کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

خودروسازان : 10 درصد افزایش نرخ می خواهیم + فیلم کامل

کدخبر:۱۱۹۲۰دوشنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶:۴۰۳۹۱۴ بازدید

مجری برنامه دیشب 27 اردیبهشت ماه دو مهمان داشت، دکتر رضا شیوا، رئیس شورای رقابت و مهندس امید نعمت بخش رئیس انجمن خودروسازان ...

دعوای نرخ گذاری خودرو به گفتگوی ویژه خبری کشید. رئیس انجمن خودروسازان گفت ماشین 10 درصد گران می شود و رئیس شورای رقابت گفت هزینه خودروسازان پایین آمده و معلوم نیست مجوزی برای گران شدن خودرو بدهیم.

امید قالیباف مجری تلویزیون، باز هم یک گفتگوی ویژه را در شبکه 2 سیما برگزار کرد که بخش هایی از آن بسیار داغ شد و با بگو ومگوی مهمانان روبرو شد.

مجری برنامه دیشب 27 اردیبهشت ماه دو مهمان داشت، دکتر رضا شیوا، رئیس شورای رقابت و مهندس امید نعمت بخش رئیس انجمن خودروسازان به صورت حضوری و تقی زاده، معاون بازاریابی و فروش سایپا هم به صورت تلفنی در این گفتگو شرکت کردند.

قالیباف در ابتدای سخنانش گفت زمزمه افزایش قیمت خودرو عده ای را سردرگم کرده خودرو بخرند یا نخرند. شورای رقابت قیمت را تعیین می کند یا خودروسازان؟ او بلافاصله از دکتر رضا شیوا رئیس شورای رقابت پرسید آیا شرط و شروط شورای رقابت مانند تنظیم بازار و اجباری نبودن آپشن ها را خودروسازان عملی کردند؟

رضا شیوا در پاسخ گفت: درباره ارزیابی 5 شرطی که شورا گذاشت عملکرد قابل قبول کرده ولی در دو سه مورد تذکر جدی به آنها دادیم. مهمترین بحث، آپشن ها و بازار حاشیه ای و قراردادها بود. تولید را هم وزارت صنایع کمک کرد افزایش یابد. قراردادها منصفانه شد و الان هیچ شکایتی از طرف خریداران نداشتیم.

 

مجری پرسید: چرا قیمت ال90 در کارخانه و بازار فرق دارد؟

شیواگفت: برای ال 90، خودروسازان با رنو پارس و رنو که باید قطعات را به ایران بدهد، مشکلات زیادی دارند. قراردادشان شفاف نیست. با هر یک صحبت کردیم. ما حق را به هیچ وجه به آنها نمی دهیم. قرارداد باید شفاف باشد، تولید کنندگان نباید تعهد برای خود داشته باشند و وقتی به قرارداد خرید قطعه مطمئن نباشند نباید پیش فروش کنند. وقتی پیش فروش می کنند آن اتفاقات برای خریداران می افتد.

 

خودروسازان: 10 درصد افزایش قیمت می خواهیم

مجری از رئیس انجمن خودروسازان پرسید: وام خرید خودرو تا سقف 15 میلیون تومان افزایش یافت و شما هم صحبت افزایش قیمت را مطرح کردید، آیا اینها با همدیگر منافاتی ندارد؟

امید نعمت بخش پاسخ داد: اینها منافاتی ندارد، قدرت خرید مردم کم شده، رونق خودروسازی باعث می شود 60 صنعت از رکود خارج شود. ما 40 درصد ورق فولاد مبارکه را مصرف می کنیم. اگر ما رشد کنیم صنعت فولاد هم رشد می کند. ما برای تقاضای افزایش قیمت چند دلیل داریم.

قالیباف از دلایل افزایش نرخ خودرو پرسید. نعمت بخش گفت: هیچ جای دنیا برای خودروساز قیمت تعیین نمی کنند. هیچ جا ورودی صنعت را آزاد نمی گذارند ولی از افزایش نرخ خروجی نهایی جلوگیری کنند. جایی نیست که ورق را در بورس بخریم ولی خروجی را قیمت گذاری کنند. کدام کالا در سال گذشته 3 درصد افزایش یافته؟ هیچ کالایی به جز خودرو نیست که 3 درصد افزایش یافته باشد. دلایل ما برای افزایش قیمت، نرخ ارز مصرفی است. سال گذشته ارز مبادله ای که ما استفاده می کنیم 2500 تومان بود امسال برای ما شده 2800 تومان. مواد اولیه وارداتی و داخلی هم افزایش نرخ یافته. ضمن اینکه ارز مورد مصرف ما که مبادله ای بود، ارز آزاد شده. ارز 2600 تومان بوده، امسال شده 3400. تعرفه واردات هم 6 درصد افزایش یافته. مواد اولیه داخلی هم گران شده. امسال فولاد آلیاژی گرم 3.5 درصد افزایش یافته است. افزایش دستمزدها هم 17 درصد بوده. آب و برق و گاز هم افزایش یافته. لذا ما حدود 10 درصد تقاضای افزایش قیمت را به شورای رقابت داده ایم.

 

خودرو با پنیر و ماکارونی قابل مقایسه نیست

شیوا رئیس شورای رقابت در پاسخ گفت: چند بار از ایشان شنیدم که خودرو را با پنیر و ماکارونی مقایسه می کند. این مقایسه خوب نیست. سبد نهاده های تولید خودرو 100 قلم است که ما هیچ نقشی در تعیین نرخ تورمش نداریم، بانک مرکزی این کار را می کند. درباره ارز هم سبد ارزی خودروها بیشتر یورو است تا دلار و یورو هم از اسفند سال 92 تا اسفند 93 بیش از 10 درصد کاهش قیمت داشته. اصلا بحث ایشان مربوط به صحبت ما نیست. بانک مرکزی بر اساس نهاده های تولید این سبد، به ما رقم تورم داده که خوشبختانه به نفع مصرف کننده و تولید کننده بوده است. تورمی که می گویند بالا رفته، در سبد بانک مرکزی برای خودرو، اینطور نیست. 

ارز یورو 10 درصد کاهش یافته و این ارزان شدن نقش اساسی در کاهش قیمت تک تک نهاده های تولید خودرو دارد. فکر نمی کنم این رقمها صحیح باشد. وقتی می گویند 10 درصد باید زیاد شود، ما 2 درصد باید برای بهره وری کم کنیم، تورم به هیچ وجه این رقم نیست.

مجری پرسید: برآورد خودروسازان برای افزایش نرخ، حدود 10 درصد بود. تصور شما چقدر است؟

شیوا گفت: ما در برخی خودروها کاهش قیمت داشتیم و در برخی از تولید کنندگان سبد تولید که دلاری بود، 10 درصد کم شدن ارز یورو شامل حالش نشده. الان اینطور نیست که بگوییم افزایش داریم.

 

گزارش سایپا از افزایش کیفیت رد شد

در این بخش از برنامه رضا تقی زاده معاون فروش شرکت سایپا به صورت تلفنی روی خط آمد و به این سئوال پاسخ داد: مقدار افزایش نرخ پیشنهادی شما چقدر است و با چه دلیلی؟

تقی زاده گفت: مبنای ما بر اساس قانون و آیین نامه شورای رقابت یک نرخ تورم بخش صنعت خودرو است به علاوه ضریب کیفیت خودرو که وزارت صنایع مشخص می کند. تمام کارمندان دولت، هر سال افزایش حقوق دئارند، این به معنی افزایش پست و رتبه آنها نیست. بلکه برای جبران هزینه های جاری روزمره است. خودروساز نیز تابع فرمولی است که ارتباط با تورم و کیفیت دارد.

 

مجری پرسید: آیا کیفیت خودروهای شما تغییر یافته؟

تقی زده گفت: بله، بر اساس گزارش بازرس مستقل وزارت صنعت بین 5 تا 6 درصد محصولات ما رشد کیفی داشته.

شیوا بلافاصله حرف او را رد کرد و گفت شرکت سایپا به خاطر کاهش کیفیت محصولاتش جریمه شده است. او گفت: شرکت سایپا چون یک نوع خودرو پراید دارد که درباره آن صحبت می کنیم -2.57 % جریمه می شود به خاطر خوب نبودن کیفیت تولید.

تقی زاده گفت: این آمار رشد کیفی را ما از بازرس مستقل گرفتیم که -80 بودیم که شدیم -75.

شیوا گفت: ایشان از فرمول ما استفاده نکرده و منهای 2.5 به خاطر کیفیت پایین بوده که سایپا بر همین اساس هم جریمه شده.

 

سایپا دلالی املاک می کرد

مجری از امید نعمت بخش پرسید: آیا به جای افزایش نرخ خودرو، روش های مدیریتی و کاستن از هزینه ها برای خودروسازان بهتر نیست؟

رئیس انجمن خودروسازان گفت: ما 3 درصد سال گذشته افزایش قیمت دادیم ولی سال گذشته ما 53 درصد افزایش تولید داشتیم. یعنی با همین نیروهای موجود که 900 هزار خودرو تولید کرده بودیم توانستیم 1 میلیون و 130هزار دستگاه تولید کنیم. این یعنی افزایش بهره وری.

مجری پرسید پس چرا خودروسازان درگیر در املاک و خرید و فروش ملک و مانند آن شده اند؟

نعمت بخش گفت: یکی از خوردوهای ما یعنی به طور مشخص شرکت سایپا این کارها را کرده که مربوط به مدیریت دوره قبل بوده و الان دارند جبران می کنند. برای افزایش بهره وری، این کارها را کرده ایم. شما چطور بهره وری ما را کم می کنید؟ ما حقوق پرسنل مازاد را پرداخت می کنیم. به وزارت کار گفته ایم که این نیروها را باید اخراج کنیم می گویند این کار را نکنید چون مشکل به وجود می آید و ما پول بیمه بیکاری نداریم بدهیم.

شیوا گفت: شما افزایش نیروی کار ندارید. با این وضع موجود باید 2 درصد افزایش کیفیت داشته باشید. شما در سال گذشته استخدام نداشتید و نباید هم بکنید.

نعمت بخش گفت: برخی بازنشسته شدند و رفته اند.

شیوا گفت: این بهتر که شما نیروی مازادتان را از دست داده اید.

خودروسازان به قطعه سازان ایرانی بدهکارند و سراغ چینی ها رفته اند

مجری وارد بحث شد و گفت: بدهی خودروسازان به قطعه سازان چقدر است؟

نعمت بخش گفت: حدود 4 هزار تا 4500 میلیارد تومان است ولی قرارداد 3 ماهه برای پرداخت قیمت قطعه سازان دارند.

مجری پرسید: چطور خودروسازان از طرفی 4 هزار میلیارد تومان بدهکارند و از سوی دیگر جزء واردات 6 قلم اول، قطعات خودرو است؟

شیوا گفت: واقعیت این است که برخی از خودروسازان ما قطعاتشان را از چین استفاده می کنند. چون برخی از قطعه سازان طلبشان را می خواهند. آقای یکه زارع (مدیرعامل ایران خودرو) گفته بودند ما هیچ بدهکاری ای به قطعه سازان نداریم. من شک دارم این جمله درست باشد.

نعمت بخش گفت: بر اساس قراردادها، حرف ایشان (یکه زارع) درست است. ایران خودرو 3 ماهه بدهکار است نه بدهی برای امروز دارد. بنگاه را بگذارد قرارداد خودشان را داشته باشند. نه می گذارند قیمت تعیین کنیم نه می گذارند قرارداد ببندیم. پس هیات مدیره کارخانه ها چه کاره اند؟

شیوا گفت: نباید از قدرت مسلط بودن خود استفاده کنید. اگر شما قطعه نخرید، قطعه ساز چه کند؟

نعمت بخش گفت: می رفتید یک قطعه ساز هم دعوت می کردید. بر اساس سیاست وزارت صنعت، تعرفه های واردات قطعه طوری تعیین شده که مصرف تولیدات ساخت داخل را بیشتر ترغیب کند. پس خود سیاستگذار طوری عمل کرده با ابزار تعرفه گذاری گمرکی قطعه را از داخل بسازند. وقتی یک قطعه ساز نمی تواند به موقع قطعه را برساند یا کارش کیفیت ندارد، ما چه کنیم؟ مردم به ما اعتراض می کنند چرا قطعه کیفیت ندارد. سال گذشته 1 میلیون و130 هزار خودرو تولید کردیم ولی همین میزان تولید، کمتر از خودروهای وارداتی ارز برده است.

قالیباف، مجری برنامه پرسید: پس ژست خودروی ملی درست نبود؟

نعمت بخش گفت: نمی شود که همه چیز را با هم مطرح کنید.

شیوا گفت: اگر خودروهای داخلی ما کیفیت خوبی داشته باشند دلیلی ندارد افراد خودروی خارجی مصرف کنند. شما بارها گفته اید درباره خودروها، نمی توان کیفیت شما را با خارجی ها مقایسه کرد. واردات زیاد شده، چون خودروسازان مقصر هستند و جوانان خودروهای شما را نمی پسندند چون کیفیت ندارد.

نعمت بخش گفت: خودروساز در سال قبلی مالی 6 هزار میلیارد تومان ضرر کرده، وقتی خودروساز، سرکوب مالی می شود، وقتی افزایش قیمت را اجازه نمی دهید، ما هم نمی توانیم به قطعه سازان افزایش قیمت بدهیم او هم در کیفیت کم می گذارد.

 

خودروی باکیفیت قبل از دولت احمدی نژاد چه بود؟

شیوا گفت: تا سال 90 که می گفتید کسی دخالت نکرده، توانستید خودروی باکیفیت بسازید. قبل از احمدی نژاد، خودروی باکیفیت شما چه بوده؟

تقی زاده معاون فروش و بازاریابی سایپا به صورت تلفنی وارد گفتگو شد و گفت: درباره کیفیت این نکته را باید گفت، ما از ارز یورو استفاده بسیار کمی کردیم و خریدهای ما بیشتر از چین و با دلار بوده. در خودرو فقط اینطور نیست، در صنعت داروسازی، مخابرات و مانند آن از محصولات آسیای شرقی استفاده کردیم. ما جزئی از اقتصاد کشور هستیم. ما هدایت شدیم به سمتی که احیانا کیفیت قطعات افت کند البته دلایل خارجی مانند تحریم داشت.

مجری گفت: ولی در شرایط تحریم، ما توانستیم موشک بسازیم، انرژی هسته ای بسازیم، صنعت فضایی را دنبال کنیم، چرا می گویید تحریم ها باعث مشکل کیفیت در خودرو شده؟

نعمت بخش گفت: این قابل مقایسه نیست، اینجا در صنعت خودرو موضوع تولید انبوه است، این با صنعت هسته ای و صنایع هوایی قابل مقایسه نیست. آنها هر چه می خواهند هزینه می کنند. ولی ما هزینه می کنیم و شورای رقابت اجازه افزایش نرخ نمی دهد.

شیوا گفت: درباره کدام هزینه صحبت می کنید؟ رفتید خارج از کشور سایت ساختید و مردم باید هزینه شما را بدهند؟

امید نعمت بخش گفت: مگر شما رئیس جمهور هستید؟ وقتی رئیس جمهور به شما دستور می دهد، چه می کنید؟

شیوا گفت: اتفاقا رئیس جمهور به من هیچ دستور غیر منطقی نمی دهد. 

در این بخش از گفتگو، طرفین در سخنان یکدیگر وارد شدند و تشخیص سخنانشان غیرممکن بود.

مجری وارد بحث شد و از رئیس انجمن خودروسازان پرسید: چقدر حاضرید برای یک پراید پول بدهید؟

امید نعمت بخش گفت: آلومینیوم سال گذشته 8300 تومان بوده ولی شده 9100 تومان. با این حال آقای شیوا مجوز 3 درصد افزایش قیمت را داده اند.

شیوا گفت: بیش از صد قلم کالا در خودرو مصرف می شود و نمی شود یک آلومینیوم را مثال زد. تورم .....

نعمت بخش گفت: شما دارید به خودروسازان ظلم می کنید...

شیوا گفت: چرا ظلم می کنیم؟ شما دارید به ظلم می کنید که کیفیت را پایین نگه می دارید....

دوباره بگومگوی دو مهمان باعث شد مخاطبان چیزی از سخنان دو طرف درک نکنند.

مجری با این جمله، گفتگوی ویژه خبری را فیصله داد: این هفته شورای رقابت تعیین می کند که کاهش یا افزایش قیمت خودرو یا تثبیت نرخ خودرو چقدر مورد رضایت مصرف کنندگان است.

 

همراه مکانیک



دیدگاه ها

hesam: 1394/2/2822:31:42،
47
163
افزایسش قیمت حتمیه .شک نکنید.من فردا میرم پارسمو میخرم
محمد از اصفهان: 1394/2/2823:26:51،
122
22
همین امشب برو بخر!!!
فردا دیره!!!
یک طرفدار خودرو ساز: 1394/2/2823:37:38،
25
74

خودرو باید افزایش قیمت داشته باشد

پارسال رانا برای ما 13.5 تموم میشد امسال شده 14

با این قیمت ها برای ما نمیصرفه

چون ملت پول دارن که بخرن پس هنوز جا داره برای افزایش قیمت


شما هم جای این کارا بلند شین برین بخرین

خودروهای ما عالی هستند 2-3 میلیون خرجشون کنین میتونین سوار شین


یسبر: 1394/2/2823:50:51،
68
16
چرا وقتی کیفیت افت داشته، یورو کاهش داشته باید گرون بشه؟ به زبان ساده شما که از همه چیز ماشین میزنید، هزینه خریدتون هم که اومده پایین چزا باید افزایش قیمت بدید؟
واینکه چرا ما باید ماشین حداقل 20 سال پیش رو با این قیمتای نجومی بخریم؟
ماهان: 1394/2/2823:54:00،
57
17
برو دلال برو کار کن مثل مرد... دلالی پارس؟؟؟؟!!!!
بابك: 1394/2/2900:02:48،
49
17
من اصلا يه خط هم نخوندم فقط ميدونم افزايش قيمت= هرچه سريع تر بر شكست شدن فرغون سازها
وحيد يوسفي: 1394/2/2900:14:54،
48
13
افزايش قيمت خودرو با وجود ثبات نرخ ارز، با وجود كاهش هزينه هاي توليدي و هزينه هاي سربار و با وجود كاهش قيمت فولاد و آهن اصلا منطقي نيست.
به اميد ورشكستگي كامل خودروسازان
مصرف کننده: 1394/2/2901:15:53،
35
14
آقا اینا رکبه
دارند به مرگ میگیرند تا مردم تب راضی بشن
فعلا عزا گرفتشون با ماشینها چکار کنند
میخوان شایعه گرونی بندازند برای گرم شدن بازار
reza: 1394/2/2909:19:47،
14
22
اقا حامد به حرف مردم گوش نکن.تو برو ملشینتو بخر .اول ماه همه این جماعت افسوس میخورن که چرا اونروز نخریدن.افزایش حتما خواهد بووود
نسل سوخته: 1394/2/2909:22:04،
24
10
ایران پیش به سوی جهان چهارم!
آرش: 1394/2/2909:37:37،
24
13

بهتره شما مدیران خودروسازی مثل بقیه مردم بجای اشغال فروختن به مردم و مفت خوری کردن.....

برید استین بالا بزنید وکارکنید ......

هرچقدر خودتونو بکشید آقایان خودروساز دیگه نمیتوتید ماشین بفروشید به مردم....

کوکی(مزدا): 1394/2/2911:42:59،
16
24

افزایش قیمت خودرو به نظرم حرفه منطقی ای هستش.
یا اشکال نداره.
خودرو افزایش پیدا نکنه.
حقوق ها هم برگرده به رقم سال قبل.....
چرا حرف غیر منطقی میزنید؟؟؟؟؟
اگه پول نداری بخری بحثش جداست.که باید بری کار کنی.
ولی شمایی که افزایش فیش آب و برق و گاز و عوارض و مالیات و و و رو توی خونه هم که نشستی داری احساس میکنی چطور انتظار داری ماشینی که میخری با قیمت سال قبل و حتی پایینتر بهت داده بشه؟؟؟؟
در جواب hesam: 1394/2/2913:20:36،
15
9
تاوقتیکه ایران امثال شما را دارد وضعیت اقتصادش همینه که هست؟
خلایق هرچه لایق!!!!!
مهدی: 1394/2/2913:29:15،
9
13
دوستان چرا هیچ نهادی قیمت قطعات تمام شده یک خودرو را منتشر نمی کنه در یکی از مقالات ایران جیب عنوان شده بود خودروسازان برای طراحی خودرو رانا و تیبا 420000000000 تومان هزینه تحقیق و توسعه دادن این یعنی چی برای عوض کردن چراغ ماشین این همه هزینه و بعد این هزینه رو از کی میگیرند میکشند روی قیمت ماشین چرا کسی نظارتی روی این هزینه ها نداره
در یک مقاله دیگر نیز از همین ایران جیب عنوان شده بود بیشترین تولید خودرو 93 مربوط به پژوه پارس بوده حالا شما سعی کن یه پژوه پارس ثبت نام کنی از یکی از دوستان که نمایندگی داشت شنیدم سهمیه هر نمایندگی فقط یک یا دو تا پارس معلومه که ماشینی که اختلاف قیمت کارخانه و بازارش نزدیک به 4 میلیونه از طریق کانالهای دیگه ای توسط خودرو ساز به بازار وارد میشه خود تولید کننده بزرگترین دلاله
نولان: 1394/2/2822:34:18،
59
22
در کشوری که ضعیف ترین خودروسازی جهان را دارد و طبقه متوسط و حتی مرفه اش بدترین خودرو های جهان را سوار می شوند عده ای توهم افزایش قیمت مسکن دارند.
به نظرتون مضحک نیست...
حیران: 1394/2/2909:45:06،
24
12
غارتگرند...
-: 1394/2/2822:34:49،
41
16
کی به کیه، گرون کنید! یه بدبختی که نیاز به ماشین داشته باشه بالاخره میخره! جهان سوم سلام.
تحریم تحریم تا ترحیم!: 1394/2/2822:40:15،
66
16
خودروسازا میخوان جو سازی کنن و مردم رو بکشونن طرف بازار...
اما بنظرتون این حقه قدیمی نشده؟!
سديد: 1394/2/2822:43:11،
48
11
اين لگن ها رو كي ميخره كه بخان گرون هم بكنن
آرش: 1394/2/2822:54:30،
43
12
یکبار برای همیشه بهشون نه بگید تا بفهمن چی ب چیه!!! تا کی حمایت از یه صنعت بی فایده؟ و کهنه
محمد: 1394/2/2822:57:56،
52
13
شیوا جان موافقت کن بره باور کنید فقط با گرون کردن میشه خودرو سازیو نابود کرد ۲۵ درصد بکش رو خودروها نخریدن راهش نیس البته مردم همه ماشین دارن بازار اشباع شده.. من ماشین ندارم قیدشم زدم .
aMiR : 1394/2/2823:03:03،
48
13
شما به این خودروها میگید با کیفیت اصلاً مگه میشه درمورد این خودروها ار کیفیت صحبت کرد
اینا یه مشت آشغال که دارید به مردم تحمیل می کنید
m: 1394/2/2823:11:36،
43
14
ما خودرو نمیخواهیم
بهمن: 1394/2/2823:16:50،
28
16
این نیز بگذرد ...
سلامت: 1394/2/2823:18:20،
59
13
شما خیلی خیلی بیجا می کنید گرانی می خواهید.
هر وقت کیفیت رو ارتقا دادید اون وقت اینو بگین....

آقا جان ماشین نخریددددددددد بزارید بمونن تو کفش
حمید: 1394/2/2823:19:13،
38
15
10درصد که کمه لااقل 25درصد گران کنید که با نرخ تورم همخوانی داشته باشه و تا اخر سال هی نخواد افزایش قیمت بدید
yaser1986: 1394/2/2823:21:39،
40
16
والا این شورای رفاقت تا حالا که کاری نکرده از این به بعد هم کاری نمیتونه بکنه و نخواهد کرد این دعواها هم دعوای زرگری هستش از جلوی دوربین که رد شدن باز با هم میشن داداش
کلن دستشون تو یه کاسه است
اونا صنعت خودرو واس ماس یعنی کل صنعت واس ماس
کارمند تحصیلکرده: 1394/2/2823:26:49،
21
11
همین امروز تو ایرانجیب مقاله زده شد که خودروسازان و قطعه سازان در مبارزه برای جلوگیری از افزایش 10 درصدی قیمت خودرو هستن.حالا هنوز امروز تموم نشده حدس و حرفای همه دوستان درست بازم از آب درومد. چیزی که هیچوقت جایی نداشته، خواست مشتریه.باشه، 10% که هیچ، 100% افزایش بدین. کی به کیه.
حمید: 1394/2/2823:33:04،
19
9
راست میگه دست خود روسازان برای قیمت گذاری باز باشه تا هر قیمتی را بخوان روی محصو لات بذارن ولی گمرگی را هم ور دارن بعد ببینند کسی این ماشینها را میخره
هم وطن: 1394/2/2823:36:49،
24
15
واقعا به حال مسولان افسوس میخورم نماید اخه هیچ کس به فکر مردم نیست حساب کتاب کنید ببینید ایا واقعا پراید ارزش اون پولو داره حالا بخوان گرون کنند من که پیکان کهنه رو با پراید اینا عوض نمیکنم
آرمین: 1394/2/2823:53:14،
26
13
هر دو دولتی هستن و دستشون تو یه کاسه
خالد: 1394/2/2823:56:27،
23
12
در یکی از روستاها زنی بود به نام بسه که بوته برای سوخت زیاد جمع می کرد و در حملش دچار مشکل می شد و به همین سبب زود خسته می شد زمان استراحت می رفت و چند بوته دیگر جمع می کرد و در حملش بیشتر دچار مشکل می شد. نزدیک خانه که می شد بوته ها دو برابر شده بودند دیگر نمی توانست بوته ها را جابجا کند و آن را جا می گذاشت و می رفت یا از عصبانیت آن را آتش میزد.
خودرو سازها مثل بسه خانم شده اند. انبارشان پر از خودرو است که مردم نمی خرند آنگاه گران می کنند. شاید قلق مردم در دستشالن باشد.
سینا: 1394/2/2900:46:26،
27
14
من نمیفهمم یه پراید که فک کنم حدود 3-4 میلیون تولیدش میشه رو 20 تومن میفروشن بعد در مورد هزینه تولید هم حرف میزنن
مشتري: 1394/2/2901:00:21،
29
11
واقعا" متاسفم براي كشورم با اين صنعت خودرو سازي
اگر درب اين صنعت بسته بشه به نفع همه مردمه
ولي چون از كنارش خيلي ها سود ميبرند در هر شرايطي دارن حفظش ميكنند
ali: 1394/2/2901:22:06،
19
8
یه وقت کم نباشه 10% . میخواید صد در صد گرونش کنید که ضرر به استفادش نخوره. والا به قرآن
sam: 1394/2/2902:10:17،
24
10
ما نفمیدیم آخرش
وقتی ورق فولادی تو دنیا قیمتش 30 درصد میاد پایین چرا اینجا ارزون نمیشع؟؟؟
مجتبی: 1394/2/2906:54:23،
21
10
ورشکستگی مونتاژ کاران لگن نزدیک است بخور بخور آقایان تمام شده دیگه پولی نیست خواهشا برید تو یه قسمت دیگه تور پهن کنید و دست از سر مردم بردارید
خالو کریم: 1394/2/2907:12:23،
14
9
اشکالی نداره ولی جان هرکی دوست داری کیفیت رو ببر بالا، بنده سال 90 یکدستگاه 405 از کارخانه گرفتم ولی هر سال پمپ بنزینش میشکنه دلیلش هم اینه که شیلنگ بنزینش رو کوتاه انداختن.
pepan: 1394/2/2908:21:14،
21
9
شیوا یه جایی از صحبت هاشون گفتن که کیفیت رو افزایش بدین تا مردم سراغ خودروی خارجی نروند..

داداش من پژو 405 از زمان نیکالای به ارث مونده شما تازه اینه بغلش و داشبوردش رو تغییر میدین و به مردم قالب می کنین..

کجای کارین..

اصلا این بحت یه قرون ارزش نداشت و نخواهد داشت..

صنعت خودرو کشور باید مجدادا و با مدیریت قوی بازسازی سود..

بابا موتورهای 400 لیتری اتحادیه اروپا تنها 5 لیتر سوخت مصرف می کنن شما دارین در باره چی بحث می کنین..بسه دیگه
pepan: 1394/2/2909:23:11،
14
17
موتورهای 4000 لیتری بود منظورم..
مهدی: 1394/2/2912:27:12،
12
15
موتور 4000 لیتری؟!!!!! حجم موتور دادی یا حجم یا تانکر حمل سوخت آقای کارشناس خودرو؟! :D
pepan: 1394/2/2912:58:03،
14
12
منظورم از 4000 لیتری از 3000 تا 4000 لیتری پیشرانه هاست....
به من اشکال نگیر داریم چن کلمه صحبت میکنیم در مورد ضعف دولت شما هم داری واس ما اشکال تراشی میکنی داری مزه میریزی..
مثال میزنم مثااال...برو یه سرچ کن تو گوگول بعد
A2 3L و فولکس واگن لوپو 3L با مصرف سوخت کمتر از 3 لیتر در 100 کیلومتر، هنوز هم از جمله رکوردداران مصرف سوخت در بین خودروهای تولیدی محسوب می‌شوند.
303: 1394/2/2908:28:13،
15
11
اصلا خودشونو ناراحت نكنيد !
ملت هميشه براي خريد خودروهاي شما در صحنه است !
حالا بخريد تا پررو تر از قبل بشن همه دنيا رو آبشن خودرو اضافه ميكنن تا سرنشينان لذت ببرن ما از آبشن خودرو ميزنيم تا مردم بيشتر بخرن ، چون گرونه و قدرت خريد پايينه .
206 را نگاه كنيد v8 گذاشتن براي فروش كه دو تا آبشن كمتر داره كه اونم آبشن نيست كه جزء عادي ماشينه !
يعد دو ميليون قيمتشو كمتر كردن .و. . .
مسخرست !
کریم: 1394/2/2908:35:16،
27
12
پس از اینکه سمند ef7 و رانا حسابی رو دستشان باد کرده حالا نوبت خودروی دنا است
اگر یکی از این 3 خودرو را گرفتید فکر فروش آن نباشید که بعیده فروش برود!!!!!!!
وحید: 1394/2/2909:41:37،
11
11
دقبقا اونجوریه
وحید@@@@: 1394/2/2909:44:36،
16
9
با این فیلما میخوان مردمو وادار به خرید بکنن.واگرنه خودشون بهتر میدونن که

بزرگترین اشتباهشون افزایش نجومی قیمتها بود با این کار تیشه به ریشه خودشون زدن .

کامی: 1394/2/2908:39:45،
14
32
پیش بینی دوستان از قیمت پراید :

افزایش می بابد ++++

کاهش می یابد - - - - -
محمد: 1394/2/2910:41:13،
15
10
قیمت کارخونه وبازاریکیه بازم فکر میکنی ارزون میشه!!!!؟!!!بهترین حالتش اینه که ثابت میمونه.ولی تادو.سه ماه اینده ده درصد نه ولی یه درصد کمی اضافه میشه.فعلا انتخابات پیش رو هست قیمتها رو ثابت نگه میدارن.
آرش: 1394/2/2910:23:29،
11
11
كسي خودرو نميخره با اين قيمتها ،، الان ديگه همه خودرو دارن ،، ترجيح ميدن همون قديمي خودشون رو سوار شن تا فرغونو به چند برابر قيمت بخرن حتي اگه پولشو داشته باشن
محمد: 1394/2/2911:24:00،
13
13
دفعه قبل که گفتن می خوایم 3 درصد ماشینو گرون کنیم حدودا 10 درصد گذاشتن رو قیمتا الان که 10 درصد می خوان گرون کنن یعنی...
مجتبی : 1394/2/2911:36:09،
14
13
آدم عاقل پولش رو بجای این اسباب بازی نمی ده، بذارید هرچقدردوست دارند گرون کنن
کارشناس: 1394/2/2911:55:07،
15
10
نعمت بخش:هیچ کجای دنیا برای خودروساز قیمت تعیین نمی کنند!!!
خوب هیچ کجای دنیا هم خودرویی که شما و همکارانتان تولید
می کنند تولید نمی شود.به عبارتی خودروهای تولیدی شما نه ایمنی
دارند و نه کیفیت.بنابراین با این لحن قلدرمابانه صحبت کردن یعنی
اینکه شما می خواهید ازاد باشید در یک فضای کاملا انحصاری هر
بنجلی را با هر قیمتی به مردم غالب کنید کمااینکه سالها اینطور
عمل می کنید.
سامان: 1394/2/2912:03:09،
15
10
شما مالیات خودروهای خارجی رو بردارید که ما مجبور نشیم به زور از فرغون ساز داخلی حمایت کنیم که اینجوری جلوی مردم واینستن
انگار به کافر ماشین میفروشن هی خون مارو تو شیشه می کنن بستونه دیگه!!
با این شایعه ها بازار فرغون هایی که رو دستتون مونده گرم نمیشه شما افزایش رو بیشتر کنین تا ایشالا نه کسی بخره نه اصن کسی بتونه و پول خرید داشته باشه تا شما برای همیشه به زباله دونی تاریخ برید انشالا
محمد: 1394/2/2912:13:10،
11
13
بی کیفیت ترین خودروهای دنیا تو ایران ساخته میشند.آشغالند.خودرو سازها باید خجالت بکشند...
دلخون: 1394/2/2912:26:18،
13
11
مسئولان خودروسازی فقط قرص افزایش قیمت خورده اندبه جای اینکه بی عرضگی و بی لیاقتی خودشان را توجیه کنند هی دم از افزایش قیمت میزنند چطور یک خودروساز ژاپنی و یا اروپایی با آن دستمزدهای بالا و با آن کیفیت عالی خودروی روز دنیا را تولید میکنند و به ایران میاید و اگر تعرفه گمرگ تعلق نگیرد قیمت شان با قیمت های این باصطلاح خودرو سازها برابری میکند و برایشان صرف میکند و هر روز هم یک تیپ و مدل جدید عرضه میکنند و بازار را قبضه کرده اند.این چه جور معادله ای است که هیچکس نمی تواند و یا نمی خواهد حل کند. نرخ ارز افزایش می یابد قیمت خودرو بالا میرود نرخ ارز کاهش می یابد قیمت خودرو بالا میرود تحریم ها تشدید میشود قیمت خودرو بالا میرود واردات قطعات آسان میشود قیمت خودرو بالا میرود.یه جای کار ایراد اساسی داردطمع زیاد ، ولخرجی ها ، تفکر چاپیدن و خالی کردن جیب مردم ،...
خودروسازها باید یک هوو خوشگل لازم دارند
سعيد: 1394/2/2913:57:47،
17
13
ميگن هفته آينده قراره خودروسازا با هم بخاطر توليداتشون خجالت فوري بكشند.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

نتایج انتخابات ریاست جمهوری - 30 اردیبهشت 96 / نتایج شمارش آرا به تدریج اعلام خواهد شد
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - خرداد 96
احتمال پیش‌فروش خودروی جدید پژو 2008 از سوم خردادماه
بیانیه حجت الاسلام رئیسی؛ بعد از اعلام نتیجه انتخابات
جدول شرایط پیش فروش کلیه محصولات ایران خودرو - خرداد 96
فروش نقد و اقساطی خودروهای پژو پارس و پژو 207 بمناسبت آزادسازی خرمشهر - خرداد 96
کرمان‌موتور، 5 خودروی هیوندای مدل 2017 را بزودی عرضه خواهد کرد + جزئیات
لیست قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو در خردادماه 96
قرارداد پژو و شایعه‌ای که تالار شیشه‌ای را لرزاند
تولید 2 خودروی سواری در کشور به صفر رسید
شرايط فروش نقدی، اقساطی و ليزينگی محصولات شركت سايپا - خرداد 96
شرایط جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو - خردادماه 96
خودروهای روسی که به ایران می‌آیند، چه شکلی هستند؟
اولین خودروی جدید سیتروئن در ایران چه نام دارد؟
مقایسه خودروهای در محدوده 50 میلیون تومان در بازار ایران
آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما