کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رشد نقدینگی را کنترل کردیم/ از رکود خارج شده‌ایم


کد خبر : ۱۲۲۰۵چهارشنبه، ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱:۴۵۲۸۷۳ بازدید

رئیس کل بانک مرکزی از کنترل رشد نقدینگی در دولت یازدهم خبر داد و گفت: آمارها نشان می دهد که توانسته‌ایم تورم را کنترل کنیم و از رکود خارج شویم.

رئیس کل بانک مرکزی از کنترل رشد نقدینگی در دولت یازدهم خبر داد و گفت: آمارها نشان می دهد که توانسته‌ایم تورم را کنترل کنیم و از رکود خارج شویم.

به گزارش مهر، ولی الله سیف در جمع خبرنگاران در پاسخ به مهر درباره روند نقدینگی گفت:‌ بانک مرکزی رشد نقدینگی را کنترل کرده و رشد آن در مقایسه با سال‌های قبل کمتر شده است.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به موضوع خروج از رکود افزود:‌ بانک مرکزی و مسئولان اقتصادی دولت متهم بودند که سیاست انقباضی در پیش گرفته اند و همه نیرو را بر روی کنترل تورم متمرکز کرده اند و اصلا توجهی به خروج از رکود نمی‌کنند اما آمارها نشان می دهد که توانسته‌ایم تورم را کنترل کنیم و از رکود خارج شویم.

وی، رشد نقدینگی در پایان سال ۹۳ را ۲۱.۲ درصد اعلام کرد.  

سیف درباره مهار نرخ تورم هم گفت:‌ جهت‌گیری بانک مرکزی در راستای کاهش تورم است که در این راستا، نرخ تورم در پایان سال ۹۴ از تورم سال ۹۳ کمتر شود. نرخ تورم تک رقمی هم برای سال ۹۵ پیش بینی شده بود که امیدواریم محقق شود.

رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: بررسی‌هایی در حال انجام است که براساس آن، ظرف ۱۵ روز تا یک ماه آینده با قاطعیت بیشتری نرخ تورم پیش بینی پایان سال ۹۴ را اعلام کنیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها