کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ایجاد منطقه آزاد اردبیل در نیمه دوم سال


کد خبر : ۱۲۱۱۹دوشنبه، ۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷:۴۴۳۱۸۹ بازدید

مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه شورای عالی مناطق آزاد گفت: به دلیل ظرفیت کشاورزی و گردشگری اردبیل، سرمایه‌گذاران زیادی علاقمند به ...

مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه شورای عالی مناطق آزاد گفت: به دلیل ظرفیت کشاورزی و گردشگری اردبیل، سرمایه‌گذاران زیادی علاقمند به حضور در این منطقه هستند که فرآیند ایجاد این منطقه حدود شش ماه طول می‌کشد.

جعفر آهنگران در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: منطقه آزاد اردبیل که فعلا طرح ایجاد آن طرح شده، بعد از گذراندن مراحل نهایی محدوده آن تعیین می‌شود.

به گفته وی ای نمنطقه پتانسیل بالایی در کشاورزی دارد و با توجه به روند مثبت مذاکرات ایران، شاهد سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی مناسبی به ویژه از کشور‌های اروپایی در این مناطق خواهیم بود.

آهنگران با بیان اینکه فرآیند ایجاد این منطقه حدود شش ماه طول می‌کشد، افزود: انتظار می‌رود در نیمه دوم سال جاری با تصویب اساسنامه سازمان منطقه آزاد اردبیل در هیات وزیران شاهد راه‌اندازی این منطقه باشیم.

مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه شورای عالی مناطق آزاد ادامه داد: راه زمینی ارتباط ایران با جمهوری آذربایجان، گمرک بیله‌سوار در اردبیل است و کلیه‌ واردات و صادرات منطقه آزاد اردبیل به آذربایجان از طریق بیله‌سوار صورت می گیرد.

وی گفت: حد فاصل بین منطقه آزاد ارس در اصلان‌دوز با بیله‌سوار کشت و صنعت پارس و مغان هستند که سرمایه‌گذاری آن قبل از انقلاب انجام شده و از کشت و صنعت‌های بزرگ ایران محسوب می شود اما به مرور این کشت و صنعت اهمیت خود را از دست داد و کارخانجاتی که در این کشت و صنعت بودند به رکود کشانده شدند.

آهنگران ادامه داد: اگر منطقه آزاد مستقلی از اصلان دوز که منتهی الیه منطقه آزاد ارس است تا بیله‌سوار و از بیله‌سوار تا گرمی یا سرعین اردبیل ایجاد شود، می‌توانیم پتانسیل کشاورزی اردبیل را متحول کنیم و توریست سلامت را نیز با استفاده از آب‌های بی‌نظیر سرعین متحول کنیم.

مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه شورای عالی مناطق آزاد در رابطه با قوانین واردات و صادرات در مناطق آزاد نیز توضیح داد: هیچ منعی برای واردات و صادرات در مناطق آزاد و ویژه وجود ندارد ولی برای خروج کالا از این مناطق به سرزمین اصلی باید قوانین گمرکی رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: مناطق آزاد و ویژه، محدوده‌هایی در داخل کشور هستند که خارج از قلمرو گمرکی بوده و مقررات صادرات و واردات بر آن‌ها حاکم نیست. در این مناطق به راحتی می توان مواد اولیه و قطعات خودرو یا تکنولوژی های روز دنیا را وارد و تولید کرد که بخشی از این تولیدات می تواند صادر شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها