کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

هزینه عبور هر خودرو از تونل امیرکبیر 22 هزار تومان!

کدخبر:۱۱۶۳۳پنجشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱:۴۶۱۴۰۶۷ بازدید

تونل امیرکبیر یکی ازپرحاشیه ترین تونل های پایتخت است. از تاخیرهای پی در پی برای افتتاح گرفته تا بهره برداری آن بدون حضور اعضای شورای شهر ...
هزینه عبور هر خودرو از تونل امیرکبیر 22 هزار تومان!

مشکل این تونل از آنجا آغازشد که دردوره مدیریت " احمد دنیا مالی " معاونت عمران، این تونل برای انتقال خودرو هایی که قصد تردد از اتوبان امام علی (ع) به بازار را داشتند طراحی شد . اما با تغییر معاونت طراحی این تونل نیز تغییر کرد .

معاونت جدید با انتقال بار ترافیکی به داخل شهر مخالف بود و هدف این تونل را تخلیه بار شهر به اتوبان امام علی (ع) تعیین کرد . در حال حاضر دو قسمت از تونل امیر کبیر زیر بار ترافیکی قرار ندارد.بخشی از تونل در حدفاصل امام علی شمال به سه راه امین حضور تا تقاطع خیابان درودیان که ساخته شده اما زیر بار ترافیکی نرفته است و فقط کاربری اضطراری دارد. دوم بخشی از تونل که دسترسی سه راه امین حضور به خیابان کرمان است که به اصطلاح به آن تونل جنوبی گفته می شود. این تونل زمانی قابلیت بهره برداری دارد که خیابان کرمان تعریض شود. 

پیش از این زیر گذر امین حضور که به صورت رفت و برگشت بود امکان تردد خودرو ها به سمت بازار را فراهم کرده بود اما با احداث این تونل تنها مسیرخودرو ها به سوی اتوبان امام علی وجود دارد که به گفته اهالی محل کم تر کسی این مسیر را برای تردد به اتوبان امام علی انتخاب می کند .

سال گذشته ،رحمت الله حافظی،رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، در صحن علنی شورا به این موضوع انتقاد کرد و گفت: ‌شهرداری تهران چند صد میلیارد تومان برای تونل امیركبیر هزینه می كند و بعد از بهره برداری معلوم می‌شود كه اشتباهی ساخته شده است و در نهایت بجای بهره برداری مردم از آن محلی برای تجمع افراد معتاد و ولگرد می‌شود.

او ادامه داد: تذکر من خطاب به شهردار تهران است. شهردار مدیریت جهادی باید معطوف و مبتنی بر نیازهای مردم باشد در واقع باید با شناسایی نیاز مردم و مداخله جهادی این نیاز مرتفع شود نه اینکه مدیریتی مبتی بر اراده شخص و اشخاص باشد. 

ابوالفضل قناعتی درباره غیر کابردی بودن این تونل گفت: این تونل بسته نشده است . مشکل طراحی آن است در میانه ساخت این تونل قرار بر این شد که طراحی آن تغییر کند و بار ترافیکی جدیدی به بازار تحمیل نکند . بنابراین مسیر تونل بر عکس شد در این تغییر مسیر ۴۰ تا ۵۰ متر از این تونل بدون استفاده باقی مانده و هیچ خودرویی از این بخش تونل تردد نمی کند و احتمال دارد همین تکه بلا استفاده پاتوق معتادان شده باشد .

اما مدیریت شهری به دنبال چاره ای است که این تونل ۲۰۰ میلیاردی به طریقی مورد استفاده شهروندان تهرانی قرار گیرد . تونلی که به گفته اهالی محل که مدت ها مشکلات احداث آن را تحمل کرده اند روزانه کم تر از ۱۰۰۰ خودرو در آن تردد می کنند .
معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران سال گذشته در برابر انتقادها اعلام کرد که با برخی اصلاحات ترافیکی این تونل را کارآمد می کند . 

جعفر تشکری هاشمی در خصوص مشكلات و استقبال كم شهروندان از تونل امیر كبیر گفت: تونل امیر كبیر در واقع دو تونل در مسیر رفت و برگشت است كه طی ۲ فاز اجرایی خواهد شد. در فاز اول تونل شمالی امیر كبیر تكمیل شد كه دسترسی بازار به بزرگراه امام علی(ع) را فراهم می كند.وی افزود: با توجه به فشردگی جمعیت و تردد زیاد در محدوده بازار طبیعتا اولویت و مطلوبیت ساخت تونل شمالی بیشتر تر بود بنابر این ایجاد مسیر خروجی از منطقه بازار در اولویت ساخت قرار گرفت. با این وجود به طور حتم زمانی كه فاز دوم پروژه اجرا شود و تونل جنوبی نیز به بهره برداری برسد شاهد افزایش ترددها و استقبال شهروندان از این تونل خواهیم بود.اما هنوز وعده های این مدیر شهری تحقق پیدا نکرده است . 

احمد دنیا مالی رییس کمیسیون فنی عمران شورای شهر تهران گفت: این تونل در حال حاضر در حال فعالیت است امابه دلیل تغییر طراحی آن دچار مشکلاتی شده است که کمیسیون عمران آن را پیگیری می کند .

ابوالفضل قناعتی عضو هیات رییسه شورای شهر تهران در خصوص دلیل نا کارآمدی این تونل گفت : متاسفانه در تمامی این مراحل از مشورت و مشاوره شورا استفاده نشد و پروژه پیوست های لازم را هم نداشت. در حال حاضر قرار است برنامه ای برای کارآمد شدن این تونل انجام شود.

قناعتی با بیان اینکه سالانه ۸ میلیارد تومان هزینه نگهداشت این تونل است، گفت: امیدواریم زمانی این تونل پناهگاه خوبی برای تهرانی ها باشد.

وی پیشنهاد کرد: برای بهره وری بالاتر تونل امیرکبیر در زمان های مختلف، جهت این تونل تغییر کند به طور مثال ساعت های پایانی شب که بار ترافیکی کاهش پیدا می کند، اتوبان را به سمت مرکز بازکنند.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

dead man: 1394/2/1711:21:47،
223
63
200 میلیارد اینجوری میتونن دور بریزن ولی یه فکری به حال ترافیک ولیعصر تجریش نمیتونن بکنن ... تمام خیابان های منطقه نزدیک تجریش برای استفاده 30 سال پیش طراحی شده .... کلا اگه دقت کنین میبینین تو کشور از 30 سال پیش خیلی کم کارای زیرساختی درست حسابی انجام شده و کلا چیزی اضافه شده باشه ....
live : 1394/2/1711:30:33،
91
188
اینا رو به دکتر روحانی بگو جانم نه به ما!
م: 1394/2/1713:02:43،
131
54
این 200 میلیارد را همه را صرف تونل نکردند یک مقدار کم آن را صرف ویلا در آنتالیا و دبی و ........... کرده اند زیاد سخت نگیر اجازه بدهید اگر در کشور دیگری ویلا و ..... برای فروش گذاشتند آنوقت ساخت زیر گذر میدان تجریش نیز آغاز میشود .عجله نکن
احسان: 1394/2/1721:58:57،
74
36
شوراي شهر لطفا از مديران جديد در شهرداري تهران استفاده كنيد اقاي دكتر قاليباف هر چي تو چنته داشته تو اين يازده سال رو كرده الان متاسفانه به علت ثبات مديريتي و بسته بودن سيستم ، فساد در شهرداري تهران افزايش يافته ايا همچون مديران داخلي كه هر از چند گاهي از اين منطقه به ان منطقه مي روند شهرتهران افراد لايق ندارد ايا به جز روابط در تعيين مديران شايستگي معنا دارد كه يك دندانپزشك شهردار يكي از مناطق اصلي تهران شود
حميد: 1394/2/1807:08:48،
57
48
٢٠٠ ميليارد دور مي ريزن از من وشما تو عوارض سال بعد كسب مي كنند مردم لطفا به افرادي در شورا راي دهيد كه از حق شهروندي ما و از بيت المال دفاع كنند نه به كساني كه در سه دوره شورا نتونستند به جز اقاي قاليباف شهردار انتخاب كنند خوب ديگه اين همه هزينه وانتخابات و راي گيري شده كشك اقاي قاليباف با لابي گري و هزينه از جيب شهروندان تهراني شهردار مي ماند پس كاش مانند قبل خود دولت يك نفر و مي ذاشت شهردار حداقلش اين بود كه مديريت تكراري و پروژههاي كيلويي تكراري انجام نمي شد قابل توجه خانم واقعا راستگو
!: 1394/2/1810:45:27،
53
31
بنده زمانی که طرح را افتتاح می کردند یک متن 10 خطی در سایت شهرداری نوشتم که شهرداری در جواب بنده نوشت به دلیل طولانی بودن متن کارشناسان ما توانایی خواندن آن را ندارند دیگر چه انتظاری دارید
من در این متن اشاره کردم که زیر گذر امیرکبیر ساخته شده در زمان آقای کرباسچی به جهت انتقال ترافیک به داخل بازار و دسترسی محلی مردم و کسبه امن حضور به خیابان 17 شهریور ساخته شده است و لذا باید تونل با طرح قبلی هم خوانی داشته باشد مدخل تونل در ورودی به بازار قرار گرفته پس انتظار نداشته باشید که کسی که وارد بازار می شود بیاید و از تونل به جهت خروج از بازار و دسترسی به امام علی استفاده کند و این طرح کارایی داشته باشد
حال با این کار دسترسی خیابان 17 شهریور را به بازار از بین بردند (طرح زمان کرباسچی)
!: 1394/2/1810:46:14،
36
39
پل جوادیه به روی راه آهن هم دستخوش همین موارد شد !!!
سارا: 1394/2/1818:12:40،
55
57
جالبه
ميشه يك نفر توضيح بده چرا بايد اين تونل روزى پناهگاهى براى مردم باشه؟
قراره اتفاقى بيفته؟؟؟؟؟؟؟؟
ملت بدبخت: 1394/2/1711:22:21،
138
48
شهرداری محل تمرکز فامیل بازی هستش.چون به هیچ کسی هم جواب پس نمیدن با خیال راحت هر چی فامیل داشتن به عنوان پیمانکار معرفی میکنن.باور کنید قراردادهایی وجود دارد با مبالغی که آدم خجالت میکشه بگه اینجا مملکت اسلامی هستش.به راحتی با نگاه کردن به اقوام درجه یک شهرداری های 22 گانه تهران متوجه موضوع خواهید شد.
سهیل: 1394/3/1115:18:59،
51
57
من کاری ب این حرفا ندارم.
فقط یکی ب من بگه 22000 کجای این گزارش بود؟؟؟؟؟؟؟
ایرانی: 1394/2/1711:23:50،
108
60
تنها یک ایرانی میتواند برای عبور از یک تونل در کشور خودش، 220 هزار ریال بپردازد! هر چی گرانی نوش جان!
هام: 1394/2/1711:34:37،
92
45
یعنی اگه فقط یه کار درست از دید مردم کردید بگین تا بهتون هزار آفرین بدیم . از نظر خودتون که دنیا هم برای مدیریت تون کمه باید مریخ رو هم بدن شما مدیریت کنید ! خواهشن فقط یک مورد نام ببرید
مهران: 1394/2/1711:56:30،
74
54
سالانه 8میلیارد هزینه نگهداری!!!!؟؟؟؟؟مگه چیکارمیکنن واسش....
مهدی: 1394/2/1712:03:19،
92
70
برای محدوده تجریش کلی کار خوب شده از مترو گرفته تا BRT. مشکل اون منطقه و امثالش اینه که نمیخوان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنن! توی هر خونه چند تا ماشین وقتی باشه همینی میشه که میبینی. کسی نگفته چندتا ماشین نداشته باشن اما دیگه توقع نداشته باشن هرچی بیشتر ماشین میریزن بیرون یکی باشه راه رو براشون باز کنه! متاسفانه توی ایران حمل و نقل عمومی فقط برای قشر ضعیفه! درصورتی که کشورهای توسعه یافته با این دید نگاه نمیکنن که مترو یا اتوبوس نشانه کسر شآن باشه!!!
توحید: 1394/2/1712:47:16،
72
43
معلومه که اصلا نه سوار مترو شدی و نه اتوبوس
مرد حسابی مگه جا هست که سوارر بشی بعدش هم رسیدی تجریش بقیش چی همه که خونشون تو میدون نیست که
میثم: 1394/3/1000:26:31،
42
49
جهت اطلاع مهدی باید بگم که از تجریش به هر سمتی برید تا چندین کیلومتر اثری از brt نیست!

چه به سمت بالا و دربند برید، چه به سمت جنوب(ولیعصر) برید، چه به سمت میدان قدس و خیابون شریعتی و چه به سمت دزاشیب و باهنر برید، همش ترافیکه و هیچ کدومش brt نداره
شهروند ایرانی : 1394/2/1712:04:35،
64
52
اینا همه به کنار. تو شهر ما خواستن توی ورودی جنوبی شهر یه زیر گذر احداث کنن، سه تا پیمانکار داوطلب شده بودن با قیمت های مختلف واسه احداثش، بلاخره با یکی شون توافق کردن اونا هم اومد 3 ردیف بلوار رو به طول حدود 1 کیلومتر شخم زدن،درخت ها نابود شد گل گیاه نابود شد، آسایش از مردم اونجا سلب شد که قراره زیر گذر بزنن.
شرکت هم حدود 7 میلیارد گرفت فقط واسه شخم اون بلوار ها گذاشت رفت.
سلمان: 1394/2/1712:20:01،
71
59
میفرمایند::: امیدواریم این تونل زمانی پناهگاه خوبی برای تهرانیها باشد!!!! اقای مدیر مسئول با درایت شهرداری """ این جمله یعنی چه ؟ شماها برای توجیه کارهای اشتباهتان ونابودی پولی که تحت هزارعنوان از ما مردم میگیرید و اینچنین هدر میدن " ارزوی جنگ و لابد بمباران تهران را دارید تا ملت در این تونلها پناه بگیرند !! عجب افرادی در شهرداری تهران ریاست میکنند!!!
محسن: 1394/2/1722:09:42،
45
47
عزیزم شما فرق شهرداری رو با شورای شهر میدونی؟؟؟ حتما میدونی که اعضای شورای شهر با رای مردم انتخاب میشن دیگه؟؟
ابوالفضل قناعتی عضو هیات رییسه شورای شهر تهران


احتمالا <گذرگاه خوبی> بوده و اشتباه تایپی :))
سلمان: 1394/2/1817:40:35،
39
50
استاد محسن کارشناس انتخابات شورای شهر""" اساتیدی مانند شما که این افتضاح رو به بار اوردن از مسئولین شهرداری هستند "" نه شورای شهر "شهرداری بازوی اجرایی شورا هست""" تو که فرق اینارو نمیدونی " بهتره بفکر نابودی ثروت مردم باشی "یا اگه دلت خیلی برای مسئولین میسوزه " برو داخل این تونل مثل بقیه چادر بزن
محسن: 1394/2/2319:35:42،
40
49
پروفسور شما حرفی که از یک عضو شورای شهر زده شده رو به <مدیر مسئول با درایت شهرداری >منتصب کردی که بعدش اومدی اشتباهتو توجیه میکنی. بنده هم گفتم اون اقایی که این حرفو زده با رای شما یا عدم رای شما رفته تو شورا
از ماست که بر ماست
داراب: 1394/2/1713:04:57،
63
56
خدایا کی میشه این باندبازی و مافیا بازی در این کشور تمام بشه و همه به فکر منافع کشور باشند نه به فکر منافع شخصی که در شهرداری بیداد میکنه.هر چی پسر خاله است تو شهرداری دارن با هم کار میکنند من خودم هم در شهرداری هستم ولی کارم چای بردن برای پسر خاله هاست .
فرشید غلامی: 1394/2/1714:40:53،
65
27
دوستان به یک نکته ظریف دقت نفرمودید چون تو افتتاحیه تونل نگفتن:
این تونل اولین تونل در خاور میانه یا
این تونل بزرگترین تونل در خاور میانه
این تونل عریض ترین تونل در خاور میانه
این تونل نماد خاور میانه
اصلا این تونل تنها تونل خاور میانه هست که سیستم روشنایی با دوربین داره، تازه آسفالت مثل این تونل تو خاور میانه نیست، چون تمام تونل های خاور میانه جاده خاکیه
آرمین: 1394/2/1722:49:32،
51
56
تا حالا تصور من از بیت المال یه چیز دیگه بود ! خخخخخ
دولت المال هست
با دولت المال تونل ساخته میشه و از مردم هزینش اخذ میشه !
یای تریبون ها هم همیشه فریاد میزنند مردم آگاه و فهیم ایران !!!
جوابlive: 1394/2/1811:14:29،
35
38
شما پس چیکاره ای تو این مملکت مجسمه ابو لووو متاسفم واسه امثال مردمانی مثل شما بخور بخور بودنی نوبت اولید این جور چیزا بودنی تنها میمونه اونی ک مشکلات داره متاسفم جانم
علی: 1394/2/1811:23:15،
49
39
میلیارد میلیارد تصویب می کنن از جیب مردم ایران بدن به بشار اسد اونوقت خودمون در فقر و فلاکت دست و پا می زنیم
saeid: 1394/3/208:21:23،
44
60
وقتي آقايون ميگن ما مديريت جهادي داريم يعني همين اول كار را تمام مي كنند بعد مي فهمن كه اشتباه بوده براي همين است كه دنيا سالهاست از مديريت جهادي رفته به سمت مديريت علمي
محمد: 1394/3/1508:28:11،
53
53
دوست عزیز سیاست ایران اینه که مبارزه با داعش را خارج از مرزهای ایران انجام بده و اگر ایران به سوریه وعراق کمک نکنه داعش بزودی به ایران حمله میکنه و مشکل ساز میشه

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

قیمت جدید محصولات سایپا اعلام شد / مهر 96 + جدول
شرایط پیش فروش خودروی پژو 207 اتوماتیک ویژه مهر 96 با ظرفیت محدود
بخشنامه جدید پیش فروش خودروی رنو ساندرو استپ وی منتشر شد - آبان 96
شرایط فروش فوری محصولات ایران خودرو منتشر شد/ آبان 96
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - آبان 96
آغاز دور جدید پیش فروش رنو ساندرو استپ وی با ظرفیت محدود - آبان 96
معرفی جایگزین احتمالی پژو 405 در ایران
معرفی پرفروش‌ترین نوشابه‌های انرژی‌زا در جهان
آغاز دور جدید پیش فروش خودروی دنا پلاس از سوی ایران خودرو - مهر 96
ورود نسل جدید خودروهای ماهیندرا به ایران + حدود قیمت
شرایط جدید فروش نقد و اقساط محصولات شاسی‌بلند شرکت ایران خودرو - آبان 96
حواشی عجیب باز هم در ثبت‌نام ساندرو استپ‌وی امروز دوشنبه
آغاز دور جدید فروش محصولات شرکت پارس خودرو - آبان 96
کدام خودروها در بازار بیشترین اختلاف قیمت را با نمایندگی دارند؟
خودروی جدید بسترن B30 به مشتریان تحویل داده شد + قیمت بازار
آسایشگاه خیریه
پانی پی
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار