کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

ورود 9 فروند هواپیمای ایرباس به ناوگان هوایی

کدخبر:۱۱۶۸۸یکشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۸:۱۲۸۷۵۸ بازدید

ورود همزمان 9 فروند هواپیمای غربی ایرباس به تهران که پیش از این توسط یکی از ایرلاین های داخلی خریداری شده بود، رکورد خرید و ورود یکجای ...

ورود همزمان 9 فروند هواپیمای غربی ایرباس به تهران که پیش از این توسط یکی از ایرلاین های داخلی خریداری شده بود، رکورد خرید و ورود یکجای هواپیما به کشور پس از انقلاب اسلامی را شکست و بدین ترتیب حدود سه هزار صندلی پروازی به ظرفیت ناوگان حمل و نقل هوایی ایران افزوده شد. این 9 فروند هواپیما که اغلب عمری کمتر از 15 سال دارند ، اواخر هفته گذشته در فرودگاه های امام خمینی(ره) و مهرآباد تهران فرود آمدند و به طور رسمی به ناوگان ایران پیوستند.  

چند ماهی است که برخی رسانه‌های بین‌المللی و ایرانی، خبر از انتقال چند فروند هواپیمای ایرباس مدل A340 سری 600 می‌دادند و گمانه زنی‌ها درباره اینکه این هواپیماها متعلق به یکی از ایرلاین‌های ایرانی باشد، مطرح بود. اما خبرها حاکی است که این ایرباس‌ها در فرودگاه‌های امام خمینی(ره) و مهرآباد به زمین نشسته‌اند که به این ترتیب بزرگترین انتقال دسته‌جمعی هواپیماهای مسافربری به داخل کشور پس از انقلاب اسلامی در شرایطی که هنوز تحریم‌ها علیه صنعت هواپیمایی کشورمان ادامه دارد، رخ داد.  بر اساس اطلاعات منتشر شده در سایت مرجع هوانوردی و هوافضای پارسی، اکثریت قریب به اتفاق این ایرباس‌ها، جوان و تازه نفس هستند و تولید آنها بین سال‌های 2001 تا انتهای 2004 بوده است.

البته در کنار 8 فروند ایرباس‌ مدل 340، یک فروند هواپیمای ایرباس 321 هم خریداری شده که این پرنده نیز  همزمان با 8 فروند دیگر اواخر هفته گذشته وارد ایران شد. بنا به اظهار نظر کارشناسان صنعت هوایی با توجه به تحریم‌های غرب علیه صنعت هوایی کشورمان و ارائه نکردن سوخت به هواپیماهای ایرانی در اکثر فرودگاه‌های اروپا، این مدل از ایرباس‌ها این امکان را دارند تا همه مسیرهای فعلی اروپایی و آسیایی را به صورت رفت و برگشت و بدون نیاز به سوختگیری مجدد پوشش بدهند و درآمد خوبی را از این صرفه‌جویی به ایرلاین‌ها منتقل کنند.

<مقصود اسعدی سامانی>، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در خصوص ورود هواپیماهای جدید به کشور به ایران گفت: خرید 8  فروند ایرباس 340 و یک فروند ایرباس 321 در دستور کار یکی از شرکت‌های بزرگ خصوصی هواپیمایی قرار داشت. وی افزود: خرید و انتقال این هواپیماها به مراحل پایانی رسیده و به نظر می‌رسد هواپیماهای خریداری شده وارد کشور شده‌اند.با پیگیری‌‌های <ایران> سازمان هواپیمایی کشوری نیز خبر ورود هواپیماهای جدید را تأیید کرد و یکی از مقامات این سازمان به «ایران» گفت: این هواپیماها که از نوع ایرباس هستند چند روز پیش وارد کشور شده است. به گفته این مقام مسئول جزئیات بیشتر در خصوص خرید هواپیماهای جدید در روزهای آینده اعلام می‌شود.

146 فروند هواپیمای فعال

بر اساس مطالعات انجام شده، تا افق 1404 بین 400 تا 500 فروند هواپیما مورد نیاز است. به گفته رئیس سازمان هواپیمایی شرکت‌های تولید‌کننده هواپیما با جدیت به دنبال این هستند که اگر شرایط تغییر کرد با ایران تعامل کنند و از رقابت عقب نمانند؛ شرکت‌های سازنده هواپیما در طول یک سال گذشته مکرراً به ایران آمدند و مذاکراتی با ایرلاین‌ها و سازمان هواپیمایی در حوزه ارزیابی بازار حمل و نقل ایران داشتند. در سال 93 تعداد 14 فروند هواپیمای جدید به کشور وارد شد که با ورود هواپیماهای جدید مسافری که از نوع ایرباس A320، A340، A310 و B737-400 است 1200 صندلی طی چندماه گذشته به ناوگان هوایی کشور افزوده شده است. در حال حاضر تعداد ناوگان هوایی کشور 245 فروند است که از این تعداد 146 فروند هواپیما (که شامل 22 هزار و 446 صندلی است) فعال و 99 فروند هواپیما (شامل 17 هزار و 823 صندلی) غیرفعال است.

در شرایطی که گمانه ‌زنی‌ها برای توسعه ناوگان هوایی کشور پس از تحریم ادامه دارد انتظار می رود در ماه‌های آینده تغییراتی عمده در این حوزه به وجود آید. آن‌طور که مقامات صنعت هواپیمایی کشور اعلام کرده‌اند در حال حاضر حدود 100 هواپیما در کشور زمینگیر است که این رقم 40 درصد از هواپیماهای ایرلاین‌های داخلی را شامل می‌شود. از این رو وزیر راه و شهرسازی چندی قبل بودجه مورد نیاز در این صنعت را چیزی حدود 15 میلیارد دلار برآورد کرد. بودجه‌ای که به گفته عباس آخوندی بخشی از آن صرف امکانات فرودگاهی و فنی خواهد شد و البته بخش عمده آن باید صرف خرید هواپیماهای جدید شود. آخوندی اعلام کرده برای تأمین این اعتبارات دولت به منابع مختلفی چشم دوخته که جذب سرمایه بخش خصوصی داخلی و خارجی تنها جزئی از آن است. کاهش تحریم بویژه در زمینه تأمین قطعه پس از مذاکرات ژنو باعث شده امید ورود هواپیماهای نو و خداحافظی با هواپیماهای کهنه بیش از گذشته پررنگ شود. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز پیش‌تر اعلام کرده بود با رفع تدریجی تحریم‌ها شرکت‌های هواپیمایی نیز به طور جدی دنبال خرید قطعات و هواپیمای جدید هستند که اگر این اتفاق رخ دهد هم گشایشی در افزایش پروازها ایجاد می‌شود و هم از میزان تأخیرات کاسته خواهد شد. مذاکراتی که سال گذشته بین ایران و گروه 1+5 انجام گرفت؛ گشایش‌هایی در صنعت حمل و نقل هوایی ایجاد کرد و قطعات هواپیما به‌صورت محدود وارد کشور شده و موتور برخی از هواپیماها برای اورهال (تعمیر اساسی) به شرکت تولیدکننده فرستاده شد.

 بر اساس آمار سازمان هواپیمایی در حال حاضر در ایران  حدود 146 فروند هواپیمای فعال وجود دارد که با توجه به تعداد سفرها و رقم بالای مسافران نیاز به افزایش آنها وجود دارد. از این رو در برنامه‌ریزی‌های کلان بر وجود 300 فروند هواپیما در ناوگان کشور تأکید شده است. طبق قوانین جدید ورود هواپیماهای با عمر بالای 15 سال به ناوگان هواپیمایی کشور ممنوع شده ولی شرکت‌ها می‌توانند با خارج کردن یکی از هواپیماهای بالای 25 سال خود از ناوگان یک هواپیمای تا سن 15 سال نیز وارد کنند. اما در دستورالعمل قبلی اجازه داده شده بود که هواپیماهایی با عمر بیش از ۳۰ سال نیز وارد کشور شود. با این اقدام‌ها میانگین عمر ناوگان هوایی ایران رو به کاهش گذاشته ، به طوری که در سال 1393 به 20 سال رسیده است. البته با توجه به محدودیت‌های اقتصادی موجود و هزینه بالایی که خرید هواپیماهای جدید دارد شرکت‌های هواپیمایی برای خرید هواپیمای جدید به زمان بیشتری نیاز دارند. برای نوسازی ناوگان هوایی کشور پرداخت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی به شرکت‌های هوایی نیز در دستور کار قرار دارد.

hv620yyxjjntaz3w3iy.png

سهیلا یادگاری

همراه مکانیک



دیدگاه ها

هادی: 1394/2/2007:42:11،
104
20
هواستون باشه چپی بهتون جا بیرنگ ننداخته باشن!!
امیر: 1394/2/2008:20:00،
54
13
9 فروند از هواپیمایی ماهان ...
ایران من: 1394/2/2008:45:21،
88
25
مثل اون 5 تا ایرباس 310 نباشه که چند سال پیش از ترکیش ایرلاین گرفتن و الان همشون زمین گیرن ترکا سرمون کلاه گذاشتن ، ای خدا کی میشه مثل قبلا خودمون بریم از این بوئینگ و کونکورد و ایرباس صفر شو ورداریم تازه اونا باید از خدا شون باشه
ناشناس: 1394/2/2009:55:58،
47
38
عزیزم کنکورد دوست داری؟
میشه بگی الان چندتا کنکورد صفر تولید میشه و کجا و یا اصلا کدوم کشور از این هواپیما استفاده میکنه تو خط مسافربری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ایران من: 1394/2/2011:34:38،
39
18
کنکورد توی موزه است ولی زمانی که تولیدش کردن از ما اجازه میخواست که تو فرودگاه ها مون صفرشو بدن اما دوست عزیز تولید بوینگ MD (مشکل طراحی داره) صفره ایرباس 300، 310 فوکر صفره، که الان دیگه شدن بهترین هواپیما های ما هیچ ایرلان معمولی دنیا هم از اونا استفاده نمیکنن 747 توی دنیا تبدیل به یه هواپیمای باری شده یه نگاه یه ایرلاینای منطقه بکن ببین قطر اولین کاربر 350، امارات بزرگترین کاربر 777 میانگین سن اتحاد بین یک تا دو ساله ، همه اینا فقط غارغارک که نیست توریسته ، اشتغاله ، کوریدور هوایی، ترنسفر مسافره و جابجایی کالاست
مقایسه امارات و ایران: 1394/2/2013:46:30،
42
21
با این همه ثروت خدادادی بجای اینکه وارد کننده بویینگهای 777 و

787 نو و صفر کیلومتر باشیم بازم شدیم مصرف کننده ایرباسهای

دست دوم ترکیه و افغانستان و روسیه و...
سهیل: 1394/2/2008:03:26،
96
16
به امید آرامش
به امید روزهای خوب
به امید سیر شدن شکم گنده برخی از آقایون که سیرمونی ندارن
به امید براشته شدن تحریم ها البته اگه دلال های تحریمی بزارن . . .
محمدرضا777: 1394/2/2009:57:02،
54
16
به کجا رسوندن ایرانو به کجا
b: 1394/2/2013:35:06،
22
14
اتفاقا الان تو دوران ارامشیم(منتها برا اقایون) مگه ندیدی اقایون چطور از جق مردم دارن صحبت میکنن تو رسانه ها حالاحالاها زیاد میشنوین این حرفها رو
محمد: 1394/2/2008:07:15،
121
15
از گوسفنده ميپرسن چه آرزويي داري ...اشك تو چشمام حلقه ميزنه ميگه كاش منم بتونم يكبار جلو نيسان سوار بشم...!!!
بلا تشبيه اي كاش ماهم بتونيم يكبار هواپيماي صفر كه نه زير 10 سال عمر سوار بشيم.... فراموش نكنيم روزي دومين خطوط هوايي مجهز دنيا مال هما بوده...
---: 1394/2/2023:38:53،
20
15
شما واسه یکبار که میخواستی سوار هواپیما با سن کمتر از 10 سال شده . EP-MMO ماهان ایر زمان ورود به ناوگان ماهان کمتر از ده سال سن داشت :-)
ایرانی: 1394/2/2008:09:40،
92
20
این همه دست و جیغ و هورا برای هوایپمای دست چندم با کلی ساعت پروازی که از عمرش گذشته ؟؟؟
آخه چرا نباید ایرانی ها هواپیمای نو داشته باشند جون مردم در انتهای اولویت دولت مردان
جواد: 1394/2/2008:31:27،
28
16
مرد خودشان برای خودشان چقدر ارزش قایل هستند که انتظار از دولتمردانی که فقط فکر صندلیشون هستند دارند؟ چرا خود مردم موقع انتخابات دقت نمیکنند به چه کسی رای میدهند به عنوان نماینده خودشان؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امیر: 1394/2/2009:35:41،
45
19
عزیز دل برادر، هواپیمای 15 سال ساخت ایرباس خیلی بهتر از هواپیماهای 40 سال ساخت موجود تو ایرانه که خیلی از قطعاتشون 10 برابر ساعت مجاز کار کردن
شما اول به وضعیت موجود یه نگاهی بندازید بعد اظهار فضل بفرمائید. بله البته بنده هم معتقدم حق ما استفاده از هواپیماهای نو و آکبنده ولی تو این شرایط چی مون بهترینه که این درست باشه
امیر: 1394/2/2008:28:06،
49
16
آقا رنگشو بتراشین یک وقت زیرش نارنجی نباشه! تاکسی برگشت از کار دربیاد!!
کارشناس: 1394/2/2008:49:39،
48
17
هواپیمای تولید 2001 تازه نفس و جوان است!!!؟عجب استانداردهای
بالایی را برای رفاه و امنیت مردم تعریف کرده ایم که سن بازنشسته
شدن هواپیما تازه شروع فعالیت ان است.در همین راستا لابد تولید
پراید و 405 و... توجیه پیدا میکند.!! هواپیمایی امارات و اتحاد دارای
تعداد زیادی هواپیمای پیشرفته بویینگ 777 و ایرباس 380 هستند
که علاوه بر بیست در صد سوخت و الایندگی کمتر دارای ایمنی
بالایی هستند.
ایرلاین: 1394/2/2122:00:56،
26
14
آقای کارشناس تمام شرکتهای دنیا و همون امارات از هواپیمای بالای 15 سال هم استفاده میکنن در ضمن راجع به چیزی که نمیدونید نظر ندید و در ضمن ماشین قابل قیاس با هواپیما نیست این هواپیماها اگه بدونید با چه سختی خریداری شدن چرا هی نظرهای بی ربط میدید
Saman: 1394/2/2008:50:26،
41
18
اينا بهترن آبندي شدن.. ديگه نميخواد هي بري نمايندگي تازه دراشم رگلاژ شدس!
م: 1394/2/2008:52:23،
74
19
شهروندان اماراتی از این هفته بدون ویزای شینگن میتونن برن تمام کشورهای اتحادیه اروپا.... اینم وضع ما که دولت هواپیما 15 ساله وارد کرده.... روزگار بدجور ایرانی رو خواروخفیف کرد...
مهران: 1394/2/2009:13:48،
43
23
حال مردم و امیدشون رو به بهبوده. روحانی مچکریم. اگه دکتر هنوز بود به فنا رفنه بودیم تا حالا.
محسن: 1394/2/2009:14:44،
35
16
لنگ كفش در بيابان غنيمت است
فرد: 1394/2/2010:00:57،
58
18
امیر اقا این وضعییت رو من که ما درست نکردیم.یه نسلی اشتباهات اضافه کرده.تازه از شهرستان و روستا اومده بدو تهران در مسیر تصاحب قدرت در پایتخت جو گیر شد سفارت امریکا رو اشغال کرد.نمیکردند الان اقایی بودیم واسه خودمون تو دنیا.جنگ هم نکرده بودیم و حقیر هم نمیشدیم تو دنیا.
امیر: 1394/2/2010:12:09،
27
17
100%
ایرج: 1394/2/2021:10:51،
24
16
99%
شاید 1%
چیز دیگه؟
شاهد: 1394/2/2010:24:34،
26
18
کدام شرکت خریده ماهان مال صندوق مولاالمهدین اقایان مرعشی باپول مردم درمانده
amirdiba: 1394/2/2011:10:16،
24
17
اون از ماشینهامون اینم از هواپیمامون !!! ملت دیگه چی میخواین آخه ؟!!!
meisam: 1394/2/2014:56:56،
24
18
من هیچوقت سوار هواپیمای اینها نمیشم اگر بلیط بخرم یا قطری یا اماراتی و ترکیش. هواپیماهی اینا را باید تحریم کرد مسخره کردن مردما
الکساندرا: 1394/2/2018:52:17،
27
16
بعضیا بدون هیچ اطلاعاتی فقط واسه اینکه ی چیزی گفته باشن ی شعری میگن
عزیزم بلاخره از توپولوف nسال کارکرده:که بهتره!
اول یبار سوار هواپیماهای خطوط کشور بشید و ببینید بعد نظر بدید !
ایرلاین: 1394/2/2112:15:22،
26
13
من معذرت میخوام ولی همون ترکیش که ازش تعریف میکنین هواپیماهای با عمر بالای 12 سالشو میفرسته ایران من کارم پروازیه لطفا راجع به چیزایی که نمیدونین الکی نظر ندین شمایی که انتقاد میکنین میدونستین با پول یکدونه ATR میشه 3 تا بویینگ MD خرید اونوقت ماهان میره اینهمه پول میده ایرباس بروز میاره بعد همتون میگید به درد نمیخوره خواهشا راجع به چیزی که در موردش تخصص ندارید نظر ندید

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل