کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نفت در بالاترین سطح سال 2015 معامله شد


کد خبر : ۱۱۶۱۴چهارشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱:۰۳۴۰۲۶ بازدید

بهای نفت در بازارهای جهانی امروز (چهارشنبه) در بالاترین سطوح سال 2015 معامله شد.

بهای نفت در بازارهای جهانی به روند افزایشی خود در یک ماهه گذشته که ناشی از کاهش ارزش دلار و اختلال در صادرات نفت لیبی است، ادامه داد و امروز در بالاترین سطوح سال 2015 داد و ستد شد.

به رغم افزایش مداوم ذخایر نفت خام آمریکا و نشانه‌هایی مبنی بر این که اوپک در نشست آتی خود در ماه ژوئن تولید خود را حفظ خواهد کرد، بهای نفت پس از افزایش حدودا 20 درصدی در ماه آوریل این هفته نیز به روند صعودی خود ادامه داد.نفت برنت برای تحویل در ماه ژوئن با 32 سنت افزایش 67 دلار و 87 سنت در هر بشکه معامله شد. نفت برنت در معاملات روز گذشته با یک دلار و هفت سنت افزایش تا 68 دلار 40 سنت(بالاترین قیمت سال 2015) افزایش یافت.نفت سبک آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن نیز با 50 سنت افزایش به 60 دلار و 90 سنت در هر بشکه رسید. نفت آمریکا در معاملات روز گذشته با یک دلار و 47 سنت افزایش به 61 دلار و 10 سنت در هر بشکه رسیده بود.

تحلیل‌گران بانک جی پی مورگان می‌گویند، در حال حاضر به نظر می‌رسد افزایش تقاضای اروپا اصلی‌ترین دلیل افزایش مصرف پالایشگاهها در سه ماهه اول 2015 و جذب نفت مازاد بوده است.جی پی مورگان پیش‌بینی خود درباره متوسط قیمت نفت برنت در سال 2015 را با 3 دلار افزایش به 62 دلار در هر بشکه و پیش‌بینی خود درباره متوسط قیمت نفت در سال 2016 را با 10 دلار افزایش به 72 دلار در هر بشکه رساند.

افزایش اخیر قیمت نفت باعث توقف درخواست‌های اعضای اوپک برای کاهش عرضه این سازمان شده است و انتظار می‌رود اوپک در نشست وزرای خود در پنجم ژوئن سطح تولید خود را تغییر ندهد.عربستان در سخنانی که نشان می‌دهد تولیدکنندگان خاورمیانه به رقابت خود برای سهم بازار آسیا ادامه خواهند داد اعلام کرد که قیمت‌ نفت خود را در ماه ژوئن بدون تغییر در سطح تخفیف یافته برای مشتریان آسیایی حفظ خواهد کرد.

نتایج نظرسنجی رویترز از کارشناسان نفتی نشان می‌دهد که ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته برای هفدهمین هفته متوالی افزایش یافته و این افزایش یک و نیم میلیون بشکه بوده است.همچنین گزارش موسسه نفتی آمریکا حاکی از این است که ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته برای اولین بار در سال جاری یک و میلیون بشکه کاهش یافته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها