کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

رسم مشتری‌آزاری در صنف مبلمان

کدخبر:۱۱۷۸۹چهارشنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۵:۴۱۸۰۹۰ بازدید

روز چهاردهم فروردین‌ماه از یکی از مغازه‌های بازار مبل یافت‌آباد، میز ناهارخوری دو نفره‌ای خریدم، 50 درصد مبلغ میز را هم به شرط دریافت ...

روز چهاردهم فروردین‌ماه از یکی از مغازه‌های بازار مبل یافت‌آباد، میز ناهارخوری دو نفره‌ای خریدم، 50 درصد مبلغ میز را هم به شرط دریافت سفارش در 4 روز آتی پرداخت کردم. فاکتور را گرفتم و به امید دریافت میز منتظر شدم. چهار روز شد، دو هفته و نیم و درنهایت میز ضرب‌خورده، در یک بسته‌بندی در خانه تحویل داده شد. به صورت کاملا اتفاقی، بسته‌بندی را باز کردم و در کمال تعجب با میز پایه شکسته و ضرب‌خورده‌ای مواجه شدم که پیشتر فروشنده پیشنهاد داده بود با 50 درصد تخفیف خریداری کنم که نکرده بودم. میز را برگرداندم و معامله با رضایت طرفین فسخ شد.

تا اینجای کار، من، مشتری بخت‌برگشته‌ای بودم که به خاطر یک میهمانی میزی خریده بودم اما دو هفته بعد از میهمانی چند قطعه چوب لاک خورده و ضرب‌دیده بدون پایه به‌عنوان میز تحویلم  داده شده بود. اما بازهم رضایت به اتمام کار داشتم، قرار شد فروشنده، یک هفته بعد، مبلغ پرداختی را بازگرداند، یک هفته شد، ١٠روز، بعد، ١٥روز و درنهایت سر یک ماه فروشنده درپی تماس‌های مکرر من برای دریافت پول اعلام کرد یا باید منتظر روزی باشم که او دلش بخواهد پول را بازگرداند یا بروم و شکایت کنم.

شکایت ایده خوبی بود، پس شکایت کردم. تجربه یکی از همکاران با اتحادیه موبایل‌فروشان هم آن‌قدر موفق بود که هرگونه تردید برای طی کردن مسیر قانونی و صنفی را برطرف می‌کرد. پس به واسطه یکی دیگر از همکاران شکایتم را با اتحادیه مطرح کردم. تمام حق با مشتری بود. در فاکتور مبلغ پیش‌پرداخت و هر آن چیزی که لازم بود تا فروشنده منکر معامله نشود در آن ذکر شده بود. از اتحادیه به انجمن صنفی مبلمان راهنمایی شدم و در آن‌جا یکی از مسئولان انجمن پس از شنیدن ماجرا و صحبت تلفنی با فروشنده، قبول کرد که حق با مشتری است و فروشنده هم قبول کرده است پول را ظرف یک هفته واریز کند. اما پس از یک هفته هیچ اتفاقی نیفتاد. فروشنده به این بهانه که من شکایت کرده‌ام مجددا اعلام کرد که پول را  پس نمی‌دهد.

یک بار دیگر موضوع را به مسئول پیگیری‌کننده اطلاع دادم. مسئول پیگیری شکایت در انجمن صنفی مبلمان و رابط دیگر در اتحادیه مبلمان که هر دو پیشتر مطمئن بودند که پول را می‌گیرند، دست‌هایشان را به نشانه تسلیم بالا بردند و اعلام کردند که بیشتر از این کاری از دست‌شان برنمی‌آید. نکته جالب‌تر توصیه یکی از مسئولان اتحادیه بود که مرا به مراجعه مجدد و خواهش از فروشنده برای دریافت پول تشویق می‌کرد.

این درحالی است که در اتفاقی مشابه در اتحادیه موبایل‌فروش‌ها که برای یکی از دوستان رخ داده بود، فروشنده که زیر بار شکستن شیشه موبایل هنگام چسباندن روکش نمی‌رفت، از طرف اتحادیه احضار شد و تنها بعد از مطلع شدن از آغاز فرآیند بررسی موضوع، با کمال میل خسارت را پرداخت کرد. نکته جالب این‌که در آن مورد، شکایت‌شونده یک فروشگاه رده پایین در یک خیابان معمولی بود و در مورد من، فروشنده در بازار معروف مبل یافت‌آباد فعالیت می‌کرد.

پوشیده نیست که در این موضوع، پول در اولویت دوم است، یعنی در وهله اول انتظار مشتری از اتحادیه، اصلاح نحوه برخورد فروشنده با مشتری است. این یکی از فلسفه‌های وجودی اتحادیه‌هاست که با متخلفان هر صنف برخورد کنند، اما به نظرمی‌رسد که این موضوع برای اتحادیه مبل‌فروشان یا انجمن صنفی مبلمان چندان جدی نیست، چراکه به گفته مسئول پیگیری‌کننده شکایت در انجمن مبل، من سومین قربانی این رفتار فروشندگان و تولیدکنندگان مبلمان در ماه فروردین بودم. حال از کسانی که به هر دلیلی شکایت نمی‌کنند، بگذریم مانند کاربری با نام میترا که در صفحه خود نوشته است: «بعد از ٢ماه انتظار دیشب مبل‌ها را آوردند، ولی چه مبلی، هر قطعه‌ای از آن یک رنگ داشت، یعنی کل مبل در سه رنگ مختلف بود اما هیچ کاری از دست من برنمی‌آید. در یکی از کامنت‌ها کاربری به نام مینا جواب داده است: من هم یک‌بار از یکی از فروشنده‌های مبل به اتحادیه شکایت کردم اما فقط وقتم تلف شد.

این بی‌توجهی به آنچه مشتری خوانده می‌شود درحالی است که همین چند وقت قبل توصیه‌هایی متفاوت شنیده شده بود. انصاری رئیس شورای ملی مبلمان و سمیع‌زاده دبیر انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون در حضور نماینده مجلس و مسئولان سازمان میراث‌فرهنگی، صنف خود را عده‌ای هنرمند–تاجر توصیف کرده بودند که رویکرد مشتری‌مدارانه و خانواده‌محوری را به واسطه آموزش‌های صنفی سرلوحه کار خود قرار داده‌اند! آنها حتی پا را فراتر هم گذاشتند و خطاب به صنف مبلمان اعلام کردند: «ماموریت شما در حوزه توزیع، مشتری‌مداری است، در حوزه تولید، تولید کالاهای باکیفیت است».

توضیح : این نوشتار از سوی یک خریدار نگارش شده است و اسناد آن در دفتر روزنامه همشهری هم موجود است.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

امین: 1394/2/2308:10:34،
104
16
آره واقعاً همینطورن
این بلا همین الان هم داره سر من میاد
از بازار مبل یافت آباد خریدم که یک هفته ای تحویل بدن
بعد 2هفته تازه گفتن بیا پارچشو عوض کن که نیست، الانم که یک ماه گذشته....
شهر که شلوغ میشه قورباقه هفتر کش میشه
والا من وقت و حوصله شکایت هم ندارم.
ی: 1394/2/2310:56:42،
52
16
بی انصافترین صنف همین صنف مبلمان هستند. همیشه میگن ظرف 1 هفته مبل آمادست! اما دستکم 2 ماهی باید بدویییییی
آدم: 1394/2/2311:02:41،
22
49
مشتری عزیز آدمی در موقعیت شما اگه بخواد پولشو پس بگیره با تلفن زدن راه به جایی نمی بره باید از تکنیک های مناسب استفاده کنی
بدون بحث و و دعوا ظرف 2 تا4 روز می تونی پولتو پس بگیری باید راهشو بلد باشی
حسین: 1394/2/2311:07:59،
37
15
متاسفانه در صنف مبلمان همانند تمام اصناف ( البته مبلمان که آخرشه) توجه سازنده و فروشنده فقط و فقط به سودهای کلان هست کوچکترین توجهی به کیفیت کالاشون ندارند و کسایی هم که تو این کار هستند اکثرشون چند سالیه اومدند نه تجربه دارند نه مهارت مخصوصا کسایی که تو کار ساختند. از اینا گذشته قیمتی که واسه یه دست مبلمان میزارند جندین برابر قیمت تموم شده هست. مثلا یه دست مبل اگه 3 میلیون هزینه ساختش بشه دست مصرف کننده بدبخت یچیزی حدود 20 میلیون میرسه.
آدم: 1394/2/2312:48:24،
16
12


منم نادان تویی دانا تو باقی را بگو جانا
بابک: 1394/2/2313:31:28،
22
14
اینجا ایران است!
بابك: 1394/2/2316:19:44،
21
11
در اين جور موارد من با يه يا دو تا وانت ادم ميرم اونجا پولو ٢ دستي بم ميدن و به ٠٠ خوردن ميندازمشون اينا رو بدين دست من ظرف ١ ساعت مشكل حله
فرخ : 1394/12/322:47:59،
8
8
با سلام.متاسفانه در نمایشگاه مبل در شیراز در بهمن 94 دچار مصیبت مشابه شده ام .مبلی که قراربود حداکثر 10 روزه تحویل گرد، به علت عجز فروشنده پس از یک ماه هنوز تحویل نشده و طبق صحبت با گالری مبل هانا توافقی قرارداد فسخ شد.اکنون که برای پول بیعانه و برگشت آن پیگیری میکنم فروشنده smsداده که زیادی حرف میزنید.اضافه گویی نکنید تا پول را پس بدهم.
حسن: 1395/3/2521:33:26،
25
24
از مبلمان ولی عصر دزفول خرید کردم.فقط یک ماه و نیم طول کشید تا کوسناش اومد.بعد مبل و ضربه خورده تحویل دادن میگن تو بار اینطور ‌شده مسیولیتش با ما نیست.
شاکی: 1394/2/2308:20:45،
23
78
اگه شکایت کنین تعزیرات به تمام حق و حقوقتون می رسین.
مطمئن باشین
دانا: 1394/2/2310:59:30،
14
23
ذرسته تعزیرات قوی تر عمل میکنه.
ایرانی: 1394/2/2308:21:36،
77
19
حالا هی بگید جنس ایرانی بخرید
هاشم: 1394/2/2313:43:10،
24
16
من نمیدونم چطور مردم حاضر میشن دروغ فروشنده های این صنف رو باور کنن:

فروشنده: این مبل از چوب ساج برزیلیه و پارچه اش هم ترک ضد آب و لکه، کارگاهمون هم کاملا اتوماتیک هستش. قیمتش هم فقط 12 میلیون تومنه، تا ده سال برای شما کار میکنه.
خریدار: من میمیرم برای ساج برزیلی!!!!
واقعیت: چوب معمولی، پارچه معمولی، اتصالات با چسب و پنس و منگنه و پونز
نتیجه اخلاقی:
1- شما که سر چهار سال مبلتونو عوض میکنی، چرا اینقدر پول برای مبل میدی؟
2- تو فرق ساج یا کاج یا گردوی برزیلی با چوب معمولی ایرانی رو میدونی؟
3- خیلی موارد دیگه...
!: 1394/2/2308:22:42،
23
47
برادر جنسی که می خواهی بخری با دقت نگاه کن و بعد پول پرداخت کن تا کسی نتواند جنس مرجوعی بندازه به شما
البته در این که صنف هیچ .... نمی کند من با شما هم عقیده ام.
ف: 1394/2/2309:29:08،
67
10
برادر جان
صحبت از خرید مبل است نه شلوار . مبلمان را سفارش میدهند
هادی: 1394/2/2308:22:53،
113
13
باید دو سه روز میرفتی جلو مغازش داد بیداد میکردی اونم وقتی میدید دو تا مشتریش میپره مجبور میشد پولتو بده.
مهدی: 1394/2/2310:29:21،
60
13
ایویل داری 1000 تا لایک
کوتاهترین و مطمئن ترین روش
از این را اصلا نترسید چون فروشنده بیشتر از شما میترسه
sina: 1394/2/2315:14:52،
24
14
دقیقا با 2-3 تا لات باید بری دم مغازه طرف ..فقط و فقط یک هفته مشتریهاشو بپرونی ظرف یه هفته اصل پولو که هیچ یک مبل اشانتیون هم میده! تجربشو دارم که میگم..
نيما: 1394/2/2308:23:07،
52
16
مشتري مداري چه صيغه ايه ديگه !!!!!!!
تو مملكت ما فروشنده مداريه . اون قسمتش كه صنف گفته برو خواهش كن از فروشنده ديگه تهش بود .
كاش تو مملكت ما هم يه ذره به مصرف كننده احترام ميذاشتن . لبنياتمون كه مملو از روغن پالمه سوسيس كالباسمون هم شانس بايد بياريم كه گوشت سگ و گربه نباشه و فقط آشغال مرغ باشه.
پیام: 1394/2/2308:23:22،
21
27
از طریق دادگاه اقدام کنید ان شاالله نتیجه میگیرید.البته حتما در شکایتتون علاوه بر مبلغ پیش پرداخت ، مبلغی را به عنوان خسارت و فوت وقت طلب کنید تا در پایان فروشنده را جریمه هم کنند.در ضمن باید کمی صبور هم باشید شاید در بازه زمانی یک تا دو سال به نتیجه برسید ولی می رسید.ان شاالله.
رميس: 1394/2/2308:26:15،
42
17
من هم يك ميز سفارش دادم وقتي ميز رو تحويل گرفتم به هيچ وجه اون چيزي نبود كه سفارش داده بودم. واقعاً مردم آزاري...
درخواب: 1394/2/2308:26:49،
35
14
بنده یک سفر زیارتی با یک فروشنده این صنف همسفر بودم
ایشون می فرمودند....> الله اعلم
فروش مبلمان 60% سود خالص داره .
سود خالص یعنی قیمت فروش پس از کسر تمامی هزینه ها شامل (اجاره بها، مواد اولیه، کارگر و ....)
به عیارتی یک مبل 10 میلیونی که خریده می شود حداقل 6 میلیون سود خالص برای فروش داره.
حمید کاشی: 1394/2/2308:31:13،
38
15
من هم سال گذشته یک دست مبل راحتی از یکی از فروشگاههای بازار مبل خریدم که خیلی ایراد داشت، فروشنده هم زیر بار نمی رفت. از اتحادیه فروشندگان مبل هیچ کمکی به من نشد.
وقتی کار رو کشوندم به شورای حل اختلاف و اونها اعلام کردند که حکم غیابی برای فروشنده صادر می کنند، اونوقت تازه فروشنده متوجه شد که مشتریها هم حق دارن.
مهدی : 1394/2/2308:32:01،
54
13
من هم تجربه مشابهی دارم . ما، دی ماه سه سال پیش خرید کردیم تا 15 روزه تو اراک تحویل بگیریم. ( تا به شلوغی شب عید نخوریم ) در عین حال هر چقدر هم تاخیر داشته باشه برای عید صاحب مبل و میز نو باشیم . مبلهای ما بعد از کلی پیگیری ، صبح روز عید ساعت 2 صبح با سر و صدا و دعوا رسید . البته بدون عسلی و میز جلو مبلی . اونها رو اواسط اردیبهشت ماه ( حدود 4 ماه بعد ) تحویل دادند . به نظر من این صنف پر مدعا ترین ، زبانباز ترین ، بی انصاف ترین و بد قول ترین صنف است .
99: 1394/2/2310:19:14،
17
16
اقا مهدی بهتر نبود از اراک خرید میکردی
حسن: 1394/2/2308:57:49،
34
15
به نظرم طبیعیه چون اینجا ایرانه....
mohammad: 1394/2/2309:00:35،
39
14
کاسب نمی تونه با مردم بد رفتار کنه
اگه من بودم جلوی مغازه این آقا میز ناهار خوریو میذاشتم و به همه بازار و کسانی که میشتری اون مغازه هستند نشونش میدادم تا بفهمه یه من ماست چقدر کره داره
مصرف کننده: 1394/2/2309:05:00،
26
16
من از دلاوران هر وقت خرید کردم پشیمان نشدم وراضی بودم والبته بهتر است از مارکدار خرید کنین مثل ( الدرادو و هارمونی ) از این دو خرید کردم و رضایت کامل دارم . میز TV ایتالیایی از شرکت هارمونی کشوهایش دو نقطه سوزنی خال داشت در عرض 24 ساعت با یه تماس تلفنی تعویض شد بدون هیچ دردسری.
سهیل: 1394/2/2311:20:05،
18
14
بله هر جا اسم و رسم داشته باشه بخاطره حفظ اسمش هم که شده خودش رو خراب نمی کنه،اما وقتی انحصار گری باشه همین میشه.اگر رقابت باشه اینجوری نمیشه،یه زمانی بازار مبل خیلی خوب بود،اما تا خرشون از پل گذشت بد شدن،تا اینا هم مثل مافیای خودرو نشدن باید باهاشون برخورد کرد،یا بگم ما مردم باید تحریم کنیم.
کارمند تحصیلکرده: 1394/2/2309:08:56،
38
12
اینجا ایرانه.مگه کشورهای کفاره که مشتری، مردم و این قشر اهمیتی داشته باشن. در خصوص بازار موبایل واقعا درسته.بدونید اگه حداقل سه شکایت از یک موبایل فروش مخصوصا در یک فاصله نسبتا کم اگه اتفاق بیفته واقعا کارش تمومه. من این مورد رو تجربه کردم. ولی متنفرم از این یافت آباد. هرکاری دلشون بخواد می کنن و اجناس رو به هر قیمت و کیفیتی که بخوان میندازن به مردم. کسی هم جلودارشون نیست. اکثرا (نه همشون) یک مشت آدم کلاش و دروغگو و نون حروم خور هستن. خیلی وقته که دیگه نرفتم ازشون خرید کنم. هروقت خرید کردم امکان نداشت تو جنسشون اشکالی وجود نداشته باشه.
سوادکوهی : 1394/2/2309:12:14،
28
14
مملکت بی قانون تو روز روشن پول مردم میخورن نمیتونی طرفو بزنی نمیتونی از پولتم بگذری من خودمم کاسبم واقعاً این پولی که میگیره صرف چی میشه بنظر شما؟؟؟؟؟
بوستانی: 1394/2/2309:12:49،
23
13
با درود و خسته نباشید
تا بحال در خرید از یافت آباد 2 مرتبه مشکلی مشابه برای من پیش آمده است!
دانیال : 1394/2/2309:23:39،
24
12
واقعا تنها صنفی است که بی قانونی توش موج میزنه متاسفانه و فقط فروشش مهمه اما بازم اگه مارکی که میخرید برند باشه برای حفظ ابروی خودشون راحت تر میشه باهاشون کنار امد تا این درب وداغونا
amir: 1394/2/2309:27:44،
42
9
بد قول ترین
بد انصانف ترین
نامردترین صنف بازار ایران ؛ صنف مبلمان
REZA: 1394/2/2309:48:53،
36
16
با سلام خدمت دوستان
من تجربه این کار را داشته ام
بزرگترین اشتباه دوستان در چنین مواقع این است که به اتحادیه مراجعه مینماید کلا تشکیلات اتحادیه اعضا همان صنف هستند که مطمئنا هوای همدیگر را دارند
تاکید میکنم در چنین مواقع به تعزیرات شکایت کنند و اصلا کاری با اتحادیه نداشته باشند.
تعزیرات علاوه بر پرداخت قیمت مبل آنها را هم هم جریمه خواهد کرد.
محمود: 1394/2/2310:07:00،
28
15
سلام
من تولید کننده هستم
تقریبا 500 میلیون پولم تو کارگاه خودم گیره
بالای 99 درصد کارهام رو به موقع تحویل میدم
بازار یافت آباد یا سهروردی وهر بازاری از این دست ,تولید کننده نیستن میان به ما میگن فلان جنس رو با این قیمت تولید کن وما هم این کار رو میکنیم واونها دپو میکنن ومیفروشن
عمدتا اونها فقط دلال هستن
از ما به قیمت خیلی پایین میگیرن چند برابر میدن دست خلق الله
و در مورد کیفیت هم چون اونها دلالن این شکلی سفارش میدن من نمیتونم کار خوبی که1 تومن هزینه دارد رو بدم900 تومان و چون سرمایه کافی واسه فروش مستقیم نداریم دلالان محترم حالشو همجوره میبرن وما هم هر رزفقیر تر میشیم
قلی : 1394/2/2312:29:29،
18
14
برادر گرامی شما که فعال هستید در سایت و کامت گذاشتید شرایط خوبی رو هم ارایه میدید ادرس محل کارگاه و از این طریق بذارید تا ما هم به اونجا مراجعه کنیم و به دلال پول اضافه ندیم.
آرمان: 1394/2/2313:09:58،
16
14
دادش آدرستو بده مستقیم از خودت بگیریم.
ایرانجیب تورو خدا آدرس ایشون رو حذف نکن تا به ما کمکی کرده باشی و دست کلاه بردار ها رو کوتاه کنیم
حجت: 1394/2/2411:12:21،
14
15
داداش آدرست رو میتونی تو سایتهای اینترنتی رایگان آگهی کنی .میتونی نزدیک سال نو شآگهی هفتگی تو روزنامه بدی و...
کیارش: 1394/2/2311:11:58،
14
17
صنف موبایل فروش ها رو خوب اومدید
فروشنده ی داخل مرکز تجاری پایتخت آیفون "آنلاک شده" رو به اسم آبفون "آنلاک فکتوری" به من انداخته بود، برچسب شبنمشم که تقلبی بود، رفتم اونجا اسم تعزیرات و شکایت و صنف رو آوردم مابه التفاوت گوشی لاک و آنلاک رو که 100 دلار می شد به همون ارز دلار ازش پس گرفتم، گویا واقعاً صنف موبایل فروش بد برخورد میکنه باهاشون
امید: 1394/2/2312:44:11،
16
14
این جور آدما رو باید در خلوت با چند تا از رفقا ی گوش مالی حسابی داد تا حساب کار دستش بیاد
زخم خورده: 1394/2/2312:51:34،
15
11
روز بخیر دوست عزیز متاسفانه این موضوعی است که سالیان دراز در صنف مبل فروشان بخصوص آنهایی که در یافت آباد هستند باب شده است و دست مشتری هم به هیچ جا بند نیست .از یک طرف میگویند جنس ایرانی بخرید از طرف دیگر هیچکس پاسخگوی نوع رفتار صنفی و کیفیت اجناس نیست به همین علت است که مردم بیشتر علاقه به خرید اجناس خارجی دارند حتی اگر جنس ایرانی بهتر و ارزانتر باشد بدلیل رفتارهای ناشیگرایانه فروشندگان و عدم وجود ارگانی که در صورت بروز مشکل بتواند با قدرت به حل موضوع و احقاق حق بپردازد مردم جنس خارجی را بیشتر میخرند در نهایت فکر کنم اگر به سازمان بازرسی کالا و خدمات وزارت بازرگانی شکایت کنید نتیجه می گیرید
رحیم: 1394/2/2313:40:30،
13
14
سلام مشابه این مشکل برای من هم پیش امد در نمایشگاه کاسپین زنجان در سال 1392 به اتفاق خانواده رفتیم یه مبل خریدیم از شرکت مبل قائم و در ازای پیش پرداخت 10 درصدی قرار بر این شد که 12 اسفند ماه تحویل بدن ولی 12 اسفند شد آخر اسفند جواب ندادن و هر وقت هم که من تماس میگرفتم میگفتن در حال ارساله بعد از تعصیلات هم نفرستادن و کار ما به درگیری لفظی و مشاجره کشیده شد. تا امروز هم هیچ خبری از فروشنده و مبل قائم نیست با دفتر نمایشگاه هم بارها و بارها تماس گرفتم ولی پاسخ درستی نمیدن.
حق: 1394/2/2314:38:57،
12
13
سلام
پنج سال پیش از فروشگاه خود آقای انصاری که چزو روئسای اتحادیه شون هست مبل خریدم پس از سه چهارماه مبل ایرانی رو به عنوان ترک به من تحویل دادند اون هم در بعضی جاها چرمش کنده شده بود این هم از رئیس تا برسه به بقیه شون...
شهر خيام : 1394/2/2315:33:04،
11
15
بايد بري در مغازش ي صندلي بذاري بشيني
اونوقت خودش چوب و كف پاش احساس ميكنه
ناصر: 1394/2/2316:26:19،
15
14
سلام:
برای خرید مبل رفتیم شهرک صنعتی چاردانگه .چند تا مغازه رفتیم تا یک از مغازه ها مبلی رو پسند کردیم که قرار این شد که رنگ بدنه مبل طلا کوب بشه و پارچه مبلم از پارچه یکی از مبلای دیگه باشه.کلی سفارش کردیم بعد رفتیم تولیدی رو از نزدیک دیدیم به خود شاگرد مغازه کلی سفارش کردیم بعد تازه همونجا بابا شیرنیه شاگرد مغازه را داد بهش گفت موقع بردن کار بازم شیرنیت می دم.
بعد 20 روز تاه بعد از کلی بد قولی زنگ زد گفت کارتون اماده شده .ما چون تجربه بدی داشتیم از اوردن و تحویل دادن مبل درب منزل بهش گفتم میام اونجا تحویل می گیرم.رفتیم دیدم رنگ مبل افتضاح .فروشنده پارچه مبل و به سلیقه خودش کشیده تازه با پرویی می گفت این همون پارچه هستش .منم از کل کارای مغازه عکس داشتم بلاخره با داد و بیداد یک از کارای مغازه رو جای کار خودمون تحویل گرفتیم.
ali: 1394/2/2411:00:46،
15
17
در توضیح پاراگراف آخر باید خدمتتون عرض کونم منظور جناب انصاری یا آقای سمیع زاده فقط در مورد برند بازار مبل ایران 1و2و3 صادق هست که پرستیژی کاملا متفاوت نسبت به بقیه مبل فروشهای یافت آباد و پاساژای دیگه داره. هیچ شکایتی هم بدون رضایت مشتری ترتیب اثر داده نشده. موجود در هیات امنای برند بزار مبل ایران. بنده به عنوان یکی از فروشندهای این مجموعه خدمتتون عرض میکنم. مشتری های عزیز بیشتر به علت قیمت ارزان جلب فروشگاههای میشن که متاسفانه چیزی جز شیادی و کلاه برداری به مردم ارائه نمیکنن.
ed: 1394/9/2720:48:53،
9
5
من همین الان بعد از 1ماه رد شدن از موعد مقرر هنوز مبلمانم تکه تکه برایم فرستاده میشود و لازم بذکر است که از مغازه معتبر و لوکس در بازار 1 یافت آباد خرید کرده ام.
زخم خورده: 1394/6/2515:52:57،
16
13
ما از نمايشگاه مبل امسال 94 از "مبلمان پديده " كه في الواقع پديده اي بود چهار تا دونه مبل تك خريديم از قرار حدود هفت ميليون با اينكه غرفه بزرگي بود و به نظر ما طرحاش از بقيه مبلاي با اسم و رسم قشنگ تر بود اما فروشنده هاي با پرستيژ و خوبي نداشت اولش دودل شديم ولي گول ظاهر رو خورديم و سفارش داديم نصف بيشتر رو پرداخت كرديم و قول تحويل 15 روزه رو گرفتيم چون مهمانيي در پيش داشتيم اقا سرتون درد نيارم روز تحويل زنگ زديم گفتن با عرض شرمندگي كارگامون جابجا شده و دو هفته كاراتون عقب ميفته چاره اي نبود قبول كرديم اون دو هفته هم گذشت اما كسي زنگ نزد شماره هاي موبايل بر نميداشتن و ثابت هم زنگ ميزديم ميگفتن از اينجا رفتن ...خلاصه امروز با گذشت يكماه و بيست روز با دعوا و داد و بيداد در خواست پولمون رو كرديم تا ببينيم چي پيش مياد يعني متنفرم شدم از اين صنف حقه باز خدا خودش به خاك سياه بشوندشون
سعید: 1394/6/3021:29:39،
10
7
با سلام در خرید مبلمان به هیچ وجه گول زبان چرب مبلمان فروشان را نباید خورد من یه دست مبل از مبل فروشی عمران در خیابان دلاوران سفارش دادم اما چیزی که ساخته شد با مبل سفارش داده شده از لحاظ رنگ چوب و کیفیت از زمین تا اسمان فرق داشت. این بلا یک بارهم در سفرش سرویس بچه سرم امد فقط در ایران چیزی که با چشم می بینی را باید خرید و ورداشت اورد اگر سفارش بدی که بسازن خدا میداند چی تحویل می دن
حمید: 1394/7/1516:22:29،
8
8
توجه توجه توجه!
عزیزانی که قصد خرید مبل در بازار یافت آباد دارند عنایت داشته باشند هنگام خرید بهتون یک سری نمونه رنگ یا به قول خودشان کوالیته رنگ نشون میدهند و شما نیز طبق سلیقه رنگ دلخواهتان را با کد مورد نظر انتخاب کرده و در فاکتورتان ثبت می کنند ولی نکته مهم اینجاست وقتی مبلمان را برایتان ارسال می کنند متوجه می شوید که نه این رنگ انتخابی شما نیست و در تماسی که با آنها گرفته می شود اذعان می کنند این غیر ممکن است و شما اشتباه می کنید و چنانچه این مورد اتفاق افتاده باشد ما موظف به تعویض رنگ مبل هستیم. آنها با ترفندی این گونه شما را وارد بازی موش دواندن می کنند. قص علی هذا آنها شما را اینگونه قانع می کنند که کدهای کوالیته رنگ هرازگاهی رنگاش عوض می شود و این تقصیر پارچه فروش است ولی ما همان کد مورد نظر را برایتان استفاده کردیم.حالا پیدا کنید سن گلابی فروشو!
حمید: 1394/7/2800:19:39،
11
8
من هم امسال از نمایشگاه بین المللی و از غرفه بسیار بزرگ و رنگارنگ شرکت لاسیلیا مبلی رو پیش خرید کردم که بعد از دو ماه فرمودند که پارچه نمایشگاه رو نداریم و ما را مجبور به تعویض نمودن، سپس بعد از یکماه یه مبل ناقص میخواستن تحویل بدن که نپذیرفتم و الان رو هوا موندم.
شرکت لاسیلیا ده تا غرفه آنچنانی تو نمایشگاه داشت که باورت نمیشه آنقدر شیاد باشن.
ولی بدونن که من تا آخرش هستم حتی اگه متضرر بشم.
عبادی: 1394/9/811:20:56،
12
8
متاسفانه همه جا اینجوریه
من از ارومیه از نمایندگی مبلمان سپهر پریشان که ادعا میکرد مبل تهرانه مبل خریدم.همه ی پولو یه جا دادیم تا غذاخوریامم بفرستن و بریم مبلارو یه جا بیاریم ولی الان سه ماهه که مبلامونو ندادن.واسه جهازم بود آبرومونو برد همه مراسمم به هم خورد.
ماهر: 1394/9/1312:28:54،
9
6
ما یک ملت جهان سومی متوهم بی فرهنگ هستیم که در حال دریدن یکدیگریم نه پایبند دین هستیم و نه پایبند اخلاق، لذا در این کارزار تنها راه داشتن پوستی کلفت و آسیب ناپذیر است.
بهترین راه برای مقابله با این صنف مشتری آزار استفاده از پشتی های ترکمن به جای مبل و سفره به جای میز نهارخوری است.
بدون نام: 1394/10/2811:05:27،
14
3
با سلام خدمت دوستان،
لازمه چند نكته رو در مورد بازار مبل يافت اباد مطرح كنم.
اولا، اين بازار كار تبليغاتيش رو با توهين (تبليغ دزد دريايي )به ساير هم صنفانش آعاز كرد، كه نشان دهنده تفكر غير اخلاقي مديران اين بازار هست. حالا چه جور توقع داريم با مشتريانش خوب باشه.
ثانيا برخي يا بيشتر كسبه اين بازار ،آنچنان كه يكي از توليد كنندگان محترم در كامنتهاي قبلي فرمودند دلال بوده و حتي در حد فروشنده مبل هم نيستند و با رفتار غير اخلاقي خود آبروي اين كسب رو بخطر انداخته اند.
ثالثا هدف بسياري از دلالان اين بازار شركت در نمايشگاه و همچنين طعمه قرار دادن مشتريان شهرستاني است، شما كه در تهران زندگي مي كنيد جاي تعجب داره كه از اين منطقه خريد مي فرماييد.
رابعا مشتري هم بي تقصر نيست وقتي كه دنبال خريد با پايين ترين قيمت بدون توجه به برند و كيفيت كالاست. بهر حال اول جنس رو تحويل بگيريد بعدش پول بديد.
فرهاد: 1394/10/2820:15:01،
9
9
باسلام خدمت تمامی دوستانی که مطالب خوبی در این پا ورقی گذاشته اند
من فروشنده مبلمان در بازار یافت آباد هستم
لازم به ذکر است که در این فرآیند در ساخت مبلمان چندین نفر در آماده کردن مبل دخالت دارند که بدقولی چند ساعته هر کدام میتواند به تاخیر چند روزه منجر شود بابت تاخیرها من به شخصی از طرف تمام همکارمان معذرت خواهی میکنم
ولی قبول کنید بیشتر مشتریها متاسفانه از مغازه های کوچک که جنگهایی ارزانترین دارند خرید انجام داده‌اند اگر از یک برند معتبر و خوب خرید انجام بدن به مشکل بر نمیخورن
من مشتری داشتم کار سیو هشت میلیون من رو از جای دیگر با نوزده میلیون خریداری کرد و بعد از خرید به مغازه من اومد که من کلاه بردارم و گرون فروش متاسفانه بعد از بیست روز متوجه شد که کلاف رزینی بجای چوب بهمون دادن بعد ایشان میگه یافت آبادی سر منو کلاه گزاشتن در صورتی که ایشان خودش سره خودشو کلاه گذاشت
23: 1394/11/417:48:12،
15
8
با سلام
در هر صنفي افراد سود جو بسيارند از بازار تره بار و قصابها گرفته تا فروشندگان خودرو و مسكن. بهر حال صنف مبلمان هم از اين امر مثتثني نيست و نبايستي به دليل خطاي عده ايي كل فعالان اين بخش رو زير سوال برد.
ولي كلا در بازار دو مشكل عمده وجود دارد. اولا عدم وجود سيستم نظارتي با قدرت اجرايي بالا. و دوم بي توجهي مشتري در خريد كالا و بدنبال ارزانخري بودن كه خود باعث تشويق توليد كنندگان و عرضه كنندگاه نسبت به توزيع كالاي بي كيفيت. و اين نحوه رفتار مشتري در خريد كالاي ارزان چاره ايي جز توليد و عرضه كالاي بي كيفيت براي به اصطلاح سرپا ماندن توليد كننده نميذاره.
ش. ع.س: 1394/11/1316:58:24،
12
4
با سلام خمت تمام افراد که بدین گونه مورد حقه بازی وچرب زبانی فروشندگان بی دین وایمان و بدون اعتقاد به اصول انسانی
مردم را سرکار میگذارند ومتاسفانه مرجعی جهت رسیدگی وجود ندارد بنده نیز مبلمانی اخیرا از یک فروشگاه در شهرک ولیعصر تهیه نموده ام ولی متاسفانه آنچه ارسال شده از کیفیت ومدل
تفاوت اساسی با آنچه سفارش داده شده دارد با توجه عکسهای
تهیه شده در نمایشگاه وارسال آنها به نمایشگاه متاسفانه چند روزی وقت کشی کردند ولی هیچ اقدام عملی هنوز انجام نداده اند لذا اگر راهکاری به نظر کسی میاید ممنون از راهنمایی میشوم
teravat: 1394/11/2421:42:31،
10
6

ما هم سر کاور مبل دپتر دردسر و آزار زیادی شدیم اون هم با داشتن بچه کوچیک و مبلهایی که خیلی روشن و مستعد کثیف شدن هستن

کار مبل بــوتــیــمار که سمت یافت آباد هستن، متاسفانه کاورهای مبلمون رو هم برداشتن بردن و همش وعده سرخرمن میدادن.

بنظرم بهتره اسم فروشگاه و یا کارگاه بنویسین تا مردم هم مطلع بشن و کمتر طعمه اینجور جاها بشن.

لطفا به اینجا اطمینان نکنین تا مثل ما طعمه اونها نشین و تو دردسر نندازنتون.
میترا: 1394/12/2303:00:05،
10
8
اوایل اسفند سفارش دراور دادم بعد از کلی بدقولی فروشنده برداشته همون دراوری که جلوی در مغازه گذاشته بود رو برام اورده کثیف و رنگ و رو رفته واقعا اعصابم خورده اصلا یه چیز افتضاح برام اورده خیلی نامردن نمیدونم چه جوری از گلشون پایین میره زنگم زدم زیر بار نرفت فروشنده ولی میرم تعزیرات شکایت میکنم شاید به جایی رسیدم
آسیه: 1395/3/3123:32:36،
19
21
من یه دست مبل نه نفره سفارش دادم،بعد دو ماه که مبلا رو آوردن،رنگ پارچه و چوبش اصلا به سفارشم نمیخونه،اعتراضم کردم،میگن مبلا رو بیار رنگشو عوض کنیم،پارچشو بخای عوض کنی باید 800 تومن اضافه بدی،
ذنیوی: 1395/5/1614:20:04،
23
16
دوست های عزیز سلام بعد سالها اصرار خانمم روزی شنیدم نمایشگاهی در تالار قایمشهر مازندران برپاست خلاضه رفتیم ومبلی را انتخاب کردیم و درتحویل زمان مبل کمی جونه زدیم که زودتر بشه متاسفانه ماهمان رنگی راانتخاب کردیم درنمایشگاه بود فروشنده بهمون گفت میخواهی بعد نمایشگاه همین مبل و چون چند نمایشگاه درشهرهای مختلف برای نمونه کاربردیم به نضف قیمت میدم قبول نکردیم متاسفانه دیروز بعد حدودا 25 روز اونم جمعه 15595 گرگان بودم پول کافی توی عابر بانک نداشتم بامن تماس گرفتند که مبل توی قایمشهراست غدرخواهی کرد که زودتر تماس نگرفت بهم گفت شماوجدانتون ازجای دستی بگیر رفتم باخجالت از دوستام دستی گرفتم و اوردمش خونه ولی همان مبلی بود که بانضف قیمت قبول نکردم بیشرجاش لکه و کجل شده از داخلش تکه های غدا بود جیکار کنم فروشنده گفت عوض میکنم ولی باور نمیکنم جیکار کنم لطفا خواهشا کمکم کنید باتشکر
تاجفعر: 1395/5/2421:38:27،
20
14
سلام مردم درنمایشگاه سعی کنید جیزی نخرید اگر میخرید مواظب باشید مسولین برگذارکنندگان نمایشگاه اضلا به فکر منو وشمانیست گرفتاری بنده هم بخاطر این است این مسولین حتی به قانون خودشان هم رعایت نمیکنند حالا چنانچه من وشما خوای نکرده ناخواسته یک کار خلاف بکنیم پدر مارا درمیارند ولی بنده بخاطر خلاف متصدی برگذارکننده نمایشگاه به هرجا شکایت کردم امابخدا هیچکسی اهمیت نمیده توی سایت ها سری بزنید وقتی وزیر ضنایع بااون کارهاش مثلا همین معدن وضنایع مال خانواده ایشان شده انوقت این اقا میاد ببینه کدام زیر دستش چه خلافی کرد این اقای فروشنده مبل دست دوم و بعنوان نو بهم فروخته با گردن کلفتی میگه من جواز ندارم زیر مجموعه هیچ جای نیستم اختیار کامل دست خودم است دام خواست گران بفروشم دست دوم و به جای نو فروختم به کسی مربوط نیست البته بگم فایل صوتی فروشنده مبل را دارم واقعاخاک بر سر مسولین ما کند
فاطمه: 1395/6/808:33:17،
21
12
من بدبخت هم برای جهیزیه از یافت اباد مرکز خرید نگارستان گالری مبل پارامیس خرید کردم قرار بود دو هفته ای تحویل بدن ولی با دعوا 40روزه تحویل دادن که ای کاش نمیدادن،مبلا هر کدوم یکرنگ و پایه میز ناهارخوری قهوه ای تیره و بدنه میز عسلی!تمام مبلا اشکال داشت حتی رویه کوبی مبل،قرار شد بیان با هزینه خودشون ببرن درست کنند،که الان هر چی تماس میگیرم شماره بنده رو پاسخ نمیدن و جالبتر اینکه از شماره ناشناس میگیرم جواب میدن و پس از شناخت بنده قطع میکنند!!!!واقعا حلالشون باشه و براشون برکت کنه این همه مال مردم خوری
علی: 1395/6/810:52:58،
22
15
من اول ازدواج از یک شرکت متفرقه از پاساژ مبل پاسارگاد تو یافت آباد خرید کردم، مبلی که واسم آوردن افتضاح بود. دفعه بعد که خواستم مبل بخرم از شرکت ایتال فوم خریدم که معروفه. همون چیزی رو آوردن که تو فروشگاه دیدم. به نظرم از شرکت های اسم و رسم دار خرید کنید تا پشیمون نشید.
زهرا حاجی: 1395/6/1317:00:59،
26
16
دروود.برای جازم سفارش خرید مبل از بازار مبل یافت اباد تهران دو دادم بیست مرداد دم در خونمون باشه.منتهای مراتب گالری مبل پریشان لطف کردند و تا امروز ۱۳ شهریور دستم زیر سنگشونه و صد تومن پول قبض موبایلم شده و هنوووز منتظرم .یک مشت دغل و دروغ و وعده بیجا .خدا به ما رحم کنه. تا وسط این هفته فرصت دارند وگرنه بایس شکایت کنم به اصنافشون.بخدا گناه دارم من واسه جهازمه و پنج روز دیگه جهازمو میچینیم.
حسن: 1395/6/1401:12:10،
19
14
متاسفانه کلاهبرداری در نمایشگاه مصلی امام هم شروع شده من از نمایشگاه ازدواج اسمانی تخت از شرکت الیت سوفابرای جهیزیه پیش خرید کردم ولی با کلی دوندگی از مسئول برکزاری نمایشگاه هیچکدام حاضر به پاسخگویی نیستند وفروشنده عملا فراری است وازخیلی از افراد کلاهبرداری کرده والن در کارگاهش همیشه بسته است وبه تلفن ها هم جواب نمیده
محبوبه: 1395/6/2420:29:50،
13
3
سلام از نمایشگاه توسکا در یافت ایادتخت کمد عروس خریدم ،کشوی کمدش کفه نداره ،دستگیره ها بالا پایین هست میله اویز لباس نداره ورنگ هم چکه کرده ،سه هفته گذشته هنوز نیومدن درست کنن ،اخه به چه کسی شکایت کنیم ،مثلا گارانتی داره ،برند بوده ،تورو خدا این اتحادیه چرا رسیدگی نمیکنه
رامین: 1395/7/413:35:37،
8
6
من از پاساژ مهستان یافت آباد گالری مبل ملل خرید کردم. قرار بود 10 تا 15 روزه تحویل بدن الان دو ماه شده تخویل که نداده هیچ وقتی رفتم دم مغازه ش مشاجره مون شد گفتم به مدیر پاساژ میگم گفتم مدیر سگ کیه اصن برو اتحادیه شکایت کن مبلتو نمیدم. خب مشخصه اینا پشتشون گرمه که مشتری دسش به جایی بند نیس و قلدری میکنن. تازه همکارای خودش گفتن این هر روز اینحا دعوا داره. من خودم به شخصه میخوام فردا تعزیرات ازش شکایت کنم.
fariba: 1395/7/1007:05:25،
1
4
باسلام.اگر بخام در مورد رفتار و نوع کار گالری مبل وصال در جاجرد با مدیریت آقای روشنی، توضیح بدم شاید از حوصله شما خارج باشه.فقط میخاستم خدمتتون عرض کنم لطفا از ایشون خرید نکنید که دچار تجربه تلخی بشید و پول و وقتتون تلف بشه
خریدار ناراضی: 1395/9/1010:14:20،
1
0
من هم از یه مبل فروشی تو رشت خرید کردم برای جهیزیه. کار رو با بدقولی فرستاد در نهایت هم ناقص بود و شب عروسی نتونستم خونه م رو بچینم. تازه همون مبل فروشی سر یه هفته بعد ورشکست شد و بست.
الانم دستم از همه جا کوتاهه.
توصیه دوستانه: هررررررررگز پول رو تا تحویل مبل به صورت حضوری درب منزلتون نپردازید. هررررررگز. بگید مبلو بیاره همه چیش رو چک کنید بعد پول بدید.
اگه من به اون عوضی پول نمیدادم خیلی وقت پیش کارمو انجام میداد.
پیام: 1395/9/2114:52:46،
1
1
من هم داستانی مثل خیلی از دوستان برام پیش اومده اما در رابطه با مبلمان اداری
دوستانی که به تعزیرات شکایت کردن لطفا تجربه شون رو بنویسن .
تا بقیه بدونن از این طریق به جایی میرسن یا نه .
شبنم: 1395/9/2408:09:19،
1
1
با سلام

الحق که صنف مبل فروشان صنف کثیف و دغل بازی هستند. من و همسرم مدت ها به دنبال مبل بودیم و چون منزل ما بسیار کوچک بود به دنبال مبلمان کوچک میگشتیم. بالاخره در شهر صنعتی چهاردنه تصمیم به سفارش مبل گرفتیم. اولین چیزی که بود بدقولی صاحب کارگاه بود و به دلایل مختلف مبلمان که قرار بود دوهفته ای اماده شود بیشتر از یک ماه و یک هفته بعد به هزار منت و خواهش تحویل گرفته بود. که ای کاش تحویل نمیگرفتیم. انقدر مبلها را بزرگ گرفتند که ما برای جابجایی ان در منزل فقط ماندیم که چه کنیم. دو نفره هایی که تحویل دادند کاملا سه نفره است. با توجه به اینکه زمان سفارش بسیار تاکید کردیم که اصلا سه نفره نمیخواهیم و به جای ان دو نفره ساخته شود. حالا نه پس میگیرند و نه تعویض میکنند. نمیدانم ما باید چه کار کنیم با خانه ای که راه رفتن معمولی هم در ان امکان پذیر نیست.
علی: 1395/9/2620:00:12،
1
2
سلام به همه دوستان گرامیم بنده درنمایشگاه مبلی راخریدم و بعد یک ماه مبا دست دوم و پاره بهم تحویل دادند دیدم مبل فروش جوابمو نمیده سریع به اتحادیه مبا تهران و تعزیرات شکایت کردم برعکس شما من واقع همین جا باز هم از تعزیرات تهران و اتحادیه تهران تشکر میکنم واقعا برای من زحمت کشیدند در هرجای انسانهای بد و خوب هستند بخدا قسم که به هر انسانی برخورد کردم در این دو ارکان با وجدان با مسولیت و . . خدا به همه شان سلامتی بده کاری کردند که فروشنده عذر خواهی کرد پول و بهم داد که مقدار کمی ضرر کردم که اونم میتونستم بگیرم ولی گذشت کردم و بعد فروشنده از من عذر خواهی هم کردیعنی اگر اتحادیه مبل تهران مخضوضا اقای داداشی نمیدونم چه سمتی در اتحادیه ایشون دارنندو تعزیرات نبود به حقم نمیرسیدم ولی خیلی برای من زحمت کشیدند در تعزیرات هم همینطور . در خاتمه از خدا میخوام به همه اینها که با من مهربانی و همدردی کردند
احمد محمدحسینی: 1395/9/3014:25:43،
1
1
با سلام . لطفا راهنمایی کنید چجوری از مبل فروشان یافت آباد شکایت کنیم؟؟؟ مبلی که سفارش دادیم با مبلی که اوردن دم خونه کلا متفاوت است .
رامین: 1395/10/2022:20:32،
1
1
با سلام همانطور که در نظرات آمده این صنف کلا بردار زیاد دارد .بخصوص دلاوران من یه مبل از یله خریدم همان مبل را در جایی دیکر با دو میلیون تومان ارزانتر دیدم .خیلی بی انصاف و گران فروش است
ارمان: 1395/10/2500:10:31،
1
1
من هم یه کنسول خریدم ولی رنگی که میخواستم نبود.اعتراض کردم گفتن رنگش رو عوض میکنیم.همون کنسول قبلی رو رنگش رو تراشیدن با یه رنگ دیگه تحویلم دادن که ای کاش تحویل نمیدادن. افتضاح بود.نمیدونم باید چکار کنم؟

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل