کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاسی بلند های محبوب بازار


کد خبر : ۱۱۹۹جمعه، ۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴:۵۳۶۲۹۱ بازدید

X1 کوچکترین شاسی بلند ب ام و است که به تازگی واردات آن به ایران آغاز شده است.شاسی بلندی در کلاس X1 در سبد محصولات برند رقیب(مرسدس بنز) وجود ندارد،ولی با کمی اغماض می توان X1 را در کنار برادر بزرگترش X3،رقیب اصلی بنز GLK در ایران دانست.

ب ام و X1

تخت گاز : X1 کوچکترین شاسی بلند ب ام و است که به تازگی واردات آن به ایران آغاز شده است.شاسی بلندی در کلاس X1 در سبد محصولات برند رقیب(مرسدس بنز) وجود ندارد،ولی با کمی اغماض می توان X1 را در کنار برادر بزرگترش X3،رقیب اصلی بنز GLK در ایران دانست.و اگر از بحث قیمت صرف نظر کنیم،شاسی بلندهایی نظیر ix30 و اسپرتیج نیز از رقبای X1 محسوب می شود.

طراحی X1چشم نواز و جذاب است.ابعاد بدنه در نگاه اول بیننده را متعجب می کند،چون نه سدان است و نه شاسی بلند.در طراحی X1 به جزییات توجه زیادی شده است.چراغ های عقب شباهت زیادی به  x3 جدید دارند و چراغ های جلو در هماهنگی با جلوپنجره کلیوی شکل دوقلو،نمای زیبایی را برای این قسمت رقم زده اند.استفاده از قطعات نقره ای روی هواکش های سپر جلو،زیر سپر جلو و دیفیوز عقب،به هرچه اسپرت تر شدن نمای X1 کمک شایانی کرده است.البته باید به این نکته اشاره کرد که طراحی X1 عامه پسند نیست و طرفداران خاص خود را دارد.
 

ducati 1199 panigale 12  3.jpg


اگر بدون نگاه کردن به ظاهر X1 وارد کابین شوید ولوگوی ب ام و را از روی فرمان بردارند،بدون شک احساس نشستن در کابین یک کراس اوور ارزان قیمت کره ای به شما دست خواهد داد. کیفیت قطعات و پوشش های کنسول و صندلی ها درخور یک شاسی بلند ۲۸۰ میلیونی نیست و طراحی کابین و سادگی بیش از حد آن چنگی به دل نمی زند.فضای کابین برای سرنشینان جلو مناسب است،ولی با نشستن سه فرد بالغ و نسبتا درشت هیکل در ردیف عقب،نفر سوم از نظر راحتی دچار مشکل می شود.

در نمونه های فول آپشن سفارشی امکاناتی نظیر نمایشگر کنسول جلو،سانروف،سیستم صوتی هارمن کاردن،صندلی های برقی به همراه گرمکن و سیستم حافظه برای صندلی راننده نصب می شود.که همه این‌ها پرداخت مبلغی بیشتر نسبت به مدل پایه را می طلبد.ب ام و ،X1 را در گونه های 18i ،20i ،28i و 35i عرضه می کند که از این میان فقط مدل 35i شش سیلندر توربو در ایران حضور ندارد.مدل 18i به عنوان مدل پایه و رایج ترین نمونه X1 در ایران، از موتور ۴سیلندر ۲لیتری با قدرت ۱۵۰ اسب بخار بهره می برد.قدرت موتور و شتاب حدودا ۱۰ ثانیه ای این شاسی بلند کوچک،به همراه ابعاد جمع و جور و مصرف پایین برای سواری داخل شهرهای شلوغ مناسب است. در مسیرهای شهری و هموار،X1 سواری نرم و راحتی را در اختیار سرنشینان قرار می دهد.البته با ناهموار شدن مسیر و افزایش پستی بلندی ها،تکان های منتقل شده به داخل کابین افزایش می یابد.


رقبای داخلی و خارجی

Benz GLK -  Kia Sportage - Hyundai ix35
 

پیشنهاد نهایی

X1 بیشتر مناسب جوان هایی است که به دنبال یک شاسی بلند جمع و جور با برندی معتبر برای تردد داخل شهر می گردند.در صورتی که اگر قصد خرید یکی شاسی بلند جادار و مناسب برای سفر را دارید،برندهای کره ای و ژاپنی،گزینه های بهتری را با همین قیمت در اختیارتان قرار می دهند.
 

 



 



هيونداي سانتافه 2013

بدون شک می توان از نسل قبلی سانتافه،به عنوان یکی از پرطرفدارترین و پرفروش ترین خودروهای وارداتی در چند سال اخیر یاد کرد.مدتی است که نسل جدید این شاسی بلند مطرح معرفی شده است.به واسطه سابقه خوب سانتافه و دیگر اعضای خانواده هیوندای در ایران،مدت کوتاهی پس از معرفی، نسل جدید سانتافه به ایران راه یافت،که حالا با وضع کنونی قیمت خودرو در ایران باید دید که می تواند موفقیت های قبل را تکرار کند یا نه.

هیوندای،سانتافه جدید را در دو گونه اسپرت و معمولی تولید می کند.مدل اسپرت ۵ نفره بوده و فاصله محورهایش از مدل معمولی کمتر است،سانتافه های وارد شده به ایران،همگی از گونه اسپرت هستند،که در حقیقت جایگزین نسل قبلی سانتافه است.ولی مدل معمولی،با فاصله بیشتر محورها،۷نفر ظرفیت دارد.البته از واردات این مدل به ایران خبری نیست و با توجه به اینکه در آمریکا تولید می شود،ورودش به ایران بعید به نظر می رسد.
 

ducati 1199 panigale 12  4.jpg


طراحی ظاهری نسل جدید سانتافه نسبت به قبل به کلی دگرگون شده است و شیک‌تر و با صلابت تر از قبل نشان می دهد.اگر به این خودرو دقت کنید متوجه شباهت هایی با برادر کوچکترش یعنی ix35 خواهید شد.به پیروی از طراحی ظاهری،طراحی کابین هم در این مدل به کلی دگرگون شده و سبک طراحی کابین سایر محصولات جدید هیوندای مثل سوناتا و گرنجور را دنبال می کند.تعداد زیاد دکمه ها در کنسول جلو گیج کننده است،ولی ارگونومی مناسب کابین،دسترسی به همه آن‌ها را آسان ساخته است.

کیفیت قطعات کابین به مراتب بالاتر از نسل قبلی است و تلاش هیوندای برای رقابت با بزرگان در این زمینه،کاملا قابل لمس است.برای پوشش صندلی ها و روکش فرمان چرم طبیعی قابل سفارش است،همچنین با پرداخت مبلغی بیشتر صندلی های ردیف عقب هم مجهز به گرمکن می شوند.قدرت تولیدی توسط جعبه دنده ۶سرعته اتوماتیک مجهز به شیفترهای تعویض دنده پشت فرمان،به محور جلو منتقل می شود.البته سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل هم برای سانتافه قابل سفارش است.سواری سانتافه در مسیرهای شهری کاملا نرم و راحت و بی صداست.البته در شتاب گیری ها سیستم فنربندی نمی تواند به خوبی خودرو را تعلیق کند و تکان های کابین زیاد می شود.همچنین برای تسلط بیشتر روی خودرو حالت فرمان در سه حالت راحت،معمولی و اسپرت تنظیم می شود.سانتافه جدید با کد اتاق ix45 هم اکنون حدود ۲۳۰میلیون تومان در ایران قیمت دارد که همین قیمت بالا عاملی است تا این مدل نتواند درخشش نسل قبلی در ایران را ادامه دهد.


رقبای داخلی و خارجی

  Kia Sorento - Toyota Prado -  SSangyong Kyron


 پیشنهاد نهایی

سانتافه از نظر سواری،فضای کابین و حتی قابلیت طی مسیرهای سنگلاخی،خودرویی مناسب برای خانواده های ۵ نفره است و طراحی جذابش جوانان زیادی را به سوی خود جذب می کند.
 

 



 



کیا سورنتو 2013

کیا سورنتو را می توان جدی ترین رقیب سانتافه در ایران دانست.مدل های قدیمی هر دو خودرو،رقابت تنگاتنگی با هم داشتند و حالا باید دید وضعیت برای مدل های ۲۰۱۳ این دو خودرو چگونه است. 

کیا سورنتو۲۰۱۳ را می توان فیس لیفت  مدل قبلی دانست.از تغییرات اعمال شده در جلو می توان به طراحی مجدد سپر،چراغ ها و جلوپنجره اشاره کرد،که البته بی شباهت به مدل قبلی نیستند.گسترده ترین تغییرات را قسمت عقب تجربه کرده است.طراحی سپر به کلی عوض شده و چراغ ها جدید با طراحی شبیه به چراغ های عقب کیا کادنزا بر زیبایی این قسمت افزوده اند.

2013-kia-sorento-review-19.jpg


طراحی سورنتو هماهنگ،ساده و زیباست،ولی طراحی سانتافه جدید پویاتر و جذاب تر از آن به نظر می رسد،و از این نظر سورنتو یک سر و گردن پایین تر از سانتافه قرار می گیرد. در نسل جدید،فضای کابین هم تغییرات زیادی را تجربه کرده است.از مهمترین پیشرفت های کیا در زمینه طراحی کابین در این مدل،می توان به ارتقا چشمگیر کیفیت قطعات کابین اشاره کرد.طراحی کابین نسبت به سانتافه ساده تر و خلوت تر است،به همین دلیل کار کردن با ادوات و دکمه ها و عادت کردن به محل قرارگیری آن‌ها راحت تر است.با توجه به ابعاد بزرگ بدنه،سورنتو از کابین جاداری بهره می برد و ۵نفر سرنشین آن احساس راحتی کامل می کنند.دو صندلی هم داخل صندوق بار نصب شده که ظرفیت خودرو را به ۷نفر افزایش می دهد،ولی با توجه به فضای محدود این قسمت،نمی توان از این صندلی ها احساس راحتی کامل داشت.

علاوه بر تغییر دکوراتیو کابین و ارتقا کیفیت قطعات،سطح تجهیزات رفاهی و ایمنی هم در این مدل پیشرفت چشمگیری داشته است.نمایشگر ۷اینچی tft,تنظیم برقی صندلی های جلو به همراه گرمکن و سرد کن صندلی های عقب،نویگیشن و غيره از امکانات جدید در این مدل هستند.دو موتور 4 سیلندر و ۶ سیلندر برای سورنتو جدید عرضه شده است.موتور ۶سیلندر به حجم 5/3 لیتر،۲۷۶ اسب بخار قدرت می کند که کاملا پاسخ گوی نیازهای راننده است.جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک با دقتی به مراتب بالاتر از قبل،در این مدل استفاده شده است.سواری سورنتو نرم و راحت است و در سه حالت اسپرت،معمولی و راحت تنظیم می شود.با استفاده از سیستم تعلیق چند اتصالی،ضد شوک و بازوهای تعادلی،حتی در مسیرهای سنگلاخی و ناهموار هم سواری نرمی را با سورنتو تجربه خواهید کرد.همچنین ارتفاع سورنتو با توجه به شرایط مسیر،به صورت خودکار تنظیم می شود تا جای گله ای در مبحث سواری این خودرو باقی نماند.


رقبای داخلی و خارجی

  Hyundai Santafe - Ssangyong Rexton - Toyota Furtuner

 

 پیشنهاد نهایی

با اين محدوده قيمت اگر بتوانيد حدود 20 ميليون تومان به بودجه خود اضافه کنيد لکسوس RX350 مدل 2010 فول گزينه بهتري است. اما جا دار بودن فضاي داخلي سورنتو  هم از امتيازاتيست که مي تواند در انتخاب شما موثر باشد.







اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها