کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازار آزاد ارز مکاره شد


کد خبر : ۱۱۷۱۴دوشنبه، ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۹:۲۶۱۷۹۳ بازدید

روز یکشنبه با افت 10 تومانی شاخص بازار ارز، کمترین قیمت دلار در یک ماه گذشته ثبت شد. روز گذشته قیمت دلار به‌واسطه افت قیمت درهم کاهش ...

روز یکشنبه با افت 10 تومانی شاخص بازار ارز، کمترین قیمت دلار در یک ماه گذشته ثبت شد. روز گذشته قیمت دلار به‌واسطه افت قیمت درهم کاهش یافت و به 3325 تومان رسید. در دومین روز هفته، دلار پتانسیل افت بیشتر به سوی مرز 3300 تومان را داشت، اما فعالان غیر‌رسمی بازار با انجام معاملات صوری با نرخ‌های غیرواقعی این ظرفیت را از بین بردند.

قیمت دلار در ابتدای فعالیت بازار ارز در روز گذشته 3335 تومان و بدون تغییر نسبت به قیمت نهایی روز شنبه تعیین شد، اما در طول روز روند قیمتی دلار کاهشی بود و این ارز در بازه قیمتی 3320 تا 3335 تومان در نوسان بود. در نهایت قیمت دلار در ساعت 15 به قیمت 3325 تومان رسید. به این ترتیب دلار در پایان فعالیت بازار در روز گذشته نسبت به قیمت نهایی روز شنبه 10 تومان کاهش یافت. دلار در حالی با قیمت 3325 تومان به استقبال دوشنبه رفت که این قیمت از 21 فروردین سال جاری تا کنون تجربه نشده بود.

روز یکشنبه در شرایطی دلار 10 تومان ارزان شد که قیمت این ارز در روز شنبه نسبت به نرخ نهایی هفته گذشته ثابت باقی مانده بود. فعالان بازار ارز درباره دلیل افت 10 تومانی قیمت دلار در بازار می‌گویند افت قیمت درهم دلیل اصلی این موضوع بوده است. روز گذشته قیمت درهم در بازار ایران با افت 3 تومانی در مقایسه با روز شنبه به 901 تومان رسید.

به گزارش دنیای اقتصاد، روز گذشته افت قیمت درهم باعث شد دلار در بازار تحت‌تاثیر قرار گیرد و حتی قیمت این ارز برای ساعاتی به 3320 تومان نیز برسد. فعالان بازار معتقد بودند به‌واسطه افت قیمت درهم، دلار پتانسیل کاهش قیمت بیش از 3320 تومان را نیز دارد. برخی حاضران بازار معتقد بودند که دلار در صورت شکستن مرز 3318 تومان می‌تواند به قیمت 3300 تومان برسد و این باعث شد که برخی معامله‌گران آتی به تقلا بیفتند.

در واقع در حالی که روز یکشنبه دلار پتانسیل کاهش قیمت را داشت، معامله‌گران فردایی مقاومت خود را در برابر این موضوع نشان دادند؛ به‌طوری‌که برای جلوگیری از افت قیمت و شکسته شدن سد قیمتی 3318 تومان اقدام به انجام معاملات صوری با قیمت‌های کاذب بالاتر از نرخ واقعی کردند. این موضوع موجب شد دلار توانایی خود برای کاهش قیمت را از دست بدهد و پس از رسیدن به نرخ 3320 تومان در مدار صعود قرار گیرد. در نهایت نیز این اقدام بازیگران غیر‌رسمی بازار موجب شد دلار به نرخ 3325 تومان برسد. در پایان بازیگران رسمی نتوانستند با عرضه ارز اثر بازیگران غیررسمی را خنثی کنند.

روز یکشنبه علاوه بر اینکه دلار در بازار ارزان شد، نرخ یورو نیز کاهش یافت. یورو با 20 تومان کاهش نسبت به قیمت نهایی روز شنبه به 3740 تومان رسید. همچنین در حالی که پوند روز شنبه تحت‌تاثیر رشد ارزش پوند در بازارهای جهانی 85 تومان افزایش یافته بود، این ارز روز یکشنبه با نرخ 5150 تومان و بدون تغییر نسبت به نرخ نهایی روز شنبه به فروش رسید.

روز گذشته بازار سکه روز نسبتا آرام و کم‌نوسانی را تجربه کرد. سکه تمام بهار آزادی ساعت نخست فعالیت بازار 940 تومان نرخ‌گذاری شد و بعد در طول روز در بازه قیمتی محدود 940 تا 941 هزار تومان در نوسان بود. در نهایت سکه در پایان فعالیت بازار روی قیمت 940 هزار تومان ایستاد که نشان‌دهنده افت 2 هزار تومانی در مقایسه با نرخ نهایی روز شنبه است. فعالان بازار دلیل اصلی افت 2 هزار تومانی قیمت سکه را کاهش قیمت دلار عنوان می‌کنند.

 


اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها