کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پرداخت یارانه، هیزم آتش بیکاری است


کد خبر : ۱۱۹۵۴سه شنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲:۵۸۲۱۲۰ بازدید

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیامی نسبت به دلایل حذف یارانه اقشار جامعه شفاف ســازی کرد و گفت: بررسی های کارشناسان ...

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیامی نسبت به دلایل حذف یارانه اقشار جامعه شفاف ســازی کرد و گفت: بررسی های کارشناسان نشــان میدهد اقشار کم درآمد بیش از ســایر اقشــار از ادامه وضعیت موجود پرداخت یارانــه هزینه متحمل می شوند.

باید توجه شود که از سال 1389 به این سو تنها در طرح های عمرانی کشور 500 هزار نفر شغل خود را از دست داده اند و این نتیجه فشار هزینه پرداخت یارانه های نقدی بر منابع عمرانی است. هزینه یارانه های نقدی در سال جاری بیش از دو برابر بودجه طرح های عمرانی کشور خواهد بود. استمرار این وضعیت به معنای افزایش بیکاری جوانان این کشور اســت که به طور قطع مورد نظر مردم خوب ما نیســت. اصلاح هدفمنــدی و حذف غیر نیازمندان حرکت به سمت مسیری است که جلوگیری از ریزش مشاغل فعلی را تضمین نماید. به علاوه، فشارهای تورمی ناشی از کسری بودجه را تعدیل کرده و در نهایت به نفع همه ملت ایران است.

عزم شــخص رئیس جمهور و دولت یازدهم برای پیشبرد مذاکرات هسته ای نیز در نهایت راهبردی برای بهبود وضعیت همه اقشــار جامعه و بالاخص گروه های آسیب پذیر است.

مهمترین استراتژی دولت در این عرصه خارج کردن کشــور از چالش ها ، حفظ توانمندی هسته ای کشور و فراهم کردن شرایط زندگی بهتر برای همه مردم ایران است. علاقه ای به نقد عملکرد گذشتگان نداریم اما نمی توان از این مساله چشم پوشی کرد که ما در دام مسیری طی شده باید مسئولیت کم کاری و کار نادرستی را که انجام شده است بپذیریم. باید طرح هدفمند کردن یارانه ها از ابتدا به درستی و بر اساس استحقاق و نیاز افراد و اقشار انجام میشد. ناتوانی در انجام این کار سبب توزیع یکسان یارانه ها میان همگان شد و امروز باید این مسیر اصلاح شود.

در این میان و در مســیر اجرای طرح حذف یارانه غیر نیازمنــدان امکان بروز خطا وجود دارد. لذا ما خود را متعهد مــی دانیم که پس از ثبت اعتراض از 5 خــرداد ماه 1394 و از
طریق سامانه yaraneh10.ir ( موضوع کمیسیون ماده 10 قانون هدفمند کردن یارانه ها ) حداکثر تا 15 روز پاسخگوی شهروندان باشیم .



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها