کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

خودروسازان 300 میلیارد تومان از کجا می‌آورند؟

کدخبر:۱۱۹۷۷چهارشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲:۲۳۲۴۶۴ بازدید

در حالی که جاده مخصوصی‌ها طی سال‌های گذشته به بهانه زیان‌ده بودن و مشکلانی از قبیل کمبود نقدینگی دولت را مجبور کردند که قیمت خودرو ...
خودروسازان 300 میلیارد تومان از کجا می‌آورند؟

در حالی که جاده مخصوصی‌ها طی سال‌های گذشته به بهانه زیان‌ده بودن و مشکلانی از قبیل کمبود نقدینگی دولت را مجبور کردند که قیمت خودرو را بیش از 130 درصد گران کند، اما حالا به نظر می‌رسد برخلاف هر آنچه تاکنون می‌گفتند، عمل می‌کنند.

به گزارش «افکارنیوز»، هیچ‌کس در سال 90 تصور نمی‌کرد که در کمتر از 4 سال پراید 8.5 میلیون تومانی به بیش از 20 میلیون تومان افزایش پیدا کند یا خودرو پژو 405 با قیمت 13.5 میلیونی امروز حدود 30 میلیون تومان قیمت پیدا کند؛ این در حالی است که کیفیت خودرو در همین مدت در جهت معکوس روند افزایشی قیمت خودرو حرکت می‌کرد و هر روز از کیفیت آن کاسته می‌شد.

خودروسازان ادله‌ای که برای درخواست‌های ماه به ماه خود برای افزایش قیمت‌ها می‌آوردند، رشد هزینه‌های تولید، افزایش نرخ ارز، محدودیت‌های بین‌المللی، تورم عمومی و کمبود نقدینگی بوده است. در این مدت هم برای جبران کمبود نقدینگی خود از بانک مرکزی توقع داشتند که هزاران میلیارد تومان برای جبران ضرر و زیان آنها کمک کند. اما آیا واقعا خودروسازان زیان‌ده هستند؟ 

اتفاقی که در روزهای گذشته در روند خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس افتاد، خلاف این موضوع را نشان می‌دهد؛ این‌که نه خودروسازان زیان‌ده هستند، بلکه حاضر هستند دو باشگاه زیان‌ده را بخرند تا بلکه آنها را از زیان خارج کنند؛ انگار که قرار است دوباره مردم قربانی تصمیمات نابه‌جای مسوولان شوند.در جلسه دیروز سازمان خصوصی‌سازی برای واگذاری استقلال و پرسپولیس، دو خودروساز بزرگ کشور جلو آمدند؛ به طوری که در مرحله چهارم واگذاری این دو باشگاه، علاوه بر خریداران سابق این بار ایران‌خودرو و سایپا به عنوان خریدار جدید قیمت‌های پیشنهادی خود را ارائه دادند. 

شرکت سرمایه‌گذاری سمند از زیرمجموعه‌های ایران‌خودرو برای خرید باشگاه استقلال پیشنهاد داده است. پیشنهاد این شرکت ۲۹۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام شده است. سمند تنها مشتری خریداری استقلال عنوان شده است. همچنین شرکت استیل‌آذین ایرانیان، شرکت سرمایه‌گذاری نیوان ابتکار (از زیرمجموعه‌های سایپا) و همچنین بهنام پیش‌روی کیش برای خرید پرسپولیس پیشنهاد داده است. نیوان ابتکار برای خرید سرخ‌ها مانند سمند پیشنهادی ۲۹۰ میلیارد تومانی ارائه کرده است.در روزهای ابتدایی هفته آینده برندگان مزایده چهارم استقلال و پرسپولیس مشخص خواهند شد، اما موضوع این‌جاست که در حالی که در هفته‌های گذشته خبرهایی از تمایل خودروسازان برای خرید این دو باشگاه شنیده می‌شد، اما مسوولان خودروسازان چنین موضوعی را تکذیب می‌کردند. 
 

تکذیب قائم مقام ایران خودرو تکذیب شد!

عباس ملکی‌تهرانی، قائم‌مقام ایران‌خودرو ۲۶ فروردین‌ماه در گفت‌وگو با ما در واکنش به این سوال که خبرهایی مبنی بر تمایل این شرکت خودروسازی برای شرکت در مزایده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس شنیده می‌شود، چنین موضوعی را به شدت تکذیب کرد و گفت: «ایران‌خودرو چنین قصدی را ندارد.» وی تاکید کرد که «من این خبر را به شدت تکذیب می‌کنم.» اما اتفاقات این روزها نشان می‌دهد که از تکذیب تا واقعیت تنها یک قدم فاصله است و هر آنچه که شایعه می‌شود، نزدیک به واقعیت است.

نکته‌ای که در این میان اهمیت دارد، این‌که در صورتی که خودروسازان پیروز میدان خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس باشند و شنیده‌ها نیز حاکی از آن است که تصمیم‌ها برای واگذاری این دو باشگاه به خودروسازان گرفته شده است، آنها باید سالانه نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه کنند؛ رقمی که هیچ‌گونه یا منفعتی در جهت افزایش تولید و یا بهبود کیفیت تولید آنها نخواهد داشت و به نوعی، بریز و بپاشی خواهد بود که تاوان آن را مردم خواهند داد و شکست این‌گونه اقدامات از قبل قابل پیش‌بینی است.

بر این اساس، در حال حاضر در شرایطی که وزیران اقتصاد و ورزش با ترس از بحث واگذاری سخن می‌گویند، این سوال مطرح است که خودروسازان مگر چقدر درآمد سالانه دارند که سالی نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه کنند و امروز برای خرید باشگاه‌ها ۳۰۰ میلیارد تومان پیشنهاد داده‌اند. آیا آنها توان چنین هزینه‌ای را دارند و آیا قرار است به ازای این هزینه، فشار مشاعفی بر مردم وارد کنند؟ در همین حال، این دو خودروساز، باشگاه های بزرگ دارند که هر ساله ده‌ها میلیارد تومان هزینه آنها می‌شود، بنابراین چه نیازی به خرید مجدد دو باشگاه دیگر هست؟ 

آیا واقعا خصوصی‌سازی قرار است اتفاق بیفتد یا این‌که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از وزارت ورزش به وزارت صنعت انتقال پیدا می‌کنند؟ اگر چنین اتفاقی بیفتد، دو خودروساز چگونه افزایش قیمت سال‌های گذشته تولیدات خود به بهانه کمبود نقدینگی و درخواست‌های جدید خود برای افزایش قیمت حدود ۱۰، ۱۵ درصدی را چگونه توجیه خواهند کرد؟

همراه مکانیک



دیدگاه ها

بی نام: 1394/2/3010:57:32،
132
21
از جیب مردم
علی: 1394/2/3012:37:08،
63
26
از جیب مردم بدبخت
مهدی: 1394/2/3012:55:17،
72
22
خدایی حیفه که این دو غول خودرو سازی ایران باشگاه فوتبال نداشته باشن و از نبوغ و استعدادشون در راه فوتبال استفاده نکنن و فقط به ساختن خودرو های لوکس و ایمن و باکیفیت اکتفا کنند
لولو: 1394/2/3013:42:49،
53
26
عباس ملکی‌تهرانی، قائم‌مقام ایران‌خودرو ۲۶ فروردین‌ماه در گفت‌وگو با ما در واکنش به این سوال که خبرهایی مبنی بر تمایل این شرکت خودروسازی برای شرکت در مزایده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس شنیده می‌شود، چنین موضوعی را به شدت تکذیب کرد و گفت: «ایران‌خودرو چنین قصدی را ندارد.» وی تاکید کرد که «من این خبر را به شدت تکذیب می‌کنم.»«««««این نشان می دهد که این مدیران ٬کذاب وبسیاردرغگو هستند!!وثابث میکند که ادعای زیان ده بودن شرکتهایشان دروغ محض است وفقط برای سرکیسه کردن مردم بینوای ایران این دروغهارا به هم می بافند
4 و 6: 1394/2/3010:58:19،
134
23
کاش منحل میشدن این دو تا باشگاه مریض. آدم شرمش میاد اینا رو با تیمهای عربی، ژاپنی، کره ای یا اروپایی مقایسه کنه. در حد محلات هستن.
علی: 1394/2/3011:02:19،
95
26
هزینه عیاشی و خوش گذرانی و شرط بندی خود را با افزایش قیمت خودرو از جیب مردم تامین می کنند...
رضا: 1394/2/3011:03:06،
24
56
پول پول میاره.
م.ن: 1394/2/3011:08:12،
73
24
"دو خودروساز چگونه افزایش قیمت سال‌های گذشته تولیدات خود به بهانه کمبود نقدینگی و درخواست‌های جدید خود برای افزایش قیمت حدود ۱۰، ۱۵ درصدی را چگونه توجیه خواهند کرد؟"

مگه توجیه هم لازمه تو این مملکت و ....
جوهر نمک: 1394/2/3011:08:51،
62
26
از کجا؟ کاغذ پاره های تحریم یادتونه ایران جیبیهای متمایل به آقای بگم بگم؟یکی به نعل میزنی یکی به میخ.همینه دوست عزیز. تحریم باعث شده پس انداز کنن خوب مدیریت بحران کردن ای بابا! پرا خرده میگیرین؟پول مردمه میخوان باهاش تیم بخرن! تازه بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده اینقدر میشه! راستی یه سوال از آقای بذرپاش دارم. دکتر جان شما سایپا تشریف داشتین حالا دیگه رو صندلی سبز هستین رو صندلی تیبا 2 نزول اجلال فرمودین احیانا؟ من شخصا با لا دری ها ی موزون . موتور بدون روغن سوزی در کمتر از 5000 کیلومتر و کلا ترکیب این ماشین حال میکنم! فقط نمیدونم چرا تیتر های روزنامه دوست داشتنی شما و ایرانجیب دنبال سر شاخه ها نیست! مطمینم برلیانس هم فروش خواهد داشت ولی..ولی هرکس بخره خیانمت کرده به جیبش و مملکتش! وقت فروش حالش جا خواهد آمد! موید باشید!
ابراهیم: 1394/2/3011:10:17،
83
23
ما همه با هم هستیم و نخواهیم گذاشت که مافیای چپاولگر خودرو بیش از این ما را سر کیسه کند . ما خودرو خرید و پیش خرید نمی کنیم."همراه شو عزیز..."
ثريا: 1394/2/3011:24:29،
63
26
ما خودرو خرید و پیش خرید نمی کنیم."همراه شو عزیز..." احسنت احسنت
jj: 1394/2/3011:43:13،
37
23
من نمیدونم اینا رو هر ماشین چقدر سود میبرن که با احتساب اون 1/5 معرف هنوز بازم سود داره براشون .فکر کنم هر ماشینی 2تومان در میاد براشون بقیش سوده اا خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمیدهد مگر انکه خود تغییر دهند .والسلام
نظر قطعي: 1394/2/3012:12:00،
41
23
آقا من تازه فهميدم چرا نود درصد اخبار اين سايت راجب گرون شدنه. بابا به اسم سايت دقت كنين. ايران جيب= جيب ملت بدبخت ايران.
علی: 1394/2/3014:53:30،
27
21
تنها عامل بدبختی گرانی تورم فساد و....دولت با سیاست های غلط و بیفکری و بی دانشی و خود خواهی بی سوادی بی تعهدی و بی مسولیتی هاش است والا دولت دولت باشه همه رو بدرستی مدیریت میکنه کاری که اصلا بلد نیست و تاوان نفس شیطانی بعضی از مسئولین را مردم بدبخت باید بدهند
مهدی: 1394/2/3015:37:50،
24
19
خیلی راحت سیصد میلیاردو از جیب مردم بيچاره بدست میارن پارسال ايران خودرو ششصد هزار خودرو تولید کرد، که امسال ایران خودرو تقاضای افزايش 15 درصدی خودروهايش را به شورای رقابت داده، با فرض افزایش 5درصدي خودروها، میانگین 30 میلیونی برای هر خودرو در نظر بگیریم هر خودرو 1.5 میلیون افزایش پیدا کنه با احتساب 600 هزار خودروی تولیدی در 1.5 میلیون افزایش فر ضي چیزی حدود 900 میلیارد تومان عاید ایران خودرو میشه.
ashkan: 1394/2/3016:00:56،
25
22
بزارین بخرن تا ضرر های میلیاردی بدن از شرشون راحت شیم

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما