کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

چرا مردم بهبود اقتصادی را حس نمی‌کنند؟

کدخبر:۱۲۲۱۷پنجشنبه، ۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۲:۵۸۳۱۴۳ بازدید

به گواه آمار نرخ تورم 40 درصدی به زیر 20 درصد کاهش یافته و افزایش نرخ رشد اقتصادی از منفی 6 درصد به مثبت 3 درصد رسیده است.

 به گواه آمار نرخ تورم 40 درصدی به زیر 20 درصد کاهش یافته و افزایش نرخ رشد اقتصادی از منفی 6 درصد به مثبت 3 درصد رسیده است.

به عبارت دیگر مزایای ثبات نسبی حاکم بر اقتصاد ایران باید در زندگی و سبد خانوار مردم نمود پیدا کند. کارشناسان اقتصادی معتقدند، با اقدامات و عملکرد مثبت دولت یازدهم، شاهد مهار تورم و افزایش نرخ رشد اقتصادی هستیم و اکنون برای قابل لمس بودن آن در سبد خانوار به رشد اقتصادی پایدار و زمان بیشتری نیاز داریم.

اما برای رسیدن به بهبود اقتصادی و خروج کامل از رکود و نمود آن در سبد خانوار به چه مقدار زمان نیازمندیم؟

نشانه‌های رشد اقتصادی در زندگی مردم، نیازمند زمان

در این‌باره علی قنبری کارشناس اقتصادی اظهار کرد: با توجه به اقدامات مناسب دولت یازدهم شاهد کاهش محسوس تورم بالای ۴۰ درصد به زیر ۲۰ درصد هستیم و در اینکه بازار در مدت دو سال گذشته به یک ثبات نسبی رسیده جای شک نیست. اقتصاد و قیمت‌ها تثبیت شده‌اند و وضعیت به نسبت آرامی بر بازار حاکم شده است. قنبری ادامه داد: در حقیقت می‌توان ادعا کرد که یکی از موفقیت‌های دولت تدبیر و امید کنترل نرخ تورم است.

وی با اشاره به افزایش نرخ رشد اقتصادی در کشور خاطرنشان کرد: با اقدامات دولت در دو سال گذشته نرخ رشد اقتصادی از منفی به مثبت رسیده، اما از آنجا که نشانه‌های رشد اقتصادی در کوتاه‌مدت نمایان نمی‌شود، مردم به‌طور خیلی آشکار نمی‌توانند آن را در زندگی خود احساس کنند. قنبری با اشاره به نرخ رشد منفی اقتصاد در دولت گذشته تصریح کرد: در دولت دهم نرخ رشد اقتصادی به منفی 6.8 درصد رسیده بود که با اقدامات و تلاش‌های دولت تدبیر و امید این نرخ به حدود مثبت ۳درصد رسیده که البته هنوز تا رسیدن به نقطه ایده‌آل فاصله دارد. از این‌رو با سرعت نمی‌توان شاهد تاثیرات مثبت اقتصادی در زندگی مردم بود.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به روند و تثبیت رشد اقتصادی و تاثیر آن بر جامعه عنوان کرد: رشد اقتصادی برای تثبیت خود به یک دوره چند ساله نیازمند است تا بتواند به رشد پایدار تبدیل شود. با طی شدن این فرآیند و پایدار شدن رشد اقتصادی است که مردم می‌توانند نشانه‌های آن را در زندگی خود احساس کنند.

قنبری با تاکید بر عملکرد مثبت دولت یازدهم یادآور شد: باید اذعان کرد که مهار تورم یکی از اقدامات مهم دولت به‌شمار می‌رود. برای خروج از رکود نیز حرکت‌هایی آغاز شده، اما به‌طور کامل از رکود خارج نشدیم که اگر این مسئله تحقق یابد می‌توان شاهد بهبود وضعیت اقتصادی در زندگی مردم بود.

این کارشناس اقتصادی همچنین به راهکارهایی برای خروج از رکود اشاره کرد و گفت: برای خروج از رکود موجود، دولت باید بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی را فراهم کند. از این‌رو باید بخش عرضه را تقویت کرد. قنبری با توجه به محدود بودن بودجه دولت تاکید کرد: باید بخش خصوصی را در این زمینه فعال کرد، چراکه بخش خصوصی محور اصلی توسعه به‌شمار می‌رود و سرمایه‌گذاری دولت در این زمینه نمی‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. وی با اشاره به وظایف دولت یادآور شد: دولت باید متولی مناطق محرومی که قدرت جذب سرمایه‌گذاری را ندارند، باشد. وظیفه دولت سیاست‌گذاری است نه سرمایه‌گذاری؛ بنابراین دولت باید کمترین میزان دخالت را در اقتصاد داشته باشد. در حقیقت وظیفه دولت آماده‌سازی بستر برای سرمایه‌گذاری است. در نهایت دولت باید به‌گونه‌ای عمل کند که از وابستگی به نفت رها شود و درآمدهای مالیاتی را جایگزین درآمدهای نفتی کند. این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: با خروج دولت از اقتصاد و فعال شدن بخش خصوصی می‌توان شاهد رونق بازار در بلندمدت و در نهایت شاهد بهبود زندگی مردم باشیم.

قابل لمس بودن رشد مستلزم اقتصادی پایدار

همچنین محمدصادق علیپور، کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه اظهار کرد: آنچه درباره کاهش نرخ تورم گفته می‌شود در حقیقت بیان شاخص‌هایی با چندین عوامل تاثیرگذار است که نتایج آن در بازار نمود پیدا می‌کند.

علیپور در توضیح عوامل تاثیرگذار بر نمود تورم و قابل لمس بودن آن در سبد خانوار گفت: دو عامل تاثیرگذار که سبب شده کاهش تورم آنچنان در سبد مصرفی خانوار قابل لمس نباشد، یکی بحث انتظاری است که از نرخ ارز وجود دارد که در نرخ‌های پایین نوسان دارد. از سوی دیگر عامل دومی که در سبد خانوار تاثیرگذار بوده، بحث هزینه‌های مربوط به اجاره مسکن و... است.

وی با اشاره به روند کاهش نرخ تورم در دو سال گذشته اظهار کرد: کاهش تورم به این معنا نیست که قیمت کالاها کاهش یافته باشد. این کارشناس اقتصادی با یادآوری نرخ تورم در اردیبهشت‌ماه امسال خاطرنشان کرد: حتی در اردیبهشت‌ماه امسال نسبت به ماه گذشته شاهد افزایش ۰/۵ درصدی تورم بودیم و حتی نسبت به سال گذشته در همین ماه شاهد 1.5 درصد افزایش تورم بودیم.

به عبارت دیگر کاهش تورم در یک روند سالانه به این معناست که سرعت تورم در حال کاهش یافتن است و این به معنای ارزان شدن کالاها نیست. وی به عملکرد دولت یازدهم اشاره و تاکید کرد: البته در دو سال گذشته ثبات و آرامش در اقتصاد قابل لمس و مشاهده است. علیپور با اشاره به افزایش نرخ رشد اقتصادی و تاثیر آن بر زندگی مردم گفت: با توجه به افزایش نرخ تورم در سال‌های گذشته نخستین رویداد کاهش قدرت خرید مردم بوده، از این‌رو با کاهش نرخ تورم نیز زمان زیادی لازم است تا قدرت خرید مردم افزایش پیدا کند.

هرچند کاهش قدرت خرید با افزایش سطح عمومی دستمزدها درحال جبران شدن است.

این استاد دانشگاه قابل لمس بودن رشد اقتصادی را مستلزم یک رشد اقتصادی پایدار برشمرد و یادآور شد: در سال‌های ۹۰ تا ۹۲ که نرخ رشد اقتصادی به بیشتر از منفی ۶درصد رسید و تا پایان سال ۹۳ که این نرخ حدود ۳درصد شد دو سال زمان و کار کارشناسی انجام شد.

از این‌رو به نظر می‌رسد که برای پایدار شدن رشد اقتصادی و تاثیر آن بر زندگی مردم و سبد خانوار به چنین زمانی نیازمند باشیم.

نباید انتظار تحول ناگهانی داشت

چندی پیش رییس کمیسیون حمل‌ونقل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران نیز درباره نرخ رشد اقتصادی اعلامی از سوی دولت با وجود مدیریت نشدن انتظارات مردم، اظهار کرد: مهم‌ترین بحثی که وجود دارد، این است که رشد منفی که در سال‌های گذشته وجود داشت، خیلی به اقتصاد ضربه زد.

مسعود خوانساری افزود: سال‌های ۹۱ و ۹۲ ما با رشد اقتصادی منفی روبه‌رو بودیم و حالا حتی اگر بخواهیم به اقتصاد سال ۹۰ برسیم، حداقل ۴ تا ۵ سال طول می‌کشد.

وی با اعلام اینکه ما توانستیم از رشد منفی خارج شویم، تصریح کرد: ولی با توجه به رکودی که وجود داشته و هنوز هم در بعضی از بخش‌ها وجود دارد، باید توضیح داده شود تا مردم تصور نکنند همه اقتصاد از رکود خارج شده است.

رییس کمیسیون حمل‌ونقل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران بیان کرد: مردم درحال‌حاضر رشد اقتصادی را لمس و احساس نمی‌کنند، بنابراین می‌توانند این برداشت را داشته باشند که دولت درست نمی‌گوید.

خوانساری با تاکید بر اینکه در اقتصاد کشور باید واقعنگر باشیم، عنوان کرد: درحال‌حاضر در تمام بخش‌های اقتصادی خروج از رکود رخ نداده است. وی خاطرنشان کرد: ما نباید انتظار داشته باشیم که یک مرتبه تحولی ایجاد شود. / روزنامه گسترش صمت

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

فرهنگی : 1394/3/707:46:54،
207
23

یعنی شما بهبود اقتصادی رو احساس میکنید ولی ما «مردم» احساسمون

ایراد داره ؟ نکنه منظورتون اینه که ما جیگریم!

مهندس: 1394/3/707:56:57،
139
26
برای این که کلا" بهبود اقتصادی حاصل نشده ....
مردم چی رو حس کنن .
روباه مکار: 1394/3/708:06:35،
142
21
این که مردم حس نمیکنند این بهبود را
لکن باید حس کنند مردم این بهبود را
من به برادرانم توصیه میکنم که حس کنند این بهبود را
مستضعفین هم باید در اعماق وجودشان حس کنند و هر که حس نکرد را اعدام کنید
و اینطور نباشد که متوجه معنا نباشید.
عاقل: 1394/3/708:24:14،
82
27
کسی جیگر نیست ولی چون رشد تولید در زمینه نفت و پتروشیمی و تولید فولاد و خودرو است و در ضمن این صنایع آنچنان اشتغالزا فوری نیست نمود مشخصی روی بهبود شرایط بازار کار نخواهد داشت و رکود وبیکاری همچنان حکمفرماست کلا این بهبود بیشتر بدرد دولت میخورد تا ملت!!
بی طرف: 1394/3/708:29:46،
61
42
من احساس میکنم دولت یازدهم هم همچن خیلی خوب کار نکرده
نمیگم دولت نهم و دهم (احمدی نژاد) خوب کار کرد
ولی این دولت هم هنوز کار بزرگی نکرده
در سال دومی که احمدی نژاد اومد (سال 85) تورم رو به ده و دو دهم درصد رسوند که هنوز این دولت نتونسته
رشد اقتصادی رو به هشت درصد رسوند که هنوز این دولت نتونسته ولی نتونست مدیریت کنه و با احساسی کارکردن همچی رو خراب کرد
این دولت هم با افزایش چند باره قیمتها داره جا پای دولت قبلی میزاره
حسین: 1394/3/708:33:22،
59
73
سلام آقای/خانم فرهنگی

به نظر من اگر 2 سال جناب دکتر! احمدی نژاد رو به یاد بیارید که لبنیات هر روز هر روز با چه شیبی بالا می رفت، این ثبات امروزی رو می توانید حس کنید.
قبول دارم که امروز هم لبنیات داره گران می شود، ولی این کجا و آن کجا؟!!!!

مثل این می مونه که سوریه و یا عراق امروزی رو دادیم دست رئیس جمهور کنونی، می گیم زود باش، امنیت و آسایش و خانه های برباد رفتمون رو برگردون. یکم زمان می خواهد به اون آرمان برسیم.

راستی منم مثل شما کارمندم.
آدمک: 1394/3/709:37:58،
59
23
مگه میشه که رشد اقتصادی از منفی 6.8 برسه به مثبت 3 بعد اوضاع بازار سرمایه انقدر خراب باشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
.......: 1394/3/709:55:23،
44
19
اتفاقا خوبم حس میکنیم دیگه از این بیشتر بخوایم حس کنیم حس دونمون آسیب میبینه !
فامیل دور: 1394/3/710:42:25،
25
20
سلام به همه.
آقا یا خانم فرهنگی ، شمارو نمیدونم اما
من فامیل دورم.
فامیل دور: 1394/3/710:48:05،
44
19
منظور محصولات (ای وای ببخشین منظورم مسئولان بود) محترم مملکت (البته اگه مملکتی مونده باشه) از احساس بهبود اقتصادی اینه که برای نمونه همین که درب تاکسی رو باز و بسته می کنی میگه 1000 تومن.
یکی نیست بگه آخه روی اسکناس کدوم جهنم دره ای عدد 100000 ریال نقش بسته که ما دومیش باشیم. یدونه ترکیه بود که اونم صفراشو برداشت.
یا کدوم دیوونه خونه ای هست که قیمت یه جنس کاملاً مشابه و همنام و تولید یه کارخونه توی دوتا مغازه که 10 قدم باهم فاصله ندارن دو تا نرخ متفاوت بدن؟
میثم: 1394/3/711:06:12،
70
19
نحوه مقایسه اقتصادی از دید مسؤلان:
کرایه تاکسی با نیویورک ،
قیمت بنزین با لندن،
اجاره خونه با پاریس
آب وبرق با عربستان
گاز با ترکیه مقایسه میشه
ولی
حقوق و درآمد با گینه بیسائو
و کیفیت زندگی با آنگولا ...
محسن: 1394/3/714:21:05،
30
24
آقا یا خانم بی طرف اگه سال 85 نرخ تورم به 10.2 رسید دولت نهم این کار را نکرد دولت قبلی انجام داده بود.
اقتصاد مقوله یک شبه و یک ساله نیست مصداق دیگران کاشتند و ما خوردیم ما بکاریم تا دیگران بخورند هست.
مشکلات اقتصادی الان هم به گواه کل قوانین اقتصادی از دو دولت قبلی حادث شده نمونش این همه اختلاس که هر روز پرده برداری می شه!!
شهروند ایرانی.....: 1394/3/715:19:22،
36
20
چرا بهبود رو حس نمی کنید نان یک سوم از قدش کم شده و یک سوم به قیمتش اضافه شده , واقعا چطور این قبیل بهبودها را حس نمیکنید مخارجتان عوارض نوسازی چهار برابر شده قبض های مصرفی ۳۰% اضافه شده همه اینها در زمان یکسال و چند ماه اتفاق افتاده اخه چطور این بهبودها را مردم حس نمی کنند.
امیدوار اصلی واقعی: 1394/3/715:19:56،
26
28
دوستان عزیز یه کمی منطقی باشیم خیلی بهتره، وقتی مردم در سال 92 به آقای روحانی رای دادند از شرایط بدی که کشور و فرا گرفته بود انتخاب کردند،چه از لحاظ اقتصادی که رکود حاکم بود و تورم به شدت افزایش پیدا میکرد،چه از لحاظ سیاست خارجی که کشور در تنگنا محبوس شده بود و تحریم ها افزایش پیدا میکرد،اگر میدیدن که دولت قبلی کارنامه خوبی داره حتما به هم فکران دولت قبلی رای میدادن،الان این دولت تورم و کنترل کرده،در سیاست خارجی هم کارنامه قابل قبولی داره،شما مطمئن باشید آقای روحانی بیشتر از ما به فکر محبوبیتش هست،الان که میاد بنزین و تک نرخی میکنه و یارانه پر درامدهارو هم حذف میکنه اونم در دور اول ریاست جمهوریش خیلی شجاعت داره چون همه این کارها به خاطر منافع ملی هست نه منافع شخصی،اگر به دنبال منافع شخصی بود حداقل مثل دولت قبل در اول به قیمت بنزین و گازوئیل دست نمیزد پردرامد هارو هم حذف نمیکرد.
بیخیال ها: 1394/3/723:26:48،
27
24
جالبه میخورن و میبرن ما نشستیم نظر میدیم و افتادیم به جون هم, میگن میخوای طرف پا دردش یادش بره انگشت کن تو چشمش
hamed: 1394/3/707:47:23،
68
21
کار از احساس گذشته...
له شده: 1394/3/707:49:29،
43
23
از قدیم گفته اند آب که از سر گذشت چه یک کله چه صد کله ، قشر متوسط و آسیب پذیر جامعه سالها تورم را حس کرده اند بنا براین چگونه میتوانند در کمتر از دوسال تورم از بین رفته و یا کم شده است "خط فقر معلوم نیست تا چند سال دیگر زیر آب است" امیدوارم خداوند آنهایی را که برای بالا کشیدن ثروت جامعه نقشه های جدید طرح می کنند و آرامش و آسایش را برای خودشان و همکیشان خود میخواهند بزودی از صحنه روزگار با ثروتشان محو شوند
شنگول: 1394/3/721:07:49،
24
18
فقط آدم های معتاد و متوهم یا دیوانه چیزی رو که وجود نداره حس می کنند. هر وقت با درآمد حقوقم بتونم قدرت خرید بیشتری پیدا کنم اون وقت می گم از رکود اومدیم بیرون و بهبود اقتصادی رو حس میکنم.
معنی حرف مقاله نویس اینه که بار سنگین یک تنی روی دوش ما است قبلا صد کیلو صد کیلو به این بار اضافه می شد حالا چهل کیلو چهل کیلو ولی اصل بار و سنگینیش همین جوری ادامه داره
555: 1394/3/707:54:52،
32
29
بهبود رو كاملا حس ميكنم هركي هم حس نميكني سنسورتشخيص بهبودش خرابه
بی طرف: 1394/3/707:57:12،
35
45
من احساس میکنم دولت یازدهم هم همچن خیلی خوب کار نکرده
نمیگم دولت نهم و دهم (احمدی نژاد) خوب کار کرد
ولی این دولت هم هنوز کار بزرگی نکرده
در سال دومی که احمدی نژاد اومد (سال 85) تورم رو به ده و دو دهم درصد رسوند که هنوز این دولت نتونسته
رشد اقتصادی رو به هشت درصد رسوند که هنوز این دولت نتونسته ولی نتونست مدیریت کنه و با احساسی کارکردن همچی رو خراب کرد
این دولت هم با افزایش چند باره قیمتها داره جا پای دولت قبلی میزاره
111: 1394/3/711:01:10،
26
22
خودت میدونی پرتو پلا میگی ،از ترست اسمتو گذاشتی بی طرف؟مطمئنی بی طرفی؟ 10.2 درصد؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!هاهاها
حسن: 1394/3/713:24:40،
24
21
یعنی آقای دکتر از 40 درصد رسوندش به 10 درصد؟ یا از 9 درصد رسدندش به 10 درصد؟
برباد رفته: 1394/3/708:15:15،
55
21
چرا افزایش تورم و پس رفت اقتصادی سریع احساس می شود ولی رشد آن و کاهش تورم نه؟!
مردم ..... نیستند. دلیل این واقعیت یکی بیشتر نیست و آن چیزی جز دروغگویی مسؤولین نمی باشد. قطعا دروغ تنها توسط دروغ پرداز احساس می شود و واقعیت توسط همه.
بي نام: 1394/3/708:16:29،
42
23
خودت خندت نمي گيره چي داري مي گي!!!!!!!!!!!
سیدرضا: 1394/3/708:45:55،
33
46
باعرض سلام واحترام
منهم مانند بقیه مردم تحت فشار اقتصادی شدیدقراردارم ولی باید اذعان کنم که متاسفانه مردم ما احساسی عمل میکنند. وبه عمق مطالب کم توجهند .باید اذعان کرد که عملکرد دولت یازدهم تاحدودزیادی دربخش اقتصاد ی باتوجه به شرایطی که داشته قابل قبول بوده وتوضیحات ارائه شده منطقی به نظر می رسد. بایدبه این نکته توجه کرد که وضعیت اقتصادی ایران درزمان تحویل به دولت یازدهم سیار نامناسب بوده برای درک این موضوع کافی است بدانیم که 100میلیارد دلار درآمد ما بلوکه شده ، مدیریت برنامه ریزی اقتصادی کشور با انهلال سازمان مدیریت بهم خورده ، بخشی ازنفت ایران توسط برخی افرادسودجوبفروش می رسیده که دربرخی مواقع پول آن را واریز نمی کردن، درحالی که دولت قبل ادعاکرده 2.5 میلیون شغل ایجادمیکند بیکاری افزایش شدید یافته، و گزینه نظامی روی میز اوباما و......... حالا منفی بدهید مشکلی نیست ولی بیندیشید
کامران: 1394/3/710:45:08،
30
19
درامد بلوکه شده معنی اش اینکه شما از کشوری طلب داری نمیتونی بگیری حالا اگر گرفتی چه جوری میخوای از اینها بگیری شما میدونی مگر سر صف کدام اقا زادس که یقه اش را بگیری حداقل الان میدنی طلبکاری در مورد بی کاری تا چند سال دیگر ریشه کن میشه چون رشد جمعیت منفی تا چند سال اینده جوانی نمیمونه که بره دنبال کار
علیرضا ف: 1394/3/708:55:22،
37
28
آقا تنها و تنها کاری که این دولت کرده اینه که فضای هیجانی و روانی بازار رو بواسطه موضعگیری های سیاسی تبدیل به فضای نسبتا با ثباتی کرده که همین یک مورد تمام دولت قبل رو می ارزه.............
اما
این به این معنا نیست که دولت کار خاصی انجام داده باشه! درسته که مجلس وبعضی نهادهای قدرت کارشکنیای زیادی کردن ولی زمان بشدت در حال از دست رفتنه و یکی از انتقادای جدی به این دولت سیاست های آقای وزیر صنعته که موضعگیریهای ناامیدکننده ای رو ازش دیدیم. همینطور اقدام ناشیانه افزایش قیمت سوخت ما رو به یاد اقدامات انتهاری دولت قبل انداخت که خیلی جای سواله.......
بوئينگ: 1394/3/708:56:34،
42
17
بايس يك آقا زاده ثروتنمد باشي تا بفهمي كه تورم چقد كاهش يافته است . درصورتي كه نفهميديد بايس شما را اعدام كنند .
محمد: 1394/3/708:56:36،
35
21
اتفاقا حس میکنیم ! همه ی مردم ایران یه چیزایی رو حس می کنن !!! هی هم حسش بیشتر میشه !
شاهین: 1394/3/709:06:32،
37
21
کلا امار در ایران هیچ وقت درست نبوده و تحت تاثیر سیاست اعلام میشه
به نظر من اینکه وضعیت اقتصادی نسبت به دولت قبلی بهتر شده قبول ولی این چقدر محسوس و کارامد بوده و چقدر در زندگی مردم تاثیر داشته باید بگم تقریبا در حد صفر
هر سال مردم فقیرتر میشن و مشکلات بیشتر
جالب اینه دولت نمیدونه که ملت ریشه و نهادش هست و این فشاری که به مردم وارد میکنه در نهایت موجب ضعف دولت میشه
سیاست های اشتباه و فشار روی مردم باعث بالا رفتن درصد طلاق اعتیاد و فحشا و بیکاری و ناهنجاری شده
و ازطرف به سرعت به طرف کاهش جمعیت و پیری جمعیت داریم میریم
در 20 یا 30 سال اینده ایران به بحرانی بسیار شدید تر از تحریم و اقتصاد میرسه و اون بحث جمعیتی و خدمات درمانیه
مسولین بجا فشار به ملت رفاه رو به مردم هدیه کنید در غیر این صورت تیشه به ریشه ایران عزیز زدید
بصیرت: 1394/3/709:26:28،
30
19
تورم موثر بر زندگی مردم در رابطه با کالاهای مصرفی بسیار بیشتر از تورم اعلام شده است. ولی چرا دولت فعلی نسبت به چپاول درآمد های 800 میلیارد دلاری دولت نهم ساکت مانده است؟ و پیگیر بازگرداندن آن نیست ؟ چرا کسر بودجه خود را از محل سرمایه ها و منابع غارت شده تامین نمی کند؟چرا تورم را از طریق افزایش قیمت خدمات دولتی دامن می زند؟
پردرد: 1394/3/709:38:52،
32
20
مردم درحال‌حاضر رشد اقتصادی را لمس و احساس نمی‌کنند میدونید چرا؟ چون حالا حالاها باید پلی بشیم برای بالا رفتن و از منجلاب در اومدن ... .اگر ارده ای برای بهتر زندگی کردن مردم در عمل باشه و مردم رو فدای سرمایه دارها نکنند از همین فردا میشه احساس کرد.
می گویند نباید انتظار داشته باشیم که یک مرتبه تحولی ایجاد شود،پس چطور موقع گران شدن بدون هیچ وقفه ای تحول اتفاق میافته.دلار یه ریال بالا نرفته ، همه چی به صبح نکشیده با نرخ جدید عرضه میشه.میگن اگه ارزون شه تولید زمین میخوره،ولی اگه گرون بمونه خوبه هم برای صادرات و هم تولید.70میلیون ایرانی جوری زمین خوردیم که توان پاشدن نداریم پس ما چی .مردم رو فدای چی میکنید؟از 70 میلیون ایرانی میگیرید که با صادرات بریزید تو حلق کی؟فرض صادرات شد.پولش کجا میره.مگه اینهمه فروش نفت رو احساس کردیم که حالا صادرات رو هم احساس کنیم که بخاطرش مردم باید با گرونی بمونن.
پرهام: 1394/3/709:43:43،
34
19
اگر مراجعه اي به ادارات ثبت اسناد داشته باشيد خواهيد ديد كه هزينه استعلام ثبتي املاك از 10000 تومان به 40000 هزار تومان وهزينه صدور برگ تعويض پلاك در مراكز تعويض پلاك از50000تومان به 100000تومان ناقابل تغيير يافته يعني به ترتيب افزايش 300درصدي و100در صدي در دو خدمت بسيار كوچك ناقابل دولت چنين تورمي ايجاد كرده وقس عليهذا بقيه هم كه سرجاش
---------: 1394/3/710:48:13،
33
36
لطفا مغلطه نفرمایید ، معیار و شاخص تشخیص نرخ تورم در جامعه هزینه تعویض پلاک نیست!!!!! بلکه کالاهی اساسی که ارتباط با معیشت و رفاه مردم دارد است
امیر: 1394/3/712:02:10،
31
18
جناب --------------
بنزین یک کالای اساسی برای مردم نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟ خودت حساب کن بنزین 700 تومانی 1000 تومن شده چقدر افزایش قیمت داشته ؟
کامران: 1394/3/710:36:09،
39
25
وقتی بازار خراب وهیچ کس خریدو فروشی نداره اقتصاد در رکود کامل خوب تورم میاد پایین چون عملی انجام نمیشه اگر اقتصاد صعود میکرد و بازار خوب میشد وبرای جنس مشتری بود تورم میتونستی پایین نگهداری هنر بود چیزی که میبینم باید بگم یک روز میرسه میگی خدا پدر احمدی نژاد و بیامرزه حداقل یه کار و کاسبی داشتیم این کشور دیگر چاره ایی نداره باید تمام کشور فدای هسته ایی بشه تازه اخرش بنفع ملت نیست میان میگن این برق هسته ایی از اون خوباس قبض میشه 3 برابر
مریم: 1394/3/713:22:43،
28
23
واقعا برات متاسفم. خدا پدر احمدی نژاد رو بیامرزه؟!!! هر چی میکشیم از اون میکشیم. الانم این دولت خودکشی هم که بکنه نمیتونه خرابکاریهای قبلی رو درست بکنه. باز دم این دولت گرم که از دست تغییر قیمت هر یه ساعت یه بار خلاصمون کرد. مطمئنم اگه تحریمها برداشته بشه، اوضاع کار هم رونق پیدا میکنه.
محمد: 1394/3/711:11:59،
23
32
دوستان با انصاف باشید. یادمون نره که این دولت تو چه شرایطی سر کار اومد. با خودمون که نباید لج کنیم!!! واقعا فقط تصور کنین اگه مدیران قبلی بودن الان چه افتضاحی شده بود... یه ساختمون رو تو دو روز میشه پایین آورد ولی ساختنش حداقل یه سال زمان میبره. بیاید فریب کاسبان تحریم که الان کاسه داغتر از آش، شدن رو نخوریم. به خدا قسم کارمندم دو شیفت هم کار میکنم. ارادتمند همه دوستان...
مجتبی: 1394/3/712:04:14،
36
21
احتمالا تو هم از جیره خواران این نظام هستی.با چه منطقی رئیس دولت شما میگه تورم زیر بیست درصده در صورتیکه افزایش هر کالا که میبینی مثل نان و آب و برق گاز و بنزین و .... قبل سال هم 15 تا سی درصد افزایش داشته در سال جدید هم بازم افزایش داریم.لطفا خودتون به ...... نزنید.
مهدی: 1394/3/712:00:14،
32
22
قیمت بنزین یک شبه 42 درصد افزایش پیدا می کنه بعد می گن تورم 17 درصد شده ؟؟؟؟؟؟؟؟
آمار دروغ به مردم دادن که هنر نیست واقعیت مثل روز روشنه بین این دولت و دولت قبلی هیچ فرقی نیست فقط شعارهاشون فرق می کنه ولی در عمل هر دوتا یکی هستن یا بهتر بگم اصولا در ایران دولت ها فقط تدارکاتچی اوامر دیگران هستند نه مجری خواست مردم. بیشتر از 50 درصد مدیران این دولت همون مدیران احمدی نژاد هستند .
علی: 1394/3/713:16:49،
24
34
انتقاد میخوای بکنی بکن ولی دروغ نگو!!! کجا 42 درصد رفته بالا؟!!! 60 لیتر سهمیه 700 تومنی شده 1000 تومن. میشه 18000 تومن!!! پول یه ساندویچ هم نیست... شلوغش نکن دیگه تو. با کسری بودجه ای که دولت داره به نظرم منطقی افزایش پیدا کرده.
امیر: 1394/3/713:45:35،
33
17
علی آقا سواد زیادی نمی خواد داداش 700 تا 1000 تومن می شه 300 تومن حالا 300 رو به 700 تقسیم کن می شه 42 درصد . بنزین هم یک کالای اساسی برای مردم هست و بنابراین تورم بنزین می شه 42 درصد.
امیر: 1394/3/713:45:51،
23
22
علی آقا سواد زیادی نمی خواد داداش 700 تا 1000 تومن می شه 300 تومن حالا 300 رو به 700 تقسیم کن می شه 42 درصد . بنزین هم یک کالای اساسی برای مردم هست و بنابراین تورم بنزین می شه 42 درصد.
بهنام: 1394/3/909:20:59،
21
16
امیر جان من با علی موافقم. 42 درصد نمیشه، چون مگه خودت توی یه ماه مصرف بنزینت 60 لیتره!!! شما باید 18000 تومن اضافه شده رو به هزینه تمام بنزین یه ماهه ات تقسیم کنی، اون میشه تورم بنزینت. که قطعا زیر 15 درصده.
فرزاد: 1394/3/910:45:31،
21
18
تو 60 لیتر مصرف 42 درصد افزایش تورم داشتیم بقیه رو هم که هزاری میزدیم یعنی این 42 درصد تورم رو بطور ذاتی بنزین هزاری تو دل خودش داشته نمی دونم چرا بعضی از دوستان اینطور حساب میکنن که انگار بنزین هزاری که از قبل میزدیم تورم صفر بوده!
احمد: 1394/3/712:28:34،
25
21
کارشناس عزیربهبوداقتصادفقط شما حس کردی بیا توجامعه مردم بپرس میشه ثروت ودارایی شما را حساب کنن ببینن چقدر درامد دارید
محمد: 1394/3/712:34:25،
31
16
ملت بایدبدانندکه این آمارها ومقالات توسط کسانی ابلاغ واعلام میشودکه دردولت وقت ازگدایی به خدایی رسیده اندمنم ازماهانه 1میلیون درـمدم یکشبه بشه 100میلیون میشم عبدطرفا بگن ماست سیاه میگم شمادرست میگی مشکل احساس ملت نیست احساس کارشناسان ترقی کرده
با تجربه: 1394/3/716:12:44،
24
22
دلم نیامد این چند سطر را ننویسم ! عزیزان در دولت قبلی به روستاها گاز رسانی شد نتیجه الان به جای صادرات از ترکمنستان و آذربایجان گاز وارد میکنیم وام جهت خرید مسکن فوری پرداخت شد نتیجه ملک 30 برابر شد به روستاها برق رسانی شد و قیمت برق را 8 سال تقریبا ثابت نگه داشتند نتیجه کل نیروگاهها مستهلک و ذخیره برق شبکه نزدیک صفر است بطوری که اگر قرار به راه اندازی صنایع ورشکسته باشد برقی موجود نیست! دلار را برای خوشحالی شما با وجود تورم حداقل1000%
7سال زیر 1000 تومن نگهداشتند نتیجه صنایع ورشکست و کلا واردکننده شدیم هر کی هم وام میلیاردی خواست (با الویت دوستان) پرداختند نتیجه را بروید از مدیر کل بانک مرکزی در مورد مطالبات سوخته شبکه بانکی بپرسید و.............
امین: 1394/3/801:53:48،
27
26
احساسمون سوخته، این مردم خیلی وقته چیزیو احساس نمیکنن دیگه دلو دماغ چیزیو ندارن اصلا انگار دیگه کارای دولت واسشون عادی شده و اله اگه چیزیرو گرون میکردن عکس العملی نشون میدادن.. ببینین چه کردین باهاشون...
فرزاد: 1394/3/910:41:11،
21
18
چون بهبود اقتصادی رخ نداده که مردم بخوان حسش کنن.
با دروغ و شایعه و جو دادن و به به چه چه الکی که نمی
شه سر مردم رو کلاه گذاشت.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آغاز فروش فوری پژو 508 در مدل 2017 برای اولین‌بار در ایران + قیمت قطعی / مرداد 96
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - شهریور 96
قیمت جدید محصولات پارس خودرو اعلام شد / افزایش قیمت محصولات / مرداد 96
شرایط فروش هیوندای اکسنت شرکت کرمان موتور برای اولین بار اعلام شد + قیمت قطعی
خودروی جدید هایما S5 جهت نمایش به نمایندگی‌های ایران‌خودرو آورده شد + تصاویر
آغاز دور جدید فروش فوری پژو 207 اتوماتیک جدید - شهریور 96
اعلام شرايط پيش‌فروش خودروهای رنو تندر90 و رنو ساندرو
لیست قیمت جدید محصولات ایران خودرو با افزایش قیمت اعلام شد - شهریور 96
آغاز فروش خودروی جدید MG360 دنده‌ای و اتوماتیک/ مرداد 96 + شرایط فروش
شرایط پیش فروش جدید محصولات ایران خودرو - شهریور 96
نرخ‌های جدید سود بانکی اعلام شد
جدول پیش فروش محصولات ایران خودرو با سود مشارکت 25 درصد - شهریور 96
دستور جنجالی دقیقه نودی نعمت‌زاده حاشیه‌ساز شد
شرایط جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو - شهریور 96
جدول قیمت پرطرفدارترین خودروهای وارداتی در بازار تهران
آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما