کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حال و روز کشتی توقیف‌شده «مرسک» در لنگرگاه عباسی


کد خبر : ۱۱۶۰۶چهارشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶:۴۲۴۸۵۷ بازدید

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کشتی خط کشتیرانی مرسک که به دلیل بدهی به شرکت ایرانی، توقیف شده است، کماکان در لنگرگاه ...
حال و روز کشتی توقیف‌شده «مرسک» در لنگرگاه عباسیحال و روز کشتی توقیف‌شده «مرسک» در لنگرگاه عباسی

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کشتی خط کشتیرانی مرسک که به دلیل بدهی به شرکت ایرانی، توقیف شده است، کماکان در لنگرگاه عباسی مستقر است و اتخاذ هر تصمیم در این‌باره فقط با حکم مقامات قضایی خواهد بود.

 

هادی حق‌شناس در گفت‌وگویی درباره سرنوشت کشتی توقیف شده خط کشتیرانی مرسک اظهار داشت: در حال حاضر این کشتی به دلیل بدهی و حکم‌ قضایی در توقیف است.

وی ادامه داد: کشتی مذکور در لنگرگاه عباسی (مجموعه بندر شهید باهنر و بندر شهید رجایی) توقف کرده است و همه خدمه آن در سلامت کامل هستند.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درباره شنیده‌هایی مبنی بر احتمال آزادسازی این کشتی توقیف شده توضیح داد: این کشتی بر اساس حکم حقوقی و بنا به شکایت یک شرکت خصوصی (شرکت فراورده‌های نفتی پارس طلاییه) توقیف شد و تا زمان حکم بعدی دادگاه این کشتی در توقیف می‌ماند.

حق‌شناس تأکید کرد: هیچ مشکلی در ای»‌باره نداریم و تابع حکم مقامات قضایی هستیم و کسی حق دخالت در حکم قضایی را ندارد و بدون این حکم هیچ عملی انجام نمی‌شود.

‌بنابراین گزارش روز هشتم اردیبهشت‌ماه بود که‌ ‌‌ایران یک کشتی باری را با 34 خدمه‌ توقیف کرد.

‌شناور یادشده متعلق به شرکت «maersk» (مرسک) است؛ کشتی مذکور با‌ پرچم جزایر مارشال تردد داشته است و شکایت شاکی ‌منجر به صدور حکم قضایی دادگاه در تاریخ 25 اسفندماه سال گذشته برای توقیف اموال این شرکت شده بود.

بنا به گفته معاون دریایی سازمان بنادر شرکت ایرانی مبلغی از ‌شرکت مذکور طلب دارد و دادگاه نیز شرکت مرسک را به پرداخت بدهی خود محکوم کرده است؛ دادگاه این موضوع را به سازمان بنادر و دریانوردی ارجاع می‌دهد، سازمان بنادر هم موضوع را به اطلاع ستاد مشترک نیروهای مسلح می‌رساند و آنها هم از طریق گارد ساحلی عمل می‌کنند و کشتی مذکور توقیف می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها