کانال تلگرام ایران جیب
کیان برنا
فروشگاه اینترنتی مدیسه
نیسان
تاپیک شاپ

نخستین خط کشتیرانی مستقیم بین ایران و عمان راه‌اندازی شد

کدخبر:۱۱۸۳۴پنجشنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲:۴۱۲۸۱۶ بازدید

نخستین خط کشتیرانی مستقیم بین ایران و عمان با استفاده از ظرفیت کشتی‌سازان داخلی دقایقی پیش راه‌اندازی شد.

اولین خط کشتیرانی مستقیم بین ایران و عمان با هدف جابجایی تجهیزات مهندسی و میوه و تره‌بار راه‌اندازی شد.

عبدالحسین خدری در مراسم راه‌اندازی این خط کشتیرانی گفت: به واسطه روابط تجاری ایران با عمان و همچنین ارتباطات مالی با این کشور نیاز به یک خط کشتیرانی مستقیم احساس می‌شد.وی با بیان اینکه طرف عمانی طی سال‌های اخیر درخواست راه‌اندازی این خط را داشتند، گفت: بر اساس توافقنامه بین ایران و عمان راه‌اندازی بخش حمل و نقل هوایی برعهده عمانی‌ها و بخش دریایی به عهده ایران گذاشته شد.

رئیس هیئت مدیره شرکت خدری جهان دریا با بیان اینکه با توجه به عدم شناخت بازار و ریسک‌های آن راه‌اندازی خط کشتیرانی ایران و عمان کمتر مورد استقلال قرار گرفت در پاسخ به ما  بیان کرد: برای راه‌اندازی این خط از ظرفیت‌های کشتی‌سازان داخلی استفاده کردیم و با یک طراحی خاص برای خط مذکور دو کشتی‌ کانتینری یخچال‌دار و یک فروند کشتی فله‌بر ساخته شد.خدری با بیان اینکه هر کدام از کشتی‌های کانتینری ظرفیت 96 TEU کانتینر دارند افزود: همچنین این کشتی‌ها دارای 36 کانتینر یخچالی و 8 کانتینر حمل مواد خطرناک هستند.وی با بیان اینکه هر 15 روز یک بار کشتی از سمت ایران به سمت عمان و بالعکس حرکت می‌کند، تصریح کرد: ماهانه 2 سرویس از بندر شهید رجایی و همچنین از بندر صهار اقدام به جابجایی کالا بین ایران و عمان می‌کنند.

رئیس هیئت مدیره شرکت خدری جهان دریا با اشاره به اینکه حدود 50 درصد خودرو وارداتی کشور از طریق عمان صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی خط مستقیم کشتیرانی به عمان هزینه صادرات کالا به این کشور 40 درصد کاهش می‌یابد.خدری با یادآوری اینکه 10 سال پیش یک خط کشتیرانی به سمت عمان راه‌اندازی و به دلایلی تعطیل شد، گفت: محوریت خط کشتیرانی مذکور صادرات است بر این اساس مواد غذایی، میوه و تره‌بار و همچنین تجهیزات مهندسی که قبول عمانی‌هاست صادر می‌شود.وی با اشاره به اینکه عمان دروازه آفریقاست از احیاء راه دریایی ابریشم طی سال‌های آینده خبر داد و گفت: در برنامه داریم خط کشتیرانی ایران، عمان، تایلند و چین را که در قرن چهارم به نام راه دریایی ابریشم معروف بود را طی یک سال آینده احیاء کنیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت خدری جهان دریا در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه شناورهای مورد نیاز این خط کشتیرانی چه میزان هزینه داشته است، گفت: 3 فروند کانتینربر با تجهیزات جانبی آن حدود 30 میلیارد تومان و یک فروند شناور فله‌بر حدود 5 میلیارد تومان برای ما هزینه داشته است.خدری همچنین خواستار حمایت سازمان توسعه تجارت و سازمان بنادر شد و گفت: سازمان بنادر با اعطای تسهیلات حدود 20 درصدی از ما حمایت کرد. ما نیازمند چنین حمایت‌هایی هستیم تا بتوانیم حمل و نقل ترتیبی را در این خصوص انجام دهیم.




دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
X22
آژانس مسافرتی بهار پرستوها
کانال رسمی تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها

آسایشگاه خیریه
دلینو
تورآنتالیا