کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

خودروسازان چرا فقط به دنبال گرانی هستند؟

کدخبر:۱۱۹۰۹دوشنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰:۴۵۴۹۳۲ بازدید

نگاهی به خودرو‌های توليدی دنيا با كلاس‌هاي همتراز خودروهاي توليدي در ايران خودرو و سايپا نشان از ميزان كارايي و ‌بهره‌وری آنها دارد و كار به ...
خودروسازان چرا فقط به دنبال گرانی هستند؟

نگاهي به خودرو‌هاي توليدي دنيا با كلاس‌هاي همتراز خودروهاي توليدي در ايران خودرو و سايپا نشان از ميزان كارايي و ‌بهره‌وري آنها دارد و كار به جايي رسيده كه حتي با تعرفه‌هاي بالاي 120 درصد قابل رقابت با خودرو‌هاي چيني نيستند؛ خودروهايي كه در قياس با توليدات داخل داراي آپشن‌هاي كامل‌تري هستند و لابد مونتاژ خودروها بهتر از داخل است !

اما اين روزها در همين رقابت ناعادلانه و با اختلاف 120 درصدي قيمت، توليدكنندگان داخلي راضي نشده و دائم بر طبل گراني مي‌زنند و لابد در آن سو باز خواستار افزايش تعرفه‌اند تا مردم چاره‌اي براي انتخاب توليدات داخلي نداشته باشند. اين در حالي است كه خودروهاي غربي با ارزان شدن مواد پتروشيمي، ‌ورق‌هاي فولادي و... ارزان ترشده و با آپشن‌هاي جديد و امكانات بيشتري به بازارها عرضه مي‌شوند. 

نگارنده البته صد درصد اصرار دارد به حمايت از توليدات داخلي بپردازدو منظور حمايت از واردات نيست اما بايد جايي از توليد داخل حمايت كرد كه لااقل يك دليل براي دفاع  از كالاي داخلي وجود داشته باشد!

كاش مسئولان خودروساز كشور ما به جاي راحت‌ترين راه براي كسب درآمد يعني افزايش قيمت‌ها و لابي و ادعاي استدلال‌هاي كارشناسي براي گراني يكبار هم شده به مردم توضيح مي‌دادند كه چرا بايد اين خودروها را با چنين كيفيتي و با چنين قيمتي بخرند؟ چرا با گذشت هر سال بايد طعم گراني را بچشند، آن هم در شرايطي كه هر از چند گاهي نمايندگان مجلس يا كارشناسان برآورد قيمت تمام شده اين خودرو‌ها را در صورت ساخت در يك كارخانه با بهروري بالا در حد نصف آن برآورد مي‌كنند. 

به نظر مي‌رسد افكار عمومي اكنون بيش از همه نياز به اين دارد كه براي خريد محصولات خودروهاي داخلي و افزايش قيمت‌ها براي چندمين بار اقناع شود و مايل هستند بدانند با خريد و حمايت از اين شركت‌هاي خودرو‌سازي محصول بهتري را دريافت مي‌كنند يا محصولات موجود را با خدمات پس از فروش بهتري دريافت خواهند كرد. متأسفانه همه مي‌دانيم كه اين چنين نيست در حالي كه نيروهاي مازاد در بخش‌هاي مديران مياني و بالاتر، هزينه‌هاي زيادي را به قيمت تمام شده تحميل كرده و بخش بدنه كارگري آن در سطوح پايين (‌خط توليد و خدمات پس از فروش) با كمبود نيرو هم مواجهند. 

چرا تاكنون در يك گزارش شفاف تعداد نيروهاي صف و ستاد – كارگران و متخصصان – مديران مياني ومعاونان و ميزان حقوقي كه هر بخش به خود اختصاص مي‌دهد چاپ نشده و در بررسي مقايسه‌اي با شركت‌هاي همتراز براي مردم و علاقه‌مندان روشنگري نشده است؟!

ما اگر انتظار داريم كه از خودروي داخلي حمايت شود و مردم گراني خودرو‌ها را بپذيرند، بايد نشان دهيم اين افزايش نه از سر توان چانه زني و متكلم وحده بودن در بازار خودرو كه به دليل ارائه خدمات بيشتر يا محصول باكيفيت‌تر است، وگرنه روزي فرا خواهد رسيد كه همين حمايت چند ده ساله چنان اين صنعت را به زمين خواهد زد كه ديگر نخواهد توانست از جاي برخيزد و حتي با دوپينگ‌هاي ارزاني ارز و واردات هم زنده نخواهد ماند. هرچند هم اكنون هم بدهي چند هزار ميليارد توماني به قطعه‌سازان و سيستم بانكي و دخالت در اموري كه شايد اصلاً لزومي به ورود در آن نيست (‌از جمله ورود به خريد باشگاه ها، ‌ورود به خريد بانك‌ها و...) آنقدر اين صنعت را سنگين كرده كه ايجاد تحرك در آن سخت است و بايد از زماني ترسيد كه مردم با اين محصولات قهر كنند!
 
  با اين توضيحات راهكار چيست؟ 

همان طور كه در بالا آمد بايد مديران عامل اين شركت‌هاي خودرو‌سازي مردم را در خريد اجباري توليدات داخلي اقناع كنند، براي اين منظور مي‌توانند به جاي شروع از نقطه گراني نخست راه‌هاي كوچك كردن و كاهش هزينه‌ها و نيروهاي مازاد سفارشي آقازاده‌ها و مسئولان را كه در بدنه شبه كارشناسي و ادارات مشغولند كنار گذاشته ونشان دهند هدف آنها اصلاح و بازسازي اين صنعت است نه گراني و گرفتن پول از مردم!

در مرحله بعد حتماً خودرو سازان داخلي بايد تلاش كنند يك برنامه‌ريزي مدون داشته باشند و هزينه افزايش قيمت‌ها صرف مواردي چون افزايش كيفيت يك محصول در آينده كوتاه مدت يا كاهش هزينه در يك بخش از صنعت خواهد شد، وگرنه شكل‌گيري اين احساس كه خودرو سازان زور مي‌گويندو هروقت و هر طور كه دلشان مي‌خواهد خودروي خود را به مردم مي‌فروشند، راهي دوام‌دار نبوده و شركت‌هاي متصل به شركت‌هاي درجه چندم چيني مقبول‌تر مي‌شوند. 

انتخاب راه با خود شماست. گران كنيد يا خدمت!

مهران ابراهیمیان 
 

همراه مکانیک



دیدگاه ها

سجاد: 1394/2/2812:34:14،
226
22
چون هیچ ارگانی نیست که باهاشون برخورد کنه و همه به فکر جیبشون هستند.
رضا: 1394/2/2812:47:23،
28
233
چرا نباشند؟ وقتی دستمزد کارگر و نرخ بیمه و تورم افزایش یافته خودرو هم باید گرون شه!
علی: 1394/2/2812:48:49،
108
23
از بس زحمت میکشن و ماشین با کیفیت میدن دست مردم
چون تنها در ایرانه که وقتی چیزی گرون میشه تقاضاش زیاد میشه
رویا: 1394/2/2812:52:26،
96
21
بابا وقیح تر از این خودرو سازها خودشون هستند. با این وضعیت معلوم الحال خودروهاشون هر روز هم توقع گران شدن اونها رو دارند. واقعا از دست این خودرو سازها حالم بد میشه. بخدا اگر ما ملت حقوق کارگرای این خوروسازها رو از جیب بپردازیم و این ها جمع بشن در عوض خودرو با کیفیت با قیمت واقعی وارد بشه خیلی به نفعمون است.
فرشته: 1394/2/2812:55:36،
78
28
خیلی برام جالب هست اکثر نظرات در مورو نخریدن و تحریم ایرانخودرو هست . پس این همه ماشین که جلو نمایندگی ها هست و سریع هم فروش میره رو مریخی ها می خرن یا از کشورهای دیگه میان میخرن؟؟؟؟؟؟
اگه بنا به تحریم هست در عمل تحریم کنید نه به حرف
هما: 1394/2/2812:57:24،
55
27
باید عرض کنم تحریم و نخرید و انتظار کاهش قیمت همه کشک
فقط ملت پول ندارن برای تامین مایحتاج ضروری زندگی مشکلات دارن
وام خودرو هم نخواهد توانست برای این درد درمانی باشه
فقط باید دستمزدها مثل قیمت خودرو افزایش دو سه برابری داشته باشند و با افزایش قدرت خرید، امکان خرید خودرو که برای طبقه پایین کلای غیر ضرور است امکان پذیر بشه
رکود خرید و فروش خودرو مخصوصا خودروهای داخلی با این کیفیت و قیمت، به این زودی تمام شدنی نیست
حتی با توافق اتمی هم چندین سال طول خواهد کشید
مشکلات خودرو سازان تازه شروع شده
هرچه خوردن باید پس بدن
شیما: 1394/2/2812:58:49،
75
25
تا ورشکستگی ایران خودرو سایپا چیزی نمونده..........تعمیرگاه مرکزی ها هم دیگر قطعه های معمولی را هم ندارن چه برسد به قطعه های اصلی الفاتحه بار کج به منزل نمیرسد
علی: 1394/2/2813:00:06،
51
21
خودرو سازها در این 40 سال نشون دادند انسان و با کفایت نیستند... از حالا به بعد هر چی سرمون میاد از خودمونه... اونایی که خودرو صفر می خرن مقصرند و واقعا دارند به بقیه مردم ظلم می کنند...
مرجان: 1394/2/2813:00:49،
55
21
یه ماشین 15 میلیونی و (مثلا سمند ) و میدن 30 میلیون یه وام 15 میلیونی و باید باز پرداخت کنین 30 میلیون در نتیجه برای خرید مثلا یک سمند باید فقط 30 میلیون اضافه بر سازمان داد .به عبارتی یه سمند میشه 45 میلیون تومان .کجا شما میتونین چنین کاسبی بکنین من تعجب میکنم چرا المانی ها یا ژاپنی ها از ایران یاد نمی گیرن . البته کفار میرن به جهنم
رکسانا: 1394/2/2813:02:37،
40
20
نونی که در روزی میز و زیر میز در همکاری با خودروهای چینی نهفته در همکاری با هیچ خودروساز معتبر دیگری وجود ندارد
علی: 1394/2/2813:05:18،
32
10
تا ببینیم دیگه کسی پیدا میشه پراید بخره بالای بیست باید خیلی جیگر باشه ... اصلا بگو پراید مفتی ... مفت نمیرزه . بهترین آپشنش اینه که سه سوته چپ میکنه ...
بردیا: 1394/2/2813:05:55،
45
23
چون ورشکست شدن و جرات اعلام ورشکستگی را ندارن وبا دروغ میخوان زمان بخرن..........توی اگهیها پر از ماشین زیر قیمت کارخانه اگهی شده
حامد: 1394/2/2813:18:47،
28
22
چون پر رو هستن !
بردیا: 1394/2/2815:42:37،
26
27
شیما خانم نظر خودت رو بگو کپی نکن
وحيد يوسفي: 1394/2/2900:21:58،
19
22
در كشوري كه هر كس ساز خودشو ميزنه و قانون حكمفرما نيست و مجري قانون هم با ساز بقيه ميرقصه بهتر از اين نميشه.
تفاوت كشورهاي جهان سوم با كشورهاي پيشرفته در همين نكته بارزه.
واردات آزاد وبدون تعرفه: 1394/2/2901:12:59،
21
21
ممنون اقای مهران ابراهیمیان
منتظر مقاله بعدی شما هستیم
رضا: 1394/2/2812:34:21،
96
32
گمرکی واردات خودرو را بردارید...خلاص
Amir: 1394/2/2813:11:49،
21
45
ماشین فقط ایرانی بدون تعرفه
ساسان: 1394/2/2813:18:52،
43
22
جواب سوال مقاله خیلی راحته، چون مردم قهرمان ایران با گرونی بیشتر حال می کنن تا ارزون باشه یا ثابت باشه نمیخرن بوی گرونی به مشامشون بخوره می دون. بهمین راحتی
مهران: 1394/2/2812:36:07،
63
18
یه قسمت عمده این هزینه خودرویی که ما میپردازیم هزینه استقرار سایتهای سوریه سنگال مصر و ... است که دولت محبوب و مردمی به ما تحمیل کرد
ایرانی: 1394/2/2815:40:46،
32
18
من نمیدونم چرا مردم خودروسازان رو جدا از دولت میدونند
اگر متوجه این موضوع باشید همه ی مشکلات حل میشه
0917: 1394/2/2812:36:47،
82
23
راهکار نخریدن مردم است تا اقایون برن اشغالاشونو تو ی دنیای دیگه اب کنند،،اخه بی وجدانا خدا وکیلی شما خودتون سوار لگن هاب خودتون میشد که مردم وادار به خربد ماشین های خودتن میکنید،،
یک طرفدار خودرو ساز: 1394/2/2813:07:08،
35
44


نه عزیزم ما اینهارو سوار نمیشیم

خب اگه سوار شیم که مثل شما ها میمیریم

من به شخصه لکسوس خیلس میپسندم


ولی شما اگه فرهنگ رانندگیت رو بهتر کنی در شرایط خطرناک زنده میمونی

بلند شو برو رانا بخر


یا پژو پارس با داشبورد جدید رو دیدی؟؟

خیلی باکلاسه یه دونه بخر حالشو ببر

پول هم نداری یکی از اعضای بدنت مثلا کلیت رو بفروش

عوضش از داشبرد جدید لذت میبری

محمود: 1394/2/2812:36:50،
19
61
سلام
خب بندگان خدا این مدیران خودرویی کار دیگه ای بلد نیستم . اگه شما بلدید بفرمائید جای این آقایون باور کنید اگه کسی پیدا بشه و داوطلب باشه که به جای اینها بشینه پشت میز همین امروز از پشت میز بلند میشن .
هاشم: 1394/2/2814:11:18،
32
19
عزیز دل ما نگفتیم مدیریت بلدیم
ولی مطمئنیم که این مدیران جیگر وضع مدیریتشون از ما هم بدتره.
امینوف: 1394/2/2812:37:41،
62
25
چون سنگ پای قزوین رو الگوی خودشون قرار دادن
علی: 1394/2/2812:40:38،
47
20
ملت اگه این خودروسازهای بیکیفیت رو نخواد باید چکارکنه
رامین: 1394/2/2812:41:39،
45
19
همین خدمت گذاران خدوم هستند که پدر مردمو در اوردن
داغدار: 1394/2/2812:42:51،
53
23
بروید تحقیق کنید! خودروی هیوندا i10 با حجم موتور 1200 با کیفیت
هیوندا و مصرف 5 لیتر در صد کیلومتر توسط خودروسازان هندی به
قیمت 7200 دلار!!! هم به بازار هند هم بازارهای جهانی عرضه
میشود.اخه تا کی باید شاهد عقب ماندگی مملکت از صنعت جهانی
باشیم علیرغم شعارهایی که در کشور داده می شود.
یک طرفدار خودرو ساز: 1394/2/2812:43:01،
23
93


دنا خیلی ماشن خوبیه

بلند شید برید بخرید و از داشبوردش لذت ببرید

رانا هم بخرید برا ما که سودش خوبه 13.5 تموم میشه 33 فروششه

گفتم که اینقد نگین تعرفه و از این چرت وپرتا

خب حالا اعتراضی هس؟؟

مشکلی داری؟؟

برو پول داری ماشین خارجی بخر

همینی که هس

ناراحتی پیاده برو

فرشاد: 1394/2/2812:57:01،
54
20
حالا شما کاسه ی داغ تر از آش نشو اخوی.......
ضمنا طوری که شما تعریف و تمجید کردی از دنا همه ی ما فرض که نه مطمینیم بیشتر از دنا تو عمرت ندیدی.....به هر حال واسه خودت گفتم......یه کم آروم باش....
50: 1394/2/2823:13:32،
22
21
پول دارم خیلی زیاد ولی خارجی میخرم . افتاددددد
سسس: 1394/2/2812:43:08،
43
29
راهکار این است که حداقل حداقل تعرفه واردات خودرو چینی بشه صفر! المانی ژاپنی و... هیچ.فقط تعرفه ورادات چینی ها صفر بشه بسه
ساسان: 1394/2/2812:44:43،
42
25
این همه دادو بیداد نمی خواد...مشکلز از خودروسازان نیست مشکل از ماست...ما اگه نخریم خودرو ساز چگونه می تونه خودشو تامین کنه...خوب برادر من نخر بزار رو دستش بمونه...یونا که خودرو داخلی سوار نمیشند که ببیند چه کیفیتی داره....
گرون کنند من یکی تا مونده باشم خودرو نه از ایران خودرو می گیم نه از سایپا...دیگه کاری به دیگران ندارم...
همدلى: 1394/2/2812:44:44،
49
18
اى کاش همدلى و يکرنگى که ميان مردم برخى از کشورها مثل ژاپن و آلمان بود بين مردم ما هم براى جلوگيرى از زورگويى بود... همه جاى دنيا خودروسازها رقابت ميکنن اينجا تهديد
اميدوارم هرکسى خودرو نياز نداره نخره
ارش: 1394/2/2812:47:56،
27
25
اگر دنبال كيفيتم بودن خوب بود
حتی با همین ماشینهای دهه نودی هم اگر کیفیت کامل بود خیلی قضیه فرق میکرد من دو هفته پیش یک پارس lxتحویل گرفتم قبل از تحویل دو دل بودم که نگهش دارم یا نه گفتم صبر کن یه دوری باش میزنیم بعد تصمیم میگیرم
خلاصه ماشین امد روی داشبورد پر از جای پنجه و دستکش کارگران محترم بود به حدی که مجبور شدم با اسپری تمیزش کنم کسی شک نکنه ماشین کارکردس باور کنید اصلا نو بنظر نمی امد
اگه یکم سر بالایی بود ماشین را نمی شد از دنده سه درش بیاری
کفی ها را شوت کرده بودن کف ماشین
لبه های داشبود دستگیره هارو درها....پر از برامدگی های تیز که اگه بیهوا میرفتی سمتش زخمیت میکرد
از اون موتور بی صدایی که فکر میکردم خبری نبود مخصوصا در حالت در جا که انگار چندتا مهره جا مونده تو موتور باید دو دستی میرفتی روی بوق تا میزد اگه فوریتی پیش میومد نمیتونستی سر و بوق بزنی
درب عقب باز نمشد
فروختمش40خلاص
ناشناس: 1394/2/2812:48:53،
29
22
کسانی که به قیمت و افزایش آن اعتراض دارند آیا توجه به مشکلات مدیران خودروسازی دارند یا فقط اعتراض می کنید؟ آیا میدانید قیمت ملک تو کانادا و اروپا چقدر گرون شده؟ ایا می دانید شهریه دانشگاه های آمریکا و کانادا چقدره؟ آیا می دانید یه تور اروپایی یا افریقای جنوبی چقدر اب می خوره؟ خوب مدیران خودرو سازی از کجا این هزینه ها رو باید تامین کنند؟
303: 1394/2/2812:55:36،
21
9
چون ملت هميشه در صحنه را اينگونه يافته اند !؟
محمد: 1394/2/2812:57:39،
15
39
دنا ماشين خوبيه..خدايي از همرده هاش يه سر و گردن بالاتره,كل داشبوردش از سنگاپور مياد حتي.مانيتورشم چيني نيست سنگاپوريه..هركي از نزديك نديده الكي نظر نده,به قيمتش ميارزه,اگه.به شماهاباشه. انتظار داريد پنج ميليون بدن ولي وقتي پرايد 20 ميليونه دنا با موتورcvvt كم مصرف و پرشتاب تا 50 ميليون ارزش خريد داره,واقعا از محصولات ديگه شركت با اين همه آپشن و ساخت سنگاپور عاليه
farzad: 1394/2/2821:47:08،
24
21
داشبورد دنا در شرکت راستی کار در شهرصنعتی البرز قزوین تولید میشود
امین: 1394/2/2821:57:17،
21
19
ببخشید! الان سنگاپوری بودن داشبورد دنا مزیت خیلی مهمی هست؟ اصلا سنگاپور مگه تو دنیای صنایع تولیدی جایی داره؟ هی سنگاپور سنگاپور می کنی؟ چینی بود باز بهتر بود! لااقل چینی ها تو ساخت این جور چیزا یه اسم و رسمی دارن! همچین میگه سنگاپور هر کی ندونه انگار کجاست! ما دیگه به کجا رسیدیم!
حسن: 1394/2/2812:59:58،
40
25
دنا شتر گاو پلنگ ایران فرقونه
حداکثر تو رنج بیست میلیون مشتری داره
چون قیافه نداره طالب هم نداره
با چند تا اپشن الکی که نمیشه هربونجولی روپنجاه میلیون فروخت
سرنوشت دنا هم مثل سورن ورانا هست
حالا میبینی
hamed: 1394/2/2813:11:28،
30
16
اگه این تابو تو این مملکت شکسته بشه و مردم جنس گران و آشغالو نخرن و حداقل یه مدت جلوی خودشونو بگیرن اوضاع قدر مسلم بهتر میشه.
ماشینهای قدیمی از نو سالمترن و اینکه اگه آدم ماشین نداشته باشه به قول بعضیها! لزومی نداره پیاده گز کنه؛ 1 میلیون بیمه، عوارض، هزینه بنزین، روغن، افت قیمت، سود پول تو حساب و احتمال تصادف و گرفتاری... رو در کل حساب کنیم نسبت به هزینه آژانس قابل مقایسه نیست اشتغالزایی هم روش.
خود من هم با اینکه ماشین دارم با تاکسی تو شهر میرم چون اصلن جای پارک وجود نداره...
بویینگ: 1394/2/2813:20:25،
24
23
چون این ملت با همه چیز سازگارند
جیگر: 1394/2/2813:22:09،
33
21
یه روزی میاد که قیمت جهانی خودرو مثل قیمت الان نفت از نصف هم کمتر میشه. اونوقت حال و روز صنعت خودرو ایران دیدنی میشه.


میگی نه..... نگاه کن ... ببین کی گفتم
امیدوار: 1394/2/2813:49:26،
25
22
دقیقا همون موقع هم این پرروها میان میگن بازم گرون کنیم مردم بترسن بیان بخرن
اینا شرف ندارن از حمایت دولت همیشه سواستفاده میکنن
مجتبی: 1394/2/2813:24:04،
29
20
قربون زبونت که گل گفتی ولی کو گوش شنوا
جواب حسن جون: 1394/2/2813:30:09،
23
34
نه حسن جان تو برو پرايد سوار شو 25 ميليون بعدش بگو دنا 20 ميليون,وقتي همچين ادماي. ....تو كشورمون هستن اخر عاقبتمون اين چنين ميشه
دانا: 1394/2/2813:35:13،
23
35
دنا واقعا كيفيتش با پارسو و محصولات اشغال چيني مخصوصا ام وي ام فرق ميكنه خيلي داشبوردش با كيفيته منم شنيدم ساخت سنگاپوره..موترشم بهترين موتور ايرانخودرو فعلا تو ايرانيا بهترين موتوره يه سري اول سمند اونم دوگانه. سوزها مشكل داشت ولي ef7 از سال92 عالي شد در ضمن موتور دنا ef7 جديد تقويت شده است هم سوپاپا و هم رادياتور و هم اي سي يوش با سمند فرق ميكنه سيستم خروجي اگزوزشم با ef7 معمولي فرق داره
هاشم: 1394/2/2814:12:50،
29
23
کیفیتش توی فیلم های واتساپی و وایبری مشخصه.
نمیدونم فیلمشو دیدین؟
جای آمپر دور موتور و سرعت و آب و بنزین کلا با هم عوض شده.
خخخخخخ
Viking: 1394/2/2813:53:28،
33
22
با اين توضيحات راهكار چيست؟
1- خروج از ایران
2- رفتن به مناطق ازاد
3- رفتن به مناطق روستایی بدون جاده ی ارتباطی که نیاز به خودرو نداشته باشید
4- ترک دنیا کردن و کنج عزلت گزیدن خخخخخ
5- مردن
ف: 1394/2/2813:53:38،
28
20
من راهکار دارم ! آقایونم بلدن این چیزارو خوشونو زدن کوچه علی چپ ...
باید بگن تو یه برنامه 5 ساله هر سال 20 درصد از عوارض گمرکی کم میشه تا به صفر برسه. خودروسازا هم 5 سال وقت دارن خودشونو اصلاح کنن. نتونستن برن دنبال کارشون. دیگه ما نباید هزینه بی مسئولیتاشونو بدیم. والسلام.
بترس از خدا: 1394/2/2816:58:26،
26
21
دوست عزيز اين رويه اي كه شما پيشنهاد داديد الان بالاي 10 بار اعلام شده ولي چون منافع دولت با خودرو سازها هست هيچ وقت عملي نميشه فقط فقط بايد اتحاد داشته باشيم بابا به خدا ما چيزي از عربستان و كشور هاي ديگه كم نداريم وفقط بايد يه كم غيرتمند بشيم تا خودرو سازها به زانو در بيان
رسول: 1394/2/2813:54:39،
39
18
رضا جان رضا شیوا جان دست مریزاد دمت گرم دیشب گل کاشتی طرف مقابلت واقعا کم آورد اون حرف آخر که گفتی احتمال کاهش قیمت خودرو وجود دارد خیلی طرف را عصبانی کرد. خوب هوای ملت را داشتی. یک کلام رضا جان دوستت داریم. از طرف تمامی مصرف کننده ها
محمد: 1394/2/2814:40:56،
26
20
واقعا ایول داره این آقای شیوا
ای کاش مسئولین ما همه اینجور قاطع از حقوق ملت دفاع میکردن
قنبر: 1394/2/2814:04:59،
24
22
ما اگر انتظار داريم كه از خودروي داخلي حمايت شود و مردم گراني خودرو‌ها را بپذيرند
mohamad: 1394/2/2814:06:12،
25
23
پایین اوردن قیمت تمام شده بسیار ساده است .!!!!!!!
کافیست تحقیق کنید قطعه مورد نیاز چقدر ارزش دارد وبه چه قیمتی خریداری و وارد انبار شده اونجا مبلغی که (باج)که در مسیر استعلام تا خرید اضافه شده و عملا از مشتری در یافت میگردد معلوم خواهد شدوگرنه چگونه قیمت یک خودرو خوب وقابل استفاده بعد از تولید و حمل و سودو.......کمتر از خودرو اشغال داخلی است که هر روز یه چیزیش رو بر می دارن
0000000000000000: 1394/2/2814:22:57،
30
26
شرم آوره خون مردمو تو شیشه کردن با این صنعت فرغون سازیشون

همه مردم ناراضی اند ولی دولت به روی خودش نمیاره

شرم بر شما باد 70 میلیون رو فدای یه مشت جانی میکنید
آرمین: 1394/2/2814:29:55،
31
21
فساد وحشتناکی در جامعه بوجورد اومده بخصوص در خودرو سازی
دولت هم از این بابت خوشحاله
به بهانه ی حمایت از تولید داخلی سالانه مبلغ بالایی از درآمد گمرکی نصیب دولت میشه . مگر میشه از این درآمد چشم پوشید
ایرانی: 1394/2/2815:15:55،
29
21
چون بدبخت تر از ایرانی پیدا نمی کنند و زور می گویند
كيانوش: 1394/2/2816:43:24،
23
21
جواب تيتر...خير با خودرو دنا ثابت كردن كه دنبال كيفيتم هستن
حامد : 1394/2/2817:06:36،
21
27
این همه شعار نخ ید نخرید ندید.مردم میدونن که جه بخرن جه نخرن 10 درصد افزایش اول خرداد اعمال میشه
سعید: 1394/2/2820:35:23،
25
20
اولین روش کاهش قیمت، کاهش نیروست اینها هم که حق ندارن دست به ترکیب نیروهاشون بزنن.....واحد تحقیقات ایران خودرو 750 نفر فوق لیسانس و دکترا داره!!!!!!! اونوقت واحد تحقیقات رنو در نزدیکی پاریس دویست نفر پرسنل داره با سالی 7 مدل کاملا جدید.......تو خود حدیث را بخوان......فقط واحد روابط عمومی ایران خودرو 112 نفرن!!!!!!!
رسول: 1394/2/2821:38:16،
24
22
دروغ نکو آخه روابط عمومی 112 نفر؟ حالت خوبه

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل