کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دلالان خرما در کمین بازار ماه رمضان


کد خبر : ۱۱۵۸۱سه شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹:۵۴۱۳۵۷ بازدید

دبیر کل انجمن خرما گفت: در حالی که حدود 50 درصد خرمای پارسال روی دست تولیدکنندگان باقی مانده و خریداری ندارد، سودجویان در کمین بازار ...

دبیر کل انجمن خرما گفت: در حالی که حدود 50 درصد خرمای پارسال روی دست تولیدکنندگان باقی مانده و خریداری ندارد، سودجویان در کمین بازار ماه رمضان نشسته‌اند تا محصولی را که به کمترین قیمت از نخلداران خریداری کرده‌اند با بیشترین سود بفروشند.

علی اصغر موسوی در گفت‌وگویی اظهار کرد: سالانه حدود یک میلیون تن خرما در کشور تولید می‌شود که معمولا نیمی از آن در ماه رمضان و ما بقی در 11 ماه دیگر سال مصرف می‌شود اما به دلیل اینکه فصل برداشت خرما چند سالی است پس از ماه رمضان آغاز می‌شود، در حال حاضر حدود نیمی از محصول پارسال در اختیار سودجویان قرار دارد و نیمی دیگر در اختیار تولیدکنندگان.

وی افزود: خرمایی که روی دست تولیدکنندگان مانده خریداری ندارد و این در حالی است که سودجویانی که سال گذشته این محصول را به کمترین قیمت از نخلداران خریداری کرده‌اند، در انتظار فرا رسیدن ماه رمضان هستند تا بتوانند با افزایش غیر منطقی حاشیه سود خود، خرما را به بیشترین قیمت ممکن بفروشند.

دبیر کل انجمن خرما ادامه داد: قیمت منطقی برای هر کیلوگرم خرما حدود 3500 تومان است، یعنی مردم اگر می خواهند هر جعبه خرما را که حدود 750 گرم وزن دارد خریداری کنند، نهایتا باید برای آن حدود 2700 تومان پول پرداخت کنند.

موسوی تصریح کرد: دولت اگر می خواهد به مشکلات بازار خرما رسیدگی کند و آن را سامان بخشد باید ابتدا ستاد خرمای کشور را که نمایندگان دولت، مجلس و بخش خصوصی در آن حضور دارند، احیا کند تا بتواند با همفکری با دیگر فعالان و تصمیم‌گیران در این حوزه راه چاره‌ای برای این مشکلات بیندیشد.

وی تاکید کرد: سرانه مصرف خرما در کشور حدود یک کیلو و 200 گرم است. در حالی که سرانه مصرف همین محصول در کشورهای عربی همچون عربستان حدود هفت کیلو و 500 گرم است که اگر بتوانیم میزان مصرف خرما را در کشور به ازای هر نفر در سال به دو کیلوگرم افزایش دهیم، گام مهمی در راستای ساماندهی بازار خرما و ارتقای سلامت و بهداشت عمومی جامعه برداشته‌ایم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها