کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

متقاضیان تسهیلات خُرد بازهم منتظر بمانند


کد خبر : ۱۲۰۲۳جمعه، ۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۵:۲۹۱۵۲۷ بازدید

هرچند بانک مرکزی هفته گذشته بخشنامه جدید تسهیلات خرد را به نظام بانکی ابلاغ کرد اما بانکی‌ها بخاطر عدم دریافت شیوه نامه مربوطه کماکان نمی‌توانند ...

هرچند بانک مرکزی هفته گذشته بخشنامه جدید تسهیلات خرد را به نظام بانکی ابلاغ کرد اما بانکی‌ها بخاطر عدم دریافت شیوه نامه مربوطه کماکان نمی توانند به متقاضیان تسهیلات جدید در این بخش ارائه دهند.

به گزارش تسنیم، شعب بانک‌های دولتی و خصوصی در روزهای گذشته به درخواست متقاضیان دریافت تسهیلات خرد پاسخ رد داده و اعلام می کردند که هنوز شیوه نامه اجرایی به دست ما نرسیده است و به همین خاطر نمی توانیم وام های جعاله، خودرو و کالا را پرداخت کنیم.

این توضیحات بانک‌ها در حالی مطرح می شد که با مصوبه 2 هفته قبل شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات خُرد افزایش یافت و براساس آن وام خرید کالا 8 میلیون، جعاله 10میلیون و خودرو 15میلیون تومان شد.

هرچند در مصوبه شورای پول و اعتبار قید شده که به دلیل تغییر میزان تسهیلات، بانک مرکزی باید شیوه نامه اعطای تسهیلات خودرو و کالاهای مصرفی بادوام و نحوه مصرف آن را با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و به بانک ها ابلاغ کند اما با گذشت چند روز از این مصوبه هنوز شیوه نامه از سوی بانک مرکزی به نظام بانکی ابلاغ نشده است.

بعد از آنکه این موضوع از سوی تسنیم رسانه‌ای شد بانک مرکزی بخشنامه مربوطه را به منظور اجرا به نظام بانکی ابلاغ کرد ولی کماکان شیوه‌نامه‌ای به نظام بانکی نرسیده تا پرداخت تسهیلات خرد براساس آن از سرگرفته شود.

البته این درحالی است که میرمحمد صادقی مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی به خبرنگاران گفته بود طی هفته گذشته با جلسات این بانک و وزارت صنعت شیوه نامه نهایی شده و بزودی به بانک ها ابلاغ می شود.

ولی کسب اطلاع خبرنگار ما از شعب مختلف بانک های دولتی و خصوصی بیانگر آن است که هنوز بانک مرکزی شیوه نامه مربوط به پرداخت تسهیلات خرد را به نظام بانکی ابلاغ نکرده است و به همین خاطر متقاضیان دریافت این تسهیلات کماکان باید منتظر بمانند.

ناگفته نماند که طبق اعلام معاون وزیر صنعت به خبرنگار ما شیوه نامه پرداخت تسهیلات خودرو با همکاری این وزارت خانه و بانک مرکزی نهایی شده ولی هنوز به امضای رئیس کل بانک مرکزی و وزیر صنعت، معدن و تجارت نرسیده است.

بنابراین باید منتظر ماند تا امضای سیف و نعمت‌زاده در شیوه نامه پرداخت تسهیلات خودرو درج شود و بعد از آن پرداخت این تسهیلات در نظام بانکی از سرگرفته شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها