کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
iRest
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

5 ایراد شایع در خودروهای چینی

کدخبر:۱۲۲۰۴شنبه، ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۵:۱۶۴۱۲۴۴ بازدید

در سال های اخیر پیرامون خودروهای چینی موجود در بازار حواشی زیادی مطرح بوده است اما در پی افزایش شدید نرخ ارز و کاهش کیفیت خودروهای ...
5 ایراد شایع در خودروهای چینی

در سال های اخیر پیرامون خودروهای چینی موجود در بازار حواشی زیادی مطرح بوده است اما در پی افزایش شدید نرخ ارز و کاهش کیفیت خودروهای تولید داخل در یکی دو سال اخیر،مشتریان نیز ناچارا به خودروهای چینی روی خوش نشان دادند و خواسته و ناخواسته از برخی کاستی ها و نقاط ضعف این خودروها چشم پوشی کردند.با این حال برخی مشکلات در این خودروها وجود دارد که کمتر خریداری از وجود آن ها خبر داشته و بعضا در بلند مدت نیز مشکل ساز می شود.

در ادامه این مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین این موارد بپردازیم. 

1- ضعف ایمنی MVM 110 (چری QQ)

ایمنی مسئله کم اهمیتی نیست و با توجه به آمار بسیار بالای تلفات رانندگی در ایران صادر شدن مجوز تولید یا مونتاژ یک خودرو با شرایط ایمنی نامطلوب بسیار تاسف آور و مایوس کننده به نظر می رسد. تاکنون بارها در مورد ایمنی بسیار ضعیف چری QQ صحبت شده اما کوچکترین تغییری از نظر لغو مجوز تولید یا ایمن سازی آن از طرف شرکت عرضه کننده صورت نگرفته است.شاید تصور کنید که استفاده از این خودرو برای تردد شهری چندان هم خطرناک نیست اما باید گفت با توجه به حضور خودروهایی مانند نیسان وانت در مسیرهای شهری و وجود انواع بزرگ راه ها و اتوبان ها در کلان شهر های کشورمان،حتی استفاده شهری از خودروهای نا ایمن نیز منطقی به نظر نمی رسد و با مخاطرات بسیاری همراه است.

ضعف ایمنی MVM 110 (چری QQ)

ضعف ایمنی MVM 110 (چری QQ)

ضعف ایمنی MVM 110 (چری QQ)


2- ضعف دیسک و صفحه کلاچ MVM 315 (چری فالوین)

چری فالوین از یک پیشرانه 1.5 لیتری با قدرت اسمی 115 اسب بخار بهره می برد اما این خودرو به خصوص در نمونه اولیه با مشکل شایع و فراگیر داغ کردن صفحه کلاچ مواجه بود که گریبان بسیاری از مالکین را در طی مسیرهای سربالایی و پر ترافیک می گرفت، به شکل دقیق مشخص نیست که در نمونه فیس لیفت شده این خودرو که هم اکنون عرضه می شود، مشکل ضعف کیفیتی صفحه کلاچ حل و فصل شده است یا خیر. 
 

ضعف دیسک و صفحه کلاچ MVM 315 (چری فالوین)

ضعف دیسک و صفحه کلاچ MVM 315 (چری فالوین)


3- زاویه چرخ لیفان X60

لیفان X60 در میان خودروهای چینی موفق در بازار جایگاه مستحکمی دارد، اما پس از بروز برخی مشکلات فنی در لیفان 520 که به تدریج توسط شرکت مونتاژ کننده حل شد و رفع مشکل لیفان 620 با مسئله خنک کاری نامناسب که از ابعاد کوچک رادیاتور ناشی می شد،برگ جدیدی در تاریخچه کوتاه خودروهای لیفان در کشورمان رقم خودرو رقم خورد. لیفان X60 به عنوان سومین مدل این خودروساز با مسائل تازه ای به بازار قدم گذاشت.ضعف مجموعه کلاچ و دیسک صفحه در این مدل نیز محسوس است که به خصوص در گذر از مسیر هایی با شیب مثبت زیاد،می تواند برای مالکین مشکل ساز شود اما ایراد شایع تر لیفان X60 کمبر منفی بسیار چشمگیر بر روی چرخ های عقب است که حتی به چشم افراد غیر فنی نیز به وضوح دیده می شود.

ظاهرا این مورد همچون ایراد مربوط به دیسک و صفحه در فراخوان هایی توسط شرکت عرضه کننده رفع می شود اما بازهم نمونه هایی از این خودرو وجود دارند که در اثر این کمبر منفی دچار خوردگی شدید لبه های داخلی تایرهای عقب می شوند.این مسئله در صورت استفاده از تایر عریض و پهن تشدید شده و ممکن است به تماس چرخ با لوله انتقال بنزین منجر شود و شرایط خطرناکی را رقم بزند.از این رو لازم است که مالکین این خودرو نسبت به زاویه چرخ های عقب حساس بوده و با مراجعه به تعمیرگاه و نمایندگی نسبت به تنظیم آن ها اقدام نمایند. 
 

زاویه چرخ لیفان X60

زاویه چرخ لیفان X60


4- انحراف به راست جیلی EC7

این مدل از جیلی یکی از ایمن ترین خودروهای نسبتا ارزان قیمت راه یافته به کشورمان در چند سال اخیر محسوب می شود که موفق به کسب چهار ستاره ایمنی از مرکز تست تصادف اروپایی شده است اما برخی نمونه های این خودرو با مشکل عجیبی روبرو هستند که باید آن را به معنای ساده کلمه انحراف به راست در سرعت های بالا توصیف کرد که ظاهرا منجر به حوادثی هم شده است،عجیب است که علیرغم گذشت نزدیک به دوسال از عرضه این خودرو، راهکار جامعی برای رفع این مشکل ارائه نشده است و برخی مالکین که با این مشکل مواجه اند در راستای حل مسئله ناچار به مراجعه به مکانیک های متفرقه شده اند. 
 

5phnlv70wa6d7zc0na7k.jpg


5 – ایراد ترمز JAC J5 اتوماتیک

J5 یکی از زیباترین خودروهای 60 میلیون تومانی در بازار کشورمان است.این مدل به لطف طراحی ظاهری خوب و بهره مندی از پیشرانه مهندسی شده توسط میتسوبیشی، فروش بالایی را هم در یکی دوسال اخیر تجربه کرده است اما ایراد عجیبی در سیستم ترمز این خودرو وجود دارد که تا چند ثانیه پس از روشن کردن خودرو در صبحگاه عملکرد مطلوبی را از خود نشان نمی دهد و ظاهرا این مشکل منجر به بروز چند حادثه جزئی نیز شده است،البته شرکت عرضه کننده با انجام فراخوان برای رفع این مشکل دست به کار شده است اما بسیاری مالکین J5 که تاکنون برای انجام فراخوان مراجعه نکرده اند و هنوز با این مسئله دست به گریبان هستند. 
 

ایراد ترمز JAC J5 اتوماتیک

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

حمید: 1394/3/613:47:49،
910
272
50 اشکال ولی کلا از ایران فرغون وسایپا لگن بهتره
فرهاد: 1394/3/614:13:38،
425
381
بدترین ماشین جک اتومات عین گاریه
بعد یه سال همه جاش صدا میده
موتورش ریپ میزنه صندلیش پاره پاره میشه
HAMID: 1394/3/614:25:15،
454
48
دیروز هزار تا کامنت گذاشتین پارس ELX رو نابود کردین که واقعن هم آشغاله امروز کلشو با تحویل 20 روزه 39 میلیون که فیمت قطعی نیست خریدین
الان هم میگین چینی آشغاله نکنه فردا میخاین برین کلشو بخرین!
عجب مردمی داریم ما ...
PARS BAZ: 1394/3/614:34:02،
211
66
ماشین خارجی مثل باریکن خارجی فوتباله
یا نباید بیاد تو ایران یا باید خوبش بیاد
اگه قراره بد باشه باید بازیکن ایرانی باشه تا اگر خوب شد بازیکن خودمون باشه پول هم میگیره پولو نبره کشور دیگه
ملت: 1394/3/614:39:34،
109
33
این اشکالا را که می دونن اصل مطلب زیر میزه گرفتی که جون مردم کیلو چنده
پوريا: 1394/3/614:49:29،
188
66
عكس كتابي شدن پرايد ، آتش گرفتن و منفجر شدن پژو405 را هم ميشه به مجموعه فرغون خودرو اضافه كرد.
گزارش يكطرفه اي بود تويوتا هم فراخوان داده بود فراخوان دادن امتياز و تعهد شركت حساب ميشه.
هادي: 1394/3/615:09:57،
240
63
من اس دي داشتم فروختم جك اتومات خريدم راست ميگه ترمش وقتي ماشين خيلي سرده بايد بيست ثانيه گرم شه بعد خوب كار كنه ولي ده برابر بهتر و باكيتفيت تر از ماشين هاي ايرانيه، شما پژويي كه ميخري هر يكي از اجزاء مال يه قطعه سازه ،قطعه سازاي كارگاهي اقلا همه وسائل جك مال كارخونه جك هستش ، اين هوي كه افتاده بر عليه خودرو هاي چيني اين قطعه سازها انداختن وگر نه خيلي باكيفيت تر از خودروهاي اونهاست و ام وي ام هم يكي از كارخونه هاي درجه پايين چين هستش ،بايك خوبه كه ام جي و فولكس واگن ميزنه گريت وال بد نيست جك خيلي وقته ماشين نيمه سنگين ميزنه و كيفيت سوارياشم بد نيست من راضيم
وحيد يوسفي: 1394/3/615:28:57،
109
38
ايراني چيني نداره. هر ماشيني كه يه بار مصرف باشه بايد بندازيش دور و حتي اسمشم نبايد بياري.
MJK: 1394/3/615:29:59،
62
40
انتظار بیشتری هم نمیشه داشت
علی: 1394/3/615:31:48،
50
97
خوبه که Great Wall بی ایراده :) جزء چینی هایی هم هست که تو اروپا هست و 6 -7 سال گارانتی در اروپا داره . ایران هم که ولکس C30 از راین و مابقی از دیارخودروست
کارنشناس: 1394/3/615:54:36،
131
95
1 آشغال
2 از رده جهانی خارج
3 گران البته در ایران
4 نا امن آدم کش
5 زور چپون
سارا: 1394/3/616:44:24،
73
79
همینطور بدون تحقیق یه چیزی میگی ها
محسن: 1394/3/700:28:25،
107
151
بعضی ماشین های ایرانی از لحاظ ظاهری کمی ضعیفترن ولی تمام ماشین های ایرانی بجز پراید از این چینی ها بهترن.تندر ،پژو 405 و پارس وسمند لا اقل اگه زیاد به لحاظ ظاهری زیبا نیستن ولی ترمز و بدنه و ایمنی شون از اینا خیلی بهتره. اینا اومدن با ظاهرسازی مشتری رو گول زدن.چند وقت پیش اخبار نشون داد که تمام ماشین های چینی داخل ایران در خود چین اصلا استفاده نمیشن حتی یه دونه.مثلا همین لیفان شاسی بلند فقط یه هاچ بک گنده س .صندلیای خشک و صدای موتور افتضاح. یا mvm 315 فقط قیافه ست تو سربالایی ببینیدش از یه پیکان هم نمیتونه سبقت بگیره.در کل این ماشینها و ماشین های ایرانی هیچکدوم به این پولها نمی ارزن.ولی ماشین ایرانی ایمنی و قدرتش بیشتره
no name ...: 1394/3/710:07:47،
116
113
۵ تا ایراد نداره فقط یه ایراد داره """ آشغاله """
امیر واعظ پور: 1395/2/1820:29:10،
45
62
دوستان هنوز اتومات نیومده به بازار اقا حمید فهمیده صدا میده و سر و صداش زیاده معلومه متخصصه !!
خخخخ
امیر واعظ پور: 1395/2/2018:17:07،
59
81
اقا فرهاد علم غیب داری؟هنوز اولین سریماشین نیومده دست مردم؟
دستت به گوشت نمیرسه نگو بو میده..
مگه هنده صندلی هاش پاره بشه؟
مگه کجاست که موتور ریپ بزنه ؟؟
با 88 میلیون تومن بهترین ماشین جک اس5 اتوماته که رقای خارجی زیادی داره..
لطفا چیزی نمیدونی شعر و ور نگوو.
سیامک: 1396/1/1901:30:38،
31
24
در کنار مشکلات متعدد فنی و ایمنی خودروهای چینی ( شاهد اینکه همه آنها در تستهای معتبر بین المللی مردود شده و هرگز نتوانسته اند مجوز ورود به اتحادیه اروپا و آمریکا و کره و ژاپن و... را اخذ کنند ) فروش این خودروها به مردم ایران توهینی آشکار به تک تک ایرانی هاست. چرا چین باید خودروهای کاملا غیر ایمن و غیر استاندارد ش را با جان و مال مردم ایران آزمایش کند ؟! دولت و مسیولین چه جوابی به این پرسش دلرند ؟ چه توجیهی وجود دارد که خودرویی که هیچ کشور معتبری اجازه ورود به آن را نمیدهد در تیراژ چند صد هزار تایی به مردم ایران تحمیل میشود.آیا دولت و مسیولان شرم نمیکنند؟ تا کی جان و مال مردم فدای سیاسی کاری و دیپلماسی مضحک شما شود ؟
كلهر: 1396/1/1908:08:45،
22
10
واقعااان ؟؟؟؟؟ اينا كه همش ايراد ماشيناي خودتونه . رو كه رو نيست سنگ پاي قزوينه
ایران: 1396/1/1909:20:08،
60
43
کودومو ترجیح میدین؟
ام وی ام 315 ----------
سمند ef7 دوگانه ++++++++
به حمید: 1396/1/1909:50:22،
17
9
اشکال شما اینه که مردم را مستحق خودروهای چینی یا آشغال خودرهای شتر گاو پلنگی داخلی می دانید؛ نه جناب خودروی چینی بی کیفیتی ترین خودرها در بازارهای جهانی هستند و مشتری ندارند ما نه آشغال خودروی چینی می خواهیم نه خودروی ژنتیکی شتر گاوپلنگی مافیای خودروسای داخلی را.
یکی: 1396/1/1909:55:11،
10
12
اقا مدونین رنو کوییدها کی وارد بازار میشه؟
t: 1396/1/1910:31:25،
27
16
انحراف به راست جیلی ،واسه کم بودن باد لاستیک سمت راست بوده یا حداقل یه میزان فرمان میبردی
ولی من ام وی ام 110 داشتم،هزینه هایی که واسه این ماشین خرج کردم بیشتر از قیمت خود ماشین شد و پشت دستمو داغ کردم که هیچوقت خودروی چینی نخرم .نه تعمیرکار داره نه لوازم یدکی .توو جاده هم گیر کنی باید گریه کنی
amiran: 1396/1/1912:20:50،
13
9
اینا اشکال نبودن. فاجعه بودن. هر کدومش بوی مرگ میداد
نويد: 1396/1/1914:02:13،
16
10
ماشين فقط امريكايي ماشين چيني فرانسه اي كره اي ايراني كيفيت و ايمني نداره
کارمند: 1396/1/1916:52:48،
12
21
من رانا و 405 داشتم فروختم و الان جک خریدم خیلی راضی هستم
فرشاد: 1394/3/613:47:50،
121
63
فقط 5 تااااااا؟؟؟
عجب.....عجب.....!
پس بقی. ی ایرادات رو قورت دادین؟؟
فرهاد: 1394/3/614:31:34،
132
47
5تا يا 5000تا مهم نيست دوست عزيز. مهمترين اشكالش اينه: معلوم نيست توي حوادث چه بلايي سر شما و خانواده تون مياد.
بعضي از اينها از لحاظ ايمني از پژو و سمند خيلي افتضاح تر هستن. يه پرايد كار ندارم.
اشكالات فني روزمره بماند. قيافه زشتشون هم بماند.
چرا هيچ جا رسمي نميگن كه اون ام وي ام 110 ماشيني بوده كه فقط و فقط توي شهر اجازه تردد داشته و الان اومده ايران باهاش ميرن جاده؟ ملت ايران بدونيد تنها چيزي كه براي مسئولين ارزش نداره،​خود ما و جون ماه هست. نه فكري به حال افتصاد ميشه، نه آلودگي مواد غذايي و هوا، نه ماشينا و نه هيچ چيز ديگه اي.
علی: 1394/3/615:36:44،
94
86
این MVM که همون chery هست, دید مردم رو به چینی بد کرده وگرنه شما تست تصادف چینی های معتبر مثلا Great wall مدل ولکس Voleex C30 و یا JAC J5 و یا Emgrand جیلی رو ببین که 5 ستاره ی چین دارند و بسیار قوی هستند ! اصلا شما به کاپوت این ها دست بزنید و به کاپوت 405 و 206 و پارس هم دست بزنید متوجه میشید .
علي 2: 1394/3/615:44:11،
94
49
علي آقا خودت داري ميگي 5ستاره چين! ستاره هاش هم چينيه! ايران خودرو هم موسسه تست بزنه همشون 5ستاره ميشن. معيارها و نحوه تست و .. خيلي با اروپا فرق داره. بعدش با دست زدن تو كاپوت هيچي معلوم نميشه. اگر اينطوريه كاپوت پيكان از همه محكمتره! ولي تو تصادف سرنشين رو نابود ميكنه
سارای واقعی: 1394/3/616:46:45،
36
55
شما که کارشناس نیستی اینقده احساس بزرگ بینی نکن
علی: 1394/3/616:47:44،
63
36
بعد 2012 با اروپا یکی فرق داره . یعنی مثلا امگرند یا ولکس که 5 ستاره چین دارند , 4 ستاره ی اروپا دارند . در حالی که مثلا 206 اصل فرانسه 2 درب 2010 3 ستاره اروپا داره و اینی که ایران میزنه که هیچی ! همه ی چینی ها یک جور نیستند و اگر بد بودند گریت وال و جیلی رو اجازه ی ورود به اروپا نمیدادند !

عليرضا : 1394/3/620:00:56،
59
37
در جواب علي ٢ اين نكته مهمه كه تست تصادف چين فقط سرعتش نسبت به اروپا كمتره البته هم تست تصادف اروپا تو سالهاي جديد ارتقا پيدا كرده و هم تست تصادف چين. مثلا جيلي امگراند كه تو چين ٥ ستاره گرفته تو اروپا ٤ تا گرفته ضمن اينكه مثلا ٢٠٦ كه چندسال پيش ٤ ستاره از اروپا گرفته الان تو تست شايد يك يا دو ستاره بيشتر نگيره. بنابراين تست تصادف چين اونقدر هم بي در و پيكر نيست.
پیشنهاد: 1394/3/613:48:27،
79
34
از دوستانی که امکانش را دارند تقاضا داشتم کمپینی راه بیاندارند و امضاء جمع کنند با عنوان قیمت خودرو بصورت حقیقی و بدون انحصار و قیمت بنزین آزاد و حقیقی
پاسخ به پیشنهاد: 1394/3/614:14:04،
58
53
بنزین خودروهای وارداتی همیشه ۱۰۰۰ تومان بوده
دولت هم بنزینو گران نکرده فقط سهمیه را برداشته که نهایت ۱۸ هزار تومان در ماه میشد
تعرفه خودرو هم به زودی افزایش می یابد.
تا میتونید منفی بدید !!!!
پیشنهاد: 1394/3/614:45:24،
73
25
عزیزم منظور من فقط ماشینهای وارداتی نبود آیا سراتو که سایپا میفروشه با قیمت ۹۰ میلیون قیمش واقعیه در جایی که مدل ۲۰۱۵ این ماشین ۵۵ میلیونه
یه خورده تعمق کنید
پیشنهاد: 1394/3/615:37:41،
38
21
آقا طبق گفته خودشون تولیدات داخلی اجازه دریافت 106% سود را دارند حالا اگه پرشیا رو که 37 میلیون میفروشه با یه سود خوب و قابل تحمل به شما بده 27 میلیون
آیا شما راضی نیستی بنزین رو 1500 بخری
یعنی اون 10 میلیون برای شما به اندازه ماهی 60 تومن کارآمد نیست
على: 1396/1/1902:53:26،
9
8
من پرشيا دارم
با ليترى ١٥٠٠ تومن ٤٠ ليتر بنزين ميشه ٦٠ تومن كه باهاش نهايتا ميشه ١ هفته رانندگى كرد تو تهران !!!!
منصف: 1394/3/613:49:28،
78
43
خدايا ما چه گناهى کرديم که بايد به غير از کالاى چينى انتخاب ديگه اي نداشته باشيم, عدالت..............روحانى!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بهادری: 1396/1/1901:05:06،
10
9
رانت خودروسازها قوی تر از دولته
FARSHID: 1394/3/613:49:39،
51
34
ای ول به این همه مشکل؟
حسن: 1396/1/1917:31:57،
8
8
تو چيني ها فقط ام جي با محصولات با كيفيت برابري ميكند
MG350 هم به صرفه ترينشونه
ابراهیم صولتی: 1394/3/613:52:29،
93
107
در یک کلام ماشین چینی = اشغال
کریسمس : 1394/3/613:52:33،
64
62
از چینی جماعت چه انتظاری داريد؟حالا ما هی بگیم چینی بده شما هم هی منفی بدید
امین: 1396/1/1912:03:46،
21
6
یه جریانی هست که فقط بدون دلیل تلاش داره ماشین های چینی رو تبدیل به یک فحش بکنه! خیلی چیزها تو ایران جینی هستند ولی اینقدر دز خصوص انها صحبت نمیشه از مواد اولیه دارو و غذا گرفته تا تجهیزات صنایع مختلف! که خیلی مهمتر و حساستر از خودرو هم هستند! این مقاله کاملا تکراری و مربوط به چند سال پیش هست بماند! ولی اینکه بگردی از هر یک از ماشین های چند شرکت یه ایراد پیدا کنی و بیایی یه جا مطرح کنی در همین راستا هست. همین جیلی از پرفروشترین های بازار چین هست که 4 ستاره ایمنی را داره! این مشکل ترمز جی 5 تو ماشین های اروپایی هم پژو هم دیده شده که چیز جزئی هست و برطرف شد! ایمنی 110 هم چیزی مثله پرایده! قیمتش هم همونه! و ... .
بهروز: 1394/3/613:54:52،
88
27
از وقتی فهمیدم اکسنت سی و هفت میلیون وارد کشور میشه افسردگی گرفتم
یعنی اونوقت بنظر شما جیلی چنده ؟
علی... تاریخ....: 1394/3/613:57:15،
90
26


یعنی اون ام وی ام 110 که یه ماشین 6 میلیونی هست رو به مردم میدین 22

که تست تصادفش با پراید و تیبا مثل همه

چون پراید و تیبا به هیچ موسسه استانداردی فرستاده نشدند

من بارها قیمت پراید رو از قطعه فروشی در اوردم

دره مغازه کل پراید رو بخری به 8 میلیون نمیرسه

چقد جوان ها تو این خودرو ها پر پر شدن

به خاطره چی؟؟

پول

فرهاد: 1394/3/614:10:43،
53
116
بدترین ماشین جک اتومات عین گاریه
بعد یه سال همه جاش صدا میده
موتورش ریپ میزنه صندلیش پاره پاره میشه
روبرو: 1394/3/619:27:48،
48
44
من نمیخوام بگم پرایدخوبه ولی سگش به ام وی ام110شرف داره مخصوصا ازسال90 به بعد کیفیت بدنه پرایدهای تولیدی خیلی بالاتررفت .برای اینکه بهتون ثابت بشه از یه صافکار مجرب سئوال کنین .برای همین اجرت صافکاری پرایدهای زیر90 کمترازبالای نوده
ايمان: 1394/3/1014:36:54،
48
32
آقا من هم پرايد صبا داشتم هم mvm110 در حال حاضر هم پرايد جديد دارم. پرايد صبا بدنش ضعيفه ولي كيفيت قطعاتش بالا بود. ام وي ام اپشن و راحتيش خوب بود ولي كيفيت قطعاتش افتضاح بود. مثلا هر پيچي رو باز مي كردي دوباره مي بستي رزوش خورده ميشد. در واقع يه با مصرف بود و قيميت قطعاتش خيلي بالا. پرايد جديد ايمنيش بيشتر شده ولي كيفيت قطعات بدتر از مدلهاي 86 به پايين.
ايمان: 1394/3/1014:39:54،
36
36
آقا من هم پرايد صبا داشتم هم mvm110 در حال حاضر هم پرايد جديد دارم. پرايد صبا بدنش ضعيفه ولي كيفيت قطعاتش بالا بود. ام وي ام اپشن و راحتيش خوب بود ولي كيفيت قطعاتش افتضاح بود. مثلا هر پيچي رو باز مي كردي دوباره مي بستي رزوش خورده ميشد. در واقع يه با مصرف بود و قيميت قطعاتش خيلي بالا. پرايد جديد ايمنيش بيشتر شده ولي كيفيت قطعات بدتر از مدلهاي 86 به پايين.
رضااااااااااااااااااا: 1394/3/613:57:23،
138
91
به خدا كاري ندارم ولي ماشين هاي چيني سگش شرف داره به توليدات داخل
علی حسینی: 1394/3/613:57:43،
93
111
باز هم بگم ... چینی آشغال به معنای واقعی کلمه ...عزیز من پول داری یه دونه کره ای ژاپنی بخر نداری همون 405 رو بخر آشغال چینی نخرید
لالا: 1394/3/615:39:21،
59
52
پروفوسورررررر 405 الان فرانسویه دیگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جواب به لالا : 1394/3/616:57:46،
47
24
فرانسوی بود الآن چینیه
علی حسینی در پاسخ به لا لا: 1394/3/620:41:15،
46
51
خوشتیپ من نگفتم فرانسویه .. گفتم ازاین آشغال های چینی بهتره شما خودت نظر میدی به جواب خودت هم جواب میدی
ایرج: 1394/3/710:53:06،
40
46
ماشین فرانسوی حتی قطعاتشم چینی بشه بازم فرانسویه ، فقط کیفیتش افت میکنه
امیر واعظ پور: 1395/2/1820:38:34،
70
47
علی حسینی منظورش اینه 405 میتونه سریع تر انسان رو به خدا برسونه داداش گلم 405 حتی اجازه ورود به تست تصادف اروپا رو پیدا نکرد چه برسه اینکه ایمن باشه؟؟
ماشین 6 ایربگه رو ول کنم برم 405 بخرم؟
جک اس 5 رو ول کنم برم 405 بخرم؟
لیفان 820 و 620 و x60 رو ول کنم برم 405 بخرم؟
بعد با 40 تا سرعت کل خانوادم رو به درک بفرستم؟
تو برو همون 405 بخر به خاطر ادم های نفهمی مثل تو هست که ایران ماشین خوب نمیزنه..
باهات شرط میبندم 99/99999 درصد مردمی که میگن چینی بده اصلا تا حالا از نزدیک ندیدنش چه برسه که بهش دست بزنن یا سوارش شده باشن فقط این حرف دهن به دهن چرخیده اومده رسیده دهن تو
تو برو اصلا پراید بخر خیلی بهتر از جکه راه ارتباط مستقیم با خداست و 405 غیر مستقیم
bf: 1394/3/613:58:13،
127
83
ما چینی سوار میشیم به ایران خودرویی و سایپا سوار ها پز میدیم به 100دلیل منطقی
ایرج: 1394/3/908:42:47،
55
57
ما هم پشیمونیتونو در آینده تماشا می کنیم. اگه این مملکت درست بشه راهی برای خودروهای چینی نیست.
علی: 1394/3/614:00:50،
69
80
این خودروهای چینی به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند
فرهاد: 1394/3/614:04:16،
47
128
بدترین ماشین جک اتومات عین گاریه
بعد یه سال همه جاش صدا میده
موتورش ریپ میزنه صندلیش پاره پاره میشه
چینی سوار: 1394/3/614:50:17،
89
36
دروغگوی گرامی،اولین جک اتومات که عرضه شده سال 93 بوده،اونوقت تو اینارو از کجا میاری میگی؟
بهروز: 1394/3/615:22:17،
74
35
چند بار میگی...باشه..بده..راضی شدی...حالا بازم بیا و بگو....اینقدر تکرار کردی که کلا به حرفت اعتمادی نیست. دیگه
ali: 1394/3/615:27:07،
85
41
آقای دروغگو مثل اینکه پارس لگنت بد جوری تو دستت باد کرده. تو شکمتو با درغ پرکن ما هم از جکمون لذت می بریم.
مصرف کننده JAC J5 AT 1800: 1394/3/616:49:02،
94
50
من نزدیک به یک سال دارم و 33000 تا با هاش رفتم. کوچکترین صدا در کابین ندارد! دروغ نگو وابسته خودروسازای معلوم الحال! این مشکلی که برا ترمز جی 5 گرفته واقعا خنده داره! نشون میده این ماشین واقعا بی عیبه و هیچکی نتونسته ازش ایراد بگیره! واقعا این ماشین عالیه! مخصوصا موتور و گیربکسش حرف نداره! دم میتسو و جی ای سی گرم! فروش بالاش هم به این خاطر که مردم فهمیدن چقدر ماشین خوبیه! واگر نه قیمتش مثل دنا هر روز پایین می اومد نه اینکه بالا بره! مردم خودشون میفهمن! چند روز پیش از طریق جاده به سمت جنوب شرق می رفتم. تو مسیر فقط تریلی های حامل جی 5 و اس 5 بود که به سمت تهران در حال حرکت بود! تو جاده هم همه با علاقمندی از من در مورد این ماشین از من می پرسیدن.
.: 1396/1/1900:52:05،
10
14
اره، تو خوبي..!!!
آرشا: 1394/3/614:05:04،
87
117
اتومبيل هاي چيني
...در يك جمله
" آشغال به تمام معنا"...
بی‏ ‏نام: 1394/3/614:05:29،
105
37
نه‏ ‏اینکه‏ ‏ماشینهای‏ ‏تولید‏ ‏ایرا‏ن‏ ‏لگن‏ ‏و‏ ‏سایپا‏ ‏قراضه‏ ‏همگی‏ ‏دارا‏ ی‏ ‏۶ ستاره‏ ‏از‏ ‏۵ستا‏ ره‏ ‏ایمنی‏ ‏هستند‏ ‏
لطفا‏ ‏عکس‏ ‏تصادف‏ ‏لگنهای‏ ‏داخل‏ ‏رو‏ ‏هم‏ ‏بزارید
احمد: 1394/3/614:22:33،
43
25
در این مورد که تولیدات داخلی لگن هستند با شما موافقم.
به نظر من هدف نویسنده اینه که بعد توافق به هیچ وجه نباید این خودروها تولید بشه و باید برن دنبال شرکتهای مطرح دنیا و یه محصول ارزونشون را برای مردم مونتاژ کنن که خدا رو شکر همه شرکتهای دنیا در حد زیر 15000 دلار ماشین خوب تولید میکنن و اگه (تاکید مینم اگه) خواستن میتونن مذاکره کنن تا در داخل بسازنش.
مهدی: 1394/3/614:09:03،
66
47
x60 به محض اینکه با سرعت 50 یا60 تو چاله بیوفته چرخ عقبش کج میشه
سربالا یی هم بالا نمیاد حتی از پراید هم عقب میوفته
رسول: 1394/3/616:30:53،
44
49
شما تصور نكن چون x60 سوار ميشي ،ماشين شاخي است
اون موتور ١٨٠٠ x60 زور راه رفتن نداره ، حتي تو سربالاي از ١١١ هم جا ميوفته
آرمین: 1394/3/614:11:12،
57
33
بله خوب لیاقت مردم ایران هم همینه
سرنوشت هیچ جامعه ای عوض نمیشه مگر اینکه خودشون بخوان
ما هم برای پیشرفت و عدالت باید خودمون بخوایم نه اینکه منتظر این باشیم یکی بیاد نجاتمون بده یا اینکه خودمون رو با شرایط وفق بدیم و فقط به فکر منافع خودمون باشیم
باید تلاش کرد
همت داشت و متحد شد . باید مطالعه کزد و آگاه شد
من: 1394/3/614:11:34،
48
27
خود مردم باید راجع به این موضوع فکر کنن.
هر چقدر پول بدی, همونقدر آش می خوری. تو مملکت ما نمیشه که یه ماشینی هم ظاهر قشنگ و آپشن به روز داشته باشه, هم فنی مناسب, و هم هم قیمت پژو و ال 90 باشه ! یا باید پول بیشتر بدید برای خودروهای درجه 1 چینی ( که اونام باز مشکلات دارن ), یا اینی هم که جیب مبارک اینقدر بزرگ باشه که بتونید کره ای و ژاپنی بخرید. بازم نگاه کنید همون کره ای ها هم به نسبت ژآپنی ها مشکلات و دردسر های خودشون رو دارن.
اگر هم معیار ها چیز دیگه ای به جز کیفیت و امنیت ماشینه, باید با مشکلات جانبی این ماشین ها هم صاحبانش کنار بیان.
چینی: 1394/3/616:56:23،
51
29
گل گفتی عزیز.
درصد کمی اینطوری فکر می کنن, همه به دنبال اینن بگن اونی که من دارم از همه بهتره. اگه پارس دارم دیگه پارس خداس؛ اگه ام جی دارم فقط این خوبه مزدا 3 آشغاله, طرف X60 داره از IX35 بد می گه و ...
همه فکر اینن که بزنن تو سر مال بقیه, مال خودشون رو عالی جلوه بدن.
اگر یکم از این مدل تفکر بازاری فاصله بگیریم و بریم سراغ صحبت علمی و منطقی, میشه بدون قصد و غرض عیب و ایرادات همه ماشین های بازار ایران رو در آورد.
فرزاد: 1394/3/614:11:46،
55
52
چین هیچوقت یک خودروساز بزرگ نخواهد شد چون بسیاری از فرمولها وتکنولوژی ها و تجارب از طرف کشورهای غربی در اختیار بلوک شرق گذاشته نخواهد شد.مگر مجارستان وبلغارستان و اوکراین اروپایی نیستن چرا به المان وفرانسه وایتالیل نمیرسن؟ چین وروسیه حتی در تکنولوژی نظامی هم به امریکا نمیرسن.دلیل مهمتر بی تعهدی و عدم ارزش قایل شدن چینی ها برای انسان بدلیل ذات حقه بازی و جمعیت زیادشونه و برندی ندارن مثلا مثل تویوتا که بترسن بازارش خراب شه اگه ام وی ام اسمش خراب شه همونو فردا میسازن به اسم لیفان و چری وجک و....
علی: 1394/3/614:40:11،
32
27
احسنت
امین: 1394/3/616:51:14،
37
32
اقا فرزاد! حالا بشین نگاه کن که چی میشه!
سامان: 1394/3/618:54:18،
63
34
داداش ما یک جک اس 5 گرفتیم کلا هر چی تفکر درباره چین داشتیم عوض شده، فکر کن چند سال دیگه هر چی ماشین تو دنیاست له میکنه
این خط این نشون
سرعت پیشرفتشون ماورائیه
علیرضا: 1394/11/2321:16:40،
33
20
دوست عزیز برعکس شما به نظر من چین بزودی خودرو ساز بزرگی میشه اگه شما صنعت الکترونیک این کشور را در نظر بگیرید متوجه میشید که چطور و با چه سیاستی در صنعت خودرو پا گذاشته اند تا چند سال پیس کسی اسم هواوی رو نشنیده بود از zte اسمی در میان نبود کسی برند mi را نمی شناخت ولی حالا طوری حرکت میکنند که بزرگان صنعت موبایل مجبور به تغییر استراتژیهای خود در تولید هستند. مطمئن باشید این اتفاق در صنعت خودرو هم افتاده ما نمیخواهیم قبول کنیم.
من از کارکنان خودرو سازان داخلی هستم واقعا در هیچ یک از قسمتهای خودرو سازی و قطعه سازی حرفی برای گفتن نداریم تا این نوع مدیریت بر صنعت حاکم هستش.
کلام اخر اگر خودروهای چینی مثل وطنی بیکیفیت هستن اگر مثل وطنیها امنیت ندارن حداقل زیبایی و امکانات رفاهی خوبی دارن حتی اگه شده برای یک دوره کوتاه.
پس لطف کنید اینقدر برای برندهای وطنی تبلیغ نکنید واقعا ارزش خرید ندارند.
رضا: 1394/3/614:11:55،
58
64
من دو سه بار ماشین چینی خریدم مثل چی پشیمون شدم بازارشون هم واسه فروش خیلی بده من که هیچوقت سراغ چینی نمیرم
آشغال چینی بی کیفیت
سیاستمدار: 1394/3/614:14:25،
44
28
خدا از وارد کنندگان خودروهای چینی و تولیدکنندگان داخلی نگذره که بخاطر منافع شخصی شان کلی جوان را راهی قبرستان کردند و و خانواده هاشان را عزادار کردند. و همچنین کلی از جوانان را برای سوار شدن خودروهای ژاپنی و کره ای حسرت به دل گذاشتند
ف: 1394/3/617:34:37،
31
32
دلت خوشه .خدا اگه میخواست که وضعمون این نبود حتما دوست داره
sam: 1394/3/619:19:07،
26
23
پژو 405 و پراید و پارس هم نه کسی رو سوزاندن و نه کسی را راهی قبرستان ها کردند!!
علی.م: 1394/3/614:17:18،
59
33
جک جی5اتومات دارم ظاهرا مشکل ترمز جدیدا حل شده چون من اینمشکل ندارم.....البته دوستانی که داشتند میگفتند با اپ دیت ای. سی یو در نمایندگی مشکل ترمز حل شده بعضی هم اینو مشکل نمیدونن و میگن طبق دفترچه جک بعد استارت سی ثانیه بگذره روغن موجود در سیستم ترمز به حداکثر توانش میرسه و ترمز اوکی میشه منم رفتم تو دفترچه اش خوندم درست میگن
ترمز: 1394/3/616:49:17،
29
37
شما اصلا می دونی سیستم ترمز ماشین چجوری کار می کنه ؟
پاسخ به ترمز: 1394/3/618:20:08،
21
22
ترمز جا عزیزم خیلی از abs این مشکلو دارن مخصوصا داخلیا اینی کی هم اگه بعد رفع مشکل در نمایندگی روغن ترمز dot 4 ( آبی ) بریزی خوب میشه
هوتن: 1394/3/619:05:34،
23
16
ABS ربطی به سیستم مکانیکی / روغنی ترمز نداره. ABS قفل کردن و لیز خوردن چرخ رو حس می کنه و فشار روغن پشت ترمز اون چرخ رو خالی می کنه. حتی اگه کل سنسور های ABS معیوب باشن, ترمز ماشین مثل ترمز یه ماشین معمولی عمل می کنه و در سرعت های معمول و ترمز گیری های عادی و نیمه شدید هیچ تفاوتی حس نمی کنید. پس رفع شدن مشکل عدم ترمز گیری در حالت عادی که اصلا ABS در مدار ترمز دخالتی نمیکنه, با آپدیت ای سی یو کمی خنده داره.
اولا اینکه نوع روغن ترمز ربطی به قدرت ترمز گیری نداره. فرق بین روغن ترمز DOT3 و DOT4 توی تحمل دمای دو روغن هست که 3 زودتر از 4 به جوش میاد, که باز هم در رانندگی معمولی ما در شهر و جاده در حالت عادی, تفاوتی بینشون حس نمیشه; و باز هم بر میگردیم به مورد اول و اونهم اینه که این جوابی برای نقص ترمز در موقع استارت اولیه و سرد بودن سیستم ترمز نیست !
علی.م: 1394/3/708:24:44،
31
18
هوتن جان عزیزم من با ماشین دوستم که اصلا اعتقادی به دستکاری ماشین نداره امتحان کردیم ....اول صبح باید سی ثانیه درجا. کار کنه بعد اوکی میشه تاکید میکنم یکبار در اول روز نه هربار قبل حرکت.توی دفترچه راهنما هم نگا کنی دقیقا همینو تو قسمتترمزها نوشته....حالا شما هی تاکید کن نه من درست میگم......حتما بیشتر از ما میفهمی .کلا هیچکی غیر خودت قبول نداری .این اخلاق بدیه
بهزاد: 1394/3/614:23:58،
33
61
دوست عزیز حداقل اگر لگن داخلی میخری، پول لگن رو هم میدی...
حداقلش 4 تا هموطن خودت میرن سر کار و سودش تو مملکت خودمون میچرخه
علی: 1396/1/2508:55:55،
4
3
خبرنداری که همون داخلی هم قطعاتش چینیه
ناشناس: 1394/3/614:28:37،
29
17
تو سیبا ون هم ایراد ضعف صفحه کلاچ و سیستم خنک کننده هستش
و اینکه گروه بهمن به خودش زحمت نمیده قطعات یدکی رو تامین کنه
مثلا رادیاتور موجود نیست
سپر جلو موجود نیست
و .....
کسی هم که رسیدگی نمیکنه
سهراب: 1394/3/614:37:11،
43
27
جالبه بعضی ها میگن تولیدات ایرآن خودرو سایپا از چینی ها بهتره،
انگار که قطعات اینها از. ناف. فرانسه و آلمان دار میاد، ......باز شرافت چینی ها... ماشینو دارن به قیمت کیفیتشون میفروشن... بماند که میرسه اینجا دوبرابر میشه...
ایرآن خودرو سایپا. ماشین چینی میدن دستت به قیمت اروپایی
محسن: 1394/3/614:37:57،
41
33
واقعا حیف پول که بابت ماشینهایه چینی و داخلی آدم خرج کنه
رفت و آمد با تاکسی و آژانس و اتوبوس با صرفه تر به نظر میاد
ن: 1394/3/614:41:36،
21
27
ممنون از اطلاع رسانی
hasan: 1394/3/615:11:53،
24
31
207 هم زمان روشن شدن در روزهای سرد این مشکل رو داره
جیلی سوار : 1394/3/615:21:46،
63
29
جالبه ما پولمونو دادیم آشغال چینی خریدیم، یکی دیگه بهش زور میاد. خوب عزیزم آشغاله نخرید، برید خوبشو بخرید دیگه این همه زور زدن نداره،
حشمتی: 1394/3/711:25:45،
28
30
در واقع شما و امثال شما باعث رونق بازار این خودرو ها شدید، اگر مردم استقبال نکنن هر روز یه مدل جدید وارد نمیکنن.
خلایق هر چه لایق
جک سوار: 1394/3/715:49:17،
42
22
به شما چه مربوطه شما اشغال نخرید برید ژاپنی بخرید اگرم پول ندارید حرف مفت نزنید ایرانیم نخرید با اتوبوس و مترو برید بیاید والا
mahdi: 1394/9/2016:07:16،
24
14
آقای حشمتی بیایم ماشین ایرانی بخریم که دوباره ایران همون ماشین بد رو ممتاز کنه برو بابا حسودی نکن که ما ماشین بهتری داریم من خودم اس 5 دارم خیلی بهتر از این هاست
کارشناس: 1394/3/616:10:29،
63
28
5 ایراد شایع در محصولات ایران خودرو: روغن ریزی از درب موتور- مصرف سوخت بالا-از بین رفتن سریع دیسک و صفحه-سوختن ecu-
از بین رفتن و صدای جلوبندی در شش ماه اول.
به جای اینکه به خودروهای چینی گیر بدید که تیراژ پایینی هم دارند
به محصولات ایران خودرو که بی کیفیت و گران و پرتیراژ هستند
توجه کنید.
چینی بی کیفیت: 1394/3/617:11:18،
35
35
باید می نوشت 500 ایراد شایع، 5 ایراد که چیزی نیست.
مهدی: 1394/9/2016:07:56،
13
12
ببخشید دیگه
شاهین: 1394/3/617:18:26،
33
26
به نظر من این نقد رو یک نویسنده حامی تولید کننده داخلی نوشته سعی کرده همه محصولات چینی رو با چند مورد مشکل خودروها تخریب کنه
ایا ایمنی پراید قابل قبوله که بیشترین خودرو ایرانی هاست؟
ایا داخلی ها کیفیت خوبی دارند؟
به نظر من از بین همین چینی ها و ایرانی ها فرقی نیست
گرچه برند با کیفیت برلیانس به زودی رقب خوبی برای داخلی ها میشه
عليرضا: 1394/3/620:03:49،
36
15
بزرگترين مشكل توليدات چندسال اخير ايراني اينه كه يك عيب مشخص ندارند. هر كدومشون مثل تخم مرغ شانسي ميمونن. حداقل چينيها معلومه چشونه
رضا: 1394/3/618:41:13،
30
15
اینجا چینایرانه اسم کشورمون واقعیش میشه چین ایران باید یه فکری هم برای پرچم بکنیم من میگم یه مثلث کنار پرچم به رنگ قرمز با ارم پرچم چین بزنیم خلاص
sam: 1394/3/619:32:33،
33
16
با سلام
مشکل مدیران رانت خوار و تنبل خودروسازی ایران و قطعه سازان وابسته به آنها این است که نه حاضر هستند که خود پیشرفت بکنند و نه چشم دارند که رقیب خودشان را ببینند.اگر خودروهای چینی تا این حد بی کیفیت و آشغال هستند پس چرا مدیران ایران خودرو و... تا این اندازه نگران و مشوش هستند؟مسلما هر جنس آشغالی، مشتریانش را به سرعت از دست می دهد و بازارش هم در کمترین زمان بهم می خورد.بی شک، مشتری ایرانی یک و یا چند ویژگی برتر را در جک و یا ....دیده است که آنها را بر دنا ترجیح می دهد.پس بهتر است به جای خراب کردن رقیب چینی، خودروی بهتری نسبت به آنها بسازیم که مشتری ایرانی با رغبت و اشتیاق هر چه تمام تر محصول وطنی را خریداری کند.
جک سوار: 1394/3/715:54:03،
37
19
کاملا درسته جالبه کسی اگه بخواد معتاد بشه اینقدر به اینا رور نمیاد نمیرن بگن اقا معتاد نشو ما پولمون به اروپایی و ژاپنیو کره ای نمیرسه ایرانیم نمیره تو ماچمون میخوایم چینی بخریم به شما چه مربوطه اخه چرا اینقدر زور میزنید اصولا کسایی که میان نظر منفی میدن در مورد ماشین چینی پول موتور ایرانیم ندارن میان نظر میدن تا دیروز میگفتن خدا ایران خودرو سایپا نابود کنه با این ماشینای اشغالشون حالا میان میگن ایرانی بخرید جالبه به خدا ادم شاخ در میاره
امیر: 1394/3/619:37:32،
48
36
جمع کنید این حرفهای دروغ را. اینا از حسادت و رقابت است. من x60 دارم بسیار هم عالی است. یک ساله کل ایران را باهاش گشتم. لطفا فقط افرادی که دارند نظر بدند
ایکس 60: 1394/3/620:10:46،
38
32
بخاطر همینه بازار فروش دست دومش اینقدر خوبه.
یه اشتباهی کردم یه X60 گرفتم, هنوز به 2 ماه نرسیده ردش کردم رفت با ضرر. اصلا نمیشه به عنوان یه کراس اوور بهش نگاه کرد. در بهترین حالت یه سدان مشکلداره که کمکشو بلندتر کردن.
ماشین چینی عین همون ماشین ایرانیه. فقط ظاهرش قشنگتره و توش 4 تا آپشن داره. وگرنه از نظر کیفی از ایرانی بدتر نباشه, بهتر نیست. به هر حال قطعات جفتشون ساخت چینه !
رضا: 1394/3/620:26:04،
30
18
سال 89 پژو206 صندوقدار دنده اتوماتیک صفر کیلومترخریدم، همین مشکل ترمز جک J5 را داشت، یعنی صبح ها ترمز عین چوب سفت بود تا بعد از 20 ثانیه درست میشد. یک سال بعد ایران خودرو فراخوان داد و با ارتقای ECU مشکل حل شد. فکر کنم مشکل جک هم با آپگرید ECU حل بشه
آرش: 1394/3/623:08:13،
49
21
ماشین چینی هرچی باشه از ماشینهای عهد عتیق داخلی بهتره
ایرج: 1394/3/710:57:55،
24
20
داداش رو تمام ماشین های عهد عتیق ایرونی هم همونطوری که خیلی از مظاهر ماشینای عصر جدید گذاشته شده ، میشه همه آپشن هایی که این آشغالا دارن را بگذارن که حتما بتدریج در آینده گذاشته میشه. ولی این چیزا چیزی از آشغال بودن ماشین های ایرانی و چینی کم نمیکنه!!! مهم تحقیقات و طراحی نوینه که ندارن و همشون کپی سازین با همکاریه شرکتهای پول دوست اروپایی یه چیزی قالب کنن به مردم
غلام: 1394/3/710:09:29،
23
17
آقا سامان، خواب قشنگی دیدی بیشتر بخواب بقیشم ببینی
ناشناس: 1394/3/810:49:35،
38
22
بنده چون تست کردم شخصا دارم میگم اس5 تو شتاب واقعا عالیه به گازش فشار بیار تا دور موتور به 3000 برسه توربوشارژرش فعال میشه بعد از تو آینه یه نگاه به ماشینای پشت سری بنداز ببین چقدر فاصله گرفتی. تویوتا کمری 2014 رو راحت جا گذاشتم. البته نمی خوام بگم از تویوتا بهتره چون اصلا کلاس تویوتا رو نمیشه با چینی ها مقایسه کرد.
احمد: 1394/3/1000:15:28،
32
25
چراماعادت کردیم فقط غر بزنیم/من کج روم وتوکج روی ناید راست/بهتره هرکاری فکرمیکنی درسته بدون انتظار ازدیگران خودت انجام بده /خواهیم دیدکه همه چیز درست میشه /مثلا همین خودرو ،،هرکس داره حداقل یکسال تعویض نکنه و هرکی نداره تاحالا تحمل کرده حداقل یکسال دیگه هم تحمل کنه وخرید نکنه /خواهیم دید چقدر از انتظارات ما براور ه خواهد شد /شما که ماشین نداری وچندوقت برای تهیه پولش صبرکردی، فکرکن هنوز پولش جورنشده حداقل یکسال دیگر تحمل کن // وجدانن خودم تمام اینها رارعایت کر دم که دارم پیشنهاد میدم /// خود دانی // اگر رعایت نمیکنی پس گلایه هم نکن و اعصاب دیگران راهم به هم نریز ، دوست عزیز // متشکرم
امین: 1394/3/2620:59:30،
26
27
بابا خود چینیا بیشترشون دوچرخه سوار میشن
mahdi: 1394/9/2016:09:11،
25
12
حالت خوبه گلم به نظر می یاد قرص های سبزت رو به جای آبی ها انداختی
پیمان: 1394/8/815:44:40،
23
13
چین یک میلیاردو خورده ای آدم داره شما حساب کن بخواد کیفیتو مد نظر قرار بده بیشتر سود میکنه (رنگ سبزو لاک بزن)یا کمیتو ؟ (لاک قرمز)
mahdi: 1394/9/117:29:46،
46
19
من خودم طرفدار تولید داخلی ام و تا حدی که بتونم اجناس ایرانی رو می خرم اما تو ماشین که پول زیادی باید بپردازم تا،چند سال راحت باشم جک اس 5 رو انتخاب کردم و واقعا خوبه ،ماشین قبلی 405 بود و واقعا فرق بین این دو تا ماشین خیلی هست
mahdi: 1394/10/917:50:44،
17
20
چرا بهم کم دادین ها
رضا: 1394/9/218:28:51،
22
32
انتخاب بین بد و بدتره.خودروی چینی مثل اسبیه که 5 سال عمر می کنه ولی خودروی ایراتی مثل الاغیه که 15 سال عمر میکنه.خودروی چینی بازار فروش و قطعات و تعمیرکارنداره.افت قیمت بیشتری داره.اما خودروی ایرانی حداقل طراحی استانداردی داره و پول نقده.قطعاتش هم همه جا هست.پس گول ظاهر خودروی چینی رو نخوریم.انشالله تحریم ها برداشته میشه وخودروهای با کیفیت و به روز واردمیشند.
علی: 1394/10/2116:05:19،
24
17
یادش بخیر بیست سی. سال پیش برای کره ای ها هم همین بحث ها بود درست میشه اولشه
مهدیار: 1394/11/1122:21:36،
32
17
باسلام من یک خودرو اس دی داشتم که فروختم وبه جایش یکدستگاه خودرو جک گرفتم الان خیلی بیشتراحساس رضایت می کنم ماشین های داخلی خیلی ضعیف هستند واز هر لحاظ کمبودهای دارند مثلا ترمز یکی از بزرکترین ضعف های این ماشینها است خدمات پس ازفروش هم به ضعف آن اضافه می شودولی خودروجک ازهر لحاظ شرایط ایده آل تری دارد ومن از سازندگان این خودرو کمال تشکر وقدر دانی را می کنم
امیر: 1395/2/1820:49:38،
41
33
بذار تا 4 سال دیگه اخرش سال 1400 مردم ارزوی داشتن خودروی چینی رو میکنن مثل همین خودروهای کره ای ..
4 5 سال بعد حال و روز و نظراتتون رو میبینم.
اسخر : 1395/3/1210:06:04،
37
36
دوستان گرام همه شما درست میگید اما اکثریت مردم ما قشر متوسط مایل به پایین هستن اگر یک خودرو رو سوار میشن از روی احتیاجشونه نه حسرتشون پس اگر من یک خودرو سوار میشم برای رفع احتیاجات روز مره و معمولا شهری هست به عنوان مثال یک پراید با مصرف و استحلاکی که داره برای استفاده شهری یک فرد متوسط از لحاظ مالی کاملا مناسبه در یک مقایسه خیلی ساده شما تابه حال هزینه نگهدری یک خودرو داخلی رو با چینی ها مقایسه کردید برای من پیش امده واتر پمپ پراید رو عوص کردم 70 تومن دوستم واتر پمپ ام وی ام 110 رو عوض کرده 240 تومن پس باید دید که شما از خودرو چی میخواهید همیشه خرید خودرو شرط نیست شما باید خودرو یی سوار بشید که بتونید نگهداری کنید و در صحت وسلامت نگهدارید وگر نه بنز هم بخرید نتونید نگهداری کنید نابود میشه و از پرایدم غیر ایمن ترخواهد بود خودرو های صفر ارزش خرید ندارن با این رکودافت چینی ها هم وحشتناکه!!
VAHID: 1395/3/1721:54:13،
31
31
تا ۸۰ میلیون جز سراتو سایپا چی میشه خرید؟
احمد: 1395/4/208:39:42،
25
24
MG GS رو با بقیه ماشین های چینی مقایشه نکنید ام جی یه سر و گردن از تمام محصولات چینی بالاتره دوستم یه MG GS داره تنها عیبش کیفیت جنس داشبوردش تو ذوق میزنه
Amir: 1395/5/1500:40:16،
49
21
من جک اس5 دارم بهترین ماشینیه که تا حالا داشتم در ضمن ویتارا به پایین داشتم همرو یک سالو نیمه که دارم حتی یه صدای کوچیکم ازش در نیومده هیچیشم ایراد پیدا نکرده در ضمن بنده عاشق سیستم صوتی های قوی هستم رو ماشینای قبلی هم داشتم همشون بعد از یه سال پیچ و مهرههاشون وا شد و به سر و صدا افتاد حتی ویتارا تو فنی هم هیچکدوم بهش نمیرسن پس انصافا نگید چینی آشغال اول تحقیق بعد حرف..
ایرانی: 1395/6/1400:13:15،
20
14
ایکاش خداوند مقداری به عقلمان اضافه کند انوقت میتوانیم تشخیس بدهیم که کدام ماشین بهتر است تویتا - نیسان- فولوکس-پژوپارس
بی طرف: 1395/8/1314:32:55،
28
9
با سلام خدمت همه مردم شریف ایران بیاین تعصب رو کناربزاریم. اگه یادتون باشه مدتی قبل که بورس ماشین های ژاپنی آلمانی فرانسوی بود با ورود کره به خودرو مثله پراید همه میگفتن نخرین کره آیه خدمات نداره قطعات نداره و غیره حکایت این روز خودروهای چینی مثل اون زمان خودروهای کره ای شده باور کنین چند سال بعد نوبت خودروهای یه کشور دیگه میشه وهمین چینی ها آرزو برای همه ما میشه من جک ندارم اما خیلی از دوستانی که داشتن پرسیدم همشون به نسبت قیمتی که دادن راضی هستن بایستی به نسبت پولی که میدین انتظار داشته باشیم یه مثال ساده میرنم یه سال پیش دوتا لامپ کم مصرف یکی ایران با مارک زمرد وو ضمانت سه ساله و یه چینی خریدم اما یه مدت پیش ایرانی سوخت و خراب شد رفتم عوضش کنم گفت نوسان برق بوده جز گارانتی نیس بالاخره عوض نکردن به همین خاطر رفتم دوباره یه چینی خریدم باور کنین این تفکرات همش از تعصبات بیجاست بازم پوزش
poriya: 1395/12/1222:08:13،
16
34
من خودم ماشین جک اتومات داشتم بعد از ی مدت(حدود 1 سال)تمام توش به صدا در اومد یعنی با ماشین پراید توش هیچ فرقی نمیکرد اصن رو مخ ادم بود و همچنین صندلیش تمام رنگش رفته بود و کلی با افت قیمت فروختمش ....
یعنی تجربه شد که دیگه ماشین چینی نخرم
حالا خی بگید ماشین چینی خوبه
فرهاد 2: 1396/1/1823:27:55،
23
11
قبلا سمند lx مدل 83 داشتیم , 9 سال عین ساعت کار کرد و واقعا راضی بودیم . سال دهم بردیم نمایندگی برای تعمیر جوش آوردن آب رادیاتور - بخاطر حرفه ای بودن آنها 8 بار ماشین رو تحویل دادیم و هر بار با یک فاکتور جدید تحویل گرفتیم طی 4 ماه ماشین شده بود مصیبت . شیلنگ های آب - فشنگی های پشت کیلومتر شمار - رادیاتور بخاری - رادیاتور آب - پمپ آب - تسمه - سنسور - سرسیلندر و واشر سرسیلندر در مرحله پنجم - سوزن های انژکتور - استارت - و شاید 5-5 تا قطعه دیگه عوض شد که به ترتیب هی اضافه می شد. نایندگی ایران خودرو در خیابان شریعتی سر معلم - جالب اینه سرسیلندر فابریک برامون نصب کردند و خدایی در همه موارد حواسم بود که یوقت کلاه برندارند. خودشون که گیج شده بودند. یه 4 میلیون تومانی که خرج کردیم حالمون بهم خورد و ردش کردیم 14 میلیون تومان . الان از سال 93 جک خریدیم اتومات خیلی هم راضی هستیم تا چه پیش بیاد.
فرهاد 2: 1396/1/1823:33:04،
10
7
آخرش فهمیدن درب رادیاتور واشرش خراب شده و بخار آب از اونجا خارج می شده . کیه که خسارت بده
مهدی: 1396/1/1900:57:02،
12
7
من دوسال جیلی دارم عالیه،،،مگه نه اینکه ماشین های تولید داخلی قطعات بی کیفیت وارد شده چینی است،تو کشور عربستان ماشین جیلی و ام جی در کنار برند های. بزرگ. دنیا کاملا جا افتاده،،،اگر خودرو. سازی به بخش خصوصی واگذار بشه وبا انواع مدل خودرو رقابت بوجود بیاد آنوقت شرایط فرق خواهد کرد
ياسين : 1396/1/1901:05:43،
25
9
من بين چيني ها تجربه نشستن پشت جك اس ٥ دستي رو دارم و بگم كه ماله خودم نيس،ي سفر ٢٠٠٠كيلومتري رفتيم،ماشين سه ماه بود كار كَرده بود ولي تَو همين مدت خَيلي باهاش رونده بود،بايد بگم كه از نظرسرعت و شتاب با ماشيناي ٢٠٠ ميليوني رقابت ميكنه و حتي ميتونه پيروزشه،تهويه و راحتي خوبي داشت،با ٥ سرنشين ١٩٠رو ميومدم بدون اينكه فك كني رو باربندي،فقط مصرف سوختش بالا بودتوجاده١١ميسوزوندولي شنيدم كه ي مدت بگذره بهترميشن،،اين ماشين وقتي ٧٣ بود خريده شدو ارزش خريدش بالا بوداما متاسفانه مردم هجوم بردن و گرون شد،،واقعا جك نسبت ب بقيه چيني ها و ايراني ها عاليه و بهترين انتخاب تَو اين رنج قيمته،ولي خَيلي از چينيا اشغالن اما جك حسابش جداس و بااين حالم رعايت نكني قطعا زودتر ب تعمير مياد.
جواد: 1396/1/1901:15:26،
17
8
یک سال هست جی 5دارم واقعا نمیدونم چرا افراد و شرکتهای داخلی ایران خودرو و سایپا کیفیت خودرا به جای تخریب و شایعه پراکنی تقویت کنند ماشین چینی یک سر و گردن از تولیدات داخلی بهتراست به نظر من تا خودرو داخلی کیفیت خودرا افزایش ندادند مردم نباید تولیدات بنجل آنها را بخرند
حمید: 1396/1/1901:18:02،
13
6
با عرض سلام خدمت دوستان این ایراداتی که این کارشناسا در باره خودرو های چینی گرفتن شاید صحیح باشه ولی چندین برابر این اشکالات در خودرو های داخلی دیده میشه
من سمند ef7 خریدم بیچارم کرد با همون مقدار پول بچه ها لیفان ۶۲۰ کار کرده گرفتن تا الان اخ نگفته انتخاب ما ها بین بدو خوب نیست بین بدو بدتره
ویرو گردی: 1396/1/1901:23:56،
10
7
ایمنی ضعف بزرگی تو خودروهای ارزان قیمت چینی هست
ولی خودروهای خوبی هم از چین عرضه شدن مث همین جیلی EC7 ....بسترن بی50 اف....بی وای دی اس6...چانگان سی اس35
ماشینای داخلی هم ایراد زیاد دارن البته بیشتر از اینکه این ایرادات ناشی از مهندسی باشه به کنترل کیفی و قطعات بی کیفیت مربوطه
این X60 خیلی مشکلات داره ولی هنوز هستن که بخرن ...اونایی که فقط عنوان شاسی بلند براشون مهمه و قصدشون از ماشین پز دادن هست می خرن کاری ندارن دسک و صفحه ش خرابه ...یا خیلی کنده و تو سربالایی مشکل داره
محمد: 1396/1/1901:32:15،
8
6
با سلام
هم متن رو خوندم هم تقریبا همه نظرات رو خوندم دوستان.
یه نکته ای که هست این مطلب صرفا ایراداتی رو عنوان کرد که تو اکثر این خودروها از طرف مالکیت اون عنوان شده.
لزومی برای بحث بهتر یا بدتر بودن خودروی داخلی و چینی و غیره اصلا وجود نداره. هر کسی نظرش محترمه و میتونه انتخاب های زیادی بکنه.
من خودم شخصا ماشین چیتی سوار نمیشم و ترجیح میدم از یه کارخانه معتبر به اندازه بودجه ای که دارم خودرو تهیه کنم. ولی دلیلی نمیبینم به مالکین این نوع خودروها خرده بگیرم.
در کل نوع رانندگی روزانه و نوع استفاده هر شخصی با توجه به کیفیت خودرو اتفاقات مختلفی رقم میزنه.
بنده 5 سال پیش با 206 هر کاری میکردم مصرف سوختم کمتر از 7 نمیشد و اصطحلاک بالایی داشت. اما الان همون ماشین زیر 5 لیتر مصرف میکنه (در ایام عید داخل تهران) و اصلا اصطحلاک نداره (با 12 سال سن). در کل به نوع رانندگی بستگی داره
حجت: 1396/1/1901:45:02،
11
10
دوستان کسی که از تکنولوژی روز فرار کنه جاش توی بازار نیست، اگه بخای ماشین چینی رو با ایرانی مقایسه کنیم به نظرم هنوز چینیها بالاتر هستند. من 315 نیو دارم تا بحال 25000 تا باهاش رانندگی کردم و 80% مسافرت بالای 1000 کیلومتر بوده هندلینگ بهتری نسبت به 206 داره و مصرف سوختش 100/6 هستو توی سربالایی هم هیچ مشکلی نداشته. حداقل مثل ماشینهای داخلی نبوده که با تعویض رنگ ماشین بگن مدل جدید هست و با مبلغ بالاتری فروخته شه. اگر مقایسه خدمات باشه چرا ماشینهای داخلی که تولید میشن چندین ماه داخل نمایندگی معطل قطعات هستند. سالیانی که غیر از خودرو داخلی هیچ ماشین دیگه نبود که به پای فروش خودرو داخلی برسه، مگه تولید کنندگان ما غیر از سود خودشون و کاستن از کیفیت و افزایش قیمت کاری کردن ؟؟ هنوزهم همون ماشین داره تولید میشه . همین ام وی ام هر سال چند مدل جدید با کیفیت بهتر داره.
خودم: 1396/1/1901:59:14،
8
6
دوستان کسی اطلاعاتی درباره آساB50F داره؟چطوره؟چندجا تعریفش و خوندم
بنیامین : 1396/1/1902:43:42،
10
6
سلام خدمت همه عزیزانی که با نظراتشان مارا اگاه میکنن چه از سر غرض چه خیر خواهانه مچکرم بنده من تا حالا چهار ماشین از ایران خودرو خریدم پژو۴۰۵موتور معمولی و الان پژو tu5دارم در چهار مورد گریبکس افتضاح,روغن کم میکردن,مصرف سوخت بازم افتضاح موتور مدل نود بد نبود,tu5اخرین ماشین بخاطر مصرف کم و روغن کم نکنه برداشتم که تیرم به سنگ خورده خدا شاهده تو شهر من که شهرستانیم ترافیک هم کمه صدی ۱۳تا۱۴مصرفش هم رفته فقط برون شهر ۸میسوزونه که بس که مصرفش بالاست هشتش برا من نعمت شده بازم شکر گزارم ودر گریبکس از معمولی افتضاح تراست تعادل سر پیچ tu5نسبت به معمولی افتضاح که اون هم یک ملیون هزینه کردم لاستیک ۲۰۵گذاشتم بهتر شد در کل من دیگه ماشین ایران لنگ سوار نمیشم خسته شدم ازشون به دلیل اینکه تیپ ندارن قدیمی شد. و به نقل از دوستان که فرمودن کدام ماشین الان که داخل یا مونتاژ میشه چینی نیست,
بنیامین : 1396/1/1902:54:23،
12
8
و حداقل ماشین چینی اگه هم بد باشه لااقل کلیه قطعات از خود چینه نه هر قطعه مربوط یه شرکت که سازگار نباشه و از دوستان خواهش میکنم که با تجربه ای که دارین بدون اینکه بخواین از ماشینهای خودتون دفاع کنین و همیشه یه ماشین سوار نمیشین تعویض میکنید من بخدا از دست ماشین تولید داخل خسته شدم تکرارین و رفتم برلیانس h330اتومات ثبت نام کردم لطفا معایبش را برام و مزایاش را بدون اینکه از برندی طرفداری کنید بگویید ممنون میشم,
درضمن بنده یا هر دوست عزیزی اگه پول بیشتر داشتیم که نمیومدیم ماشین بی کیفت بخریم چه تولید داخل و چه خارج,و همین چین که میگیم داره بهترین ماشین را به اروپا میفروشه شما توجه کنید اگه ده را به عنوان درجه کیفیت حساب کنیم دلالای ما از همون ده کیفیت جنس چینی مطمئن باشید اخرین درجه را میخرن همه جنس چین بد نیست جنس بدش بدست ما میرسه ,و برند های معتبر و با کیفیت هم معایب خودشان را دارن.مچکرم
ارشیا: 1396/1/1904:05:22،
14
6
وای کلی خندیدم، الان کرمان موتور حدودا دو ساله که اون آپدیت ترمز رو رو جک انجام داده و هر کسی سرپیسی رو مراجعه کرده باشه از مدلای قدیم اون آپدیت براش انجام شده، فک کنم رفتی یه مقاله از دو سال پیش پیدا کردی یکم رنگ و لعابش دادی اینجا نوشتی
Aj: 1396/1/1904:10:59،
8
10
من خودم اولین سری جیلی امگرندکه آمد خریدم حدود۸ماه داشتم از لحاظ کیفیت قطعات داخلی نسبت به ایرانیاخوب بودولی مشکل کولر داشت مشکل برقی داشت و درکل کیفیت رنگ ماشینای چینی نسبت به ایرانی خیلی پایین تر هست لکه آب روش میموند و پاک نمیشد
مجید: 1396/1/1904:36:02،
18
8
نویسنده محترم لطفا اطلاعات اشتباه ندهید !
ایرادی که برای315 گرفتین مربوط به سری اول وبا توجه به اینکه از اواخر سال93 فیس لیفت یا همون 315 نیو وارد بازار شد مشکل برطرف شده و چنانچه دیسک و صفحه رو تعوض کننده دوستانی سری اول315 داشتن مشکلشون برطرف میشه و نه تنها هیچگونه ایرادی دررابطه با سر بالایی وترافیک نخواهیدداشت بلکه خیلی بهتر از خودروهای داخلی عمل میکند.
درضمن 107اسب نه115
اماایرادات 315:
1- صدای زوزه خفیف در دنده 2 برای کسانی که نسبت به صدای اضافه حساسیت دارن ( البته با تعویض روغن گیربکس با نوع مرغوب بسیار کم صدا میشود . )
2- در هنگامی که از روی چاله چوله ها رد شوید به محض خالی شدن زیر چرخ و باز شدن ناگهانی کمکها صدای ناهنجار ایجاد میکند ( راه حل تعویض کمک فنر ).
غیر از این موارد در طول نزدیک به 2 سال استفاده نرمال نقطه ضعف خاصی ازین خودرو ندیدم و راضی از انتخاب.
صرفا جهت اطلاع...
عبدالله: 1396/1/1909:07:10،
16
6
آقا مجید انشاالله همیشه بسلامتی از ماشینتون استفاده کنین من هم 4 ساله 315 دارم نیو نیستش ولی این مشکلاتی که میگن رو هرگز ندیدم یه بار چند ساعت در ترافیک سربالایی گردنه حیران موندم ولی باز چنین مشکلی ندیدم در این 4 سال فقط یه بار پمپ کلاج خراب شد که اونم چون در فرجه 3 ساله گارانتی بود مجانی عوض کردن بقول شما فقط جهت اطلاع وگرنه آرزو میکنم همه هموطنان عزیزم ماشینای مدل بالاتر سوار شوند ما که پولمون در حد چینی بود
مهدی: 1396/1/1905:00:50،
13
7
البته نویسنده محترم اشکال دیسک وصفحع در 315 مدت دو سال است در 315نیو کاملا حل شده و این ماشین از این نظر هیچ مشکلی ندارد !!!
علیرضا: 1396/1/1906:29:21،
11
6
همه ی فرمایشات دوستان درست و متین..اگه ماشینهای ژاپنی و آمریکایی و آلمانی به دستمون میرسید با بودجه کم و متوسط که عالی بود..اما من شش ماهه پیش با 50 میلیون بودجه بعد از کلی تحقیق رفتم جک اتومات جی 5 مدل 93خریدم با 40000تا کارکرد.. الان حدود 12000تا هم من باهاش رفتم.. فارغ از هر قصد و غرضی بااینکه ذست دو خریدم عالی بوده.. مصرف شهریش 9 و خارج از شهرش 6.8 لیتره.. موتوریش عالیه.. ترمزش هم خیلی خوبه و احساس میکنم نویسنده ایراد مغرضانه ای بهش گرفته..گیربکسش اصلا تقه نمیزنه مثل 206تیپ 6 .. طراحیش هم واقعا و کاملا ماله پنین فارینای ایتالیاس وباز هم میگم متاسفانه ایرانخودرو و سایپا تولیداتشون خیلی بی کیفیته و فکری هم برای این مساله نمیکنن ):
یکی مثل شما: 1396/1/1907:18:40،
10
6
دلم به حال این ملت مظلوم ميسوزه وقتی این کامنت ها رو می خونم...
جواد: 1396/1/1908:17:12،
15
12
من خودم چین بودم خود مردم چین به هیچ عنوان از ماشینهای.خودشون استفاده نمیکنن اکثرا امریکایی استفاده میکنن حالا چرا ما باید ماشیناشونو استفاده کنیم نمیدونم ؟؟؟
هادی: 1396/1/2423:03:22،
3
3
احتمالاروی نقشه چین بودی.
Hamid: 1396/1/1908:22:38،
16
8
من یک ساله ماشین چینی گرفتم لیفان 620 مدل 93، پول پرسیا رو براش دادم. انصافا ازش راضی هستم و تا حالا یه هزار تومنی خرجش نکردم کاری هم
حجت: 1396/1/1921:06:36،
5
5
خوب احتمالا وضعیت اقتصادیشان خوبه برادر.
ناهید: 1396/1/1908:36:18،
13
6
بجای ایراد گرفتن انگشت شمار این خودروها مشکلات بیشمار خودروهای داخلی رااشاره کنید
هموطن: 1396/1/1908:39:13،
13
8
جهت اطلاع دوستان
چانگان یکی از محصولات با کیفیت و پرفروش چینی است که دست کمی از محصولات کره ای نداره، فعلا دو مدل تو ایران هست(ایدو و cs35) ولی مدلهای جدیدترش در راهند، کیفیت و طراحی خوبی دارن
رضا: 1396/1/1909:05:13،
13
7
چرا از ضعف خودروهای تولید داخل نمی گویید:مشکلات شایع
برقی از جمله ECU و سنسور اکسیژن و سیم کشی خودرو ,
خرابی گیربکس و صفحه کلاچ و سروصدای اتاق و ایمنی بسیار
پایین و قیمت بالا!!
سام: 1396/1/1909:11:57،
11
8
مطلب دو سال پیش رو الان دوباره چاپ کردید-حداقل مقاله رو به روز کنید.تاریخ اولین کامنت برا خرداد 94!!!
مجید مجیدی: 1396/1/1909:42:29،
9
7
خودروی بی کیفیت چینی یا خودروی اشغال ایرانی. شایدم خودروی خوب کره ای المانی و ژاپنی با سه برابر قیمت واقعی...
مشکل از ما مردم بدبخته که اجازه میدیم بهمون اشکارا اجهاف کنند.
وحید ر: 1396/1/1909:56:29،
12
7
ایران جیب جان اگه مطلب یا مقاله جدید نداری، لینک مطالب قدیمی را نزار برادر من. این مقاله کامنت سال 1394 داره و اگه به کامنتهای آخر نگاه کنی می بینی دوسنتان نوشته اند که این ایرادات خیلی وقته که رفع شده.
دیروز هم یک مقاله راجع به توسان 2008 نوشته بودی که با کمال تعجب کامنت یکسال پیش خودم رو زیر اون دیدم!
cd: 1396/1/1910:13:02،
12
6
چرا از خودروهای چینی مونتاژ دز شرکت های دولتی ایران چیزی نمیگید؟!!
جک سوار ج5: 1396/1/1910:20:06،
19
12
با سلام خدمت دوستان،
من یه خودرو جک جی 5 دستی مدل 93 دارم که تازه کارکرده خریدمش، عرض 4 ماه باهاش 20 هزارتا رفتم. خودروی بسیار خوبی هستش،شتاب، صدای موتور کم، عایق بندی صدای خوب، امکانتات خوب نسبت به قیمتش، زیبایی و خوش رکاب. فقط دوتا ایراد داره: یکی صدای خرابی جاده رو خوب نمیتونه دفع کنه و بعضی از لوازم یدکی مخصوص خودش کمی گرونه که اونم تا حدودی طبیعیه دیگه چون تولید انبوه داخلی نیستش. تا تا الان که من خیلی راضیم چون پول یک تندر صفر رو به این ماشین دادم و واقعا راضیم. هم ظاهر داره و هم کیفیت. لطفا در مورد ماشین هایی که سوار شدید نظر بدید.
بدرود
علی : 1396/1/1910:58:24،
13
8
والاه بنده هم اسپورتیج مدل ۲۰۱۳ که خودم صفر خریدم و فول ابشن از شرکت اطلس خودرو رو دارم هم ایدو چانگان مدل ۲۰۱۵ که سایپا از چین یک سری وارد کرده ودیگه نکرده خب دومی تقریبا نصف اولی برام درامده ولی از انصاف نگذریم خیلی بیشتر از نصف اسپورتیج کیفیت و سواری داره واقعا دید منو به چینی ها تغییر داده الیته چینی اصل نه مونتاژ ایران
منصور : 1396/1/1911:10:11،
15
7
من دو ساله جگ جی 5 دنده دستی دارم. همون روز اول لاستیک ها رو با هانکوک پهن تر عوض کردم و از شمع های ریس و فیلتر هوای هیوندای توسان توش استفاده کردم. تا الان هیچ مشکلی نداشتم خدا رو شکر و حدود 30 هزار کیلومتر هم رفتم. ماشین هر چی می گذره نرم تر میشه و به جز بست کمربند سمت راننده هیچ جا صدا نمیده داخل کابین! به نظرم از تمام ماشین های سطح قیمتی خودش بهتره.
فرهاد: 1396/1/1911:49:01،
10
23
بدترین ماشین جک اتومات عین گاریه
بعد یه سال همه جاش صدا میده
موتورش ریپ میزنه صندلیش پاره پاره میشه
رضا: 1396/1/1912:06:47،
21
8
من جک جی 5 اتومات دارم اما مشکل ترمز هیچ وقت نداشتم
شایدم علتش این باشه که من همیشه 20 تا 30 ثانیه بعد از روشن شدن حرکت میکنم
بالاخره اول صبح و در سرمای زمستان حداقل 20 ثانیه موتور کار کنه بعد حرکت
امير: 1396/1/1912:39:47،
12
7
نصفه اين مشكلات براي سري اول اين ماشينا بوده(٢-٣سال قبل)، اونا مشكلاشونو حل كردن براي سرياي بعد، اونقدر بهترش مي كنن تا با ماشيناي درجه يك آلماني رقابت كنن،

سواله اينه ما چي كار كرديم تو اين٢٠ ٣٠ سال ؟
بنیامین : 1396/1/1913:32:40،
5
7
دوستان لطفا نظر در مورد برلیانس h330اتومات لطفا.
karmand: 1396/2/1216:02:51،
2
2
ماشین فوق العاده خوبی هست. نرم راحت پرشتاب کم صدا شیک زیبااقتصادی به نسبت ماشینای ایرانی کم مصرف. چهار ماهه این ماشین رو دارم در سفر اصلاً خسته نمی شی. مصرفش رو دارم هر دفعه در شهر یا جاده تست میکنم, اصولاً اتوماتیک هامصرف بیشتری دارند, هرچند طبق گفته شرکت سازنده این ماشین صدی 6.7 میسوزنه ولی عملاً بین شهری رو تست کردم صدی 7.7 سوزونده البته با سرعت 120 تا 170 کیلومتر در طول یک مسیر 600 کیلومتری که خوب از میان شهرهای عبوری هم با ترافیک رد شدم. ولی چند وقته دارم تو تهران با ترافیک صبح و شب هنگام مصرف رو چک میکنم می بینم صدی 10 میسوزونه. هرچند از بعضی افراد فنی سوال کردم چرا اینطور هست گفتند تا چند وقتی اینطوریه و یک مقدار هم به بنزین مصرفی از جایگاههای مختلف مربوط میشه که اغلب اونها هوا دارند, یعنی مثلاً نشون میدند شما 30 لیتر بنزین زدین ولی عملاً 25 لیتر هست.
ali 69: 1396/1/1913:32:56،
7
8
با سپاس مطلب به درد بخوری بود.
جهان سومی: 1396/1/1916:15:19،
4
7
نظر علی69منو کشته
شهروند: 1396/1/1918:04:06،
8
11
شرم آور که مردم ما ماشین فیک سوار میشن بزرگترین مشکل این ماشینهای چینی اینه که بی هویتن. برند نیستن و دریک جمله کالای تقلبی و فیک هستن .لیاقت مردم ما بیشتر است
قلی خان: 1396/1/1920:35:10،
8
8
بی خیال. خودتو اصلا نگرون نکن. آرامشتو حفظ کن. خودم ماشین چینی سوار می شم. من سوارش می شم ازشم نپرسیدم هویتت چیه برندی یا نه. فعلا که خوب سواری می ده. سوختشم کمه. فقط نه این که من ایرانیم و هنر نزد منه اگه زبون وا می کرد قطعا می گفت. آقا شرمنده لیاقت شما بیشتر از ایناس
س: 1396/1/1918:48:22،
6
8
کاش ناجا و شرکتهای بیمه امار تصادف و خسارت جانی ماشینها را به تفکیک برند منتشر میکردند تا معلوم شه کدام ماشینها ایمنترند
حمید شکر: 1396/1/1919:07:43،
8
8
من به مدت دو سال 620 داشتم. این ایراد که گفتید به هیج وجه نه در ماشین خودم و نه در ماشینای مراجعه کننده به نمایندگی دیدم.
مواردی که خرابی بسیار شایعی در 620 هست شامل:
1.سنسور کیلومتر که سبب گاز نخوردن ماشین میشه
2.دیسک و صفحه ضعیف
3.صدای موتور
4.لرزش موتور در دور موتور3هزار
5.مشکلات سانروف و بالابرها بعد از باران
اما حسن هم زیاد داشت مثل شتاب بالا و مصرف کم و راحتی اتاق.
حسن زابلی: 1396/1/1920:29:06،
12
10
میگن گربه دستش به گوشت نمی رسه میگه بو میده. این حکایت دوستانیه که با محصولات چینی نامهربونی میکنن.فرق پژو و خودروهایی چینی می دنید چیه. اولی چینی قلابی دومی چینی اصل. بهرحال اگه پول ندارید برید پراید بخرید پراید جز ضعف بدنه اش استانداردترین ماشینه. پول نقده، قطعاتش فت و فراوونه. سرعت و شتابشم خوبه. چهارفصله. اگه امنیت براتون مهمه و دنبال کمی کلاسید و نمخاید پول هنگفت بدید برید یه شاسی بلند چینی بگیرید. من اولویتو بهx33میدم. بیشترداشتید تیگو و جکشو بگیرید. گازو بگیرید و خوش باشید به این حرفام توجه نکنید. یادتون باشه شما ماشینو واسه متخصصان و ماشین بازها سوار نمی شید برای اون95درصدی سوار می شید که در نظرشون x33جلوه زیباتری نسبت به سوزکی ویتارای گران قیمت داره. برید خوش باشید
نسوح: 1396/1/2009:17:59،
6
8
به كجا رفته دنيا كه جنس چيني اصل و جنس چيني تقلبي هم پيدا شده
ياد ضرب المثل به مرگ ميگيرن تا به تب قانع بشيم افتادم
محمد: 1396/1/1922:08:08،
20
9
با سلام هنوز سوار نشدید چرا نظریه میدید
تمام شماها که نظر اشتباه میدید هنوز سوار جک اس۵ نشدید تا فرق اون وماشینهای ایرانی رو بفهمید..چون قدرت خریدش رو ندارید همش عیب وایراد میگیرید...کی جک داره که بفهمه من چی میگم به پای قیمتش از همه ماشینها در رده خودش بهترینه.سوار شید یا بخرید تا بفهمید چه میگم
ياسين : 1396/1/2011:19:42،
11
9
ميدونم چي ميگي محمد ،پسرعموم جك خريد و همش تعريف ميكرد،دخترعمه ام استپ وي ثبت نام كَرد،همش دعوا بودكه كدوم ماشين بهتريه،جك اس ٥ اومد و دختر عمم سوارش شد، دوساعت بعد رفت حواله استپ وي رو فروخت،واقعا جك اس ٥ عاليه و ٢٠٠٨ ب گرد پاشم نميرسه هركسي سوارشع ميفهمه چي گفتم،كاش همون ٧٣ ميموند كه خودم يه مشكي شو مياوردم،فعلا پولم با ٨٤ فاصله داره
بابک ..: 1396/1/2412:19:10،
4
4
بله درسته جک اس 5 نسبت به بقیه چینیها بخاطر توربو شارژر وقدرت 174 اسب بخار وگشتاور خوبش تبدیل به ماشین چالاک و سرحالی شد وطرفدار زیادی داره.ولی قیمت ......
بنیامین : 1396/1/1923:02:51،
6
7
سلام من هرچه دارم جار میزنم میگم ماشین لگن داخلی در حال حاضر دارم سوارم نظرتون در مورد برلیانس کدوم سریش به جز شاسی بلند که زورم نمیرسه خوبه چیزی نمیگید لطفا اونایی که دارن و داشتن نظر بدن,
الان من چی گفتم که منفی خورد کامنتم نظر سنجیش دروغه.
کاوه: 1396/1/2008:32:20،
7
6
اولان معلومه تو ماموری که چینیها را خراب کنی برن ایرانی بخرند ،،تو یعنی خیلی دلسوزی ،پس اشغالهای دیگه که خود خودروسازان ایران میندازن به مردم اینکه همه میدونند که چینی اشغال است ،از همه اشغالتر مدیران و صاحبان خودروسازان ایران هستن که پدر مردم در آوردن
حسن: 1396/1/2013:59:01،
13
6
من ماشين جك دستي دارم فوق العاده است واگر پول داشتم هيوندا مي خريدم
رامین: 1396/1/2022:06:59،
7
8
سلام دوستان باور کنید من تیبا برای داخل شهر گرفتم مدل93 هست بخدا خیلی راحت و سواریش خوبه
حسین: 1396/1/2109:02:00،
10
6
منم یک جک دستی 94 با 50 هزار کارکرد دارم خیلی عالی و بی آزاره از شیراز حرکت می کنم تا چابکسر از صبح تاشب توجاده ام فقط ارگونومی صندلیش به کل ماشین های ایرانی می یرزه خدارشکر تنها قطعها که تو این دوسال بهش نیاز پیدا کردم قاب باربند سمت راست بود که در اومده بود نمایندگی یه هفته ای با 13000 تومان تامینش کرد گول کسایی که میگن ماشین چینی بده را نخوردید.
بابک ..: 1396/1/2412:14:29،
2
3
اتفاقا" مردم بیشتر گول کسایی رو میخورن که میگن ماشین چینی خوبه.!!!!! ( :
Yasin: 1396/1/2114:20:14،
5
6
دوستاني كه جك اس ٥ دستي دارن ميشه لطف كنيد بگين مصرف سوختش چطوره ؟تَو اين گروني واقعا مصرف خَيلي مهمه
سید: 1396/1/2200:14:30،
6
3
سلام دوستان بنده حک توجوی از سال 92 دارم ماشین چینی اشغاله واقعا اشغاله ما که پولمان را حرام کردیم شما نکنید با علی
حمیدرضا: 1396/1/2323:54:07،
6
8
من بعد از کلی بالا پایین کردن سمند ای اف 7 خریدم بعد از چند سفر کاملا راضی هستم. ماشین بدون عیب هست و موتور خیلی خوبی داره و خیلی از ماشین ها رو راحت میگیره. در عجبم از مردمی که خودروی ملی (حداقل تولید کارگر ایرانی) با 31 میلیون رو ول میکنن میرن 50 میلیون میدن جنس چینی میخرن که اگر خدایی نکرده تصادف پیش بیاد معلوم نیست چی بشه. همین ایکس 60 رو تصادفش رو دیدم از تصادف پراید بدتر بود. چرا آخه؟
حبیب : 1396/1/2400:42:14،
6
4
سلام دوستان میشی بگین برلیانس 320 چطور ماشینی هست
حامد: 1396/1/2411:47:41،
5
7
سلام دوستان من یه جک اس5 اتوماتیک خریدم واقعا افتضاح بودیه هفته ای باطریش خراب شد وقتی که تو جاده میرفتی صدای باد از در میامد شتاب که اصلا نداشت یک ماه که گذشت از پایین مثل ماشینهای قدیمی روغن میداد خدمات نمایندگی زیر صفر از من بهشما عزیزان دنبال این آشغالهای چینی نریدمنم که این آشغال فروختم
بابک ..: 1396/1/2412:05:29،
3
4
بازهم یکسری از دوستان بر اساس ظواهر واحساسات تصمیم گیری واقدام به خرید ماشین چینی میکنن بخصوص با این قیمتها و با توجه به افت قیمت دست دوم!!!واین ایرادهای فنی آیا بهتر نیست همون ماشینای داخلی بدرد نخور اما با افت قیمت بسیار کمتر و قیمت تمام شده کمتر بخرید؟؟!!!!! آیا واقعا یک نیگو 5 حدود 100 میلیون می ارزه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
علی: 1396/1/2422:56:35،
4
4
ماشین ساخت داخل هم قطعاتش چینیه اونهم درجه3و4چینی
مهرداد: 1396/1/2520:53:36،
3
5
عجب پیشنهادی راجب زاویه چرخ ها دادن
کمبر - رو مثبت کنید
مگه الکیه؟؟؟
چرا لاسستیک ماشین ما خورده نمیسشه؟ صفحه کلاچش خراب نمیشه؟ صد البته تو بی کیفیتیش تردیدی نیست ولی نه تا این حد...
تاریخ نظرات اولیه مال سال 94 هست.
باز هم مثل اینکه دزدان داخلی فروششون کم شده دست به دامن روزنامه نگارا شدن
مرتضی: 1396/2/522:52:41،
1
3
کدوم رو دوس دارین نظر بدین
405
2fan: 1396/2/2918:06:03،
2
2
من جک دارم و چنین مشکلی ندارم اما چند تا از دوستام این ماشینو دارن و این مشکلم هم دارن که بعد از بردن به نمایندگی مشکلشون کاملا رفع شده
رامین: 1396/3/212:28:10،
1
2
دوستان من یه چری آریزو دارم امروز در حالت پارک بود و همه ی دربهاشم قفل بود وقتی برگشتم دیدم قفل دربها باز شده و همه ی شیشه هاشم تا نصف اومده پایین. روی گلگیر سمت راننده جای ضربه یه ماشین هست. امکان دره دلیل باز شدن قفل ها و شیشه ها از اون ضربه باشه؟؟ میشه راهنماییم کنید؟
محمد رضا: 1396/4/2318:25:05،
1
1
سلام دوستان لطفا نظرتون رو در مورد دنا پلاس در مقایسه با رقبای چینی هم عنوان بفرمایید ممنون

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما