کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

چرا مصرف‌کننده داخلی از کالای ایرانی بیزار است ؟

کدخبر:۱۱۶۶۶شنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱:۱۲۴۱۱۶ بازدید

پارچه تُرک، لباس ایتالیایی، لوازم منزل آمریکایی، تلویزیون و لوزام صوتی کُره ای و ژاپنی، خودرو هم هر چه باشد باشد فقط ایرانی نباشد، دارو هم هندی ...

«پارچه تُرک، لباس ایتالیایی، لوازم منزل آمریکایی، تلویزیون و لوزام صوتی کُره ای و ژاپنی، خودرو هم هر چه باشد باشد فقط ایرانی نباشد، دارو هم هندی بود باز بهتر از ایرانی آن است.» 

اینها را کف بازاری ها می گویند، آنهایی که در بازار بزرگ شده اند. همان ها تعریف می کنند آنهایی که برای خرید به بازار می آیند می پرسند کالای معرفی شده ساخت کجاست؟. می گویند خیلی ها وقتی می فهمند جنس ایرانی و ساخت وطن است، می روند و پشت سرشان را نگاه نمی کنند. حاضرند لباس قاچاق و پارچه قاچاق بخرند اما لباس ایرانی به تن نکنند. می گویند مشتری ایرانی دنبال جنس خوب است و جنس خوب هم از نظر آنها یعنی هر جنسی به غیر از تولید ایران.

این شده است حال و روز اقتصاد ایران؛ ، اقتصادی که مردمش دوست دارند کالای داخلی بخرند اما ضرر می کنند. از لباس گرفته تا لوازم منزل و خودرو، کالای خارجی عزیزتر از کالای داخل است. اقتصادی که کمتر کسی ریسک می کند در آن کار تولیدی راه اندازی کند.شاید به همین دلیل است که آمار و ارقام آن با آنچه در ذهن مردم می گذرد همخوانی ندارد. دیوار تعرفه ها بلندتر شده است، قاچاق هم همچنان رو به رشد است و مردم هم همچنان تمایلی به خرید جنس ایرانی ندارند. این حال و روز اقتصادیست که آمریکایی ها فکر می کنند آن را به زانو درآورده اند اما نمی دانند اقتصاد ایران از جایی دیگر زمین خورده است.

ژاپنی ها چرا فقط کالای ژاپنی می خرند؟!

بر می گردیم به ۷۰ سال پیش، در زمانی که ایران از شیر مرغ گرفته تا جون آدمیزاد وابسته به غرب و شرق بود. حدود ۷۰ سال پیش، آمریکا در فاصله سه روز، دو شهر ژاپن را با هواپیماهای بمب افکن خود، با سلاح های هسته ای، بمباران کرد. همین کافی بود تا بتواند ژاپن را در جریان جنگ جهانی دوم، به تسلیم مجبور کند.

کسی فکر نمی کرد که پس از آن حادثه، ژاپن یارای مقابله با غربی ها را داشته باشد. ژاپن برگ برنده ای در دستان خود نداشت. کشاورزی تنها چیزی بود که اقتصاد ژاپن به آن افتخار می کرد. غرور آمریکا برای پیروزی در جنگ جهانی اما دوامی نداشت. چرا که کمتر از یک دهه بعد، اولین برند خودروی ژاپنی به بازار آمریکا راه یافت. در زمانی که هیچ کس فکرش را نمی کرد که خودروی ژاپنی در آمریکا مورد استقبال قرار بگیرد، ژاپنی ها توانستند کاری کنند که بازار خودرو و تکنولوژی آمریکا در برابر آنها زانو بزند.

با گذشت بیش از نیم قرن هنوز خودروهای ساخت آنها در خاک آمریکا، طرفداران بیشتری نسبت به خودروهای آمریکایی ها دارد. آمریکایی ها در بسیاری از موارد تکنولوژی را از ژاپنی ها یاد گرفته اند. ژاپنی ها، محدودیت تعرفه ای ندارند. با اینحال مردمش همیشه کالای داخلی و ساخت کشور خود را می خرند. روی تمامی اجناس فروشگاه های این کشور، اثری از نوشته های با زبان انگلیسی دیده نمی شود. حتی کالاهای خارجی در ژاپن طرفداران کمتری نسبت به کالاهای ساخت داخل آنها دارد.

ژاپنی ها مردم خود را برای خرید کالای داخلی خود، تحت فشار قرار نمی دهند. هیچ وام کالایی در ژاپن برای خرید کالای ساخت داخل داده نمی شود و هیچ تعرفه بالایی برای واردات کالاهای خارجی تعیین نمی شود. کالاهای ژاپنی به قدری برای مصرف کننده های این کشور اعتبار دارد که برای مصرف آنها نیاز به زور و اجبار دولت ندارند. آنها به جایی رسیده اند که تعرفه در برابر کیفیت هیچ است.
 

تولید کننده داخلی فقط به فکر سود بیشتر

برگردیم به اقتصاد خودمان. در ایران اما کمی برعکس است. تولیدکننده بیشتر به فکر سود بیشتر است. یا وام می گیرد و از خارج وارد می کند یا با هزینه های سرسام آور مجبور می شود تا کالای بی کیفیت تولید کند. دست آخر هم خیالش راحت است که دولت مردم عادی را برای خرید از تولیدات داخلی تحت فشار قرار می دهد و چیزی از سود آنها کم نمی شود. در اقتصاد ایران راه حلی وجود دارد به نام «مردم مجبورند بخرند، چون راهی ندارند» این راه حل در خیلی از مواقع به کار آمده است البته آن را فقط برای مردم قشر متوسط اجرایی می کنند و پولدارها که غم پول ندارند، برایشان مهم نیست.

در نهایت اینکه اقتصاد ایران همواره راه خود را در پیچ تصمیمات غلط مسئولان گم کرده است. مقام معظم رهبری همواره بر لزوم حمایت از تولید داخل تاکید کرده اند اما درعین حال تاکید کرده اند که راه شکوفایی اقتصادی از تکیه بر ظرفیت های داخلی می گذرد. با کمی دقت می توان فهمید شکوفایی تولید داخل را باید از ظرفیت های داخلی جستجو کرد. ظرفیت های داخلی خود مشتری را به سمت کالای ایرانی جذب خواهد کرد. نتیجه اینکه راه حمایت از تولید داخلی از حمایت از ظرفیت های داخلی می گذرد و نه دستور و بخشنامه و تعرفه برای اجبار مردم به خرید کالای ایرانی!

همراه مکانیک



دیدگاه ها

محمد: 1394/2/1910:15:06،
200
23
من میخوام کشورم پیشرفت بکنه ولی نمیتونم جنس خارجی با تنوع بهتر و قیمت ارزانتر در عوض جنس ایرانی گرانتر رو بخرم
فضولی: 1394/2/1910:53:09،
178
26
دلیل پیشرفت ژاپن این بود که مثل ایرانیها شعار مرگ بر آمریکا ندادند بلکه عمل کردند و اولین خودروی خود را وارد آمریکا کردند و تلفن پاناسونیک همچنان در اتاق رئیس جمهور آمریکا میباشد

همین
کامی: 1394/2/1910:54:27،
87
30
نا بلدی مدیران باعث شده تولید سخت بشه تولید کننده هم با کلک سودشو میخاد تضمین کنه
استاندارد و نظارت مناسب برای تولید کننده نیست
خودمونم کم کم داریم خود فروخته میشیم.مثل همین کنار گذاشتن کلمات
فارسی و استفاده از کلمات انگلیسی
محمد: 1394/2/1910:56:05،
33
75
فقط پراید
علی: 1394/2/1911:00:04،
107
21
چون تولید کننده ایرانی نمیخواد پیشرفت کنه چون تحقق و پژوهش نداره چون سنتی مونده چون اگه میدان پیدا کنه به ماننده ایرانخودرو و سایپا انحصار میکنه و خون مردم را تو شیشه میکنه
پدرام: 1394/2/1911:42:28،
81
23
یک کلام جنس ایرانی اولا صد در صد وابسه است به خارج یعنی تخم ماجرا وابسته ایم دوما جنس ایرانی اشغاله!!!
مرادي : 1394/2/1912:08:38،
48
16
چرا مصرف كننده از كالاي ايراني بيزار است؟
بدليل اينكه اين كالا ايراني است .
م: 1394/2/1913:05:31،
39
22
50 درصد مشکلات اقتصادی ایران در همین مقاله شما نهفته بود و 50 درصد دیگر هم به نبود مدیریت درست.
تا وقتی کیفیت و ظاهر کالای ایرانی را ارتقا ندهیم و تولید داخل برای مصرف کننده هیچ توجیه اقتصادی نداشته باشد مردم حق دارند کالای خارجی را ترجیح دهد.
نسل سوخته: 1394/2/2000:00:17،
20
13
ژاپن اگرنفت داشت الان ژاپن نبود.ماهم هیچ وقت ژاپن نمیشیم
رامین: 1394/2/2008:35:27،
25
23
منم کفش و فرش و زعفرون و ...... ایرانی را با افتخار میخرم و از کیفیتش لذت میبرم ولی چه جوری توی همه چی به بدبختی و به خاک سیاه نشوندن مردم خودکفا بشیم؟
چرا توی هوا فضا و هسته ا ی باید اینقدر پیشرفت کنیم ولی توی خودرو سازی که با جون مردم سروکار داره اینقدر عقب افتاده ایم؟
311: 1394/2/1910:15:52،
68
24
خوشم اومد
گل گفتی
سارا: 1394/2/1910:17:21،
101
25
چون کیفیت نداره
بینام: 1394/2/1910:17:44،
155
20
چون همش تقلبیه
مثل ماست پالم دار
هندوانه رنگشده
ماشین اشغال
...........
sata: 1394/2/1910:25:41،
62
30
بله کاملا دقیق و درست.
اما نکته حائز اهمیت آن است که مردم ما اصولا به دنبال دور زدن هستند و اصولا دلال مآب اند واقعیتی که هرچند تلخ اما درست باید قبل از ان که مسئولین را مقصر بدانیم هرچند مقصرند سهواً یا عمداً خودمان را باید اصلاح کنیم
سعید: 1394/2/1911:27:06،
76
21
عزیز من مردم ایران کجا دلال بودن.
شما شاید سنتون قد نده ولی از پدر و مادرتون بپرسین که آیا زمان قدیم هم مردم همینطور به قول خودتون دلال مآب بودن یا خیر؟
این رفتار فعلی مردم نتیجه رفتار مسئولین و دولتی ها طی 20 سال سال اخیر هست.
وقتی خود دولتی ها و مجلسی ها و بقیه مسئولین از کوچکترین قدرتی که به دست میان شروع به سوء استفاده میکنن، از مردم پایین دست دیگه انتظاری نیست.
اوایل انقلاب کسانی که به قدرت رسیدن، ادعا میکردن که ما انقلاب کردیم پس حق ماست که یه بخشی از مملکت واسه ما باشه و همین طرز فکر خطرناک کم کم ریش دواند تا رسید به آقازاده های فعلی و حکایت همچنان باقیست.
am: 1394/2/1910:26:29،
82
26
چون قیمت المان کیفیت پاکستان
شامپو المانی ترکیه خریدم یک سوم قیمت ایرانی
سرباز: 1394/2/1910:34:55،
65
17
چون من پولش رو ندارم جنس ایرانی با قیمت گرانتر بخرم.
امیر: 1394/2/1910:38:08،
68
20
با سلام برا نوروز بعد از 2 سال با این حقوقا یه شلوار کتان خاکستری خریدم فروشنده قسم خورد ایرانی درجه یکه رنگ نمیده خدا شاهده 8 روز پوشیدم انداختم تو ماشین در اوردم رنگش شده بود صورتی !!!!!
غع9هح: 1394/2/1910:39:02،
59
36
من که تحت هیچ شرایطی جنس ایرانی نمی خرم. مگر این که مشابه خارجی نباشه و وادار به خرید جنس ایرانی بشم. جنس چینی هم صد مرتبه بهتر از تولید داخلیه.
محسن: 1394/2/1911:10:58،
42
20
منفي بهت دادم فقط به خاطر جمله آخرت . جنس چيني ممكنه از ايراني بهتر باشه ولي نه جنس چيني كه در بازار ايران هست و جنس درجه دهمه.
علاقه مند به اقتصاد: 1394/2/1910:40:50،
35
26
عزیزان بزرگترین اشکال اقتصاد ایران فروش نفت توسط دولت است !!!
شما وقتی توسط دولت روزانه نفت بفروشی و توسط بانک مرکزی هر روز در بازار داخلی دلار حاصله را به ریال تبدیل کنی خود بخود نرخ دلار ارزانتر از ارزش ذاتی آن خواهد شد و وقتی دلار ارزانتر از نرخ واقعی شد دیگر هیچ کار تولیدی در ایران به صرفه نیست در واقع موقعی نرخ دلار واقعی است که دولت یکسال تمام ارز حاصله از فروش نفت را به بازار داخلی تزریق نکند و هر دلاری که در بازار باشد از صادرات بدست آمده باشد(چه کشاورزی و صنعتی و یا خدماتی) آیا شما می توانید نرخ واقعی را حدس بزنید؟
حميد: 1394/2/1913:02:01،
39
25
اينطور كه از نوشته شما برداشت كردم اين است كه دلار در ايران ارزان است و جنس ايراني چون با ريال قيمت گذاري ميشود گران تمام ميشود اول از همه نيروي كار الان با همان دلار بقول شما ارزان اينجا از همه دنيا ارزان تر است با آمريكا مقايسه نميكنم تركيه را مثال ميزنم كه حداقل حقوق تقريبا ١٠٠٠ دلار است و ايران زير ٢٠٠ دلار پس نيروي كار از همه جا ارزانتر است و مواد اوليه هم با همان دلار به قول شما ارزان وارد ميشود بعد چه اتفاقي مي افتد كه اينجا توليد گران تر تمام ميشود به پارامترهاي ديگري بستگي دارد كه يكي لز آنها هزينه هاي سرباري است كه تو اين مملكت بايد پرداخت شود كه شما بهتر ميداني چه است !!!
sam: 1394/2/1915:37:31،
27
16
با سلام

با حمید کاملا موافقم.علت اصلی بالا بودن قیمت کالاها در ایران به خاطر هزینه های سربار است وگرنه حقوق و دستمزدها در ایران نسبت به کشورهای عربی و ترکیه خیلی پایین تر است.بنده سال های اخیر به مکه رفته بودم از یک فروشنده لباس پرسیدم که چقدر حقوق می گیری؟ گفت : 4000 ریال، یعنی بیش از سه میلیون تومان در ماه! این در حالیست که قیمت یک تویوتا کمری در عربستان 75/000 ریال است.یعنی یک فروشنده معمولی کمتر از 2 سال می تواند تویوتا کمری سوار شود.وضع اقتصادی مردم ایران به معنای واقعی کلمه اسفناک است ولی به خاطر چشم همچشمی و حسادت بیشتر مردم ادای پولدارها درمی آورند!
جوابیه با سلام: 1394/2/1916:35:15،
28
20
قربونت برم همه چی رو کاغذ یکیه؟ الان کارگر مزرعه تو شمال ایران که نمیتونه از کار در بره روزی 100/000تومن دستمزد میخواد الباقی مشاغل داخل کشور کدامیکی شون با گرفتن حقوق ماهانه با تمام نیرو و بدون اتلاف وقت کار میکنند؟همه سر هم شیره میمالند داداش
Masoud: 1394/2/1910:47:22،
62
20
مشکل اصلی اینه که ما توی ایران همه میخوایم سر همدیگه رو کلاه بزاریم، حالا فرقی نمیکنه تولید کننده باشیم یا بازاری یا بساز بفروش یا دکتر یا راننده یا مهندس یا بانک دار یا ........
آمیرزا: 1394/2/1910:47:31،
49
19
چون مردم اعتمادی به کیفیت ، سلامت و در کل ارزشمند بودن کالای داخل ندارند و دلیل آن هم خود تولید کننده داخلی است که باعث از بین رفتن اعتماد مردم شده است. وقتی در لبنیات که نقش عمده ای در سلامت مردم دارد از روغن پالم استفاده می شود وای به حال سایر کالاها. تا به حال نام کدام تولید کننده متخلف اعلان عمومی شده است یا کدام مشتری توانسته از تولید کننده ای شکایت کند و غرامت بگیرد؟
رضا: 1394/2/1910:50:44،
41
20
این رفتار جزوی از اصول رفتاری ما شده وقتی از کوچیکی یکی که بقیه رو درو میزنه بهش میگیم عجب بچه زرنگ و زبلیه. خوب اینم میشه جامعه امروز ما. ولی این انحراف تا یه جائی ادامه داره یواش یواش جامعه به این نتیجه میرسه که راهش نیست و خود به خود تغییر مسیر میده فقط فرصت ها از دست میره و یه عده هم این وسط میسوزن. همینه هرکی فرصتی گیر میاره میخواد بره از ایران چون خسته شدن ازین بی عدالتی ها ، خودخواهی ها، دروغ ها و....
ایرانی: 1394/2/1910:50:51،
40
21
اول خود تولید کننده است که باید ازتولید خودش حمایت کند وآن هم با تامین رضایت مشتری-اگر چنین کرد مصرف کننده خودبخود به تولیداتش رغبت نشان میدهد - با دستور وفشار شاید موقتی کاری انجام شود اما در دراز مدت حداقل کیفیت کار خودش را میکند - باجنس بی کیفیت آبروری برند وکشور وازهمه مهمتر مسلمانی میرود - باکمال تاسف !!!
دادا: 1394/2/1910:51:45،
38
23
چون همه فقط به فكر پركردن جيبه شون هستن واصلا مصرف كننده براشون اهميتي نداره...تقلب..دلالي...دور زدن استاندارد و....وبدتر از همه حس بدبيني كه طي اين سالها بابت همين نوع رفتارها ايجاد شده حالا حالاها كسي جنس ايراني رو نميخره
يه لباسشويي ناشيونال ژاپني دست دوم خريدم الان 7ساله مثه قاطر كار ميكنه درعوض برادرن همراه با من تا حالا 3تا ايراني خراب كرده
نیکو: 1394/2/1910:59:06،
38
23
ما مردم ایران وطن پرستیم واینو همیشه در صحنه های مختلف ثابت کردیم . در این مورد هم بدون تبلیغ جنس خوب ایرانی را در اولویت خرید قرار میدیم ،مثل فرش ، زعفران و...... سایر جنسها هم که نمی خریم بخاطر سود جویی تولید کننده های اونهاست و ما بی تقصیریم مثلا "خودرو داخلی و...
میثم: 1394/2/1911:00:42،
41
22
دل خوشی از جنس ایرانی نداریم
007: 1394/2/1911:01:26،
84
26
کالای بی کیفیت چینی رو یارن توی بسته بدی اورجینال میزارن میدن دست مردم روش میزنن ساخت ایران
خیلی از این مسائل رو دیدم نمونش قطعات خودرو
حق شناس: 1394/2/1911:09:14،
32
21
جنس ايراني مثلا چي ؟//
پرايد و پيكان و يا پزو همه مال 50 سال پيش كره انگليس و فرانسه
گوشي جي ال ايكس مال چين
مگه ما خودمون چيزي توليد ميكنيم همش كپي اونم بي كيفيت ترينشو
ما بايد اون جزي از بازار جهاني بشيم بعد بيايم مقايسه كنيم
داود: 1394/2/1911:12:37،
32
23
تحميل كردند مردم براي خريد جنس ايراني كار درستي نيست ، مردم خوب مي فهمند چه كاركنند . هر موقع جنس ايراني توانست از نظر كيفيت و قيمت با جنس خارجي رقابت كند، مردم فقط جنس ايراني مي خرند . اگر مقامات اقتصادي واقعا پيشرفت اقتصاد ايران را ميخواهند و سياست توليد ات با كيفيت ايراني را درپيش گيرند . راهش اين نيست ، راهش اين است كه رقباي خارجي را وارد ايران كنند و از حمايتهاي بي حساب و كتاب دست بردارند . تا توليد كننده هاي ايراني به خود بيايند . تاكي شعار دادن ، تا كي حرف هاي دلخوش كنك ، پوچ و غير واقعي زدن !!! تا كي فقط فكر پر كردن جيب خود بودن !!! نمونه اش ايران خودرو
پول نفت: 1394/2/1911:12:51،
34
24
تا وقتی فرهنگمون عوض نشه همینه

اول باید بزرگای مملکت فرهنگشون عوض بشه به ترتیب سر بخوره بیاد پایین
امید: 1394/2/1911:18:31،
31
21
مهم ترین نکته در مورد عدم رقبت مردم در خرید محصولات کشورمان موضوع سلامت و امنیت و در حال حاضر موضوعات مهم قیمت و کیفیت از اولویت مردم در خرید خارج شده اند کافی ایست فقط تیتر خبرهای مرجوع شدن کالای صادراتی ایران را بخوانید .
1 . صنعت غذا ( استفاده از مواد غیر استاندارد )
2 . صنعت کشاورزی ( استفاده بی رویه از سموم و کود های شیمیایی )
3 . صنعت خودرو ( غیر ایمن و غیر اقتصادی )
و
.........
سورنا: 1394/2/1911:59:26،
34
19
به اين دليل كه اونقدرپولدارنيست كه جنس ايراني بخره ودوروز ديگه مجبورباشه اونوبندازه بيرون وباپشيموني، مشابه خارجي اونوبخره
امیر: 1394/2/1912:02:12،
32
22
دلایل بیزاری مردم از تولیدات داخلی: مشخصات بشدت قدیمی
و پرمصرف و گران و عدم پوشش گارانتی قطعات یدکی.
امین: 1394/2/1912:06:11،
27
16
این بدبختی ما تنها یک ریشه داره و ان هم مسئولین کم کار هستش. ادمهایی که درست نمی تونه حرف بزنن و هیچ سواد و تخصصی ندارن ده ها سال برای ما تصمیم گرفتن. شاید نیتشون خیر بوده ولی چون بلد نبودن کار را خراب کردن. همین! مسئولین بی کفایت! تنها مشکل ما این بوده! چند روز پیش رادیو گوش می کردم یکی از مدیران ایرانخودرو امد رو خط گفت: برای افزایش نسبت صادرات به واردات خودرو تو راه یه ایده به نظرم رسید: یه قانون بذاریم، به ازا هر خودرو که صادر می شه فقط یک خودرو بتونه وارد بشه! اینجوری آمارمون درست می شه! یعنی مجری بدبخت وا رفت این حرفو شنید! حالا فکرشو بکن همیچین آدمهایی برای ما تصمیم می گیرند. با مشت زدم تو رادیو. یک هفته افسردگی گرفتم! نشون به اون نشون که مدیر مورد نظر تا حالا با افتخار سمند داشته تازگی هم دنا خریده خیلی افتخار می کرد به این کارش!حالا اسمش یادم نیست!
امین: 1394/2/1912:11:09،
32
19
مسئول کم کار : یکبار دیگه هم تو رادیو یک وزیر جهاد کشاورزی صحبت می کرد (چند سال پیش)در خصوص خودکفایی برنج! گفت ما چندصد هزار تن فاصله داریم تا به خود کفایی برسیم در تولید برنج! بعد یک راهکار هم داد: گفت اگر هر ایرانی در سال 5 کیلو گرم کمتر برنج مصرف کند ما به خودکفایی می رسیم! باور کنید با همین جفت گوشهای خودم شنیدم مصاحبه زنده! حالا اینجور ادما سالها برای تولید این مملکت برنامه ریزی (به قول خودشان) کردند. ...دن!
مهدی: 1394/2/1912:23:21،
29
26
کالای ایرانی بدرد کسایی میخوره که به کیفیت ،قابلیت اطمینان و طول عمر بهایی نمیدهند و یا درکی از سه ایتم فوق ندارند.
البته بعضی ها هم از سر فقر و بدبختی (اکثر مردم) وناچاری کالای ایرانی میخرند.
به نظر بنده تولیدکننده های ایرانی اکثرا جنس بی کیفیت تولید میکنند
مینا: 1394/2/1912:32:37،
35
11
بزرگترین مشکل ما ایرونیا اینه که زود قانع میشویم و میپذیریم!

نمونه اش همین تولید خودرو داخلی است!

ببینید جواب حمایت و خرید خودرو رو دارند چگونه میدهند!؟!؟

مصرف کننده از روی اجبار و ... داره حمایت میکنه!!!!

اما در عوض رفتار خودروسازها رو ببینید!!!!!!!!!!!!

این فقط یک نمونه کاملا ملموس بود که مثال زدم

مطمعنا اکثر شما کاربران نتیجه این حمایت از تولید داخل رو با تمام وجود احساس کرده اید.
هموطنان البته که تمایل دارند که حمایت کنند اما تولید کننده نهایت سو استفاده از این حمایت را میکند, نمیگیم همه اما 90% تولید کنندگان اینگونه اند.
وسلام
رامبد: 1394/2/1913:05:34،
30
14
بله مینا خانوم درست میگید!

اما این دیوار تولید در داخل از اول بناش رو کج گذاشتن و باید ریخته بشه و از نو ساخته شود

جز این راهی دیگر نداریم

مثلا اسرار بیش از حد به تولید خودرو ملی!
من نمیفهم مگه همه کشورهای پیشرفته خودرو ملی تولید کردند

بهترین راه حل از نظر بنده برای این طرز فکر مریض در جهت تولید خودرو ملی (نظیر همین خودرو جوانمرگ دنا که داره خیلی زود بقول شما کاربران این سایت به باقالیا ملحق میشه)
اینه که در همین زمینه که تخصص بنده نیز میباشد به یک قطعه ساز و مونتاژ کار حرفه ای تبدیل شویم
همانند کشوری مانند مکزیک و استرالیا با تولید و مونتاژ بهترین برندهای خودرو
و یقین دارم که در همچین شرایطی همه راضی خواهند بود

تنها راه مدیران کلان ایجاد یک انقلاب فکری میباشد نه از دست دادن صندلی!!!!!!!!!!!!



دوست: 1394/2/1912:45:53،
32
26
خیلی خوب گفتی. حرفت خیلی پر مغز بود. ممنون
ایرانی: 1394/2/1912:55:17،
46
23
جنس ایرانی = کیفیت پایین
جنس ایرانی = قیمت بالا
جنس ایرانی = تنوع کم
جنس ایرانی = ظاهر غیر قابل قبول
جنس ایرانی = جنس متقلبانه
جنس ایرانی = ........
کدام آدم عاقل به اسم حمایت از تولید داخل به خودش ضرر می زنه و به متقلب و زیاده خواه سود!!!!!!
فقط شعار ندید
ایرانی 2: 1394/2/1913:31:25،
41
23
جناب ایرانی فرمایش شما کاملا صحیح است.
اکثرا کارخانه دارها با این روش میلیاردها ثروت از دامن من و شما جمع کرده و حتی خودشان هم کالای خودشان را استفاده نمیکنند و همه میدانند که چه زندگی اشرافی دارند.
کارکنان خودرو سازی داخلی با این شعار میلیاردها تومان حقوق و پاداش میگیرند این همان دسترنج من و شمااست که صرف زندگی این آقایان مرفه میشود
حق شناس: 1394/2/1913:08:09،
36
21
يه سوال از مقامات دارم
مگه خودتون از جنس ايراني استفاده ميكنيد كه انتظار داريد مردم ايراني استفاده كنند؟؟؟
كدوم مقامات يا مسئولين رو سراغ داريد كه سوار ماشين ايراني بشه و يا گوش معروف جي ال ايكس و يا لباس با پارچه و دوخت ايراني استفاده كنه ؟؟
afshar: 1394/2/1913:10:53،
29
21
میری یه خوراکی ایرانی بخری بسته بندی همون بسته بندی قدیمی ولی قیمت بیشتر و مواد غذایی داخلش نصف شده مثل لبنیات و کنسرو ...
بی کیفیت ترین اجناس ایرانی با گرانترین قیمت و نبود مشابه خارجی مناسب یعنی فقط مجبور میشیم جنس ایرانی بخریم
حامد: 1394/2/1913:40:43،
25
23
برای تولید باید عقل و دانش و ثروت داشت. در ایران افراد یا ثروت دارند یا عقل و دانش که در این صورت به نان شب محتاجند چه برسد به ساخت کارگاه و خرید دستگاه و...
م: 1394/2/1913:43:34،
31
22
والسلام
علیرضا ف: 1394/2/1914:07:02،
28
26
آقا همه اینایی که تو مقاله و تو کامنتا گفته شد درست!
همه منتقدن از بالاترین مقامات تا مردم عادی...
این وسط فقط چندتا سوال هنوز بدون جواب موندن...

۱- چه برنامه ای برای رفع این معضلات وجود داره؟
۲- آیا همه (حکومت و مردم) پذیرفتن که ریشه مشکلات اقتصادی ما فقط و فقط معضلات فرهنگیه؟ آیا زمینه سازی لازم جهت اصلاح امور بوجود اومده؟ با کدوم برنامه فرهنگی؟

عابد: 1394/2/1916:23:16،
24
20
آفرین پرویز اما باید دونست این که این مشکلات میدونند کاری نمی کنند دوست دارن اینجوری باشه کیف میکنند تولید که هیچ حتی در واردات از چین هم برای ما ارزش قایل نیستند جنس بنجل می آورند چون برای کسی که دوستداری همیشه بهترین می خوای وبرای دشمن بد ترین حالا خودت ببین موضوع چیه
م: 1394/2/1917:37:39،
31
17
اقایانی که دم از مصرف جنس ایرانی مزنید لطفا اول سعی کنید قیمت اجناس ساخت ایران رو نسبت به همنوع خارجیشقیمت گذاری کنیدبعد بیاید بگید جنس ایرانی بخرید مثلا پزو 405اصلیتوی فرانسه ومشابه ایرانی توی ایران واقعا یکی هست بقیه اجناس هم بهمین منوال
م: 1394/2/1917:55:52،
23
19
اصلا جنس ایرانی یا خارجی هیچ شما از یه نونوایی که نون بدون کیفیت بهت بده خرید میکنی انصافا کلاتو قاضی کن جنس خارجی مرغوب وگران رو نمی خری بجای جنس اشغال ایرانی که هنوز از کارخانه بیرون نیامده هزارتا ایراد داره
جنس ایرانی: 1394/2/1923:26:50،
25
20
نمیشه که هر آشغالی رو تولید کرد و بعد هی توی بوق و کرنا کرد که جنس ایرانی بخرید ... دنیا دنیای رقابته نه دنیای جنس بد تولید کردن
E 92: 1394/2/2001:31:24،
24
18
جنس ایرانی در یک کلام یعنی آشغال ...
اجاق گاز ایرانی گرفتم 18 ماه گارانتی .مثلا. 6 ماه کار کرده فندکش از کار افتاده 20 بار زنگ زدیم خدمات پس از فروشش نیامدن . آخر پشیمان شدیم مثل(- - -) که خریدیم. مجبور شدیم فنک بخریم براش.
شعله: 1394/2/2113:33:35،
20
21
مگر مخم ایراد داره که جنس ایرانی بخرم

کفش ایرانی بخری یه ماه بو چسب میده تازه مثلا چرم درجه یکشو بخری


لباس بخری بندازی یه بار تو لباسشویی بعد باید بکنی تم کنی یا دستگیره

و...
نون ایرانی توش مارمولک در میاد
لبنیات ایرانی روغن پالم داره
داروی ایرانی همش تقلبی
لامصب ها به میوه هم رحم نکردند مخصوصا هندوانه رنگ میزنند


درجه سه چینی خیلی بهتر از درجه یک ایرانی هست


دولت به تولید کننده امکانات نمیده که بخواد به نحوه احسنت و با کیفیت تولید کنه

نتیجه میگیریم :
مسولان در چرخه اقتصادی زاییدن

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل