کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۲۱۴۳سه شنبه، ۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷:۴۸۶۰۸ بازدید

قیمت جهانی طلا در مبادلات امروز سه شنبه همچنان بالاتر از 1200 دلار در هر اونس تثبیت شده است ولی تقویت ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر ...

قیمت جهانی طلا در مبادلات امروز سه شنبه همچنان بالاتر از 1200 دلار در هر اونس تثبیت شده است ولی تقویت ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی فشار زیادی را بر قیمت این فلز زرد وارد کرده است.

به گزارش  رویترز، ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی امروز سه شنبه نیز افزایش یافت و به بالاترین سطح در یک ماه گذشته رسیده است.

بر اساس این گزارش گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا طی ماه های آینده تاثیر زیادی بر تقویت ارزش دلار داشته است.

قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه به 1206 دلار رسیده است که نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشته است. قیمت طلا در مبادلات روز گذشته نیز با تغییر چندانی روبرو نشده بود.

قیمت طلا روز جمعه برای لحظاتی به کمتر از 1201 دلار رسیده بود که علت اصلی کاهش قیمت آن اظهارات جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در خصوص احتمال افزایش نرخ بهره تا پایان سال 2015 میلادی بوده است.

جانت یلن تاکید کرده است که در صورت بهبود اوضاع بازار کار و اشتغال و افزایش نرخ تورم، فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

فدرال رزرو از سال 2006 میلادی تاکنون نرخ بهره را افزایش نداده است. سرمایه گذاران بر این باورند که افزایش نرخ بهره آمریکا می تواند موجب افزایش ارزش دلار شود و این مساله در نهایت به ضرر قیمت طلا خواهد بود.

ادامه نگرانی های بین المللی نسبت به اوضاع بحران مالی و بدهی یونان نیز فشار زیادی را بر ارزش یورو وارد کرده و این مساله نیز عاملی شده تا قیمت طلا با فشار بیشتری روبرو شود.

دولت یونان بارها هشدار داده است که در صورت عدم دریافت کمک های مالی بین المللی، قادر به بازپرداخت بدهی های قبلی نخواهد بود. این مساله احتمال ورشکستگی یونان و خروج این کشور از منطقه یورو را تقویت کرده است.

کارشناسان و فعالان بازار طلا بر این باورند که انتشار آمارهای اقتصادی مهم آمریکا تا پایان امروز سه شنبه نیز می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا داشته باشد.

از سوی دیگر وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی به خصوص چین و هند نیز تاثیر مهمی بر قیمت طلا خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها