کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

خودروهای چینی از ایران می‌روند ؟

کدخبر:۱۱۸۵۹یکشنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۹:۳۱۴۹۵۷ بازدید

كمتر از 50 روز تا زمان توافق نهايي ايران و 1+5 باقي مانده و به نظر مي‌رسد با به سرانجام رسيدن مذاكرات، پاي اروپایی‌ها هم به بازار خودروی ايران ...

كمتر از 50 روز تا زمان توافق نهايي ايران و 1+5 باقي مانده و به نظر مي‌رسد با به سرانجام رسيدن مذاكرات، پاي اروپایی‌ها هم به بازار خودروی ايران باز خواهد شد، بازاري كه اكنون عطش خودروهاي جديد را دارد و به نظر مي‌رسد كه حركت خودروسازان به سمت طراحي پلت‌فرم‌هاي جديد خودرو نيز به همين دليل باشد؛ جذب رضايت مشتري. البته برخي مي‌گويند كه خودروسازان مي‌خواهند با ورود مدل‌هاي جديد به بازار، اندكي از عطش مردم براي ديدن خودروهاي جديد در خيابان‌ها كم كرده و توجه آنها را از خودروهاي خارجي و به‌ويژه رقيب ارزان و سرسخت خودروهاي ايراني يعني چيني‌ها كم كنند. از طرفي چين توانسته عنوان بزرگ‌ترين توليدكننده خودرو در دنيا را از آن خود كند، اين كشور با توليد 14 ميليون و 485 هزار و 326 دستگاه خودروي سواري از آمريكا و ژاپن سبقت گرفته و مي‌خواهد عنوان بزرگ‌ترين خودروساز دنيا را يدك بكشد. اين درحالي است كه تا 12 سال پيش چين در رده هشتم جدول توليد قرار داشت. 
 
از اين‌رو دور از ذهن نيست كه بازار ايران نيز مملو از اين خودروها باشد البته نبايد از امكانات زياد و كيفيت مناسب آنها نسبت به خودرو‌هاي داخلي نيز به‌راحتي چشم‌پوشي كرد. اما به هرحال آمدن خودروسازان خارجي و شراكت با ايراني‌ها به‌خصوص توليد را متحول كرده و علاوه بر اينكه مردم را در ديدن خودروهاي جديد، راضي مي‌كند؛ بلكه توليدكنندگان ايراني نيز در كنار خارجي‌ها، باز هم مي‌توانند سهم بازار بيشتري را در داخل، از آن خود كرده و پاي چيني‌ها را از بازار ايران كوتاه كنند. اگرچه تا زماني كه به صورت رسمي از سوي غرب اعلام نشود كه تحريم‌هاي هسته‌اي ايران برداشته شده، پاي هيچ خودروسازي به ايران باز نخواهد شد؛ اما به هرحال پس از صدور همان بيانيه سوئيس نيز اخباري از بازگشت خودروسازاني همچون پژو  و رنو شنيده شد كه اين خود تاثيرات مثبتي را بر صنعت خودرو ايران گذاشته است.

البته در اين ميان برخي معتقدند كه انتشار بيانيه لوزان، ممكن است مخاطراتي را در بازار خودروي ايران به همراه داشته باشد، چرا كه به هرحال اكنون خودروسازان چيني در بازار ايران به‌خوبي جولان مي‌دهند و قصد خروج از اين بازار را هم ندارند. خدمات پس از فروش‌شان هم كه براي مصرف‌كنندگان چندان راضي‌كننده نيست، بنابراين به نظر مي‌رسد كه ممكن است تا زمان نهايي شدن توافقات سوئيس خودروسازان چيني با شرايط بسيار مناسب بتوانند از عطش بازار استفاده كرده و تا مي‌توانند خودرو به ايراني‌ها بفروشند. 

 چين بازار ايران را از دست نمي‌دهد

در اين راستا كارشناسان معتقدند كه در صورت حضور غربي‌ها در بازار خودروي ايران شركت‌هايي مانند پژو و رنو را مي‌توان برندگان بازار ايران دانست و از چيني‌ها به عنوان بازنده‌ها ياد كرد. برخي ديگر از كارشناسان نيز البته ضمن رد اين نظريه، بر اين باورند كه چين هم مي‌تواند بازار خود را در ايران داشته باشد، همانطور كه در بسياري ديگر از كشورهاي اروپايي نيز جايگاه خود را دارد و خودرو مي‌فروشد، اما در ايران ممكن است از تب و تاب قبلي خود بكاهد، اما هيچگاه بازار بكر ايران را از دست نخواهد داد و ترك هم نخواهد كرد. واقعيت اين است كه چيني‌ها تمام تلاش‌شان را براي حفظ و حتي ارتقاي جايگاه فعلي خود در صنعت و بازار خودرو ايران خواهند كرد و به‌عبارت بهتر بيرون راندن‌شان به اين سادگي‌ها نخواهد بود. البته به نظر مي‌رسد با آمدن خودروسازان غربي رقابت در اين بازار بالا گرفته و شايد چيني‌ها تاب ادامه بقاء در اين بازار را نداشته باشند. از سوي ديگر قيمت پايين خودروهاي چيني را نيز مي‌توان برگ برنده‌اي براي آنها دانست چرا كه آنها وقتي بدانند پايگاه‌شان در بازار ايران به خطر افتاده، از حربه كاهش قيمت استفاده خواهند كرد تا همچنان خريدار داشته باشند.

بنا به گفته يك مقام مسئول در صنعت خودرو بسياري از مشتريان ايراني همچنان قدرت خريد اندكي در بازار خودرو دارند و اين موضوع كاملا به نفع چيني‌هاست؛ زيرا آنها در مقايسه با خودروسازان غربي، از توانايي بيشتري در توليد محصولات ارزان برخوردارند و اين «خاصيت ويژه»، بخش قابل توجهي از ايراني‌ها را به سمت خودروهاي چيني جذب خواهد كرد. وي بر اين باور است كه اگرچه چيني‌ها به‌دليل كيفيت نه چندان مناسب خودروهاي خود، به سختي در بازارهاي خارجي نفوذ مي‌كنند، اما وقتي بيايند و جايگاهي پيدا كنند، ديگر بيرون كردن‌شان به اين سادگي‌ها نيست و آنها از هيچ تلاشي براي ماندن دريغ نمي‌كنند. بر اساس ارزيابي موسسه تحقيقاتي آي‌اچ‌اس اتوموتيو، چيني‌ها كه در سال 2011، حدود يك درصد سهم بازار خودروي ايران را در اختيار داشتند، تا سال 2016 سهم خود را به حدود 9 درصد از 17/1 ميليون دستگاه خودروي فروشي در ايران افزايش خواهند داد. شركت‌هاي چري، ليفان و جيانگواي همگي داراي شركاي داخلي هستند كه با استفاده از قطعات ارسالي از چين، اين خودروها را مونتاژ مي‌كنند. استفاني ويگير، تحليلگر موسسه آي‌اچ‌اس گفت، چيني‌ها «تهاجمي» به بازار آمده‌اند. بله آنها از تحريم‌ها منتفع شده‌اند. بله آنها در حال افزايش سرمايه‌گذاري‌هاي مشترك و شراكت خود با توليد‌كنندگان داخلي هستند. آنها جايگزين ديگر شركت‌هاي خارجي نظير فيات كرايسلر و مزدا موتور شده‌اند.

اروپايي‌ها اكنون بايد با شركت‌هاي چيني در بازار ايران رقابت كنند. خودروهايي نظير ام‌وي‌ام 110، كه ورژن ايراني خودروي كيو كيوي چري است، در كنار خودروهاي پرايد و پژو 206 در ترافيك خيابان‌هاي تهران زياد به چشم مي‌خورد. پيش از تحريم‌ها، فرانسوي‌ها بيش از هر رقيب اروپايي ديگري به ايران قطعات خودرو صادر مي‌كردند. در سال 2012، پژو اعلام كرد 473 هزار دستگاه خودرو در ايران فروخته است. بر اساس گزارش آي‌اچ‌اس، اين شركت فرانسوي هنوز 29 درصد از بازار ايران را در اختيار دارد، زيرا شركت‌هاي خودروساز داخلي همچنان برخي از قطعات توليدي اين شركت را در انبارهاي خود دارند و تامين‌كنندگان قطعات در خارج از فرانسه احتمالا به صدور قطعات به ايران ادامه مي‌دهند. اگر تحريم‌ها پابرجا باقي بماند و پژو به توليد خودروهاي مدل قديمي‌اي كه اكنون در ايران موجود است ادامه ندهد، بر اساس برآوردهاي آي‌اچ‌اس سهم پژو از بازار ايران در سال آينده به 11 درصد كاهش مي‌يابد. 

 خطر در بازار ايران جدي است

تسنيم نوشت؛ ابوالفضل حجازي ضمن هشدار درباره نفوذ خودروسازان چيني در بازار كشور اظهار كرد: صنايع خودروسازي ما در وضعيت خطر قرار گرفته‌اند زيرا خودرو‌هاي چيني با وجود تعرفه واردات حضور پررنگي در بازار مصرف كشورما دارند. عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني ايران با مقايسه شرايط توليد دو كشور چين و ايران تاكيد كرد: تسهيلات بانكي و تورم در كشور چين پايين است اما توليدكنندگان ما تسهيلات بانكي را با سود 27 درصد دريافت مي‌كنند. وي با بيان اينكه برخي از كالاهاي ما تا 40 درصد هزينه سر بار دارد، ادامه داد: درصورتي كه اين هزينه‌ها حذف شود توليدكننده ايراني با توليدكنندگان سايركشور‌ها حتي چين مي‌توانند رقابت كند. 

 انتقاد از همكاري خودروسازي ايران با چين

اما مهرماه سال گذشته نيز مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو با انتقاد بي‌سابقه از قراردادهاي منعقد شده ميان ايران و چين گفت: همكاري با چيني‌ها در اولويت دو و سه ايران خودرو قرار دارد و سقف چيني‌ها در كل محصولات توليدي ما در 4 سال آتي بيش از 10 درصد نخواهد بود. اين در شرايطي است كه چيني‌ها نمي‌توانند براي صنعت خودروي ايران راهگشا باشند و ما به عنوان يك شريك تجاري بلندمدت به اين كشور نگاه نمي‌كنيم. يكه‌زارع ادامه داد: خودروسازاني كه به سمت كار با چيني‌ها رفته‌اند كار آنها در نهايت به فول CKD ختم مي‌شود. وي ادامه داد: اگر ما شراكت با چيني‌ها را تنها در حد 10 درصد تعريف كرده‌ايم به خاطر اين است كه قواي محركه محصولات توليدي ما محصول پژو است و ما قبلا روي آن كار كرده‌ايم اما در آينده مي‌توانيم برنامه ديگري را به كار بگيريم كه ما برنده آن باشيم ضمن اينكه فول CKD چيني‌ها هم نباشد. 

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

طالب: 1394/2/2707:22:38،
137
23
خودرو چینی کجا میرن ، با 100 میلیون و کمتر از آن که نمی شه خودرو اروپایی خرید چینی ها خواهند ماند و مردمی هم که نمی توانند خودرو اروپایی یا ... بخرن چینی می خرن و زندگی می کنن
محمد: 1394/2/2708:11:14،
75
86
چه توافق بشه چه نشه خریدار خودروی چینی صاحب اول ٱخر ماشین خودشه...
سلام: 1394/2/2708:13:11،
78
15
درسته خودروهای اروپایی وارد میشه ولی این خودروها برای قشر پردرآمد هستش ...و معمولا بالای 140 میلیون آب خواهد خورد...

اتفاقا چینی های رقایت شدید خواهد داشت پلتفرم های زیبایی طراحی می کنند با قیمت بین 50 تا 70 میلیون....و قشر متوسط و کم درامد از این خودرو ها استفاده خواهند کرد...
منظور ایران جیب از خودروهای اروپایی همین رنو ها هستش که شرکت نگین خودرو وارد میکنه که با توافق هسته ایی این وارد کننده در اختیار ایران خودرو قرار میگیره ....(مثلا )
پاسخ به طالب:: 1394/2/2708:19:33،
47
22
اره داداش خدایش زیر 100 تومان هیچی نمیشه خرید
اکثر ملت هم بودجه شون زیر 50 تومان هست که به ناچار یا از سایپا خرید میکنن یا از ایران خودرو یا گول این چینی های مضخرف رو می خورن
سید: 1394/2/2711:49:28،
29
24
دوستان اصلا به فکر خرید ماشین چینی نباشید که کلا ضرره.نه کیفیت داره و نه بازار برای فروش و نه ایمنی.
شما با خریدتون سبب میشید که این لگن سازا بیشتر دامن بزنن به این آشغالا.
ایرانی حقش بهترین خودروهای دنیاست نه خودروهایی که یک بار مصرف هستند.
خبر موثق دارم که شما با نخریدن چینی های سایپا خط تولید این خودرو ها را به ضرر محض و کابوس این لگن ساز تبدیل کردید.نمونش s300 که اینقدر چینیه دره پیته گذاشته اسمش رو بگذارند آریو.سری اول که پیش فروش کردند 72 میلیون گذاشتند.همین الان توی بازار قیمتش 55 تومنه.ورشکستگی این لگن سازا نزدیکه......
سید: 1394/2/2711:57:35،
47
29
من به عنوان یک ایرانی که جزء با اصالت ترین اقوام کره خاکی می باشم لیاقت خود را ماشین چینی میدانم++++++++++

من به عنوان یک ایرانی که جزء با اصالت ترین اقوام کره خاکی می باشم لیاقت خود را ماشین چینی نمیدانم----------------
صادق: 1394/2/2711:59:26،
23
20
خودرو هاي اروپايي ارزان قيمت هم پيدا ميشه به راحتي با 50 تومن ميشه يه ماشين خوب از اروپا سوار شد
دلالان ماشين هاي چيني اينجا دارن مغز مردم رو منحرف ميكنن
مجید: 1394/2/2707:43:36،
76
58
پریروز تو جاده چالوس یه لیفان X60 افتاده بود پشتم جفت چراغاش اتصالی داشت. هر 500 متر یکیش روشن میشد و اون یکی خاموش میشد.گاهی هم جفتی خاموش میشد. خخخخ
انصافاً بعضی ازین چینی ها دیگه گندش رو در آوردن.
پاسخ به مجید:: 1394/2/2708:17:04،
51
32
لیفان و ام وی ام که افتضاحن
اسباب بازی واقعی
لیفان 520 داشتم یکم قابل تحمل بود
ام وی ام 315 گرفتم خیلی الکی بود همش خراب میشد
من نمیدونم ماشین که نباید سال اول خراب بشه
به ناچار یه 206 تکراری مدل90 خریدم
علي: 1394/2/2708:42:42،
41
40
تعداد منفي ها آمار دارندگان خودروهاي چيني رو نشون ميده خوب برادر من خودروي چيني خريدي چرا تعصب داري معلومه كه خودروهاي چيني كيفيت خودروهاي اروپايي آمريكايي ژاپني و حتي كره اي رو ندارن. من خودم مشكلات عجيب غريبي رو كه توي خودروهاي چيني ديدم تو خودروهاي ساخت هيچ كشور ديگري نديدم . قبول كه چين هم داره پيشرفت ميكنه ولي هنوز خيلي عقبتر از اون كشورهاست . معلومه كه هركسي اگر وسعش برسه از اون خودرو ها برمي داره و هرگز نمي ره سراغ چيني . خريد خودرو چيني در مملكت ما يك اجباره ولي وقتي خودروي چيني خريدي آدم نبايد بيخودي تعصب داشته باشه.
ف: 1394/2/2709:14:19،
57
13
البته این ربطی به چین و کشور دیگه نداره، واسه هر ماشینی پیش میاد. فیلم دنا رو دیدین؟ آمپر بنزین شده بود سرعت سنج !
حسینقلیخان: 1394/2/2710:52:25،
38
13
علی اقا من ماشین چینی ندارم سمند دارم اما از چرت و
پرت گفتن بدم میاد و منفی میدم هر چند که با خودرو چینی هم الفتی ندارم .
حسین: 1394/2/2710:54:03،
45
12
خدا رو شاهد میگیرم که این مشکل رو با چشمای خودم تو یه بنز سی کلاس مدل 2014 دیدم . هر ماشینی ممکن خراب بشه . اما باید ببینی درصد خرابی چقدره . تو ماشینای ایرانی صد در صد تو ماشینای چینی پنجاه درصد و تو بنز یک هزارم درصد . اینا دلیل بدی ماشینای چینی نیست . خدا کنه یه روزی همه ماشین خوب سوار بشیم من خودم یه چرخ اون بنز رو حتی اگه صد تا اشکال دیگه هم داشته باشه با کل یه کارخونه ماشین سازی چین عوض نمیکنم .
مهمان: 1394/2/2711:25:09،
20
21
نهههه توروووووخدااااااا بیا عوض کن!!!!
فرانس سوار: 1394/2/2708:27:00،
28
88
فقط رنو.فقط تندر٩٠همين وبس.لذت واقعي رانندگي باموتورپرقدرت فرانسوي
حمید: 1394/2/2712:45:15،
43
17
پر قدرت رو خوب اومدی (100 اسب )
لذت رانندگی رو خیلی خیلی خوب ومدی (مینی بوس سواری)

یکم از لذت های زیبایی این ماشین هم بگووو
اتول سوار: 1394/2/2808:05:47،
18
9
یارو بی ام و سری 6، مدل M6 با قدرت 560 اسب بخار داره، جرات نمیکنه در مورد قدرت موتور و هندلینگش اینطوری که تو در مورد یه قوطی کبریت مدل 10 سال پیش با 105 اسب بخار قدرت صحبت میکنی، حرف بزنه!

تا حالا موتور پرقدرت آلمانی یا ژاپنی ندیدی مثل اینکه؟
لذت رانندگی میدونی چیه؟ وقتی سر پیچ خواستی بپیچی عقب ماشینت نره تو باقالی ها، برو در مورد DSC بی ام و مطالعه کن بعد در مورد لذت واقعی رانندگی حرف بزن!
آیرودینامیک میدونی چیه؟ یعنی ماشینت عین قوطی کبریت نباشه و تو سرعتهای بالا باد توش نپیچه!
شتاب جانبی میدونی چیه؟ برو ببین اصلا از ال نودت آزمایش شتاب جانبی گرفتن یا نه!
همین که زیر یک قوطی کبریت 4 تا چرخ بندازن که نمیشه گفت لذت رانندگی! شاید یکی هم که از پشت پیکان بشینه پشت پراید فک کنه هم موتور پرقدرتی داره پراید، هم لذت رانندگی همینه، مثل مورچه ای که ته چاهه و فکر میکنه کل دنیا همون ته چاهه!
تایی: 1394/3/1815:15:17،
10
7
پارس سوناتایی . سالار
رضاااااااااااااااااااااااااااا: 1394/2/2709:13:10،
47
22
خودروسازهای چینی به همراه خودروسازهای ایرانی باید نابود شوند.
sam: 1394/2/2712:14:11،
18
9
با سلام
دوست عزیز،چین برخلاف ایران یک بازار رقابتی دارد و بیش از 100 خودروساز هم در آنجا مشغول فعالیتند و این خودروسازان هم نزدیک به10میلیون خودرو تنها با برند چینی را تولید می کنند.بین این خودروها هم خودروهای باکیفیت وجود دارد که به استرالیا و انگلستان و....صادر می شود و هم خودروی کم کیفیت.متأسفانه خودروسازان ما بیشتر خودروهای سطح پایین را از چین وارد نموده و حتی این نمونه ها را نیز با پایین ترین تجهیزات وارد و مونتاژ می کنند.مثلا MVM 315 که در چین به نام چری فالوین معروف است با تجهیزاتی همچون سانروف،مانیتور و دستگاه GPS و صندلی های چرمی و ...... نیز تریم داشبورد دو رنگ کرم - مشکی عرضه می شود ولی نمونه موجود در ایران با پایین ترین تجهیزات ارائه می گردد و تریم داشبورد آن فقط مشکی است.
Fereydoon: 1394/2/2709:13:18،
38
8
نه نمیروند همونطور که پراید کماکان تولید میشه و سود مناسبی برای خودروساز معلوم الحال داره خودروی چینی هم حاشیه سود بالایی برای خودروسازها داره
مجید جان: 1394/2/2710:12:23،
29
12
1. با در نظر گرفتن ارز دولتی 2900تومن قیمت هیچ خودرویی کاهش نخواهد داشت. 2.بازار عمده درخواست خرید خودرو مربوط به قشر متوسط به پایین است3. کشوری که در طی چند سال با برنامه ریزی توونسته از رتبه هشتم به رتبه اول تولید خودرو در دنیا برسه ریشه دار شده4.رمز موفقیت چینی ها در عرصه های اقتصادی رصد دقیق خواسته مشتری به همراه تولید محصول با قیمت پایینتر و سود کمتر برای خود و در عوض حضور دایمی در بازار هست5.با این اوصاف چینی ها در بازار خودرو سهم عمده خواهند داشت.
ناشناس: 1394/2/2710:36:31،
34
12
خودروهای فرانسوی قیمت ارزان دارند اما قطعات یدکی آنها گران است. مثلا تعویض تسمه تایم تندر 90 و مگان 1600 رو 60000 کیلومتر باید انجام شود که حدود 2 میلیون تومان هزینه دارد. تعویض روغن که حتما باید یه برند خاص رو استفاده کنید و غیره. در مقابل خودرو های ژاپنی گرانتر هستند اما استهلاک پایین و عمر بیشتری دارند. برای همین پرفروش ترین خودرو در آمریکا تویوتا کمری است. بنابراین اگر کشوری در خودروسازی از ژاپنی ها الگو بگیره آینده خوبی داره مثلا کره جنوبی و بعدش چین. شما لیفان 520 و 820 رو مقایسه کنید و لوگان 2012 و 2015 رو مقایسه کنید حالا حساب کن 10 سال دیگه چی میشه. دوستان ننویسند که فرانسه ایرباس تولید میکنه خوب چین هم سال گذشته اولین هواپیمای مسافری خودرو رونمایی کرد. مهم پیشرفته که چینی ها دارند به سرعت انجام می دن
ناشناس: 1394/2/2710:40:47،
37
17
لیفان با تولید دوچرخه شروع کرد همین الان هم چینی ها تو چین به ماشینهای لیفان میگن دوچرخه اما برندهایی مانند جیلی چانگان گریت وال و ام جی واقعا دارند پیش رفت می کنند. جک هم تولید کننده ماشینهای سنگین و نمیه سنگین بود اما الان مدل S5 زده و مجوز صاردات به آمریکا رو هم بهش دادن. میتونین برین سایتشو ببینین
ديوي(ديبي): 1394/2/2711:05:38،
29
10
لطفا نظر نديد دوستان
خودروهاي چيني از ايران نميرن+++
نميرن از ايران خودروهاي چيني_ _ _
8 23: 1394/2/2712:41:07،
40
17
در جواب انتقادهایی که به ماشین چینی مخصوصا lifan X60 میشه عرض کن من 2 ساله lifan X60 دارم 80 هزار تا هم راه رفتم تا الان یه بار هم حتی نزدیکه تعمیرگاه نرفتم خدا اون بالا شاهده عین حقیقته.. در عوض یه پرشیا 91 هم دارم از روزه اول خرابه تا الان 3 میلیون خرج گذاشته واسم.. در اخر 2 نکته راجه به ماشین چینی به خصوصlifan X60 که خودم دارم :: اولا گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف ..دوما این ماشین ایرانی های مسخره با اون قیافه های 30 سال پیششون که به اسم فرانسه میندازن به مردم قطعاتش تماما چینیه.. باز خوبه امثاله lifan X60 جنس درجه 1 چینه .. نه مثه قطعات رو پزو درجه 3 یا 4. منتظر ابراز فضل اون عده که میگن پیف پیف هستم اما جواب ابل...! خاموشیس :) خدافظ
چینی دوست: 1394/2/2713:16:19،
21
30
اره بابا لیفان x60عالیه با مازراتی رقابت میکنه تو راست میگی . ولی یه نکته برادرانه بهت میگم با این حرفا نمیتونی ملتو قانع کنی که چینی خوبه در صورتیکه خوب نیس و صاحب اول و اخر x60دوست داشتنیت خودت هستی
فتانه: 1394/2/2714:42:13،
19
13
عزیزم ماشین ایرانیهای مسخره نه ماشینهای ایرانی مسخره.تو اصلا میدونی ماشین چیه؟
تت: 1394/2/2713:39:27،
23
10
اگر دلار ارزان شد به همان نسبت هم خودرو ارزان می شود اگر قدرت خرید بالا رفت بله ان وقت می توان اروپایی خرید
امین: 1394/2/2716:10:38،
19
12
توافق می شود ولی تحریمی برداشته نمی شود!
خریدار: 1394/2/2717:27:39،
17
8
جناب 238: با توجه به استفاده طولانی مدت شما از x60 ایا خرید
انرا توصیه می کنید؟ یا لیفان 620 که موتور و گیربکس ان با ایکس
60 یکی است؟
با تشکر
8 23: 1394/2/2800:10:41،
13
9
اقای خریدار دوست خوبم من نظری ندارم اما یه نکته میگم تصمیم گیری با خودت .. از لحاظ سواری و فنی و کلا همه چیز عالیه.. اما مشکلش این بود افت قیمت 10 15 میلیونی داشت.. من 77 میلیون از بازار ازاذ خریدم اردیبهشت 92 .. اون زمان نمایندگی 71 تومن بود. الان نمایندگی میده 61 بازار هم 64 . کلا از نظر مالی من خیلی ضرر کردم اما انصافا فنی و سواری و شتاب خیلی راضی کنندس..
پسر شجاع: 1394/2/2817:26:42،
17
8
من کارشناس خودرو هستم و به همه می گم یک mvm530 به هزار تا ال90 می ارزد

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل