کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فاکتورهای صوری برچیده می‌شوند؟


کد خبر : ۱۱۸۱۷پنجشنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۲:۴۳۱۶۷۷ بازدید

طولانی شدن فرایند ابلاغ شیوه نامه پرداخت تسهیلات خرد به بانک‌ها از سوی بانک مرکزی بخاطر همفکری با دستگاه های مربوطه برای جلوگیری از ...

طولانی شدن فرایند ابلاغ شیوه نامه پرداخت تسهیلات خرد به بانک‌ها از سوی بانک مرکزی بخاطر همفکری با دستگاه های مربوطه برای جلوگیری از معاملات صوری قبل در این بخش قابل تقدیر است.

عدم دریافت شیوه نامه بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات خرد توضیحی بود که در هفته گذشته بانک‌ها برای عدم پرداخت این تسهیلات به متقاضیان اعلام می کردند. همین موضوع باعث شده تا فعلاً پرداخت تسهیلات خرد در نظام بانکی قفل شود هرچند طبق وعده مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی از هفته پیش رو و بعد از ابلاغ شیوه نامه اعطایی پرداخت این تسهیلات در بانک‌ها از سرگرفته خواهد شد.

بنابراین بعد از ابلاغ شیوه نامه اعطایی بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات خرد جعاله، خرید کالا و خودرو دیگر نباید بانکی‌ها بهانه‌ای برای پرداخت این تسهیلات به متقاضیان داشته باشند. اما نکته‌ای که در فرایند تدوین شیوه نامه اعطایی تسهیلات خرد و طولانی شدن فرایند ابلاغ آن قابل تامل بوده این است که بانک مرکزی در تلاش است تا دیگر اقداماتی مشابه آنچه قبلاً در فرایند دریافت و پرداخت این تسهیلات در نظام بانکی رخ میداده، تکرار نشود.

طبق اعلام مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی بعد از ابلاغ شیوه نامه اعطایی تسهیلات خرد دیگر امکان پرداخت و دریافت این تسهیلات از طریق ارائه فاکتورهای صوری وجود نخواهد داشت. البته بانک مرکزی درباره ابزارهای درنظر گرفته شده در شیوه نامه اعطایی تسهیلات خرد توضیحی نداده ولی امید است که تدابیر بگونه ای باشد که دیگر شاهد رد و بدل فاکتورهای صوری در نظام بانکی نباشیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها