کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

رخنه کلاهبرداران در مراکز خرید و فروش خودرو

کدخبر:۱۱۸۳۳پنجشنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳:۴۰۷۰۸۶ بازدید

مدير عامل شرکت ساماندهی صنايع و مشاغل شهر تهران نسبت به حضور کلاهبرداران در مراکز خرید و فروش خودرو هشدار و در این مورد توضیحاتی داد.

 روزهای اخیر در حالی که به گفته برخی نمایشگاه داران خودرو خرید و فروش به ندرت صورت می گیرد، همچنان بازار خودرو همانند همیشه شلوغ و پرهیاهو به چشم می‌خورد. برخی برای خرید خودرو و برخی برای فروش خودروهای خود به این بازار پا نهاده‌اند. 

مکانی که به طور کامل برای معامله خودرو اختصاص یافته، که با توجه به استقبال بالای عموم از این مراکز، در سال‌های اخیر تعداد آنها افزوده شده است و برای ارائه امکانات به مردم در حال تلاش هستند.مکان‌هایی که در آن، افراد مسوول تلاش می‌کنند تا کلاهبرداری صورت نگیرد و مشتریان از معامله خودروهای خود راضی باشند.با این حال گویا کلاهبردان در اینجا هم جا خوش کرده‌اند و همیشه در کمین نشسته‌اند تا کارشان را انجام دهند. آنها در این مراکز هم بیکار ننشسته‌اند. افرادی که وقتی مشتری را می‌بینند، تنها به فکر سودجویی خود هستند. به مشتری می‌گویند:« معامله کارشناسی نمی‌خواهد، ما خود کارشناس هستیم».

رضا قدیمی، مدير عامل شرکت ساماندهی صنايع و مشاغل شهر تهران هم در گفت‌وگویی در این خصوص اظهار نظر کرده است. همچنین در سه‌چهار سال گذشته، این شرکت فقط سه مرکز داشت، مرکز شهید رجایی، مرکز آیت‌الله سعیدی و حکیمیه. مرکز حکیمیه به این دلیل که در بافت مرکزی بود و برای مردم مزاحمت ایجاد می‌کرد، تعطیل شد. اما در ازای آن مراکز دیگری (چیتگر با مساحت 20 هکتار، خاوران با مساحت هشت هکتار و مرکز شهید دوران با مساحت حدودی چهار هکتار) ایجاد شد. 


عمده خدماتی که به مردم داده می‌شود چیست؟

مدیر عامل شرکت سازماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در این مورد به اقتصادنیوز گفت: با افتتاح این مراکز، خواهان کسب رضایت مردم هستیم تا در معامله‌های خود ضرر نکنند.او گفت: نوع خدماتی که به در این مراکز به مردم ارائه می‌شود دو بحث است. اول آنکه وقتی خودرویی به این مراکز وارد می‌شود، به طور نامحسوس مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. یعنی با استعلام پلاک آن، متوجه می‌شوند که خودروی وارد شده سرقتی، شکایتی، دارای مساله و ایراد نباشد و بسیاری موارد دیگر.

قدیمی معتقد است: با انجام این فیلتر اولیه، مشتریان به هیچ‌وجه در این مراکز خودروی سرقتی خریداری نمی‌کنند، زیرا اگر خودرویی مساله‌ای داشته باشد، خرید و فروش آن صورت نمی‌گیرد.

او ادامه داد: بحث دوم ارائه خدمات برای کارشناسی است. در این مراکز با وجود سایت‌ها، کارشناسی اولیه(فنی، موتوری) برای خودروها صورت می‌گیرد. کارشناس‌ها همه آموزش‌دیده و رتبه‌بندی‌شده‌اند و از همه مهمتر کارشناسان بی‌طرف‌اند. آنها با انجام معاینات و بررسی‌های لازم و اولیه، خودرو را ارزیابی کرده و برای هر خودرو چک‌لیستی را پر می‌کنند، تا مشتریان متوجه شوند که این خودرو چه ایراداتی دارد یا ندارد. اگر خودرویی چپ‌شده باشد، خوردگی، رنگ‌کاری و... داشته باشد در این مرحله مشخص می‌‌شود. 
اما به گفته او، این کارشناسی‌های اولیه برای خرید و فروش کافی نیستند. در این مراکز اگر خودرو به مرحله خرید و فروش رسید، به انجام این کارها بسنده نمی‌شود، بلکه کارشناسی‌های مجدد صورت می‌گیرد. زیرا وقتی ماشین به مرحله خرید و فروش رسید، مسوولیت آن به عهده این مراکز است. اگر آن وسیله عیبی داشته باشد و خریدار نداند، بعداً می تواند از این مراکز شکایت کند و از آنها خسارت بخواهد. 


خودرو کالایی سرمایه‌ای است؟

او در ادامه گفت‌وگو در خصوص خدماتی که در این مراکز ارائه می‌شود، بیان کرد: علاوه بر افرادی که در درون این مراکز خدمات‌دهی می‌کنند، افرادی نیز هستند که در بیرون این مشغول به کارند تا از حضور دلالان جلوگیری کنند و اجازه ندهند خودرویی در بیرون از این مراکز خرید و فروش شود.

او در این خصوص اظهار کرد: ماشین یک کالای سرمایه‌ای است. سرمایه‌ای نه به معنای حسابداری. در زندگی، بعضی خریدها به صورت روزانه است یا حتی به این دلیل که زود به زود انجام می‌شود در خرید آنها مهارت دارید ولی در خصوص خودرو به این صورت است که افراد در هر سال خودرو خریداری نمی‌کنند و به همین دلیل اکثراً تخصصی در خرید و فروش آن ندارند. لذا اگر در بیرون از این مراکز خودرویی را خریداری کنند باید به دلالی که خودرو را می‌فروشد اطمینان کند و این اتفاقات بسیار زیاد اتفاق می‌افتد. 


حضور دلالان در بازار خودرو همواره پا برجاست

قدیمی گفت: در این میان باندهایی وجود داشته که ماشین چپ‌شده را در اینجا وارد می‌کنند ولی برای کارشناسی نمی‌‌آورند و می‌گویند «کارشناسی را ولش کن، ما خودمان کارشناس داریم». قطعه به یقین بدانید اینها کلاهبردار هستند. 

او ادامه داد: ولی با این حال گناه مردم را نمی‌شود شست، اما کسی که می‌گوید من خودم کارشناس هستم، شک نکنید ریگی به کفشش است. حتماً ماشینش ایراد دارد و چون در اینجا بورسی تشکیل شده است که همه مردم در اینجا حضور پیدا می‌کنند و همه در خرید آن تخصص ندارند، این افراد مردم را در اینجا دوره می‌کنند.

او عنوان کرد: مسوولان مربوطه از صبح تا شب می‌گویند که مردم خودروی مورد نیاز خود را بدون برگه کارشناسی خریداری نکنند، این فروشندگان کلاهبردار هستند و نمی‌توانیم همه را که دستگیر کنیم.

قدیمی گفت: قاضی ویژه راهنمایی رانندگی، آقای کارگر در سال گذشته، هر هفته جمعه‌ها، اینجا حضور داشتند. زیرا باندهایی را در اینجا کشف کرده بودند و برایش جالب بود که ببیند. او فکر می‌کرد ایراد از این مراکز است و اینکه با این مراکز کلنه‌ای برای این باندها درست شده است که در آن رخنه کرده‌اند. اما با تشکیل یک پرونده و ماموریت ویژه، متوجه شدند که کار، کار درستی است. وقتی به فرد یا گروهی شک می‌کنند، فوراً از طریق کلانتری‌های موجود در این اطراف پرونده‌ای تشکیل می‌دهند و به دادسرا می‌فرستند. و در آنجا هم شدیدترین عمل با آنها صورت می‌گیرد زیرا از صداقت و سادگی مردم سواستفاده می‌کنند. 

او بیان کرد: نظر ما این است که همه مردم در خرید و فروش خودروهای خود این توصیه ها را جدی بگیرند و کارشناسی مجدد انجام دهند.

قدیمی افزود: سازمان‌های دولتی وقتی می‌خواهند یک قیمت پایه بگیرند، برای انجام این کار، به طور مثال کارشناس از صد دستگاه ماشین بازدید می‌کند و قیمت آنها را صورت جلسه می‌کند و آن قیمت مدرکی برای مزایده به حساب می‌آید. البته این قیمت، یک قیمت پایه است و قیمتی نیست که حتماً ملزم باشند طبق آن بخرند و بفروشند. در کل خرید و فروش به صورت توافقی صورت می‌گیرد. 

او اظهار کرد: مثلاً ممکن است خودرویی را که 25 میلیون تومان ارزش دارد، فروشنده آن 40 میلیون تومان برای قیمت‌گذاری کند. ولی وقتی کارشناس یک قیمت پایه نسبت به آن کالا می‌دهد، بعد از آن با توجه به توافق و چانه‌زنی، آن خودرو سه تومان بالاتر، سه تومان پایین‌تر یا به همان قیمت فروخته می‌شود.

قدیمی در پایان گفت: در این مراکز خرید و فروش یک بانک اطلاعات موجود است که همه خرید و فروش‌های پنج مرکز در آن ثبت شده است و به عنوان مثال می‌توان در آن سیستم مجازی، برای آخرین قیمتی که پژو مدل 1385 مبادله شده است، جست‌وجو کرد.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

نولان: 1394/2/2416:40:00،
124
31
قیمت رانا همچنان رو به پایین/نخرید دوستان/نخرید/هرچی می خرید رانا نخرید
ایمان: 1394/2/2419:17:37،
91
25
دلت خوشه ها یه هفتس پرشیا ال ایکس تحویل گرفتم دیسک صفحش تعطیله.تو دست اندازا ضبطش قطع و وصل میشه.اینه هاش یکی در میون جمع نمیشه.بوقش روز اول از کار افتاد داشبورتشم از جنس پلاستیک بازیافتیه همون قبلیش بهتر بود.همشون لگنن.۲۰۶ رانا پرشیا فقط قیافشون قابل تحمل تره وگرنه کیفیت صفر.
کارگرخسته: 1394/2/2416:46:00،
59
27
آقا هیچ جای ایران دلار دلالی نمیشه .فقط توو تهرون آخه این تهرونی نشونن...که ازدیوار مردم بالا رفتن نیس
عادل: 1394/2/2416:55:29،
83
26
من ‌اهل شیرازم و کارم معامله‌ی ماشینه به جرأت میتونم بگم بالای ۸۰ درصد ماشینایی که جز از نمایندگی‌ها خرید و فروش میشه کیلومترشون دستکاری شده از پراید گرفته تا بنز.... این قضیه خیلی رایج شده!
شهر خيام: 1394/2/2512:12:42،
38
29
عادل خان
لطفأ اگه ي اطلاع رساني جامع در اين خصوص بفرماييد ممنون ميشيم
و اينكه راه تشخيصش چه جوريه
يعني اين قضيه اي كه شما ميفرماييد با دستگاه زدن هم مشخص نميشه ؟
مجید تیزه: 1394/2/2417:27:30،
91
30
لنگش پسر عمه من
یه کلاه بردار
ماشین رنگدار و مشکل دار رو همچین به اسم بیرنگ میندازه به مردم که نگو
خدا ازشون نگذره دوستان موقع ماشین خریدن خیلی دقت کنید
علی: 1394/2/2417:28:26،
81
33
اون 4000 ماشین که تو تگرگ داغون شده را بچسب همین فردا پس فردا مشخص میشه که ایران گاری به یکسری بدبخت این ماشینا را انداخته.
اعلا: 1394/2/2417:42:57،
40
30
این که خیلی وقته.
خبر جدید بده.
HAMID: 1394/2/2417:46:27،
47
26
پول داشته باشی خریدنش کاری نداره مشکل تو خریدن نیس تو پولشه
مهدی: 1394/2/2418:30:00،
162
33
ﺩﺭ ﯾﮏ ﻫﻔﺘﻪ ﺍﯼ ﮐﻪ 190 ﻧﻔﺮ ازیمنی ها ﮐﺸﺘﻪ ﺷﺪﻧﺪ 234
ﻧﻔﺮ ﺩﺭ ﺗﺼﺎﺩﻓﺎﺕ ﺭﺍﻧﻨﺪﮔﯽ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﮐﺸﺘﻪ ﺷﺪﻧﺪ....
اونایی ک نگران کشتار شیعیان یمن هستن و فکروذکرشون بجای مردم ایران ...... درگیر جنگ بین عربهاست
ﺧﻮﺍﻫﺸﺎً ﺍﺯ ﺣﻤﻠﻪ ﺳﺎﯾﭙﺎ ﻭ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺑﻪ ﺷﯿﻌﯿﺎﻥ ﺍﯾﺮﺍﻥ
ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﮐﻨﯿﺪ !
جهان سومی: 1394/2/2420:26:59،
62
23
آفرین.
حسین: 1394/2/2423:56:45،
48
59
اکثر کشته های ایران بخاطر فرهنگ زیر صفر رانندگیشونه

اینطور نیست ؟ واقعیت تلخه نه ؟!

منفی بدین تا تخلیه بشین

محمد: 1394/2/2514:04:30،
49
29
منم موافقم به خاطر فرهنگ رانندگي هست
مثلا وقتي داري تو اتوبان ميري طرف مثل گاو مياد از راست سبقت ميگيره خوب اينكه تقصير ماشين نيست حالا چه بنز باشه چه پرايد تصادف ميكنه يا وقتي يه ترافيك ميشه طرف حاظر نيست مثل ادم در مياد سرشو تو جاي خالي ميكنه و سپر و گلگيرو داغون ميكنه خوب اين تقصير ماشين؟
يا تو جاده به طرف هر چي چراغ ميزني كه ميخواي سبقت بگيري اما بهت راه نميده و ميپيچه جلوت يا داري ميري مثل خر بهت بغل ميزنه يا بدون راهنما ميپيچه تو كوچه يا خيابون جلوت يا يه خيابونو خلاف مياد و باعث تصادف ميشه خوب اين به خاطر ماشينه؟
درسته ماشيناي ما اشغالي بيش نيستند اما بيشتر تصادفات ما از همين فرهنگ گند رانندگيمونه حالا ما چه بنز داشته باشيم چه پرايد اگه مثل ادم رانندگي نكنيم وبه حقوق ديگران احترام نذاريم باز تصادف ميكنيم اگه به ماشيناي ايران دقت كنيد اكثر ماشينا برخلاف خارج رنگ خوردگي دارند..!
حسین پاسخ به م.ن: 1394/2/2519:33:16،
40
29
دوست محترم« م .ن » اتفاقا اون کسی که باید اول فکر کنه بعد صحبت کنه شما هستین . مجددا تکرار میکنم فرهنگ زیر صفر رانندگی باعث اکثر تصادفاته . ضمنا جناب م.ن از گل واژه هایی که افاضات فرمودین ! به من یه معذرت خواهی بدهکارین و اصل رو به این بنا میذاریم که شما جز اون دسته از راننده هایی هستین که فرهنگ رانندگی رو رعایت میکنین !!
م.ن: 1394/2/2613:44:52،
31
27
چناب "حسین" :
اگه از حرفهای من ناراحت شدید من عذرخواهی میکنم

بحث من چرایی تصادف نیست ، صحبت من اینه که خودرو باید ایمن باشه و این ربطی به فرهنگ رانندکی نداره ، همینطور که پلیس باید وجود داشته باشه و این ربطی به دلیل جرم و جنایت نداره همین.

شما با این استدلالت داری آب تو زمین مونتاژکاران وطنی میریزی!
احمد: 1394/2/2418:31:16،
32
30
دوست عزیز جسارتا با این حرفتون لابد در شیراز کم فروشی باب شده !
مهدی: 1394/2/2418:33:53،
70
33
کاش گزارشی میدادید در خصوص گرانفروشی و کم فروشی و بنجول فروشی شرکت ایران خودرو و سایپا
ضمنا کاش قیمت تمام شده محصولات این شرکتها رسما اعلام میشد .
دانشجو: 1394/2/2500:25:35،
46
25
احسنت به شرفت
مجید: 1394/2/2419:32:32،
51
25
واقعا اینها به فکر مردم هستند ودوست ندارند سرشان گلاه برود فقط تا می توانند مردم را لخت می کنند می توانید بروید ویک ماشین را با روال قانونی انجا بفروشید تاببینید
احسان: 1394/2/2423:26:07،
35
26
دوستان تو امريكا ماشين متوسط ١٥ هزار مايل كه ميشه حدود ٢٤ هزار كيلومتر كاركرد سالانه داره،من موندم با وجوده اين همه ماشين تو خيابون چطور براي مثال مزدا ٣ مدل ١٣٩٠ ،٤٠ هزارتا را رفته؟بريد تو سايتهاي خريد و فروش ماشين ببين تا متوجه شين ٩٥٪ ماشينها كيلومترشون عقب كشيده شده!!!
غلام : 1394/2/2423:30:17،
52
30
اونی که ماشینو بدون کارشناسی میخره حقشه ک سرش کلاه بره
جواد: 1394/2/2510:01:35،
39
25
حداقل اینها ادعای پاکی و شرف ندارند و به زور به کسی تحمیل نمیشوند ولی حودرو سازها که دارند به زور به ملت تحمیل میشوند
م.ن: 1394/2/2610:04:31،
44
26
چناب "حسین" :
اگه از حرفهای من ناراحت شدید من عذرخواهی میکنم

بحث من چرایی تصادف نیست ، صحبت من اینه که خودرو باید ایمن باشه و این ربطی به فرهنگ رانندکی نداره ، همینطور که پلیس باید وجود داشته باشه و این ربطی به دلیل جرم و جنایت نداره همین.

شما با این استدلالت داری آب تو زمین مونتاژکاران وطنی میریزی!

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
پانی پی
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار