کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سقوط سنگین شاخص بورس تهران


کد خبر : ۱۱۷۰۴یکشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵:۱۹۳۱۶۶ بازدید

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با 642 واحد کاهش به 62 هزار و 887 واحد رسید.

بر اساس اطلاعات مندرج در پایگاه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با 642 واحد کاهش  و ادامه روند کاهشی هفته‌های اخیر به 62 هزار و 887 واحد و ال زش روز بازار به 283 هزار میلیارد تومان رسید.

به گفته کاشناسان علت عمده افت شاخص کل بورس به خاطر رکود حاکم بر بازار و عدم کاهش نرخ سود بانکی و عدم تزریق نقدینگی به صنعت و تولید بوده است.

امروز معامله‌گران بورسی بیش از یک میلیارد برگ بهادار در قالب 63 هزار و 831 نوبت معامله و به ارزش 238 میلیارد تومان خرید و فروش کردند.

امروز گر چه معاملات بورس افزایش یافته اما شاخص کل کاهشی بوده و اکثر نمادهای مهم بانکی و صنایع انرژی افت داشته‌اند.

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی- ارزشی 275 واحد کاهش یافته و به 26 هزار و 897 واحد رسید. شاخص کل با معیار وزنی با 70 واحد کاهش به 9 هزار و 804 واحد رسید.

شاخص قیمت با معیار هموزنی با 64 واحد کاهش به 8 هزار و 934 واحد رسید. شاخص آزاد شناور با 802 واحد کاهش به 72 هزار و 38 واحد رسید.

شاخص بازار اول بورس با 435 واحد کاهش به 45 هزار و 413 واحد رسید و شاخص بازار دوم که معاملات بلوکی در آن انجام می‌شود با هزار و 54 واحد کاهش به 129 هزار و 523 واحد رسید.

امروز نمادهای سرمایه‌گذاری امید، هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری غدیر، پالایش نفت بندرعباس، پتروشیمی مبین، صنایع ملی مس ایران و سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین همگی در کاهش شاخص اثرگذار بودند که بیشترین اثر کاهشی را گروه مدیریت سرمایه گذاری امید بر شاخص داشته است.

امروز نمادهای مورد علاقه سرمایه‌گذاران مربوط به شرکت‌های پتروشیمی مبین، بانک صادرات ایران، بانک ملت، پالایش نفت بندرعباس، ایران خودرو، پارس خودرو و پالایش نفت اصفهان بوده است.

امروز در فرابورس ایران نیز شاخص کل 9 واحد افت کرده و 710 واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم ابورس به حدود 58 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران فرابورس بیش از 160 میلیون برگ بهادار در قالب 22 هزار نوبت معامله و به ارزش 148 میلیارد تومان خرید و فروش کردند.

نمادهای پربیننده فرابورسیان در شرکت‌های پالایش نفت تهران، فولاد هرمزگان جنوب، گروه پتروشیمیایرانیان توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، پالایش نفت لاوان، بانک دی، بانک حکمت ایرانیان بوده است.

امروز نمادهای شتران، جم، هرمز، مارون، ذوب، شاوان، حسینا، در کاهش شاخص فرابورس اثرگذار بوده‌اند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها