کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کیفیت خودروی چینی هر روز در حال افت است


کد خبر : ۱۲۲۳۹پنجشنبه، ۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵:۳۴۵۹۴۴ بازدید

رئیس شورا و مرکز ملی رقابت با بیان اینکه کیفیت خودروی چینی هر روز در حال افت است، گفت: خودروهای چینی حدود 6 درصد بازار ایران را گرفته ...

رئیس شورا و مرکز ملی رقابت با بیان اینکه کیفیت خودروی چینی هر روز در حال افت است، گفت: خودروهای چینی حدود 6 درصد بازار ایران را گرفته است و اگر همین طور پیش برود بازار بیشتری را می گیرد.

به گزارش میزان، رئیس شورا و مرکز ملی رقابت با بیان اینکه کیفیت خودروی چینی هر روز در حال افت است، گفت: خودروهای چینی حدود 6 درصد بازار ایران را گرفته است و اگر همین طور پیش برود بازار بیشتری را می گیرد.

رضا شیوا، اظهار داشت: همه جای دنیا این طور است که اگر خودروسازی می خواهد وارد کشوری بشود باید تعهد دهد در 5 تا 10 سال 80 تا 90 درصد خودرو در کشور مورد نظر تولید شود که در ایران چنین موردی را مشاهده نکرده ایم و بیشتر قطعات ساخته شده از چین وارد و در اینجا مونتاژ و به عنوان خودروی ایرانی توزیع  می شود.

شیوا گفت: یکی از مشخصه های خودروهای چینی این است که تنوع و انتخاب های زیادی دارد و جوان پسند است و با وجود اینکه کیفیت خوبی ندارد اما طراحی شیک و ظاهر پسندی دارد و جوانان می پسندند و کشور ما هم که جوان است به همان سمت می رود.

رئیس شورا و مرکز ملی رقابت گفت: تنوع در تولید و تنوع در ظاهر خودروها باید مد نظر باشد که متاسفانه در خودروهای داخلی خیلی کم می بینیم اما وقتی تنوعی هم ایجاد می شود انتظارات تولیدکنندگان ما خیلی بالا می رود و از نظر قیمت هم انتظار می رود خودروساز داخلی به دنبال سهم بازار باشد که روز به روز از دست می دهد و به فکر هم نیست و به این می اندیشد که با قیمت بیشتری بفروشد.

شیوا افزود: این خودروهای چینی مراحل تکمیلی و تعالی را در ایران می گذراند و هزینه  آن را ایرانی ها می پردازند.

وی گفت: فعلا تولیدکنندگان ما مشتری به اندازه کافی دارند و دنبال سهم بازار هم نمی روند و فکر نمی کنند در آینده چه پیش می اید اما در آینده اگر خودروسازان ما اینطور درجا بزنند، شرکت های دیگر سهم بازار را از خودروسازان داخلی می گیرند.

شیوا تصریح کرد: سهم خارجی ها روز به روز بیشتر می شود و سهم بازار چینی ها اگر همین طور  جلو بروند در 2 تا 3 سال آینده به 15 درصد می رسد که هم اکنون حدود 6 درصد خودروهای مصرف داخلی ما چینی و مقداری از ان هم وارداتی است و شرکت مدیران خودرو 3 و 7 دهم درصد بازار را دارد که بزرگترین شرکت مونتاژ خودروهای چینی است.

وی افزود: شرکت بازرسی کیفیت هر هفته و هر ماه آماری از وضعیت کیفیت خودروهای داخلی و خارجی و چینی ها را تهیه می کند که خودروی چینی بدترین کیفیت را دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها