداقلی رخت بر بسته....پررررر.....
آن شنیدستى که در اقصاى غور
بار سالارى بیفتاد از ستور
گفت چشم تنگ دنیا دوست را
یاقناعت پر کند یا خاک گور
من نمیدونم سیرمونی گرفتن کی اتفاق میافته؟

درضمن حضرت آقا میفرمایند که واردات گمرکی ناشناس اطلاعات غلط میدن!!! عذر بدتر از گناه
td: 1394/3/813:11:21،
16
13
اخرشو خوندم میخواستم بت منفی بدم دیدم منظورت چیز دیگست .شانس اوردی
pepan: 1394/3/808:59:43،
63
13
این نماینده آیرتویا اصلا جواب ندادن که به سوالات خبرنگار فقط پیچوندن مطلب رو..

خب همه میدونیم آپشن های زیادی بین خودروها وجود داره..دلیل اینکه این همه تعرفه میگیرین از مردم چیه؟نوسازی ناوگان آمبولانس چه صیغه ایی؟این مبلغ به جیب کی میره؟

ترکیه آذربایجان و تمام کشورهای دنیا تنها 5 الی 10 درصد عوارض و فلان و بهمان می گیرن..ولی چرا ایران اینجوریه..خب به مردم ظلم می کنین دیگه.
احسان♡: 1394/3/809:02:10،
41
14
کاش لا اقلش همه پول دارای وارد کننده میتونستن بخورن این سودو نه فقط یک شرکت انحصاری

دیگه توی وارداتم انحصار!!!!!!!

جواب این تفاوت قیمت را باید وزیر محترم بدن که خاستن فقط شرکتای خاص وارد کننده باشن



ای خدا....
س: 1394/3/809:03:43،
26
13
اخه ايرانه;-)
امیدوار اصلی واقعی: 1394/3/809:04:38،
41
16
برای کمک کردن به صنعت خودروی کشور باید تعرفه واردات خودرو به صفر برسه تا خودروسازان ما خود را تنها در کشور نبینن که هم خودروی کم کیفیت هم با قیمت بالا به مردم بفروشند،با صفر کردن تعرفه واردات خودرو رقابت پذیری بیشتر میشه و از همه مهمتر خودروسازان ما از افزایش قیمت صحبت نمیکنن که هیچ بلکه قیمت هارو کاهش میدهند.
بیکار: 1394/3/814:13:12،
16
10
کم کیفیت نه باید بگی بی کیفیت
مهدی: 1394/3/809:04:53،
36
11
اگه قیمت خودرو 75 ملیون هست شما باید روی 75 ملیون 7 درصد بکشی نه روی 170 ملیون.
Mohsen: 1394/3/809:05:05،
67
13
واردات خودرو مشمول 129 درصد تعرفه موثر است!!!!!!!!
این یعنی چی آخه!!!!!
چرا هیچ جای دنیا چنین قانون هایه مزخرفی ندارن ،،،،،،لعنت الله علی قوم الظالمین
احسان: 1394/3/809:17:44،
70
11
این تعرفه ها باعث شده مردم واسه خرید خودروهای داخلی وبی کیفیت صف بکشند اما چند تا سوال
1-ایا شرکت هیوندا کره که 3 ماه بعد از سایپا راه اندازی شد از رانت تعرفه به بهانه حمایت از تولید داخل برخوردار بود که این همه پیشرفت کرده
2-ایا حوادث جاده ای و هزاران کشته ومعلول با خودروهای غیر استاندارد داخل این صنعت را به صنعتی ضدملی تبدیل نکرده
3-ایا غیر استاندارد بودن والایندگی و با این مصرف بالای خودروهای داخلی کمتر از چند سال چندین برابر خودرو خارجی به اقتصاد اسیب نمی زند
4-ایا با این همه حمایت کور و یارانه جز مونتاژ قطعات چین چیزی به جیب صنعت گر و کارگر ایرانی رفته است
5- ایا نو اوری در این صنعت رخ داده یا فقط موتور واتاق یک مدل با هم تعویض شده ایا تولیدات خودرو با امکانات دهه 70 پاسخگوی نیاز مردم است
محمد: 1394/3/809:24:12،
76
10
چرا 80 میلیون رو فدای یه عده سودجو میکنید

مردم ما به اندازه مردم افغانستان هم حق ندارند
من: 1394/3/809:41:32،
57
12
ایرانجیب لطفا بدون سانسور چاپ کن.

دولت مقصر 100% هست. به چند دلیل:
1-درآمد های هنگفتی توی تعرفه خودروی وارداتی هست که به هیچ وجه دولت حاضر نیست از دست بده.
2- با اعمال این تعرفه ها خودروسازای داخلی سرپا میمونن و دولت علاوه بر گمرگ از طریق خودروی داخلی هم کاسبی میکنه.
3- یک سری افراد میخوان مردم توی همین وضع بمونن تا مبادا وضع زندگی مردم مرفه بشه، چون براشون عواقب داره.
Mmmmmmmmmmmmmm: 1394/3/809:44:05،
19
20
نويسنده محترم اكه لكسوس راو فور يا لكسوس٢٨ هزار دلاري سراغ داري به ما هم بكو!!!
lمحمدرضا777: 1394/3/812:27:30،
19
12
پس خیال کردی رافور چنده قیمتش 100هزار دلار...؟؟ رافور جزو ارزونترین ماشین های کراس اوره که قیمت واقعیش باید 70.80میلیون باشه که به خاطر طمع دولت به این قیمت به مردم بدبخت غالب میکنن
sawar: 1394/3/817:05:01،
15
12
فقر فرهنگی بد درديه !
همسایه ما یه دکتر ميلياردره اونوقت یه تویوتا راو 4 خریده عید با خانواده رفتن شمال !!!!!!
تو حسابتو برو چشم هم چشمی باعث شده یه دکتر متخصص میلیاردر جنسيس شو بزاره خونه با یک شاسی بلند خشک رده پایین بره مسافرت !
سال پیش راو4 خریدم 135 میلیون نتونستم تحملش کنم فروختم 136 میلیون الان همون ماشینو طرف میگه 190 میلیون !
یعنی تو حسابتو برو یک دکتر متخصص از خارج که نفهمه با شاسی بلند ارزون نباید رفت مسافرت اونوقت بقیه مردم چیکار کنن !!!!!!!
امین: 1394/3/809:57:08،
37
12
بله سود واردات خیلی بیشتر از اینهاست مخصوصا توی دولت قبلی که پورشه هم با دلار 1226 وارد میشد و با دلار ازاد فروخته میشد!!!
وحيد: 1394/3/810:01:58،
22
13
بنزين را براى اتومبيل هاى وارداتى بدون عوارض و گمرگ بكنند بعد بنزين را به نرخ امريكا به دارندگان اين نوع خود و ها بفروشىند بنظرم انوقت همه چيز شفاف ميشه و هيچ يا انه و يا اجحافى به دارندگان اين نوع اتومبيل ها نميشه
ساشا: 1394/3/810:14:12،
26
13
با دلار ۳۳۰۰و تعرفه۱۲۹درصدی داریم میریم کمک به بخش تولید داخلی لگن بقیم اصلا مهم نیستن
اینجا ایران است ...!
من: 1394/3/810:19:20،
37
12
تويوتا بشه 75ميليون ايران خودرو بايد 206بده 8ميليون
کارشناس: 1394/3/810:22:24،
30
12
از این 250% گرانی خودرو فقط 20% به وارد کننده و بیش از 230%
به خزانه دولت می رسد.!!! که در نوع خود در دنیا بی نظیر است.
پس چطور است که در امارات دولت فقط 5% تعرفه از وارد کننده خودرو دریافت می کند و واردکننده خودرو هیچ گونه مالیاتی حتی
مالیات فروش هم نمی پردازد ولی انجا مردم اینقدر در کشورشان
رفاه دارند ولی اینجا با اینهمه مالیات و تعرفه سهم مردم فقط تورم و گرانی است.
ا: 1394/3/810:29:29،
46
13
خدا یه بلای آسمانی سر این مملکت بیاره همه راحت شيم
ناشناس: 1394/3/810:30:40،
20
19
دوستانی که میگن مدیر ایرتویا درست نمیگه و پیچونده خودشون برن یه ماشین از منطقه آزاد بخرن عوارضشو بدن وارد کنن. راه دوری هم نیست انزلی یا تبریز ببین چقدر پول باید تحت عنوان های مختلف بدن
رضا: 1394/3/810:54:04،
30
11
یعنی این عوارض واردات شامل ماشین های چینی هم میشه؟ خدایا !!!! یعنی برای ماشینایی که هم قیمت پراید و سمند و پژو هستند باید ۸۰ به بالا پرداخت کنیم؟؟؟
مسئولین ! چرا با این همه پولی که میگیرین همه حواستون به حذف یارانه هست؟ چرا با این همه پولی که میگیرین حواستون به پرداخت حقوق کارگرا نیست؟
چرا ایرانخودرو و سایپا که برای همه ماشینا فقط مونتاژ قطعات چینی ارزون قیمت میکندد، مدعی ضرردهی هستند؟
رسول: 1394/3/811:11:12،
22
12
تو گفتي و مام باور كرديم
يعني شما به ٧ ٪ راضي هستين ، اره جون فاميلات تو راست ميگي
صابر: 1394/3/811:20:46،
21
13
أقاى فهيمى از 1000 دستكاه واردات شركتى ممكن هست 100دستكاه كم أبشن باشه بنا بر اين 900 دستكاه هم سر دولت كلاه كذاشتن وهم به مردم كران فروختن ولى وارد كننده عادى ممكن هست در نهايت به 100 دستكاه هم نرسه ! در ضمن كار شناسان كمرك خوابند يا!!...واقعا هم براى ملت وهم براى مسؤولين متاسفم.
مهمان: 1394/3/811:35:04،
22
12
لکسوس rav4 !!! :))))))))

علی: 1394/3/814:11:21،
16
13
فقط LFA
نیما: 1394/3/811:41:08،
27
13
همه کالاها همینه
برنج، گوشت، شکر، مسکت، اتومبیل، دارو و..........
تازه بعضیاشون خیلی بیشتره سودشون اما مثل اتومبیل تابلو نیستن
علتش رانت رانت و رانت میباشد
مهدی: 1394/3/812:16:27،
21
14
قدیما میگفتن درآمد به ریال و خرج به دلار
اما الان باید گفت درآمد به ریال و خرج به دلار به توان سه
ما مردم تقصیر نداریم این شیب ملایم که همچنان ادامه دارد
ف: 1394/3/812:22:55،
17
11
فقط این قسمت تو خودروهای وارداتی: "9 درصد مالیات بر ارزش افزوده" جلو هندونه پوست کنده بذاری خندش میگیره !! :))))
ماهان: 1394/3/812:49:33،
19
12
2 برابر؟
مرسدس بنز اس 500 که 3 میلیارد قیمت داره تو ایران فکر کنم 10 برابر قیمت دارند میفروشند...!
سوته دلان: 1394/3/813:16:17،
23
13
من که پول ندارم این اتومبیل را سوار بشوم. من یک پزو سوارم بامصرف هرصدکیلومتر 12لیتربنزین.اگرسایپا وایران خودرو نابودشود ومرزها برای ورود خودروها بدون دریافت حتی یک ریال گمرکی بازشود من هم با این پول می توانستم یک خودروی استاندارد بامصرف بنزین حداقل نصف اتومبیل فعلی ام سوارشوم.جالب اینجا است که همین خدایان ما به ما منت می کنند که بله مصرف بنزین درکشورما بیشترازکشورهای دیگراست.یک سؤال دارم شاید ربطی ندارد اما مدتی است ذهن مرا درگیرکرده (مالیات برارزش افزوده).از چه زمانی شروع شد؟چرا بیشتر می شود؟به جیب چه کسانی میرود؟شک نداشته باشید درمورد دریافت وهزینه آن دروغ میگویند.مثلا میشود اینچنین گفت:این پول صرف هزینه های بنیادی برای ازبین بردن تبعیض وحمایت ازمصرف کننده وهمچنین مبارزه با اراذل واوباش درمرزبین استان ها ودادن سبدکالا به اقشار کم درآمدو بخشی هم به معلمان تعلق میگیردو....
خدایا خودت کمک کن: 1394/3/813:23:28،
19
12
معلومه که به خاطر چیه
یه مشت افراد سودجو که اسم خودشونو گذاشتن خودروساااااز!!
و ظاهرا منافعشون مهم تره از 70 ملیون مردم این مملکت فلک زده
تویوتا کرولای 17000 دلاری اگه با قیمت 60 ملیون بیاد تو بازار که کسی فرغونای اینا رو نگاه هم نمی کنه!
.
خون این همه مردم که سالانه توی تصادف میمیرن به گردن شماس و مردم ایران هیچ وقت اینو فراموش نمی کنن
رايش: 1394/3/815:05:16،
18
11
ما تو اين مملكت هيچ حقي نداريم . همگي سااااااااكت . يواش تر حرف بزنيد . سر ماشين و اينا با هم دعوا نكنيد اگه جونه خودتون رو دوست داريد اغتشاشگران عزيز . اينا همش كار آمريكاست . تو چاه فاضلاب تفكرات يه مشت جاهل عقب افتاده آمريكايي گير نكنيد . اين آمريكايي ها دشمن قسم خورده ما هستن كه تا تمام ملت ايران رو خون تو شيشه نكردن دست بردار نيستن . اينا دشمن ملت ايرانن . تمام اين سرزمين رو به گند كشيدن . اميدوارم خدا اين آمريكايي هاي احمق رو نابود كنه كه حداقل اين مردم يه كم طعم ارزوني رو بچشن .
احمد ن: 1394/3/816:35:39،
16
12
اون وقت شما با این قدر تعرفه باید ضرر هم بدید دیگه.
فقط در راه رضای خدا ماشین رو وارد میکنید و میدید دست مصرف کننده دیگه.
برو این دلیلهای مسخره رو برای یکی دیگه بگو.
نکنه پولی که شما برای هر ماشین ور میدارید جزو تعرفه وارداته. اگه راست میگی بدون اون پولی که ور میداری بگو ببینیم چقدر در میاد تا مردم بدونن به ازای هر ماشین چقدر میخوری.
شاکی : 1394/3/818:11:01،
20
12
این قدری که دولت سود از ورود ماشین تویوتا یا هر ماشین وارداتی دیگه میبره خود کمپانی سازنده از ساختن و صادراتش سود نمی بره
رضا: 1394/3/818:17:09،
22
10
کاش همون تویوتا بشه 75

پژو 405 بشه 10

پراید 7

بنزین به گفته خودشون 500 ریال یا همان 50 تومان هم گرانتر از فوب خلیج بزنیم به باک ماشینامون

باور کنید به نفع همه ملته جز تعداد اندکی ...
رضا: 1394/3/818:24:11،
18
13
ماشینم میبایست مثل سیم کارت ارزون باشه هرکی بنزین داشت بیاد بیرون، نداشت اتوبوس عمومی

در عوض تصادفات نصف میشه و تلفات جانی به یک پنجم الان میرسه

اخه کسی که با پراید میمیره اگه با تویوتا تصادف کنه باز میمیره؟؟

دولت
ملت
خودروساز
وارد کننده
.
.
.
بیایید قدر انسانهایی که در ایران زندگی میکنند را بدانیم
جیب بعضی ها هر چقدر هم پر بشه فایده نداره
مدعی: 1394/3/819:55:01،
18
12
اینجا چرا نداره . اگر هم داشته باشه جواب نداره.زیرا اینجا ایران است
یاهو: 1394/3/821:44:19،
19
11
هزینه های گمرکی سالهاست که وجود داشته و منبع در آمد دولت است و بهانه اش کمک به تولید داخل است که البته در هیچ جای دنیا به این میزان نیست !!
ولی: 1394/3/821:54:04،
16
14
مگه سوال داره ؟؟
تو ایران که طبیعیه
آفرودر حرفه ای: 1394/3/823:35:22،
17
13
تازه این مال زیر 2500 هس وگرنه لندکروز 6 فول که صفرش تو دوبی 200 تومن میشه اینجا 2013 600 میلیونو بگو کبابت می کنه
فکر کن خود شرکت سازنده از این ماشین 50 تا هم نمی ره تو جیبش بعد از همین ماشین 400 تومن می ره تو جیب کی نمی دونم!!!
حسین: 1394/3/902:19:30،
19
12
حقمونه يابايد پول سه برابر قیمت اصلي یه ماشین وارداتی رو بدیم یا باید سوار این آشغال های سایپا و ایران خودرو بشيم هیچ راه دیگه هم نداريم
احمدرضا: 1394/3/916:18:17،
13
14
رسماً دارند یک جور حساب میکنند که کسی نتونه چنین ماشینهایی بخره. زور داره ماشین 75 میلیونی بابتش 169میلیون پول بدی تازه ماشینی که فقط دو ایربگ داره و مدل پایه است و در کمترین آپشن قرار داره. آخه بازسازی ناوگان امبولانس چه ربطی به واردات خودرو داره؟ هر جا پول کم میارند یک جوری به خودرو ربطش میدن و روی تعرفه ها میکشن.
با این وضع من به شخصه ترجیح میدم که ماشین وارداتی سوار نشم حالا حتماً که نباید تویوتا سوار بشیم. همین داخلی ها یا مونتاژی ها که تعرفه کمتری دارند ارزش خریدش بهتر از اینهاست. اینها هم البته باز خیلی بیشتر از قیمت واقعیشون هستند ولی باز کمتر آدم پول زور میده
کامران: 1394/3/1711:36:07،
17
12
آقا واردات رو ول کنید
یکی بگه چرا خودروهای تولید داخل چرا و چطور به قیمت یک دهم قیمت بازار ایران به کشورهای همسایه مثل عراق صادر می شه.؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ینی ما رو یه عراقی هم حساب نمی کنن!!!!!
حداقل بر علیه این مملکت جنگ نکردیم دفاع کردیم

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما