کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

هزینه خرید سرخ‌آبی‌ها را روی قیمت خودرو نکشید

کدخبر:۱۲۰۲۶جمعه، ۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳:۴۲۴۲۷۶ بازدید

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: از شورای رقابت می‌خواهیم شیوه قیمت‌گذاری خودرو را به‌گونه‌ای تعیین کنند که هزینه ...

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: از شورای رقابت می‌خواهیم شیوه قیمت‌گذاری خودرو را به‌گونه‌ای تعیین کنند که هزینه اقداماتی چون باشگاه‌داری خودروسازان از جیب مصرف‌کنندگان پرداخت نشود.

به گزارش ایسنا محمد جعفری اظهار کرد: متاسفانه اقدامات دو خودروساز بزرگ کشور حقوق مصرف‌کنندگان را تضییع می‌کند.

وی با بیان اینکه سوء مدیریت از دلایل بالا بودن قیمت خودرو در کشور است، خاطرنشان کرد: در این شرایط موضوعی چون خرید استقلال و پرسپولیس توسط ایران خودرو و سایپا نیز مطرح می‌شود.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: خرید دو باشگاه فوتبال توسط دو خودروساز بزرگ کشور هزینه‌های این بنگاه‌ها را بیش از پیش افزایش می‌دهد و آنها نیز تلاش می‌کنند رشد هزینه را از جیب مصرف‌کنندگان جبران کنند.

وی افزود: بنابراین علاوه بر درخواست‌های فعلی خودروسازان برای افزایش قیمت در آینده نیز باید شاهد درخواست‌های مجدد آنها برای جبران افزایش هزینه‌های این‌چنینی باشیم.

جعفری با بیان اینکه شورای رقابت نباید اجازه دهد هزینه‌های ناشی از چنین اقداماتی از مصرف‌کنندگان اخذ شود، تصریح کرد: خودروسازان اگر پول اضافه‌ای دارند آن‌را صرف تحقیق و توسعه و افزایش کیفیت محصولاتشان کنند.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

محمد : 1394/3/110:52:41،
112
19
مگه نه اینکه چون این دو خودروساز می فرمایند زیانده هستند، همواره درخواست افزایش قیمت دارند؟
مگه نه اینکه برای حمایت از این دو تولید کننده ی زیان ده و بدون توان رقابت با تولیدات خارجی عوارض سنگین بر واردات خودروهای خارجی قرار داده شده؟

بفرمایید این چند صد میلیارد رو این دو خودروساز زیانده از کجا آورده اند؟!؟!
آیا این سرمایه گذاری در فوتبال پر هزینه کشور ما به معنی این نیست که سودهای کلان از تولید این چندتا آ هن پاره به جیب زده اند و هموووااره به دروغ دم از خسارت و زیان می زنند؟!؟؟؟.
علی: 1394/3/212:21:52،
28
23
نه تو رو خدا...
بای هزینه عیاشی و شرط بندی رو هم از مردم بگیر...
رو که نیست هیچی... سنگ پی قزوینم نیست... چیه نمیدونم والا...
علی: 1394/3/212:22:11،
24
20
نه تو رو خدا...
بیا هزینه عیاشی و شرط بندی رو هم از مردم بگیر...
رو که نیست هیچی... سنگ پی قزوینم نیست... چیه نمیدونم والا...
شوشي: 1394/3/212:57:34،
26
22
مگه نه كه اين خودرو سازان ميگن نداريم و صرف نمي كنه و داريم ور شكست ميشيم و هي كارمنداشون اخراج ميكنن!؟
از كجا پول ميارن باشگاه ميخرن؟!
قسم روباه رو باور كنيم يا دم خروس رو!؟
ملت: 1394/3/110:53:07،
126
24
خدا لعنت کنه کسایی رو که به مردم ظلم میکنن...
ايمان: 1394/3/110:55:19،
52
22
فقط ميتونم به اين حرفا بخندم.دروغي بيش نيست.
poya: 1394/3/111:00:09،
107
17
من دلالم سه ماهه دارم داد میزنم که چرا ایران خودرو استقلالو میخواد بخره؟وقتی بقوله خودشون کمبود نقدینگی دارنو وام گرفتن...شرکتای دولتی حیطشون مشخصه تحقیق توسعه و تولید خودرووو...خرید سهامه بانک پارسیانو استقلالو امثالهم...کار از وزارت صنعتو دولت گذشته ...سازماااان بازرسی کل کشوررر خوااب تشریف دارید؟؟ورود کنید تخلف ازین واضح ترررر......جناب ایت ا... پور محمدی لطفا پیگیری نمایید ...مردم انتظار برخورد متناسب دارن....
وحید: 1394/3/111:04:00،
17
21
ایول رییس انجمن . واقعا اینطوریه.
آرین: 1394/3/111:06:26،
57
21
خودرو سازان عزیز که هر روز صحبت از بالا بردن قیمت میکنند اگه سودشان کم است از کجا باشگاه های چند صد میلیاردی میخرند و به قول آقای جعفری کاش تو کار خودشان در جهت تحقیق و توسعه تکنولوژی سرمایه گذاری میکردند
تحریم: 1394/3/111:11:02،
52
23
تحریم تحریم تحریم.این خودروسازهای بی انصافو فقط باید با نخریدن محصولاتشون ادب کرد که با ساختن آشغالاشون با جون مردم بازی میکنن و با چند برابر قیمت میفروشن
POYA: 1394/3/114:32:23،
29
27
عزیزم من کارمه... تحریم جواب نمیده شرکت دولتین فروششونم به صفر برسه براشون مهم نیس این همه شرکت دولتی زیان ده داریم هما و ابو فاضلاب و ....کدومشون تخته میشن؟ اینام میان روشون بسته نمیشن قیمتاشونم پایین نمیارن تجربه 37 ساله اینو بارها ثابت کرده...
حسین ۶۶: 1394/3/111:14:41،
43
17
سازمان حمایت از مصرف کنندگان ، شورای رقابت، خودروسازان ، مجلس و ... همشون به یه جا وصل هستند که همه میدونن ، فقط این وسط مردم رو بازی می دن. ضمناً ایران جیب نظر مردم رو ، چرا منتشر نمی کنی؟ حرفمون رو به کی باید بگیم؟
امیر: 1394/3/121:31:16،
26
28
وقتی نرخ تورم بالا رفت مگه خودرو کالا نیست. بعدم شما خب نخرین. موتور سیکلت شده 12 ملیون اونم ساخت چین
....: 1394/3/111:21:48،
77
22
یعنی ظلمی که این خودرو سازا دارن در حق مردم میکنن چنگیز خان مغول نکرد
6741: 1394/3/118:36:23،
29
22
گل گفتی به خدا
امیر: 1394/3/121:25:32،
23
47
چرا خودرو داخلی نخریم .من 5ساله پراید دارم . فقط لنت ترمز و روغن . عوض کردم
311: 1394/3/111:26:24،
32
19
واقعا مسخرس
خرید باشگاه توسط کسی که خودش مشکل داره
از فردا یه درصد میکشن رو ماشین میگن واسه ایاب ذهاب باشگاه
علی: 1394/3/208:05:35،
28
19
حتما 5 سال باهاش 100 کیلومتر هم نرفتی لنتش خراب بوده عوض کردی چینی دیگه....
کاوه56: 1394/3/111:37:23،
44
21
بالاخره یک نفر اومد یه حرف حسابی زد ولی کو گوش شنوا
امیر: 1394/3/121:22:16،
26
26
بخره. تبلیغ خودرویه خودمونه. باید افتخار کنیم
محمد: 1394/3/111:41:02،
44
23
اینقدر تو این سالها مردم رو چپاول کردند که باسلون رو هم بخوان بخرند تعجب نمیکنیم
هادی: 1394/3/111:48:06،
23
38
حتما ایشون می خوان خودشون بخرن واسه همینه مخالفن
استاد بزرگ: 1394/3/111:48:32،
37
13
یعنی من چیزی مسخره تر از شورای رقابت تو این مملکت ندیدم! این سبک تعیین قیمتشان رو برای بچه هم تعریف کنی خنده اش ميگيره!
آخه اگر تو واقعا ميتوني قیمت ماشین تعیین کنی ديگه چه کار داری کارخانه با پولش چکار میکنه؟!
برای خودرو سازها خرید باشگاه یک قلم خرج کوچیکشونه کلی اینها حیف میل ديگه دارن.
تنها کاری که شورای رقابت میکنه اينه که رقابت رو برای چینی ها ساده تر کنه
مهدی: 1394/3/111:53:03،
45
19
تیم پیکان امسال یکی از پر هزینه ترین تیم ها بود که قرار بود در صدر جدول رقابت کند ولی در ته جدول دست و پا می زد و آخر هم مستقیم رفت به دسته پایین تر.تنها تیمی که در لیگ پایین تر از این تیم قرار گرفت،تیمی بود که شاید کل هزینه اش به اندازه دریافتی دروازه بان پیکان نبود در حالیکه فقط 4 امتیاز از این تیم ولخرج کمتر داشت .البته سقوط پیکان مسئله مهم نیست بلکه مسئله این است که اصولا کسی برای هدر دادن این همه پول لازم نیست پاسخگو باشد.پولی که آنرا باید مشتریان ناگزیر این گاریهای عصر حجری بدهند.اصلا قهرمانی چه منفعتی برای این صنعت دارد.مگر مردم کم درآمد انتخابی به جز همین خودروهای سرطانزای مشتری بدبخت کن را دارند که نیازی به انجام کارهای تبلیغاتی پر هزینه باشد...
مدیر ویران خودرو: 1394/3/112:03:14،
42
21
ای مردم ساده از هرجا و هر که خواستید ماشین بخرید اما از ایران لگن و سایپا عزرائیل خودرو نخرید.
علی: 1394/3/112:05:08،
37
20
فقط همین کم مونده بود که پای مصرف کنندگان رو هم به زور به فوتبال باز کنند تا فوتبالیستهای ما میلیاردرتر بشن و بجای پورشه این دفعه بوگاتی بخرن
هموطن: 1394/3/112:07:38،
37
18
انحصار یعنی همین دیگه که منجر به اقتصاد بیمار میشه.
صدای‏ ‏مردم: 1394/3/112:29:44،
33
18
سیاه‏ ‏بازی‏ ‏بسه‏ ‏دیگه‏ ‏
دست‏ ‏همتون‏ ‏توی‏ ‏کاسه‏ ‏است‏ ‏
این‏ ‏وسط‏ ‏مردم‏ ‏بدبختند
علی: 1394/3/112:30:04،
31
22
اصل کلام را اقای جعفری بیان نموده اند فکر کنم همه با ایشان موافق باشند البته در این موضوع هم بایستی تامل کرد که هردوی اینها ( خودروسازها و باشگاههای قرمز وآبی) دولتی هستند؟! چطور می خواهند به بخش خصوصی بدهند ما که نفهمیدیم ؟ لطفا ما رو نیز راهنمایی بفرمایید. ممنون
رضا***: 1394/3/113:09:44،
33
20
بازم میگم'''''' اگه این دو خودرو ساز این دو باشگاه رو صاحب بشن عواقب بدی برای مردم در پیش خواهد داشت ۰۰ حتی سر خریدن خودرو هم در بین خانواده ها اختلاف بوجود میاره ۰۰ بعد هر بازی دو هوادار ماشینهای هم دیگه رو نابود خواهند کرد و حتی اون کسی هم که اهل فوتبال نیست با مشکل مواجه خواهد شد

خلاصه درد سر جدید شروع خواهد شد و فقط نفعش دو خودرو ساز خواهند برد با قطعه فروختن و دادگاهها جلوتر خواهد شد و مسئولیت نیروی انتظامی سنگین تر

اگر این خرید دو باشگاه توسط دو خودرو ساز انجام بشه مطمئن باشید از قبل با سیاست ترتیب این کار رو داده بودن
خدا بخیر کنه از دست اینا
حق و صبر: 1394/3/113:40:42،
57
23
دوستان کمپین تحریم خودروی داخلی توی فضای مجازی شروع شده
از تاریخ 1 خرداد 94
دوستانی که میخواستن تحریم کنن الان وقتشه
بیاین یک بار برای همیشه درس خوبی به فرغون سازان بدیم
فقط کافیه شش ماه نخریم
ناشناس: 1394/3/114:12:59،
24
20
به خدا اگر شش ماه نخرید ضرر نمیکنید. حداقل مجبور میشن کیفیتشو بهتر کنن و بعد شش ماه اگه خریدین به نفع خود شما می شه.
من: 1394/3/114:21:33،
26
11
سر 6 ماه دولت اینقدر مالیات و عوارض از اینور اونور میگیره که خرج 4 تا خودرو ساز رو می تونه بده.
وقتی دولتی هستند, یعنی اول و آخر خرجشون رو از من و شما می گیرن.
خانه از پای بست ویران است عزیزم.
امیر: 1394/3/121:12:40،
24
31
حقوق به نسبت تورم . دستمزدها 2برابرپارسال. میوه 3برابر.گوشت40 تومن.ماشین اونوقت 2برابر نشه.منطقی نیست
امیر: 1394/3/121:19:46،
24
35
تحریم چیه . میخرن گورو گر . پس بیان جک وجیلی آشغال چین بخرن. ماشین داخلیمون خیلیم عالیه. صفر بخر 5 سال راحتی
بی نام: 1394/3/122:19:01،
29
19
پولی برای خریدن ماشین نمانده بازار خودرو راکد است و فروش اتومبیل ها کاهش داشته است.
به چند دلیل:
1. قدرت خرید مردم به خاطر تورم کم شده
2. بسیاری از مردم مستاجر هستند اتومبیل خود را می فروشند تا پول پیش کرایه را بدهند (نمونه اش را خودم شاهد بودم)
3. تیراژ بالای تولید نسبت به تقاضای داخلی و اشباع بازار
4. کیفیت بسیار پایین و غیر استاندارد اتومبیل داخلی
5. قیمت بسیار زیاد و غیر منطقی و بی انصافی و اجحاف تولید کنندگان به مصرف کننده داخلی و خدمات پس از فروش ضعیف همراه با تقلب و بی مسئولیتی نمایندگان خودروسازان
6. سردرگمی و انتظار مردم برای تغییرات احتمالی در آینده اقتصادی ایران
کاوه: 1394/3/117:42:04،
28
20
این چه خصوصی سازییه این دو تا شرکت که خودشون دولتین . پس با این حساب خصوصی سازی پشم
علی : 1394/3/117:42:20،
22
24
سلام ایکی از کمپانی های خودروساز چینی گفته که ما ماشین های ایران خودرو و سایپا رو با حدود 20 درصد افزایش کیفیت و 10درصد کاهش قیمت میتونیم در داخل ایران تولید کنیم.
پدرام: 1394/3/203:55:13،
21
22
اولا چین اینقدر بدبخت نشده بیاد محصولات ایرانخودرو و سایپا رو بزنه
ثانیا اگه فرض محال یه کارخونه زیرپله ای چینی قبول کردذ مطمن باش یک پنجم قیمت اینا با دویست درصد کیفیت بهتر میزنه....
معلم: 1394/3/206:03:00،
24
11
قیمت هر یک از این دو باشگاه
قیمت تمام شده بیست هزار خودروست!

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل