کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تغييرات در دولت كذب است


کد خبر : ۱۱۹۶۱سه شنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۲:۳۱۱۰۴۵ بازدید

«دولت برنامه‌يي براي حذف 4 ميليون يارانه‌بگير ندارد.»اين جملات بخشي از اظهارات سخنگوي دولت در نشست هفتگي با خبرنگاران است كه ...

«دولت برنامه‌يي براي حذف 4 ميليون يارانه‌بگير ندارد.»اين جملات بخشي از اظهارات سخنگوي دولت در نشست هفتگي با خبرنگاران است كه در واكنش به برخي از فضاسازي‌هاي رسانه‌يي روزهاي اخير بيان شد.

محمدباقر نوبخت همچنين اخبار منتشر شده در رسانه‌ها در مورد تغييرات قريب‌الوقوع كابينه را تكذيب كرد و گفت: «خبر تغيير استانداران و وزرا به هيچ‌وجه صحت ندارد و در دستور كار نيست.»

نوبخت از ابلاغ رييس‌جمهوري درباره صرفه‌جويي 6هزار ميليارد توماني اعتبارات جاري خبر داد و اضافه كرد: «به اين ترتيب اعتبارات عمراني به بيش از 40هزار ميليارد تومان افزايش يافت.»سخنگوي دولت در اين جلسه تاكيد كرد كه رويكرد دولت حمايت از بخش خصوصي است.


هدفمندي يارانه‌ها منتظر تصويب آيين نامه اجرايي

سخنگوي دولت با بيان اينكه افزايش سهم اعتبارات عمراني نشان از عزم دولت براي سرمايه‌گذاري در طرح‌هاي عمراني دارد، خاطرنشان كرد: «اگر بتوانيم امسال بخشي از طرح‌هاي ناتمام را منطبق تكليف قانوني و رويكرد دولت به بخش غيردولتي واگذار كنيم، سرعت بيشتري به طرح‌هاي عمراني داده مي‌شود.»

سخنگوي دولت درباره هدفمندي يارانه‌ها نيز اظهاركرد: طبق ماده يك و سه قرار بود كه 50 درصد از افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي براي هدفمندي يارانه‌ها اختصاص يابد كه از اين ميزان 30واحد درصد به بخش توليد و 20واحد درصد به خزانه واريز شود اما در نهايت پول به دست آمده نه تنها تسهيم نشد بلكه بخشي از خزانه و بخشي هم از بانك مركزي وام گرفته شد و بين مردم تقسيم شد كه دولت يازدهم تلاش دارد اين قانون را به درستي اجرا كند.

نوبخت به جريان‌سازي برخي از رسانه‌ها پس از حذف عده‌يي يارانه‌بگير هم اشاره كرد و گفت: «اين رسانه‌ها مدام به دنبال حذف يارانه‌بگيران هستند و پس از اينكه اين كار انجام شد و خداي نكرده يك نفر به صورت غيركارشناسي حذف شد، سوژه بعدي آنها مي‌شود كه چرا اين افراد حذف شده‌اند.»

سخنگوي دولت يادآورشد: «مسوول اجراي هدفمندي يارانه‌ها وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي است و هر آنچه كه لازم باشد را اطلاع‌رساني مي‌كند.»


مذاكرات در راستاي منافع ملي است

سخنگوي دولت در پاسخ به پرسشي درباره دبه‌كردن امريكا در مذاكرات گفت: مذاكرات درحال انجام است و هر يك از طرفين تلاش مي‌كنند كه بيشترين منافع را براي ملت خود داشته باشند.

نوبخت تصريح كرد: مطمئن باشيد در توافق جامع نه تنها هيچ يك از حقوق ملت ايران ضايع نخواهد شد بلكه حقوق تضييع شده و تحريم‌هاي ظالمانه هم برداشته خواهد شد و به حقوقي كه الان در حصر قرار گرفته است، دسترسي خواهيم يافت.


پرداخت يارانه نان ادامه دارد

سخنگوي دولت در پاسخ به سوالي درباره برخي نانوايي‌ها كه نان را با قيمت بسيار بالايي به بهانه آزادپز بودن عرضه مي‌كنند، گفت: تمام فعاليت‌هاي ما براي اين است كه مردم مشكل نداشته باشند. آزادپزي برخي از نانوايي‌ها نيز در همين راستا بوده است.

نوبخت با تاكيد بر اينكه پرداخت يارانه نان همچنان ادامه دارد، اظهاركرد. 20درصد از ظرفيت نانوايي‌هاي شهر آزادپز شده‌اند اما درعين حال ممكن است تخلفاتي هم صورت گيرد كه دستگاه‌هاي نظارتي بايد بيش از پيش بر عملكرد نانوايي‌ها نظارت كنند.

رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي با اشاره به وظايف نظارتي اين سازمان اضافه كرد: يكي از وظايفي كه برعهده سازمان مديريت و برنامه‌ريزي قرار گرفته، نظارت بر عملكرد همه دستگاه‌هاي اجرايي است و بايد گزارش نظارتي را به هيات وزيران ارايه دهد.


قطع موبايل در تبريز

سخنگوي دولت در باره قطع اينترنت و موبايل در زمان مسابقه فوتبال تبريز هم گفت: الان من چنين چيزي را تاييد نمي‌كنم، قطع اينترنت چه ارتباطي با دو تيمي دارد كه وسط ميدان مسابقه مي‌دهند، آنها بايد سرنوشت بازي را با گل‌هاي زده يا خورده تعيين كنند. نوبخت با اين حال تاكيد كرد: رييس‌جمهوري دستور پيگيري داده‌اند و اين موضوع در دست بررسي است.


ممنوع‌التصويري رييس‌جمهور پيشين

نوبخت در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا رييس‌جمهوري درباره ممنوع التصويري رييس‌جمهور پيشين به قوه قضاييه نامه‌يي نوشته‌اند، گفت: در جلسه هيات وزيران رييس‌جمهوري دستور پيگيري اين مساله را دادند. سخنگوي دولت در باره رابطه نرخ سود بانكي و بازار سرمايه نيز اينگونه توضيح داد كه اين دو بازار از قواعد خاصي تبعيت مي‌كنند ضمن آنكه مي‌توانند اثراتي بر هم داشته باشند، با توجه به اين موارد شوراي پول و اعتبار نرخ‌هاي جديدي را براي تسهيلات و سپرده انتخاب كرد.

نوبخت با بيان اينكه از نظر دولت كاهش نرخ سود بانكي در بازار بورس تاثير منفي نخواهد داشت، افزود: تاثيرات ايجاد شده در بازار بورس تحت تاثير عوامل سياسي و رواني است.


با فرهنگ بهبود فضاي كسب وكار فاصله داريم

سخنگوي دولت در باره برنامه دولت براي مبارزه با قاچاق كالا و ارز نيز گفت: اين برنامه در دستور كار دولت قرار دارد و درجلسه هيات وزيران، نهاد مربوطه برنامه‌هايش را ارايه داد و اصلاحاتي هم صورت گرفت.

نوبخت با تاكيد بر اينكه حتما بايد بخش غيردولتي در سرمايه‌گذاري حاضر شود، افزود: در شهريور 1392دستورالعمل 35 ماده‌يي براي تسهيل در فضاي كسب وكار و بهبود آن تهيه و تكاليفي را بيان كرديم اما اينكه بدنه اجرايي دولت ممكن است همچنان موانعي را ايجاد كنند بايد بگويم متاسفانه هنوز نسبت به اصلاح آن كه به يك فرهنگ تبديل شود، فاصله داريم.


  تكذيب ورشكستگي موسسات مالي

سخنگوي دولت درخصوص برچيده شدن موسسات مالي غيرمجاز گفت: اين موضوع اراده بانك مركزي است و درجلسه شوراي عالي امنيت ملي نيز مطرح شده و از آنجا به دستگاه‌هاي نظامي و انتظامي ابلاغ شد كه با بانك مركزي در اين راستا همكاري داشته باشند.

نوبخت تاكيد كرد: اين حق بانك مركزي است كه براي صيانت از حقوق مردم و سپرده‌گذاران نظارت داشته باشد.

سخنگوي دولت همچنين درخصوص خبرهايي مبني بر ورشكستگي تعدادي از موسسات مالي گفت: اين موضوع صحت ندارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها