کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

جریمه شرکت سایپا به دلیل کیفیت پایین محصولات

کدخبر:۱۱۸۹۲دوشنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰:۳۸۴۵۱۷ بازدید

رضا شیوا رئیس شورای رقابت و احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری یکشنبه شب ( 27 اردیبهشت) موضوع ...

رضا شیوا رئیس شورای رقابت و احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری یکشنبه شب ( 27 اردیبهشت) موضوع افزایش قیمت خودرو را بررسی کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، شیوا در رابطه با افزایش قیمت خودروها در سال  جاری اظهار داشت: طی ارزیابی و شروطی که برای خودروسازان مقرر کرده بودیم خودروسازان باید به آن‌ها عمل می‌کردند که مهم‌ترین آن بررسی آپشن ها بر روی خودرو بوده است تا بتوانیم قراردادها را منصفانه تر کنیم تا بررسی قیمت ها بهتر صورت گیرد.وی در رابطه با قیمت خودرو ال 90 و دلیل تفاوت قیمت این خودرو در بازار با کارخانه گفت: دلیل افزایش قیمت ال 90 قرارداد پارس خودرو با شرکت‌های خارجی مثل رنو است که این قراردادها شفاف نبوده و به همین دلیل شاهد اختلاف قیمت‌هایی هستیم.

تقاضای افزایش ده درصد قیمت خودرو را داریم

نعمت بخش در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که هفته گذشته شورای پول و اعتبار وام خودرو را تا سقف 15 میلیون تومان افزایش داد و اکنون نیز خودروسازان تقاضای افزایش قیمت را دارند دلیل این موضوع چیست یادآور شد: صنعت خودروسازی می‌تواند کمک شایانی به اقتصاد کشور کند و اقتصاد را از رکود خارج و تورم را کاهش دهد زیرا برای مثال 40 درصد ورق فولاد مبارکه را ما مصرف می‌کنیم.

وی افزود: هیچ کشوری برای خودرو قیمتی مشخص تعیین نمی‌کند زیرا باید بدانیم خودرو کالایی وابسته به ارز است.

دبیر انجمن خودروسازان ادامه داد: خودرو سال گذشته 3 درصد افزایش قیمت داشت اما امسال با توجه به افزایش ده درصدی قیمت ارز، افزایش 6 درصدی تعرفه‌ها و افزایش مداوم مواد داخلی و اولیه برای تولید خودرو و افزایش 17 درصدی دستمزدها ما تقاضای افزایش ده درصدی قیمت خودرو را داریم.

یورو طی یک سال 10 درصد کاهش داشته است به همین دلیل نیاز به افزایش قیمت خودرو نیست

شیوا در ادامه برنامه نسبت به صحبت‌های دبیر انجمن خودروسازان واکنش نشان داد و گفت: خودرو با پنیر و کره و امثال این‌ها متفاوت است و کالایی است که نباید به این گونه مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: ارزی که خودروسازها از آن استفاده می‌کنند یورو است از همین رو ما از سال 92 تا 93 شاهد کاهش 10 درصدی یورو بوده‌ایم به همین منظور و با این کاهش چشمگیر بنده فکر نمی‌کنم که ما نیازی به این افزایش قیمت داشته باشیم و تبع آن کاهش ده درصدی یورو در بعضی از خودروها با بررسی‌های صورت گرفته در تولیدشان کاهش قیمت داشتیم.

در ادامه برنامه "رضا تقی زاده" معاون فروش شرکت خودروسازی سایپا در گفتگوی تلفنی در رابطه با افزایش قیمت خودرو اظهار داشت: مبنای افزایش قیمت خودرو طبق قانون شورای رقابت که همان تورم بخش خودرو به علاوه ضریب مشخص شده توسط وزارت صنعت است خواهد بود.وی ادامه داد: همان طور که شاهدید تمام کارمندان دولت از فروردین هر سال حقوقشان افزایش پیدا می‌کند به همین منظور کارکنان شرکت ما نیز حقوقشان افزایش داده شده به همین منظور برای تأمین این اعتبار قیمت خودرو نیاز به افزایش دارد.

معاون فروش سایپا در رابطه با رشد کیفیت محصولات این شرکت گفت: خودروهای سایپا امسال بین5 تا 6 درصد رشد داشته‌اند.در ادامه شیوا در واکنش به این آمار گفته شده توسط مدیر فروش سایپا یادآور شد: به دلیل پایین بودن کیفیت خودروهای این شرکت به خصوص پراید _2.57 بوده است که ما در نظر داریم جریمه برای این شرکت اعمال کنیم.

افزایش 53 درصدی تولید خودرو در سال 93

در ادامه این گفتگو نعمت بخش در پاسخ به این سؤال که چرا خودروسازان همیشه آسان‌ترین راه که افزایش قیمت است را انتخاب می‌کنند در حالی که روش‌های مدیریتی و کاستن از هزینه های سربار شاید روش بدی نباشد گفت: ما سال گذشته با توجه به سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت 53 درصد افزایش تولید داشتیم یعنی با استفاده از همان نیروهایی که سال قبل از آن‌ها برخوردار بودیم 900 هزار دستگاه خودرو تولید کردیم که این تولید در سال 93 به یک میلیون و 130 هزار دستگاه رسید یعنی بهره بری را بالا بردیم.

وی در ادامه در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این که آیا شما منابع مالی تان را به جای این که مستقیم در صنعت خودروسازی به کار گیرید به خرید سهام و ملک و مستقلات بردید اظهار داشت: متأسفانه یکی از شرکت‌های ما یعنی شرکت سایپا در گذشته این کار را انجام داده بود و این موضوع ربطی به مدیریت فعلی ندارد و در حال حاضر این شرکت در حال جبران این موضوع است و سعی می‌کند سرمایه‌ها را برگرداند ولی اقدام در این جهت زمان بر است.

وی تصریح کرد: در رابطه با این که ما از امکاناتمان حداکثری بهره برداری را داشته باشیم با افزایش تولید هزینه های خود را سرشکن کردیم.

خودروسازان 4 هزار و 500 میلیارد تومانی به قطعه سازان بدهکارند

در بخش دیگری از این برنامه نعمت بخش در پاسخ به این سؤال که میزان بدهی خودروسازان به قطعه سازان چقدر است نیز اظهار داشت: کل میزان بدهی در حال حاضر 4 هزار تا 4 هزار و 500 میلیارد تومان است منتهی قرارداد قطعه ساز با خودروسازان به این گونه است که وقتی قطعه را تحویل می‌دهند 3 ماه بعد پول آن را دریافت می‌کنند لذا بنده در حال حاضر به روز نیستم که این میزان را عنوان کنم.

در ادامه گفتگوی ویژه خبری شیوا در پاسخ به این سؤال که شما واردات قطعات خودرو که جزء 6 قلم اول واردات است را چگونه ارزیابی می‌کنید گفت: متأسفانه برخی از خودروسازان ما برخی از قطعات را از چین وارد می‌کنند که این موضوع به دلیل بحث‌هایی است که پیرامون طلب قطعه سازان از خودروسازان صورت می‌گیرد.
در ادامه این گفتگو نعمت بخش در پاسخ به این سؤال که چرا شرکت‌های بزرگ قطعات خود را از طریق واردات و علی‌الخصوص از چین تأمین می‌کنند ولی از طرف دیگر زمانی که بحث افزایش قیمت خودرو مطرح می‌شود عنوان صنعت داخلی را به کار می‌گیرند گفت: بر اساس سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت تعرفه‌ها به گونه ای تعیین شده که خودروسازان تشویق به استفاده از قطعات داخلی شوند.

به‌کارگیری ابزار تعرفه برای ترغیب خودروسازان به منظور خریداری قطعات داخلی

وی یادآور شد: تعرفه قطعات کامل سواری 26 درصد است اما وقتی یک خودروساز بالای 50 درصد از تولید خودرو از قطعات داخل استفاده کند این تعرفه به 15 درصد کاهش پیدا می‌کند لذا خود سیاست گذار به گونه ای عمل کرده که با ابزار تعرفه قطعات از داخل خریداری شودوی با طرح این سؤال که وقتی  قطعه ساز نمی‌تواند قطعه به خط برساند و یا کیفیت قطعات مناسب نیست چه باید کرد گفت: ما در سال گذشته 1 میلیون و 130 هزار دستگاه تولید کردیم که این مقدار تولید 2 میلیارد ارز برده در حالی که 103 هزار دستگاه خودرو وارداتی بیش از دو میلیارد و صد میلیون دلار ارز برده است.

در ادامه این گفتگو شیوا در پاسخ به این سؤال که اتفاقی که در تحریم افتاد ما را متوجه آن کرد که ژست خودرو ملی ژست درستی نبود گفت: اگر خودروهای داخلی ما کیفیت خوبی داشته باشند نیازی نیست افراد از خودروهای وارداتی استفاده کنند.وی ادامه داد: تنها جایی که بنده نمی‌توانم از تولید دفاع کنم از کیفیت تولید است و این که چرا واردات زیاد شده مقصر خودروسازان هستند چرا که عدم کیفیت تولید داخل متقاضیان را به سمت استفاده از خودروهای وارداتی سوق می‌دهد.

نعمت بخش در پاسخ به اظهارات شیوا نیز اظهار داشت: زمانی که خودروسازان سرکوب مالی می‌شوند و وقتی شما اجازه افزایش قیمت را به ما نمی‌دهید ما نیز به قطعه سازان اجازه افزایش قیمت را نمی‌دهیم لذا قطعه ساز نیز خواه ناخواه از کیفیت تولید قطعات خود می‌زند.در پایان این برنامه تقی زاده نیز در ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی گفت: ما در چند سال گذشته مورد تحریم بودیم و این تحریم باعث شد که ما واردات خود را از اروپا نداشته باشیم و در نتیجه از یورو استفاده کمتری کردیم و بیشتر خریدهای ما از کشورهای آسیایی و به واسطه دلار بوده است.

وی ادامه داد: این موضوع تنها مربوط به صنعت خودرو نیست بلکه در صنعت مخابرات هم فقط چینی‌ها هستند که کار می‌کنند.

معاون فروش شرکت سایپا در ادامه تصریح کرد: ما جزئی از چرخه اقتصاد کشور هستیم و در نهایت ما به سمتی هدایت شدیم که احیاناً یک مقدار کیفیت قطعات اولیه افت پیدا کند که این موضوع دلایل خاص خود را دارد.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

ف س: 1394/2/2807:37:26،
242
8
نه تنها من....بلکه همه ی ما حالمون از این همه سیاه بازی بهم می خوره......!
aMiR : 1394/2/2809:15:56،
121
9
مشکل اینا ریشه ای با بهبود کیفیت حل نمیشه باید کلا ساختار تغییر بدن
حسن: 1394/2/2809:26:42،
67
12
من 4 ماه پیش sd خریدهام زود زود تسمه دینامش در میاد. به این مگن کیفیت!!!!
reza: 1394/2/2809:35:51،
93
10
خودرو ساز که مال دولته.... شورای رقابت مال دولته.... وزارت صنایع و معادن مال دولته.... سازمان حمایت از مصرف کننده مال دولته.... مدیران و کارمندان شرکت های خودرو سازی کارمند دولتن.... پس همه چی مال دولته....پس کی رو دارین گول میزنین؟ کدوم جریمه؟ کدوم پول؟
جینگ جانگ جون: 1394/2/2810:16:29،
65
8
از این جیب میریزید اون جیب ، کی رو گول میزنید؟
یک طرفدار خودرو ساز: 1394/2/2810:25:17،
18
99


کی گفته کیفیت محصولات پایینه

اتفاقا کیفیت خیلی هم بالاست


بیشتر کشته ها هم به علت فرهنگ غلت رانندگی هست

اگر همه با سرعت کمتر از 50 کیلومتر رانندگی کنن هیچکس هیچیش نمیشه

خودرو های خارجی خیلی هم ایمن نستند

من خودم دیدم تصادف یک پراید و کمری

سپره کمری شکست کاپوتشم خم شد

درسته که راننده پراید فوت کرد ولی اگر کمری فرهنگ رانندگی داشت باعث مرگ اون نمیشد

پس ساکت

درجواب طرفدار: 1394/2/2810:37:45،
55
9
آره منم موافق حرفتم اصلا چون خیلی کیفیت دارن لگن های تولید داخل فقد بدرد این میخورن ک بخری پارک کنی تو حیاط خونه اصلنم تلفات نمیده
میثم: 1394/2/2810:54:26،
41
15
صد در صد دلیل این همه تصادف فرهنگ غلط رانندگی ایرانی هاست.
ایرانی هنوز یاد نگرفته که ماشین وسیله حمل و نقله نه لایی کشیدن و خالی کردن عقده های روزانه. دلیل دوم کیفیت پایین ماشین هاست. دلیل سوم هم استاندارد نبودن را هها.
ماشین صفر نخریم: 1394/2/2812:01:24،
37
9
طرفدار خودروساز محترم، شما احتیاجی نیست 50 تا سرعت بری.یه جا با پراید وایسا تا من با دوچرخه بزنم ماشینت که از ایمنی پراید لذت ببری
دوستان : ماشین پولتونو میسوزونه ، چربی هاتونو حفظ میکنه
دوچرخه چربی هاتونو میسوزونه ،پولتونو حفظ میکنه
PARS BAZ: 1394/2/2812:02:09،
30
8
نامرد باشی ده درصد گرون نکنین

ده درصد گرون کن که دیگه فروشتون بشه سالی 100 تا ما به آرزومون برسیم
رضا: 1394/2/2812:28:20،
17
10
آقای طرفدار خودروساز.......
دوستان..... دوستان!!!
بنده خدا بی سواته
غلت(غلط) املایی هم داره!!
آخه از آدمهایی که بی سواتن و فقط بلتن از دیگرون ایرات بگیرن چه انتظاری دارین؟؟
من مظمعنم همچین آدمهای با پرادیاشون 180 تا میرن و از رانندگی دیگرون ایراد میگیرن.
ممد: 1394/2/2816:59:48،
8
8
اقای طرفدار کیفیت بالای کمری باعث زنده موندن صاحبش و
کیفیت پایین پراید باعث کشته شدن صاحبش شده

ما نباید از این خودروسازهای ایرانی ماشین بخریم
چون اگه بخریم فک میکنن ماشیناشون در حد تیم ملی خوبه
و هر روز گرون ترش می کنن
طالب: 1394/3/2616:33:06،
8
7
ما که 4 سال پراید داریم .راضیم .دور ایرانم باهاش گشتیم
p: 1394/2/2807:41:25،
51
8
عجب آشفته بازاریه این خودرو تو کشور ما .فکر کنم کل دنیا دارن بهمون میخندن. هرچند حال زار ما گریه داره ولی واقعا پوستمون بدجوری دیگه کلفت شده.
من: 1394/2/2810:34:21،
28
8
میشه بگی چی تو کشور ما آشفته نیست ؟
اگه فقط خودروسازی بود, می شد یه کاریش کرد. ولی همه چی از ساخت و ساز تا تولید تا میوه و تا نخود لوبیا آشفته و هر کی به هر کیه. همه چیزمون به همه چیزمون باید بیاد دیگه.
مدرسه: 1394/2/2807:43:29،
36
8
حالا باید بشینن 50 بار از روی " تصمیم کبری " بنویسن.......
فعلا که از موقع تولید پراید مردم دارن جریمه میدن
امیر: 1394/2/2807:49:37،
24
8
چه جریمه سنگینی بشه؟؟؟؟؟
امیر: 1394/2/2807:52:18،
40
8
شرکت سایپا را علاوه بر نداشتن کیفیت .باید بخاطر ندادن سود درست در هنگام تحویل خودرو(از سر و ته ان میزنند).نداشتن بنزین به اندازه در باک . گرفتن وجه از طرف نمایندگی بابت پارکینگ و پلاک کردن و......جریمه کرد. ولی کی؟وتوسط چه کسی؟
ss: 1394/2/2807:54:07،
38
8
نعمت بخش با وجدان وباشرف همیشه میگه دلار گرون شده یا ما جیگریم هیچی حالیمون نیست یا اینکه فکر میکنی همیشه در روی یه پاشنه میچرخه فعلا که هرچی هم ساز گرونی بزنید با دست خودتون گورتون رو می کنید
MK: 1394/2/2807:56:27،
39
9
حاجی جریمه چیه باید تخته کنین درشو(+کلا خودروسازی رو باید تعطیل کنین تو ایران،فقط واردات خودرو)
مجتبی: 1394/2/2807:57:07،
35
9
با این خودرها عهد بوق و این کیفیت صفر و خدمات زیر صفر و قیمت های نجومی شما پول مردم را نمی خورید شما دارید چرک وخون می خورید و یه روزی تقاص پس میدید
pepan: 1394/2/2808:04:30،
19
8
خودرو ساز پاش رو اندازه لحافش دراز کنه این بلا سرش نمیاد..
طمع بیش از حد عاقبتش همینه که هست..
به فکر خودرو ساز: 1394/2/2808:04:33،
16
8
خودرو سازها قشر فقیر و کم درامدی هستن باید کمکشون کنه شورای رفاقت گناه دارن خب
بنظر شما دوستان این چنین نیست؟
طالب: 1394/2/2808:09:34،
23
8
هزینه های سوء مدیریت ، حیف و میل و عدم پاسخگویی ، افزایش انگیزه کارکنان ، ایجادتناسب بین نیروی انسانی شاغل در این شرکت با تولیدات آن ( کار موجود در شرکت)
همه اینها و موارد مشابه باید حل شود افزایش قیمت 10 درصد که هیچ اگر 100 درصد هم افزایش قیمت دهید باز دو سال دیگه همین نقطه خواهید بود .

" کار را باید به کاردان داد "

بزچران به سر کار خود رود و خودرو ساز هم به کار خود مشغول باشد.

از گله گوسفندانی که شیر رهبر آن است باید ترسید نه از گله شیرانی که گوسفندی رهبر آن باشد.
بازپرس: 1394/2/2808:20:02،
31
8
حداقل بیست نفر از همکاران را می شناسم که در حال فروش ماشین ایرانی و تبدیل آن به خودرو وارداتی هستند. روی آوردن به خودروهای خارجی بسیار زیاد شده و افزایش قیمت خودروهای داخلی این تب را افزایش خواهد داد. لگن سازان داخلی در حال کندن قبر خود هستند. نخرید نخرید نخرید
آرش: 1394/2/2809:57:41،
14
10
حقیقتا همینطوره الن شما یه ماشین 150 تومنی حتی به سختی بخری 2 سال دیگه بخوای بفروشی تو بدترین حالت 140 ت میفروشی باز با همون 140 میتونی یه ماشین خوب بخری حالا ااگه روش بزاری که چ بهتر بنابراین 1 بار خرید برای همیشه کافی است و برای همیشه از دست ماشینهای کهنه داخلی نجات میابیم...حتی کسایی که نمیتونن بالای 100 بپرازن دارن میرن سمت چینی ها...مگه ما چند نسل باید 405 سوار شیم؟
پوريا: 1394/2/2808:20:36،
12
8
هر دم ازين باغ...
محمود: 1394/2/2808:31:31،
52
8
اگر انقدر که از خودروساز حمایت کردند از خروس حمایت میکردن الان تخم میزاشت
شما گمرکی رو برندارید کم کنید
10درصد کنید
دیگه کسی ماشین کم کیفیت نمیخره
توهیچ چیزی مردم حق انتخاب ندارن
کامی: 1394/2/2808:32:32،
26
9
برید بابا مسخرش رو در آوردین تکلیف آدم و روشن نمی کنن ی روز میگن ارزون میشه ی روز میگن گرون میشه مملکت از این بی صاحبتر وجود نداره !...........
نيما: 1394/2/2808:34:43،
32
8
شما هر چي ميخواي قيمتت را ببري بالا ببر

حقيقت من هم زورم نميرسه بخرم هم زورم مياد برا اين لگن ها اينقدر پول بدم
علی: 1394/2/2808:37:36،
35
8
ماشینی که 5 میلیون براشون در می آد رو 20 میلیون به ملت بیچاره می ندازن... بعد افزایش حقوق کارگراشون رو بهونه گرونی بعدی میکنن... جالبه والا...
خالو کریم: 1394/2/2808:38:44،
21
7
حالا کی داده و کی گرفته......
خالد: 1394/2/2808:50:33،
29
8
ول کنید بابا...........
کیفیت .. . کدوم کیفیت
کیفیتی که ماشین از نمایندگی تحویل بگیری با 60 کیلومتر موتور ماشین خود به خود از کار بیفته
بوئينگ: 1394/2/2808:55:19،
28
8
كيفيت پايين ؟ آدم مگه برچسب كيفيتم رو فرغون ميزنه؟؟؟؟؟ در اين كارخونه ها رو تخته كنيد و واردات رو آزاد كنيد بزاريد اين ملت يه كم تو خوشي باشن
ابی: 1394/2/2808:58:53،
22
21
دوستان همچنان نظر دهید :

ارزان میشود-------

گران میشود++++
محمد: 1394/2/2809:02:59،
25
9
انشااله که قیمتها بیاد پایین . این قیمتها بالاست ... من خودم ماشین دارم حاضرم قیمتش افت کنه
ssss: 1394/2/2809:05:36،
24
8
اخی !!!! الهیی!!!! بمیرم واسشون جریمه شدن !!؟؟؟ ورشکست نشن یوخت !!!! شرکت تویوتا در داشبورد ماشیناشون مشکل داشت موقع تصادف باز میشد و خطرساز بوده چند هزار ماشینو از سراسر دنیا جمع میکنه و رفع عیب میکنه و میلیون دلاری ضرر میبینه!!! رییسشم جلو دوربین تلویزیون تعظیم میکنه و عذر میخواد !!! شوما ی درصد فکر کن ایران رو
mjk: 1394/2/2809:07:44،
11
9
ایران خودرو چی؟
محمد: 1394/2/2809:16:25،
21
11
مرد فقط آقای شیوا
دیشب گفتگوی ویژه خبری رو دیدم
مرد فقط شیوا ایول داره بخدا.اگه تمام مسئولین ما اینطوری قاطعانه حرفشونو میزدن الان کشورمون گلستان بود
حرف مردم: 1394/2/2809:39:32،
17
8
من هنوز متوجه نشدم اصلا این قیمت گذاری برای خودرو چه دلیل منطقی می تونه داشته باشه که ما بهش دل بستیم.آقا خودرو ساز مال خودشه قیمتش رو هم باید خودش بذاره . وقتی دولت تعرفه گمرکی را برداره با قیمتهای فعلی با مخ می خوره زمین که بعد از 50 سال حمایت و کفالت دولت حقشه.مدیریت داشته باشه پراید(یا مشابه به روزشدش رو ) با بهترین کیفیت تولید کنه 10 میلیون مردم همه داخلی می خرن. تجارت که لوس بازی و خاله بازی نیست که اینا هر سال کاسه گدایی بگیرین دستشون برن شورای رقابت ، شورا هم با دعوای زرگری چند درصد بزاره روش. حالم به هم میخوره از این سیاه بازیا که واسه مردم در میارن...
پاسخ به « حرف مردم »: 1394/2/2811:55:11،
11
9
کاش می تونستم دهها میلیارد مثبت بهت میدادم. آفرین
بیدار: 1394/2/2810:05:25،
12
8
از آقای شیوا بخاطرایستادن جلوی زیاده خواهی خودرو سازان تشکرمیکنم،،،واقعا خجالت آوره بعداز 36 سال گذشت انقلاب هنوز صنعت خودرو سازی ما کاملا انحصاریه وتولیدات بی کیفیت داخلی فقط به تعرفه های سنگین خودروهای وارداتی میتوانند به حیات ادامه بدهند!!!!این مردم بدبخت هم به خیال اینهامجبورند خودرو بی کیفیت اینها رو به چند برابر ارزش واقعی بخرند یکی بیاد بگه اینها کجا رو آباد کردند!!!!خداوکیلی مردم ازخریداینها خودداری کنندتامجبور بشوند قیمتها رو بشکنند
دکتر رضا شیوا : 1394/2/2810:07:49،
8
8
اگر رییس جمهور هم دستوری خلاف قانون وخلاف عقل و دانش بدهد، یک لحظه هم در این پست نمی مانم. دکتر رضا شیوا
شعله: 1394/2/2810:11:24،
12
9
تمام خودرو سازها ی ایرانی
دارن از آب گل آلود دارن ماهی میگیرن

از عدم نظارت دولت مردان مسول حسابی خودرو سازها جولان میدن

و مردم بی گناه و وفادار نظام نیز تاوان بی کفایتی مسولان ذیر ربط رو میدن

و این است ترازوی عدل و عدالت در دیار من ....................
حمید: 1394/2/2810:34:26،
10
8
ادم این همه کلک و حقه بازی از این شرکتهای خودرو سازی میبینه واقعا شک داریم که مدیران این شرکتها از این ملت وایرانی باشن
ناشناس: 1394/2/2810:53:36،
10
8
در جواب رضا:
اینا همش ماس ماس.
امیر: 1394/2/2810:58:20،
9
8
خودروساز یه کارمند بازنشسته آبرومند ثروتمنده..
تکرار کن... آفرین. منم امیرشونم
دکتر: 1394/2/2811:19:13،
21
8
دوستان، اطلاع داشتهباسید سایپا امسال 7% بیشتر از مصوبه دولت(17%) حقوق کارمنداشو اضافه کرده که می خاد از افزایش قیمت و از جیب مشتری جبران کنه،
یکی نیست جواب پرروی و بی ادبی و گستاخی آقای نعمت بخش رو بده؟
چطور در یک کشور اروپایی با انرژی خیلی گرون تر از ایران، مالیات بیشتر از ایران، حقوق بیشتر کارگر و کارمند، بیمه بیشتر، ساعات کاری کمتر و...
ماشین روز، امن، باکیفیت، کم مصرف رو ارزون میدن دست مردم و شماها هر روز گرون تر، بی کیفیت تر، قدیمیتر می شه و خودتون هم پرروتر و گستاخ تر....
جاهل: 1394/2/2812:44:04،
12
8
بنده از مديران صنعت خودرو و زير مجموعه ها تشكر ميكنم.بدليل اينكه با وجود مشغله فراوان مسئوليت كنترل جمعيت كشور را هم بعهده دارند.
و از ان مقامات تقاضا دارم سخنان مردم عامه را به دل نگيرند و قول ميدهم همين دوستان هر جا شما را ديدند تا كمر خم شوند و تعظيم كنند.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما