کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آی‌فون 6 از گلکسی S6 پیشی می​گیرد ؟


کد خبر : ۱۲۱۶۴سه شنبه، ۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵:۴۲۶۹۱۱ بازدید

اپل با معرفی آی‌فون جریان بازی در بازار تلفن های هوشمند را به طور کامل تغییر داد و زمینه ساز افزایش محبوبیت نمایشگرهای لمسی و اپلیکیشن ها در این ...
آی‌فون 6 از گلکسی S6 پیشی می​گیرد ؟آی‌فون 6 از گلکسی S6 پیشی می​گیرد ؟

کیفیت ساخت بالای تلفن های هوشمند آی‌فون نیز یکی دیگر از عوامل محبوبیت این محصول اپل محسوب می شود و آنها را به عنوان گزینه ای لوکس و رده بالا در سطح جهان مطرح کرده است.در شرایطی که سیاست اپل مدت ها بر معرفی آی‌فون با نمایشگرهای کوچک استوار بود اما جریان قوی تقاضا برای نمایشگرهای بزرگ در تلفن های هوشمند سرانجام مقامات کوپرتینویی را مجاب کرد تا برای حفظ رقابت‌پذیری خود با پرچمداران اندرویدی که به خوبی با این جریان سازگار شده بودند در ماه سپتامبر سری جدید آیفون را با دو نمایشگر بزرگتر شامل 4.7 اینچ برای آی‌فون 6 و 5.5 اینچ برای آی‌فون 6 پلاس روانه نبرد کنند.

به گزارش خانواده ایرانی، از سوی دیگر، سامسونگ جدی‌ترین رقیب اپل در بازار تلفن های هوشمند نیز در ماه مارس پرچمداران جدید خود یعنی گلکسی S6 و گلکسی S6 اج را روانه میدان کرد. سامسونگ نیز برای حفظ رقابت پذیری خود در این بازار سرانجام استفاده از پلاستیک را کنار گذاشته و پرچمداران جدید خود را با بدنه ای ساخته شده از فلز و شیشه معرفی کرد. در شرایطی که آی‌فون 6 و گلکسی S6 دو رقیب جدی برای یکدیگر هستند اما در برخی زمینه ها محصول اپل عملکرد بهتری ارائه می کند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

بروزرسانی های سریع‌تر

سامسونگ گلکسی S6 به سیستم عامل اندروید گوگل مجهز شده است و یکی از نکات مثبت درباره اندروید منبع باز بودن آن است. بر همین اساس، کاربران می توانند به طور کامل دستگاه خود را سفارشی سازی نمایند. آی‌فون به سیستم عامل iOS اپل مجهز شده که منبع باز نیست و دسترسی به تمامی امکانات و ویژگی های آن تنها از طریق جیلبریک امکان‌پذیر می شود.

اما منبع باز بودن همواره امتیاز محسوب نمی شود. از آن جایی که اپل کنترل کامل بر سیستم عامل خود دارد ارائه برورزرسانی ها به طور همزمان برای همه امکان پذیر است. همچنین امکان ارائه بروزرسانی ها سریع‌تر از آن چه گوگل و سامسونگ انجام می دهند، وجود دارد. ارائه بروزرسانی اندروید با فواصل زمانی مختلف صورت می گیرد. با افزایش عمر گلکسی S6، بروزرسانی های نرم افزاری نیز کندتر از گذشته برای آن ارائه خواهند شد و توجه بر مدل های جدیدتر معطوف می شود. اما آی‌فون 6 حداقل طی سه سال آینده همزمان با آی‌فون 7 یا آی‌فون 8 بروزرسانی های جدید را دریافت خواهد کرد.

مساله بروزرسانی سیستم عامل نه تنها نمونه های اصلی که تغییرات گسترده ای را در عملکرد و ظاهر سیستم عامل ایجاد می کنند را شامل می شود بلکه مواردی که به منظور برطرف کردن باگ ها ارائه می شوند نیز در بر می گیرد. در مجموع، جریان ارائه بروزرسانی ها برای اپل آسانتر است اما برای محصولات اندرویدی شرایط پیچیده‌ و دشوارتر محسوب می شود.

طول عمر

nbaeyuwpk2cwg7ktv0hc.jpg

طول عمر، یکی دیگر از حوزه هایی است که آی‌فون 6 می تواند در آن گلکسی S6 را مغلوب کند. پیش‌تر گوگل پشتیبانی 18 ماهه نرم افزار اندروید را توصیه می کرد که با معرفی اندروید 5.0 قوانین خود را شکسته و اندکی بر این مدت افزوده است. ساموسنگ به طور معمول بروزرسانی پرچمداران خود را به مدت 24 ماه انجام می دهد. محدودیت های سخت افزاری و شاید تصمیمات تجاری برای فروش مدل های جدیدتر در این زمینه تاثیرگذار هستند. در نتیجه، این که پشتیبانی از گلکسی S6 تا چه زمانی صورت می گیرد چندان مشخص نیست.

اما زمانی که یک آی‌فون جدید خریداری می کنید نگرانی ها کمتر است. اپل همواره آی‌فون های خود را به مدت سه سال بروز نگه می دارد و حتی افزایش این مدت زمان به چهار سال درباره تبلت آی‌پد 2 نیز سابقه داشته است. زمانی که بحث مدت پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری مطرح می شود شرایط گلکسی S6 کاملا مشخص نیست در شرایطی که آینده آی‌فون 6 مشخص است. بدون تردید، ما چیزهایی که قطعیت درباره آنها وجود دارد دوست داریم و ترجیح می دهیم.

اپلیکیشن ها

71r50m3h7zj0h499fn1.jpg

آی‌فون 6 و گلکسی S6 به دامنه گسترده ای از اپلیکیشن های مختلف دسترسی دارند اما آی‌فون 6 می تواند برتری هایی در این زمینه داشته باشد. به طور معمول اپلیکیشن های مطرح ابتدا برای سیستم عامل iOS ارائه می شوند. همچنین اپلیکیشن های شخص سوم به طور معمول از کیفیت بالاتری در آی‌فون برخوردار هستند. به عنوان مثال، اینستاگرام را در نظر بگیرید. چند ماه پیش، این شرکت اپلیکیشن کولاژ Layout را معرفی کرد که به کاربران اجازه می دهد جلوه بیشتری به عکس های خود ببخشند. این ویژگی به تازگی برای تلفن های هوشمند اندرویدی ارائه شده است. همچنین، ویژگی هایپر‌لپس اینستاگرام که به کاربران اجازه می دهد ویدئوهای تایم‌لپس ساده درست کنند همچنان برای اندروید ارائه نشده است.

اکوسیستم

329ah0976atr8y4lmg2.jpg

اگر دارای یک مک بوک، آی‌پد، آی‌مک و یا همگی آنها باشید، آی‌فون 6 بی تردید گزینه مناسب‌تری برای شما محسوب می شود. اکوسیستم iOS/OS X اپل از عمق فوق العاده ای برخوردار است و اپل در حال بهبود پیوندها و معرفی ویژگی های جدید در این زمینه است. اپل در iOS 8 یک مجموعه ویژگی های جدید را به نام "Continuity" ارائه کرده که به عنوان مثال امکان پاسخ گویی به تماس های دریافتی در آی‌فون با هر یک از دستگاه های دیگر را می دهد و همچنین به راحتی کاربر می تواند فعالیتی که در یک دستگاه انجام می دهد را متوقف کرده و آن را در دستگاه دیگر ادامه دهد. همچنین می توانید به پیام های دریافتی در آی‌فون از طریق مک یا آی‌پد پاسخ دهید. از این رو، انتخاب آی‌فون نه تنها عاقلانه‌تر است بلکه بهره‌وری و ارتباط هرچه بیشتر را نیز تضمین می کند.

راحتی در استفاده

63qkaobwngmm2e5w9q5v.jpg

سامسونگ برای سبک کردن رابط کاربری خود که به نام تاچ‌ویز شناخته می شود در نسخه جدید آن بسیاری از ویژگی های بی استفاده پیشین را حذف کرده است اما همچنان پیچیدگی هایی در استفاده وجود دارند. اگر تاکنون با تلفن های هوشمند سامسونگ کار نکرده اید یادگیری تمامی ویژگی های گلکسی S6 می تواند زمان‌بر باشد.

در مقابل، درک سیستم عامل iOS راحت‌تر و سهولت استفاده از آن بیشتر است. یافتن ویژگی های مختلف در رابط کاربری آی‌فون که سادگی در ماهیت آن مد نظر قرار داشته است، آسان‌تر است. هیچ چیزی در مکان های مخفی پنهان نشده و تقریبا همه چیز روی صفحه خانه این سیستم عامل وجود دارد و اگر این گونه نباشد تنها با یک یا دو کلیک می توانید به آنچه می خواهید دسترسی داشته باشید. سامسونگ با نمای آسان (Easy Mode) گامی درست در جهت درست برداشته است اما همچنان در راحتی استفاده پشت سر آی‌فون 6 و سیستم عامل iOS قرار می گیرد.

پشتیبانی از مشتری

5n8z4yzx05xw05dsp04t.jpg

در کشورهایی که شعبه ها و فروشگاه های اصلی اپل وجود دارند شرایط پشتیبانی از مشتری با فاصله از آن چه سامسونگ یا گوگل ارائه می کنند، بهتر است. در صورت وجود مشکل در آی‌فون، کارکنان اپل در کمال احترام و به سرعت محصول مشکل‌دار را دریافت کرده و یک آی‌فون نو به مشتری تحویل می دهند. این شرایط حتی درباره آی‌فون هایی که ضمانت نامه آنها به اتمام رسیده است نیز می تواند رخ دهد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها