کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

وام خودرو 15 میلیون ولی بازپرداخت آن 31 میلیون تومان است

کدخبر:۱۱۸۲۹پنجشنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶:۴۷۹۶۱۸ بازدید

تسهیلات خرد براساس ابلاغیه بانک مرکزی افزایش یافت. تاکید بانک مرکزی هم بر بیشتر شدن پرداخت تسهیلات خرد در سال جاری است.

تسهیلات خرد براساس ابلاغیه بانک مرکزی افزایش یافت. تاکید بانک مرکزی هم بر بیشتر شدن پرداخت تسهیلات خرد در سال جاری است. به این ترتیب تسهیلات خودرو را با سقف ١٥ میلیون تومان، تعمیر مسکن ١٠ میلیون تومان، خرید کالا ٨ میلیون تومان، خرید خودرو در قالب جایگزینی خودروهای فرسوده ٢٠ میلیون تومان و نهایتا کارت اعتباری پنج میلیون تومان تعیین شد. این تسهیلات در قالب عقود مبادله‌ای قرار است با نرخ سود ٢١ درصد به متقاضیان پرداخت شود؛ سودی که اغلب تا پیش از این بالای ٢٨ درصد در نظر گرفته می‌شد و در گنجانده شدن این عقود در قالب مشارکت، سودهایی بالای نرخ تعریف شده مبادله‌ای از مشتریان اخذ می‌شد. محاسبه اولیه نرخ سود ٢١ درصد ابلاغ شده، نشان می‌دهد دریافت‌کننده تسهیلات خودرو برای پرداخت وام ١٥ میلیون تومانی در طول پنج سال باید ماهانه ٥١٢ هزار تومان پرداختی داشته باشد. این به مفهوم آن است که در طول پنج سال مشتری ١٥ میلیون و ٧٥٠ هزار تومان سود علاوه بر اصل پول به بانک عامل پرداخت خواهد کرد.

فرمول‌هایی برای دور زدن قوانین

حال با وجود نرخ سودی که در طول پنج سال دو برابر اصل وام اعطا شده را نصیب بانک خواهد کرد باز هم بانک‌ها زیر بار پرداخت این تسهیلات نمی‌روند. مسوول اعتبارات یکی از بانک‌هایی که مدتی است به جرگه بانک‌های خصوصی کشور پیوسته است به خبرنگار «اعتماد» می‌گوید: هنوز که از طرف بانک‌ها دستور جدید پرداخت تسهیلات خرد به شعب ابلاغ نشده اما در صورت ابلاغ نیز گمان نکنید تسهیلات با نرخ ٢١ درصد پرداخت می‌شود. بانک‌ها همیشه فرمول‌ها، بند و تبصره‌هایی دارند که نرخ سود را اگرچه اسمی روی ٢١ درصد می‌بندند اما در عمل نرخ عقود مشارکتی را از مشتریان دریافت می‌کنند. او همچنین با بیان اینکه سال گذشته وام خودرو ١٠ میلیون تومان در نظر گرفته شده بودگفت که بیش از ٢٨ درصد سود از این نوع تسهیلات دریافت می‌شد.

خبری از تسهیلات خرد نیست

در یک بررسی میدانی مشخص شد که هیچ یک از شعب بانک‌های کشور در جریان ابلاغیه جدید بانک مرکزی قرار نگرفته‌اند. فردی که در پشت باجه تسهیلات بانکی خصوصی نشسته است، اظهار می‌کند: بعد از آنکه بانک مرکزی دستورالعملی را ابلاغ می‌کند دو هفته بعد از سوی بانک‌ها به شعب اعلام می‌شود. پس اگر روز گذشته بانک مرکزی دستور پرداخت تسهیلات جدید را ابلاغ کرده است، ابتدای خرداد منتظر ابلاغ آن به شعب بانک‌ها باشید. در بین ٣١ بانک و موسسه اعتباری کشور تنها چند بانک دولتی و تازه خصوصی شده، تسهیلات خرد را در لیست پرداختی‌های‌شان داشتند. در مراجعه به اغلب بانک‌های خصوصی مشاهده می‌شد که نه امسال بلکه سال‌های گذشته نیز پرداخت این تسهیلات در دستور کار این بانک‌ها نبوده است. علت هم همان قید مبادله‌ای بودن این تسهیلات است که دست بانک را برای دریافت سودهای بالاتر می‌بندد.

تسهیلات خرد براساس ابلاغیه بانک مرکزی افزایش یافت. تاکید بانک مرکزی هم بر بیشتر شدن پرداخت تسهیلات خرد در سال جاری است. به این ترتیب تسهیلات خودرو را با سقف ١٥ میلیون تومان، تعمیر مسکن ١٠ میلیون تومان، خرید کالا ٨ میلیون تومان، خرید خودرو در قالب جایگزینی خودروهای فرسوده ٢٠ میلیون تومان و نهایتا کارت اعتباری پنج میلیون تومان تعیین شد. این تسهیلات در قالب عقود مبادله‌ای قرار است با نرخ سود ٢١ درصد به متقاضیان پرداخت شود. سودی که اغلب تا پیش از این بالای ٢٨ درصد در نظر گرفته می‌شد و در گنجانده شدن این عقود در قالب مشارکت، سودهایی بالای نرخ تعریف شده مبادله‌ای از مشتریان اخذ می‌شد. محاسبه اولیه نرخ سود ٢١ درصد ابلاغ شده، نشان می‌دهد دریافت‌کننده تسهیلات خودرو برای پرداخت وام ١٥ میلیون تومانی در طول پنج سال باید ماهانه ٥١٢ هزار تومان پرداختی داشته باشد. این به مفهوم آن است که در طول پنج سال مشتری ١٥ میلیون و ٧٥٠ هزار تومان سود علاوه بر اصل پول به بانک عامل پرداخت خواهد کرد.

فرمول‌هایی برای دور زدن قوانین

حال با وجود نرخ سودی که در طول پنج سال دو برابر اصل وام اعطا شده را نصیب بانک خواهد کرد باز هم بانک‌ها زیر بار پرداخت این تسهیلات نمی‌روند. مسوول اعتبارات یکی از بانک‌هایی که مدتی است به جرگه بانک‌های خصوصی کشور پیوسته است به خبرنگار «اعتماد» می‌گوید: هنوز که از طرف بانک‌ها دستور جدید پرداخت تسهیلات خرد به شعب ابلاغ نشده اما در صورت ابلاغ نیز گمان نکنید تسهیلات با نرخ ٢١ درصد پرداخت می‌شود. بانک‌ها همیشه فرمول‌ها، بند و تبصره‌هایی دارند که نرخ سود را اگرچه اسمی روی ٢١ درصد می‌بندند اما در عمل نرخ عقود مشارکتی را از مشتریان دریافت می‌کنند. او همچنین با بیان اینکه سال گذشته وام خودرو ١٠ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود گفت که بیش از ٢٨ درصد سود از این نوع تسهیلات دریافت می‌شد.

خبری از تسهیلات خرد نیست

در یک بررسی میدانی مشخص شد که هیچ یک از شعب بانک‌های کشور در جریان ابلاغیه جدید بانک مرکزی قرار نگرفته‌اند. فردی که در پشت باجه تسهیلات بانکی خصوصی نشسته است، اظهار می‌کند: بعد از آنکه بانک مرکزی دستورالعملی را ابلاغ می‌کند دو هفته بعد از سوی بانک‌ها به شعب اعلام می‌شود. پس اگر روز گذشته بانک مرکزی دستور پرداخت تسهیلات جدید را ابلاغ کرده است، ابتدای خرداد منتظر ابلاغ آن به شعب بانک‌ها باشید.

در بین ٣١ بانک و موسسه اعتباری کشور تنها چند بانک دولتی و تازه خصوصی شده، تسهیلات خرد را در لیست پرداختی‌های‌شان داشتند. در مراجعه به اغلب بانک‌های خصوصی مشاهده می‌شد که نه امسال بلکه سال‌های گذشته نیز پرداخت این تسهیلات در دستور کار این بانک‌ها نبوده است. علت هم همان قید مبادله‌ای بودن این تسهیلات است که دست بانک را برای دریافت سودهای بالاتر می‌بندد.

وعده بانک مرکزی برای اولویت اول شدن تسهیلات خرد

امسال اما مسوولان بانک مرکزی تاکید می‌کنند که پرداخت تسهیلات خرد در اولویت نخست بانک‌ها قرار خواهد گرفت. این را سید علی اصغر میرمحمد صادقی مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی می‌گوید. او در زمینه روش صحیح اعطای تسهیلات خرد اذعان می‌کند: ابتدا باید متقاضیان واقعی شناسایی شوند و اهتمام داریم تسهیلات به اقشار نیازمند جامعه برسد چون در گذشته گزارش‌هایی از اعطای تسهیلات صوری در زمینه تسهیلات خرید خودرو و کالا وجود داشت. میرمحمد‌صادقی با اشاره به جلسه‌ای که با نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان برگزار شده، تصریح کرد: شیوه نامه‌ اجرای صحیح مصوبات، تدوین و حداکثر طی هفته آتی به بانک‌ها ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی به هماهنگی‌های ایجاد شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: مکانیزم طراحی شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به گونه‌ای است که تسهیلات به کالاها و خودروهای تولید داخلی و مصرف کنندگان واقعی تعلق بگیرد. وی با بیان اینکه سقف تسهیلات پرداختی برای وام خودرو ١٥٠ میلیون ریال و ٦٠ درصد کل مبلغ خودرو است عنوان می‌کند: عملکرد بانک‌ها برای تحقق این اهداف براساس گزارش‌های ماهانه آنها، رصد شده و با بانک‌هایی که عملکرد مناسبی نداشته باشند، برخورد خواهد شد. به طور کلی، بانک‌ها باید در حل مشکلات متقاضیان واقعی عمل کنند. میرمحمد‌صادقی مدت زمان بازپرداخت تسهیلات را سه تا پنج ساله عنوان کرد و افزود: سود این تسهیلات در قالب عقود مبادله‌ای مصوب شورای پول و اعتبار ٢١ درصد تعیین شده است.

قواعد عجیب در پرداخت تسهیلات

اگرچه بانک‌ها موظف هستند تسهیلات خرد را پس از ابلاغ شیوه‌نامه بانک مرکزی اجرایی کنند اما برخی بانک‌ها به طور کل پرداخت این تسهیلات را در دستور کار ندارند. آنهایی هم که پرداخت این تسهیلات را پس از رسیدن شیوه‌نامه ابلاغی به دست شعب خواهند داشت از قواعد عجیب و غریبی صحبت می‌کنند که در هیچ قسمت از ابلاغیه بانک مرکزی دیده نمی‌شود. یکی از بانک‌های دولتی به خبرنگار ما که به عنوان درخواست‌کننده تسهیلات به این بانک مراجعه کرده بود؛ اعلام کرد باید برای دریافت تسهیلات خودرو سپرده‌ای بالای ١٠ میلیون تومان را به مدت ٩ ماه نزد بانک بگذارد. در صورتی‌که این تسهیلات را به صورت فوری نیازمند است باید ٣٠ درصد از تسهیلات به عنوان تضمین نزد بانک نگه داشته شود. به گفته متصدی اعتبارات این بانک، پس از ٩ ماه سپرده‌گذاری حدود ٢٠ میلیون تومان تسهیلات خودرو به متقاضی داده می‌شود و در صورت نداشتن سپرده، شش میلیون تومان از تسهیلات ٢٠ میلیون تومانی تا پایان پرداخت تسهیلات نزد بانک نگه داشته می‌شود.

نرخ‌هایی که از هیچ رویه‌ای پیروی نمی‌کند

یکی از بانک‌های تخصصی اما پرداخت تسهیلات فوق را امکان‌پذیر و در دستور کار بانک دانست اما تفاوت آنجا بود که برای پرداخت این تسهیلات خرد سودی بالغ بر ٣٠ درصد در این بانک تعریف شده است. این نرخ نه تنها از نرخ تعریف شده برای سال جاری بسیار بالاتر است بلکه حتی از نرخ سود عقود مشارکتی در سال گذشته نیز بیشتر است. این درحالی است که بانک مزبور یکی از بانک‌های تخصصی دارای مجوز و تحت نظارت بانک مرکزی است. لذا مشخص نیست اگر بانک مرکزی بر عملکرد بانک‌های مجوز‌دار نظارت دارد این بی‌ضابطه‌ای‌ها از کجا نشات گرفته و چگونه در روز روشن اجرایی می‌شود. در این بین مشتریان سردرگم، نمی‌دانند چرا از سوی بانک مرکزی بارها از سپرده‌گذاری و تسهیلات‌گیری در موسسات و بانک‌های فاقد مجوز منع شده‌اند، در حالی که بانک‌های دارای مجوز نیز از هیچ یک از قواعد تعیین شده بانک مرکزی تبعیت نمی‌کنند.

 
وام خودرو ١٥ میلیون، بازپرداخت ٣١ میلیون در طول ۵ سال
بلیط هواپیما



دیدگاه ها

میثم: 1394/2/2411:07:23،
230
26
واقعا ما با این وضعیت باید پیشرفت کنیم؟!
رضا: 1394/2/2411:20:10،
199
46
همه با هم روحانی مچکریم ! این بود وعده و وعید؟!
جواد اقا جون: 1394/2/2411:21:45،
164
22
تحریم ادامه داره حتی اگه وام بباره نه خودرو بی کیفیت ونه وام پر درد سر که تمامش نزوله
لولو: 1394/2/2411:22:57،
140
21
اگرچنین وامی رانگیرید نا شکرید!۱۵میلیون بگیرید یک لا دولا یک میلیون هم بالا پرداخت کنید!!!!!!وای مردم از خوشی تواین مملکت اسلامی وبانکهای بدون ربا!!!!!
در جواب اقا میثم: 1394/2/2411:24:03،
111
24
با این وضع هیچی نمیشه .یه مثلی هست که میگه انکه دخلش 17 خرجش 20 باید فاتحشو خوند.الان خرج این مملکت به لطف کشور های همسایه که ایران پدر خوانده همشونه و خودشو در قبالشون پدر میدونه از دخلش زده بالا .پس هم نمیتونه بزنه .پس منتظر هیچی نباشید .لیاقت ملتی که فراموش کار هست و زود باور همینه.
دقیق: 1394/2/2411:32:24،
104
16

وام خودرو 15 میلیون ولی بازپرداخت آن 31 میلیون تومان است

دقیقا مثل وام مسکن که میگن میخوایم به 80 میلیون تومان افزایش بدیم که دیگه نمیگن مردم باید 160 میلیون تومان برگردوننش
سلام: 1394/2/2411:35:11،
77
18
سلام دست دولت درد نکنه که وام 60 میلیون میده تا همه بتونند سوناتا سوار شند
درحاشیه: 1394/2/2411:37:10،
97
23
اصلا شما بگو کل پراید ازدم قسط .. تا ببینیم کسی پیدا میشه پراید بخره بالای بیست .باید خیلی ...باشه..
حاج رضا: 1394/2/2411:52:28،
24
34
بسیار عالی..
امیر: 1394/2/2412:34:39،
104
14
نزول باید بره بوق بزنه پیش بانک ها
بی طرف: 1394/2/2412:36:18،
143
73
فرض کنید خرداد 96 هستیم و آقای احمدی نژاد و آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند
به آقای روحانی رأی میدم ++++++
به آقای احمدی نژاد رأی میدم _ _ _ _ _
مجید: 1394/2/2413:05:20،
101
18
با وام 15 میلیونی وباز پرداخت 31 میلیونی و پنج میلیون پرداخت نقدی پس از پنج سال صاحب خودرو پراید به قیمیت تمام شده 35 میلیون خواهید شد
اگه بخواید بفروشید پس از پنج سال رنگ و تصادف نداشته باشد 14 میلیون خواهید فروخت یعنی21 میلیون ضرر یعنی روزانه 11444 تومان اگر هزینه بیمه ، تعمیرات، سوخت و روغن موتور و غیره اضافه بشه داشتن یک دستگاه پراید برای یه خانوار ایرانی روزانه 32 هزار تومان هزینه دارد
ماهانه 960000 هزار تومان یعنی 1.5 برابر حداقل دستمزد یه کارگر
لطفا جهت جلوگیری از بیکار شدن کارگران شرکتهای خودرو سازی پراید با وام بخرین
بهلول: 1394/2/2414:05:10،
71
17
یه ماشین 15 میلیونی و (مثلا سمند ) و میدن 30 میلیون یه وام 15 میلیونی و باید باز پرداخت کنین 30 میلیون در نتیجه برای خرید مثلا یک سمند باید فقط 30 میلیون اضافه بر سازمان داد .به عبارتی یه سمند میشه 45 میلیون تومان .کجا شما میتونین چنین کاسبی بکنین من تعجب میکنم چرا المانی ها یا ژاپنی ها از ایران یاد نمی گیرن . البته کفار میرن به جهنم.
در جواب بی طرف: 1394/2/2414:21:48،
68
18
من که به هیچ کدومشون رای نمیدم.
اکبر: 1394/2/2416:32:10،
30
26
لطفا فرمول محاسبه وام رااعلام کنید ازقرارمعلوم فرمول چندسال قبل راهم دستکاری کرده اند
فرمول سابق. وام٪×(۱+تعدادقسط)×مبلغ وام تقسیم برتعدادقسط درسال×۲۰۰
که معمولاتعداد قسط درسال۱۲است پس مخرج ۲۴۰۰می باشد عدد بدست آمده سود وام می باشد بااصل وام جمع کرده تقسیم به تعداد ماه اقساط شود
جواد اقا جون: 1394/2/2418:43:23،
44
21
حواس بانک باشه که این وام رو به کسی بده که یه هو سر از همسایگی خاوری تو کانادا در نیاره حتما دقت کنن مسولین دل سوز خیلی سخت بگیرید از ضامن گرفته ۱۰ نفر تا سند معتبر اخه دلم خيلي برا بانك ميسوزه باز خاوری و امیرمنصور وشهرام جزایری و بابک خان دیگه درست نشه اخه بانک اخه بانک اخه بانك بیچاره بانک
ترک بانکی: 1394/2/2500:03:37،
31
45
گرفتن وام اجباری نیست ! اگه فکر میکنین شرایطش خوب نیست نگیرین خوب مجبورتون که نکردن !!! ارث باباتون رو که طلب ندارین ! دوست دارین بگیرین دوست ندارین هم خوش گلدین ! ...
سامان: 1394/2/2523:11:21،
35
25
کار ندارما، ولی احمدی نژاد شرف داشت به روحانی!!!
احمد740: 1394/2/2411:17:44،
146
14
نزول اسلامی
مهرداد: 1394/2/2413:47:32،
68
18
واقعا
شکر خدا !: 1394/2/2519:33:40،
34
22
خداروشکر بانکداری اسلامی و بدون ربا داریم اگه مثل بلاد کفر نزول و ربا تو این مملکت رواج داشت اونوقت باید وام میگرفتیم و سالی یک درصد بهره به بانکهای نزول خورشون میدادیم !
حسين وحسين 2و3: 1394/2/2411:18:31،
92
17
نگیرید نگیری تحریم خودرو ساز
هاله: 1394/2/2411:20:57،
97
16
15 میلیون میدید 31 میلیون بازپرداختشه؟! کجای این دنیا اینقدر مردم بدبخت رو اذیت میکنند؟!!! خجالتم خوب چیزیه
میلاد: 1394/2/2411:45:37،
31
40
دراینکه نرخ سود در ایران وحشتناک بالاس شکی نیست
اما تمام محاسبات ایرانجیب اشتباه هستن
علي: 1394/2/2509:22:11،
29
21
درسته فرمىلي كه براي محاسبه سود ايرانجيب رر نظر گرفته اشتباهه . فرمول درست اگر مدت بازپرداخت بيش از ١ سال باشه و بازپرداخت اون ماهانه بايد نرخ سود در نظ گرفته شده تقسيم بر ٢ بشه كه ميشه ١٠/٥ و در مدت بازپرداخت به سال ضرب بشه كه اگه ٥سال باشه ميشه ٥٥ درصد. حالا ٥٥ درصد ١٥ ميليون ميشه ٨٢٥٠٠٠٠ كه با ١٥ ميليون جمع ميشه ميشه ٢٣٢٥٠٠٠٠ مبلغ كلي كه بايد برگردونده شه و اگه اين مبلغو تقسيم بر ٦٠ كه تعداد اقساط به ماهه كنيم ميشه ٣٨٧٥٠٠ تومان .همه اينه به شرط سود ٢١ درصد بود
mk: 1394/2/2411:23:16،
92
22
میخوام صدسال سیاه ماشین نداشته باشم..
حسین: 1394/2/2415:46:02،
35
56
داشتن داشتن هرچیزی لیاقت میخواد
311: 1394/2/2411:24:26،
85
23
بانکداری اسلامی
سعید : 1394/2/2411:25:59،
88
18
قانون اسلام میگه نزول حرام است ..
اونوقت این چیه اسمش ؟؟؟؟
*فرزاد: 1394/2/2411:26:07،
56
15
30 میلیون نمیشه که !
15 میلیون وام با بهره 21 درصد با بازپداخت 60 ماهه(5ساله) میشه مبلغ هر قسطش میشه 405 هزار تومان ... کارمزد کل پول میشه حدود 9.3 میلیون و در کل بازپرداختش میشه 24.3 میلیون تومن ...

البته یک ریالش هم زیاده !
رياضى دان: 1394/2/2411:37:49،
30
40
رياضيتم که در حد صفره...برو نحوه محاسبه رو بخون بعد بيا اينجا حساب کتاب کن
*فرزاد: 1394/2/2411:48:42،
47
22
@ریاضی دان،
شما محاسبه کن من و بقیه یاد بگیریم ... :|
jb: 1394/2/2412:01:29،
41
21
حرف شما درسته محاسباتتون هم درسته.دقیقا هم همین مقدار میشه
اینجوری که سایت گفته نرخ سود 33% میشه
فرزاد2: 1394/2/2412:34:15،
35
25
اقا فرزاد درست محاسبه کردن 15000000*21*61 /2400 این فرمول منصفانه وقدیمیه مقدار سوده که میشه حدود 8 میلیون سود که با اصل پول 15 میلیون میشه حدود 24 میلیون و قسط ماهانه میشه 400 تومن
rezaei: 1394/2/2412:56:22،
33
17
lمشکل اینجاست که تقسیم بر 2400 نمیکنند داداش ، بعضیا با همین فرمون و تقسیم بر 1200 حساب میکنند که دو برابر میشه و بعضی دیگه هم به اصطلاح خودشون با فرمول بین المللی سیستم حساب میکنه و سود رو مشخص میکنه


مجید: 1394/3/1202:27:33،
25
21
نمیخوا به مغذتون فشار بیارید،تو سامانه بانک ملی یا سامان یا حالا هر بانک دیگه ای قسمت تسهیلات،محاسبه سود بانکی:اونجا میاره کل بازپرداخت_اصل و سود تسهیلات 243,480,238
متحیر : 1394/2/2411:27:36،
31
20
این باصطلاح محاسبات که شما می گویید بیانگر نرخ سود 42 درصد می باشد که تقریبا" شبیه جوک است . یا شما اشتباه می کنید یا بانکهای معتقذ به بانکداری اسلامی مردم را بلانسبت ابله فرض کرده اند .
رها: 1394/2/2412:49:19،
34
17
اگر بانكها با هر نرخي وام بدهند و مشتري هم داشته باشند يعني نرخ تورم تقريبا يكي دو درصد پايينتر هستش.

مثلا 33 درصد
پس شك نكنين كه تورم حداقل 30 درصد هستش.

تورم 14 درصد دولت راستگويان!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
بی طرف: 1394/2/2411:27:36،
30
20
داداش محاسبات غلطه:
سود دریافتی پنج ساله بانکها حداکثر 50الی60درصد محاسبه بالاست.
باور ندارین از یکی از شعب بخوایین واسطون حساب کنه!!!!!!
من: 1394/2/2411:31:17،
75
20
جالبیش می دونی چیه ؟
در بلاد شیطان اعظم, تا 85 % قیمت خونه رو بانک وام میده, اونم با سود های 2 - 3 %, بدون طلب ضامن و ...
ماشین می فروشن از دم قسط, ماهی 400 - 500 دلار.
کارت های اعتباریشون به معنای واقعی اعتباریه, الان خرید می کنی سر ماه, یا ماه بعد پولش رو میدی.
اما تو مملکت اسلامی ما, بانک سالی 25 درصد حداقل سود می گیره, وام ها 20% ارزش واقعی کالا ها هم نیستند, و قبل از وام دادن هم هزار مدل امضا و ضامن و چک و سفته و ... می گیرن که مبادا یه ریال از پولشون رو پس ندی.
به این میگن مملکت اسلامی.
مردم: 1394/2/2411:33:14،
45
24
میگن کشورمون اسلامیه
اره اسلامیه اما ب چ حق وام میدن ک بیشتر از مبلغشو باید پس بدیم
ایا این بدتر از ربا نیس،
قربون اسلام برم اما این چ کشوریه
ک با نام اسلام ظلم میکنه در حقمون
بخدا از این گرونیا خسته شدیم کاش امام زمانمون زودتر ظهور کنه

اگه قراره این حرفه دلمو سانسور کنین همون بهتر ک نذارینش. یا همین یا کلا نزارین
باتشکر
تشكر: 1394/2/2411:35:59،
31
16
دولت عزيز واقعا تشكر تشكر
بي انصافي نكنين فقط ٢برابر بايد پس بدين
ديگه همه خوشبخت شدن
من: 1394/2/2411:37:31،
27
18
از کی تا حالا سود 35 درصدی شده 21 درصد . درسته اگر فرمولها عوض شود ، روحانی مچکریم
واقعه بین: 1394/2/2411:39:32،
37
17
با این حساب یک خوردروی پژو پارس لگن خودرو ...31+21=52 میلیون در میاد. ممنون از مسئولین بانک و لگن سازها.تو این 36 ساله خیری از این سیستم بانکی به کسی رسیده؟
ایرانی: 1394/2/2411:40:20،
26
27
اینکه میشه 33%
واقعا که ......
ما ملت الکی زنده ایم
روحانی مچکریم
عباس: 1394/2/2411:41:28،
43
20
با سلام

فرمول عمومی جهت وام بدین صورت بوده :

اصل وام * نرخ سود * (تعداد اقساط + 1 )/ 2400=مبلغ سود

(مبلغ سود+اصل وام)/تعداد اقساط = مبلغ پرداختی هر ماه

برای مثال وام 15 ملیونی با اقساط 60ماه ونرخ سود 21درصد
بدین صورت محاسبه میشود:
15000000*21*(60+1)/2400=8006250تومان
(8006250+15000000)/60=383437تومان مبلغ هر قسط

فرمل فوق در وام مسکن دقیقا بدین صورت است
vahid: 1394/2/2412:00:17،
36
19
با سلام
عباس جان ما هم تا اونجایی که خوندیم همینطوری حساب میشه
ولی جالب اینجاهه که طبق ارقامی که دادن وام 41% بهره اش هست!!!
حساب کنید ببینید
یا ایران جیب اشتباه اعداد زده یا واقعا بانکی ها طوری دیگه حساب میکنن که بهره اش دو برابره
حميد: 1394/2/2412:31:52،
25
18
اين فرمول قديمي مي‌باشد ولي نزديک به محاسبات مي‌باشد.در حال حاضر فرمول را طوري دستکاري کردن که حداقل 5 ال 6 درصد سود بيشتري از مردم مي‌گيرند.البته سود مدت زماني که بايد حداقل سپرده گذاري هم در بانک داشته باشيد را بايد به آن اضافه کرد.
مسعود: 1394/2/2411:45:59،
45
22
3 دسته از مردم هیچ وقت از نظر اقتصادی پیشرفت نمیکنند
1)افرادی که برای خرید خودرو وام میگیرند ***
2)کسانی که خرید منزل را به ایجاد کسب وکار ترجیح میدهند
3)کسانی که از رفیقشان انتظاری بیش از رفاقت دارند
استیو جابز مدیر اپل
حسین: 1394/2/2415:01:45،
32
16
دوست عزیز .
استیو جابز برای مملکت خودش این حرف رو زده که درست و منطقیه. چون اونجا تورم زیاد نیست. و قیمت ها تقریبا ثابت هست. نه توی مملکتی که نرخ تورم در حال افزایشه.
اتفاقا طبق نظر اکثر کارشناسان جایی که تورم هست گرفتن وام کاملا منطقی هست. به شرطی که سودش از نرخ تورم کمتر باشه. هر چی رو میشنوی یا میخونی اول فکر کن بعد کپی کن هرجا.
سایتین: 1394/2/2415:29:18،
32
16
این حرف را قبول دارم ولی این برای ایران صدق می کنه نه اروپا و امریکا پس نمی تونه مال استیو جاب باشه به نظر من
ديوي(ديبي): 1394/2/2411:56:12،
29
35
هركي نگيره ضرر كرده
محی: 1394/2/2411:59:15،
30
14
بانک داری اسلامی!
حاجی فیروز: 1394/2/2412:06:06،
47
18
آقا من میخوام برم تو کشوری زندگی کنم که حداقل 100000کیلومتر از ایران فاصله داشته باشه.تاکی تحمل کنیم؟ عمرمون تموم شد 1 روز مثل آدم تو ایران زندگی نکردیم..............................................................................
اشکان: 1394/2/2415:11:23،
33
19

وام مخصوص فرار

15 میلیون بازپرداخت 60 میلیون

جای دوری نری ها


آرمین : 1394/2/2412:07:03،
45
22
اعتراض ملی برای خودرو ضروریست
A: 1394/2/2420:45:36،
31
25
اشتباهی منفی دادم
باید هزار تا مثبت بدم بهت
مرتضی: 1394/2/2412:23:46،
28
16
واقعا دستشون درد نکنه این قدر به فکر خودرو دار شدن مردم هستند
حميد: 1394/2/2412:40:09،
40
18
اعدادي که در بالا اعلام شده با توجه به فرمول آقاي عباس با سود 41 درصد مي‌باشد،
amirdiba: 1394/2/2413:52:10،
36
17
مگه مغز خر خوردم همچین وامی بگیرم واسه خرید ماشین ! همین ماشین کهنه و کارکرده خودمونو سوار شیم شرف داره به این. دوستان ایرانجیب درست حساب کرده من امروز تو چند روزنامه این تیتر بازپرداخت ۳۱ میلیونی رو دیدم. متاسفانه این بانکها یه فرمولهای خاصی دارن برای خودشون که فقط به نفع خودشونه برای گرفتن سود بیشتر از مردم
علی: 1394/2/2414:10:46،
57
23
انقلاب ما انفجار نور بود!!!!
محمد سعید: 1394/2/2414:59:21،
36
29
تا 50 میلیون

خودرو چینی+++++++

خودرو ایرانی_______

مرسی
با تجربه: 1394/2/2415:03:21،
23
17
محاسبات خبرنگار شما کاملا اشتباه است روش محاسبه درست:
سود بانک=درصدسالیانه تقسیم بر صد*مبلغ وام*مدت وام تقسیم بر دو مثال: 7875000=0.21*15000000*5/2
مبلغ اقساط: تعداد ماههای کل /(اصل وام+مبلغ سود)
مثال: 381250=60/ (7875000+15000000)
بنابراین اقساط بازپرداخت وام 15 تومن خودرو در مدت 5 سال 381250 بدون هزینه کارشناسی خودرو و بیمه بدنه اجباری و...خواهد بود
reza: 1394/2/2415:55:19،
37
17
ضعف اقتصاد ما رو پشت تحریم ها قائم کردن
تحریم هم برداشته بشه همينه
آرش: 1394/2/2416:25:35،
29
34
من نمیدونم این ملت چی می خواد !!!!
دادش من از اون ور بانک مرکزی نرخ بهره رو تا 20% برای سپرده گذاری میاره پایین -----> همه اعتراض می کنند و میگن تورم داریم

الان اومده وام خرد میده با نرخ بهره 21%----> دوباره ملت دارن اعتراض میکنن و میگن این نزوله
یکی میاد از آمریکا مثال میزنه و میگه تو آمریکا نرخ بهره وام 3 % هست
داداش من ، عمو ، وقتی پولت رو با نرخ بهره 20% روز شمار با قابلیت واریز و برداشت میزاری بانک ---> نباید انتظار داشته باشی وام 15 ساله با نرخ بهره 3% بگیری

واقعا این وام شرایطش خوبه
باید از آقای روحانی و تیم اقتصادیش تشکر کنیم که یک کشور ورشکسته و تحریم شده رو از دولت قبلی تحویل گرفته و تا اینجای کار خوب اداره کردن
از روحانی انتظار معجزه نداشته باشید!!!... چون پیغمبر نیست
به امید تک رقمی شدن تورم و نرخ بهره

جواد اقا جون: 1394/2/2418:55:47،
25
27
حواس بانک باشه که این وام رو به کسی بده که یه هو سر از همسایگی خاوری تو کانادا در نیاره حتما دقت کنن مسولین دل سوز خیلی سخت بگیرید از ضامن گرفته ۱۰ نفر تا سند معتبر اخه دلم خيلي برا بانك ميسوزه باز خاوری و امیرمنصور وشهرام و بابک خان دیگه درست نشه اخه بانک اخه بانک اخه بانك بیچاره بانک
نیما: 1394/2/2421:13:29،
33
24
چجوری حساب کردی شده ۲۱ درصد؟؟؟
حسابداریت ضعیفه
مثالا تسهیلات خودرو ۳ ساله:
۲۴.۵-۱۵=۹.۵ سود در طول ۳ سال
۹.۵/15= ۶۳ درصد کلی سود تسهیلات
۶۳ درصد / ۱.۵ سال( چون هز ماه داری قسط میدی و باید نصف کل مدتو حساب کرد)= ۴۲ درصد در سال
نیما: 1394/2/2418:55:44،
40
26
بانکداری اسلامیه دیگه!!!
سالی ۴۲ درصد سود میگیره!
به سپرده های بانکی با توجه به انواع حساب روز شمار تا ۵ ساله به طور میانگین ۱۵ درصد سود میده و از مردم ۴۲ درصد میگیره!!
اسمشونم گذاشتن بانک
۱۰۰ رحمت به نزول خورا که لاقل اسم اسلامو یدک نمیکشن
همین بانکها اولین عمل تورم و رکود هستند
تو آمریکای مثلا مستکبر و امپریالیست نرخ تسهیلات خرید مسکن و اتوموبیل و خیلی چیزها زیر ۵ درصده، تازه اونا مسلمونم نیستند.
شاهین: 1394/2/2420:23:51،
29
29
من 15 وام با بهره 30درصد گرفتم شد 23میلیون این چطور 21درصدی که شده 24میلیون سه ساله
امیر: 1394/2/2421:37:59،
24
27
کجاش ۲۱ درصده؟!!!!
اگه اخر سال سوم اصل و سود را با هم میگرف بله ۲۱ درصده
اما تسهیلات گیرنده داره در طول ۳ سال اینو پرداخت میکنه که میشه ۴۲ درصد سالیانه
تو این کشور همه دارن سر هم کلا میذارن و آخرشم همه بازندن، جالبه خیلی
غلام: 1394/2/2423:51:30،
26
26
بانکای ما سالمن واهل ربا نیستن
با وجدان: 1394/2/2500:15:08،
33
26
اقاي سيف :قتصاد ما بانك محور است . ايا ميدانيد ؟ بار اقتصاد ما بر دوش فقراست. باور نمي كنيد؟
به احترام من یه لحظه سکوت: 1394/2/2600:06:48،
33
27
اینجا همه رشتشون حسابداری حساب کتاب میکنن رشته من معماری فک کنم اشتباه اومدم دوستان بای
miladdddddddd: 1394/2/2616:14:44،
39
30
وام کسی میگیره یا به پول خونه خریدن لنگ باشه یا اتومبیل یا معامله ای هست ک سود زیادی داره مجبور ک وام بگیره نه ادم بیکار مثل شماها لطفا خودتونو اصلاح کنید

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
پانی پی
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار