کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مردم با نخریدن، گرانفروشان را تنبیه کنند


کد خبر : ۱۱۷۱۱یکشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲:۲۳۱۸۱۷ بازدید

رئیس اتحادیه بنکداران موادغذایی از مردم خواست با نخریدن برخی کالاها گرانفروشان راتنبیه کنند و خود به تعیین‌کننده قیمت در بازار تبدیل شوند.

قاسمعلی حسنی در گفت وگو با رادیو اقتصاد اظهار کرد: با توجه به فراوانی کالا و عرضه بتدریج به سمتی می رویم که مردم تعیین کننده قیمت می شوند و اگر شهروندان با نخریدن، برخی گرانفروشان را تنبیه کنند، نرخ ها نیز ساماندهی می شود.

وی به مردم توصیه کرد از خریدهای فله ای و انبوه خودداری کنند چون عرضه کافی کالا وجود دارد و خریدهای خرد و تازه را در اولویت قرار دهند.

حسنی گفت: تحلیل بسیار دقیق و جزئی از افزایش قیمت تمام شده کالاها را در زنجیره کامل تولید تا مصرف نهایی اعم از بسته بندی، حمل و نقل، هزینه واردات یا تولید داریم و به مردم اطمینان می دهیم که عرضه کالاها فراوان است و اکنون مشکل تولید کنندگان و وارد کنندگان، یافتن مشتری است.

وی اظهار کرد: ظرفیت و توان ذخیره سازی را تا دوره 6 ماهه، یکساله تا 3 ساله هم داریم و اگر مردم خرید خودشان را مدیریت کنند؛ قیمت ها به طور غیرواقعی نوسان نخواهد داشت و تا پایان سال هم افزایش قیمت نداریم.

حسنی افزود: انتظار داریم مردم تعیین کننده قیمت شوند و این فرهنگ در جامعه شکل می گیرد.

رئیس اتحادیه بنکداران موادغذایی گفت: عمده خریدن، اشتباه است و فرصت انتخاب را برای دوره های بعدی از بین می برد، خریدهای هفتگی را در بسیاری از اقلام توصیه می کنم تا ثبات بازار هم حفظ شود.

وی قول داد: انبارها تا سه سال بعد هم ذخیره داخلی و خارجی دارد و ما دنبال مشتری می گردیم و افزایش قیمت غیر منطقی نخواهیم داشت و امیدواریم مردم نیز از خریدهای غیرضروری و فله ای و یکجا و انبوه خودداری کنند.

این مقام صنفی همچنین ازتشکیل بانک اطلاعاتی بیش از ۲۵۰۰ قلم موادغذایی خبر داد و گفت: هیچ گونه کمبودی از نظرکالا نداریم و تا سه سال آینده نیاز بازار برنامه ریزی و تامین شده است .



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها