کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پايه‌های شكسته کارگاه‌های مبل‌سازی !


کد خبر : ۱۱۵۹۸چهارشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۹:۰۷۲۵۰۶ بازدید

از آنجا كه معمولا با توجه به آمارها، مردم سمت محصولات خارجي رفته و معتقدند اين اجناس كيفيت بيشتري دارند، هر ساله ميزان توليد داخل نسبت به ...

از آنجا كه معمولا با توجه به آمارها، مردم سمت محصولات خارجي رفته و معتقدند اين اجناس كيفيت بيشتري دارند، هر ساله ميزان توليد داخل نسبت به تقاضاي كم مردم كاهش مي‌يابد بنابراين لزوم حمايت دولت از شركت‌هاي داخلي بيش از پيش احساس مي‌شود.

تعاوني‌هاي درودگران و مبل‌سازان از سال‌هاي بسيار دور فعاليت خوبي داشتند اما چندي است كه به دليل استقبال كم مردم از محصولاتشان رو به تعطيلي گذاشته و جاي خود را يا به بخش خصوصي يا به فروشگاه‌هاي تجملي براي محصولات خارجي داده‌اند. البته مشكلات ديگري نظير ركود به دليل كمبود نقدينگي در كشور، گريبان اين نوع تعاوني‌ها را گرفته است. هنگامي كه ركود يا تورم بيش از يك سال دوام بياورد، بسياري از تجار و فعالان اقتصادي نگران شده و به دليل آينده سرمايه خود با ترديد مواجه مي‌شوند. ركود برخلاف تورم براي مدت طولاني ماندگار نيست ولي تورم ممكن است در يك كشور سال‌ها تداوم داشته باشد.

در وضعيت تورمي تجار و توليد‌كنندگان زياد نگران نيستند هرچند هر مشكل اقتصادي (تورم يا ركود) ممكن است عوارضي را براي آنها به وجود آورد زيرا در قبال اين مشكلات افزايش قيمت محصولات همچنين اموال شخصي آنها منجر مي‌شود تا ثروت آنها روزبه‌روز افزايش يابد حتي اگر فعاليتي نيز نداشته باشند؛ اين قبيل مشكلات باعث بروز پديده‌يي به نام كاهش توليد داخل و افزايش بازارهاي خارجي در كشور مي‌شود. در پي بروز چنين مشكلاتي به طور يقين ميزان اشتغالزايي در كشور نيز كاهش مي‌يابد. صنعت مبلمان با چالش‌هاي بي‌شماري به ويژه در بخش صادرات روبه‌رو است كه آينده اين صنعت را با مشكل مواجه كرده است از اين رو لازم است سريع‌تر نسبت به رفع آنها اقدامات لازم صورت بگيرد.

دغدغه تهيه تجهيزات مبل و پايين بودن تيراژ فروش، عدم تثبيت قيمت‌ها، كمبود معاملات نقدي، فقدان تجربه و مهارت در انجام تجارت خارجي و فقدان توان طراحي از مهم‌ترين نقاط ضعف اين صنعت در ايران است. همچنين استفاده از مديران دانش محور، آموزش‌هاي كاربردي، حمايت دولت از صادركنندگان و توليد‌كنندگان داخلي و ضرورت نوآوري در زمينه‌هاي مختلف را بيش از پيش آشكار مي‌كند.

آنچه مسلم است، كارشناسان و فعالان صنعت مبلمان همگي بر اين نكته اتفاق نظر دارند كه وصل شدن بازار ايران با بازارهاي بين‌المللي نخستين گام در راه پيشرفت است. در شرايط كنوني كه تدابير و اقدامات اميدواركننده دولت يازدهم، چشم‌انداز روشني از احياي روابط اقتصادي با جامعه بين‌الملل را نويد مي‌دهد، اميد است با توجه مسوولان و حمايت از صنعت مبلمان كشور شاهد تغييرات مفيد محيط كسب وكار در اين حوزه باشيم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها